Új hozzászólás Aktív témák
-
assemble
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
Az agresszivitás nem elfogadott és a tolerált része a közlekedésnek. Az autóvezetők 90-95%-a nem ilyen. Ez ezekbe a kategóriákba tartozik:
- Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőit kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetőségébe sodorja.
- Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.
- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket).Az ilyen vezetőknek nincs helyük a közúti közlekedésben sem most, sem a jövőben és nem hozzájuk kell igazodni.
Az egyébként igaz, hogy a gyenge láncszem a legtöbb esetben az emberi közlekedők lesznek és akkor lesz/lenne igazán biztonságos a közlekedés, ha nem csak hogy minden autó önvezető lenne, de legalább egy amolyan lokális hálózatba lennének összekötve dinamikusan, vagyis legalább egy 1km-es körzetben ismerné minden autó a másik helyét, irányát, sebességét, uticélját. Tehát egy kereszteződésben már nem csak azért fékezne egy autó, mert "látja", hogy ott van és elsőbbsége van, hanem azért mert tudja hogy jönni fog, mielőtt még fizikailag érzékelné.
Amiért nagyon lassan fog terjedni, az az ár. Ma is drágák az autók, nagyon kevesen vesznek új autót, és még kevesebben olyat, ami alkalmas, vagy alkalmas lesz önvezetésre. Jelenleg a "felső tízezer" engedhetné meg ezt. Emellett az önvezető autók legjobban az elektromos autókhoz passzolnak legjobban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#82729984
törölt tag
"Ha a statisztika azt mutatja, hogy sokkal jobb vezetők, akkor be fogják tiltani a humán vezetést."
Ez nem ilyen egyszerü és valószinüleg önmagában nem is tiltható.
Az autóvezetés olyannyira életünk része, olyannyira elterjedt és olyannyira szükséges hogy nem lehet betiltani mert az nem csak politikai öngyilkosság lenne, de kb. bármelyik modern ország gazdasága összeomlana pillanatokon belül.
Csak akkor lehetne fontolgatni a betiltását, ha az önvezető autók elterjedése mondjuk eléri a 80%-ot, azaz ha már szinte minden delikvens önvezető autót használ. Ebben az esetben viszont már nincs sok értelme a tiltásnak, mert a maradék is hamarosan megszünik magától.
Lásd kétütemü autók esete, azokat se kellet betiltani, egyszerüen megszüntek maguktól.Ahhoz viszont hogy az önvezető autók elérjék a 80%-os elterjedtséget, úgy saccra kell még legalább 50 év, figyelembe véve a tényt hogy még nincs is igazi önvezető autó (leszámítva egy-két céget akik nagy hangon önvezető autóként reklámozzák magukat az első balesetig ahol aztán hivatkoznak a kézikönyv apróbetüs részéről hogy hát ez mégsem egy önvezető autó).
-
schwartz
addikt
Betiltjak majd nem fognak eladni autot. (vagy csak tizedannyit) Meg kell erteni, hogy ezt az iparagat a penz mozgatja (mint altalaban mindent) es mondvacsinalt indokokkal (mint a kozutak biztonsagosabba tetele) nem fogjak tudni raderoltetni. Vagy te allando halalfelelemmel vezetsz nap mint nap?
If he dies, he dies.