Új hozzászólás Aktív témák

  • DBob

    őstag

    válasz dabadab #23 üzenetére

    "Másrészt viszont tele vannak az autók mindenféle drótnélküli cuccal (BT kihangosító, drótnélküli keréknyomás-érzékelő, miegyéb), amik remek támadási felületet adnak"

    Mondjuk én személy szerint nem érzem ennyire támadható felületnek pl. a keréknyomás-érzékelőt. Jól behatárolt terület (mint általában minden), jól behatárolt feladattal, és várt értékekkel. Ha nem megfelelő csomag érkezik, akkor a lin transiver (amire ezek nagy valószínűséggel csatlakoznak, nem egyenesen canre) fogja és eldobja a csomagot.

    Kizártnak tartom hogy találjunk olyan autót ahol küldünk egy olyan üzenetet a motorvezérlőnek, magunkat álcázva "keréknyomás-érzékelőnek" hogy "oldd fel a fordulatszám limitet és gyorsíts maximumra". Ehhez többszörös, igen-igen súlyos hiba kell programozói szempontból, amiknek a valószínűsége szerintem kisebb mint azt el tudnánk képzelni.

    Na meg a kísérlet továbbra is arról szólt, hogy can buszra fűztek fel egy pc-t. Innentől kezdve nem nagy kihívás a dolog, ezt csinálják szervizekben is.
    Beviszed az autót, kap új motorvezérlő panelt mert elromlott a régi (lásd ismerős konkrét esete nemrég), és ilyenkor újra kell hangolni szelepvezérléstől kezdve ezer mindent. Mindezt canen, ismervén a megfelelő utasításokat (mert ez is kell hozzá). Ezt a wifi-can gateway mókát megjátszhatják akár egy szervizben is, nincs ebben szerintem nagy mambo-jambo.

    Ez a feltörésesdi pedig a leírtak alapján még túlságosan is a messzi (remélhetőleg be nem következő) jövő az én szememben.

Új hozzászólás Aktív témák