A humán sofőrök miatt terjed lassan az önvezető autó

A gyártók attól félnek, hogy az emberek kihasználják majd a szoftver előzékenységét, és nem hagyják majd érvényesülni a robotpilótát.

A legfőbb ok, amiért a Mercedes-Benz lassabban implementálja az önvezető autók technológiáját a konkurenseknél, banális okra vezethető vissza. A Mercedesnél aggódnak az ember-robot interakciók miatt, nyilatkozta Dietmar Exler, az amerikai vezérigazgató.

Hirdetés

"Ez nem a technológián (az elég gyorsan fejlődik) és nem is a biztosítási, jogi oldalon múlik. Én magam is ügyvéd vagyok, az ilyen típusú ügyeket fogjuk tudni kezelni" - nyilatkozta a Los Angelesben tartott AutoConference során.

Exler szerint a valódi problémát az emberek, egészen pontosan az emberi sofőrök és a gépek egyidejű közlekedése jelenti. Jelenleg még nem tudni, mi fog pontosan történni, ha a teljesen önálló gépjárművek megjelennek az utakon. Az átállás legalább 20-25 évig tart majd, ez pedig konfliktusforrás.

Az önvezető autókat úgy programozzák, hogy előzékenyek legyenek, megpróbálják elkerülni a baleseteket. Egy dugóban araszolva a tolakodókat most a többi autós jellemzően jól kezeli, kevesen, főleg az igazán agresszívek tudnak valódi előnyt szerezni. Ugyanez a szituáció egy szoftver által irányított jármű esetében "vesztett meccs" a szabályosan közlekedőnek, amit az igazgató szerint jó eséllyel ki is használnak majd az emberi sofőrök.

Teoretikusan persze lehetne agresszívebbre, kevésbé előzékenyre programozni a robotpilótát is, Exler szerint viszont ezt a hatóságok nem engednék az autógyártóknak. Úgy néz ki, a megoldásra még várni kell, bár mindenki folyamatosan fejleszti a félautomata és önvezető autókat, az majd csak a gyakorlatban derül ki, hogyan reagálnak rájuk a forgalomban részt vevő sofőrök.

Azóta történt

Előzmények