Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Egy komoly rendszer sajnos igenis milliós tétel.
És ez nem egyenlő a hobbista jellegű x10 protokollos eszközökkel. x10 szerintem eléggé korlátozottan alkalmas profi rendszerekre, sokkal inkább házi mókákra alkalmas. Oda kis bonyolultság esetén még működőképes a dolog, de nagyobb eszközszám esetén pofátlanul drága, ha megnézed hogy egy x10-es aljzat pl lámpának 500ft alkatrészből szerencsés esetben összehozható.
-
-
őstag
Épp az átlagember az aki kész megoldásokban gondolkodik, ahelyett hogy részegységekből próbálná összerakni / konfigurálni különösebb hozzáértés nélkül.
(És nem figyeltem fel az "átlagember számára" kifejezésre mert nem hangzott el se a postodban, se abba amire válaszoltál)
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Amire válaszoltál a #36-os hsz-ben sehol nem írtam átlagembert.
Ott a lakást írtam rosszul ház helyett. Elnézést. Egy 150-250nm-es legalább 2 szintes családiházat kell elképzelni. Nem egy 35nm-es lakáslyukat.
A #49-ben írtam, hogy milyen jó lenne ha ezt sikerülne átlag ember számára is elérhető áron adni. De ott meg már sehol nem írtam milliós összegekről.Persze nem értek hozzá, de gondolom egy 2 szintes családi házban csak a világítást áthuzalozni se lenne kis pénz. Elvégre a sima villanykapcsolók megszűnnének, az egészet egy rendszerbe kéne 'egybekötni'... Nem beszélve az összes többiről. Mind1, ha nem is milliós de nagyon közeli összegek jönnének ki.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ennyi...
Légy precízAz általad említett X10-nek továbbra is a baja hogy átlag embert hidegen hagyja az hogy otthon összepakoljon ilyet magának. Te se darabban veszed meg a mosógépet, mikrohullámú sütőt, és társait.
Pedig egy Hajdu Energomat vezérlésének megvalósítása 8 bites mcu-val hamarabb megvan mint egy házra való X10 beüzemelése szerintem (a mosógép konkrétan 3 óra, és ebben már némi tesztelés is benne van), mégse külön veszik meg -
Atos23
senior tag
Megszokhattuk, hogy a Renaultban benne van minden alapáron annyi pénzért, amit más autóban egy olyan modellre költhetünk el, amiben elektromos ablak sincsen Szóval nem csodálom
Szerencsére az Én 13 éves Lagunámban senki nem tud távvezérelni semmit
Más kérdés, hogy megcsinálja a hülyeséget magától, de ez egy másik topik -
FehérHolló
veterán
Most írtam a szakdolgozatomat egy fékrendszer fejlesztő cégnél. Pont az volt a célja, hogy az ilyen funkciók elérésének tesztelését automatizáljam.
Kijelenthetem, hogy elég komoly védelemmel rendelkeznek az ilyen rendszerek, például RSA kulcsos hozzáférés, magas szintű kommunikációs protokollok (fizikai és adatkapcsolati réteg a CAN, de fölötte más van), satöbbi.
Ha átjut valaki ezeken, akkor az első dolga nem a fék/gáz/kijelzők birizgálása lesz, hanem a vezérlők szoftverének módosítása.Másrészt egy USB-s CAN kártya alsó hangon 150k-nál kezdődik több darab vásárlása esetén, magyar forintban mérve. A megfelelő szoftver kifejlesztése (amivel buherálni lehet), körülbelül négyszer ennyi pénz időben. Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
WN31RD
addikt
válasz FehérHolló #59 üzenetére
"Kijelenthetem, hogy elég komoly védelemmel rendelkeznek az ilyen rendszerek, például RSA kulcsos hozzáférés"
Egy biztonsági rendszerben tipikusan nem a titkosító algoritmus (pl. RSA) a leggyengébb láncszem. Ha az RSA van kiemelve mint "komoly védelem", nem pedig a pedánsan ellenőrzött kód, és a maximálisan izolált alrendszerek, az nem hangzik túl bizalomgerjesztően.''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
válasz FehérHolló #59 üzenetére
Persze, nyugodtan jelentsd ki, ettől én még vettem can interfészt 20k körüli áron Pesten és van hozzá linuxos szabadszoftver is.
Nem mintha azoknak, akik sorozatban lopnak 20 misis autókat, ez az összeg számítana...
Ha megnézed a kocsilopási módszereket, statisztikákat, az esetek igen jelentős részében (gyakorlatilag a bedaruzzuk egy zárt kamionba és elvisszük esetet leszámítva) mindig emberi hibára alapoznak. Hiába van neked rsa alapú hozzáférés-vezérlésed, ha fillérekért meg lehet szerezni hozzá a kulcsokat...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nem akartam már nagyon offolni, de nem hagyjátok, hogy elüljön a téma...
szóval x10:egy menetes izzófoglalattal rendelkező világítótest "átalakítása" annyi, hogy kicsavarod az izzót, belecsavarsz egy menetes-foglalatos x10 interfészt és visszacsavarod az izzót. Előtte beállítasz két id-t az interfészen. Ennél egyszerűbben ezt nem lehet.
Meg leraksz valahova egy vezérlést, oszt jónapot. Esetleg veszel pc-s interfészt, programmal. Ne dramatizáljuk, ezek teljesen egyszerű dolgok, kb. mint kicsomagolni és bedrótozni egy dvd lejátszót. Oké, az sem megy mindenkinek, de nem erről szól a thread.A függönybehúzóval sem az a nagy meló, hogy hogyan vezérled a motort, hanem az, amíg van motorod meg motorral mozgatható függönyöd. Az emberek többsége nem szerel karnist, hanem ahhoz szakembert hív, tehát az x10-hez nem kell külön további erőfeszítést tennie csak annyit, amennyit egyébként is megtenne. Úgyanúgy, villanyt sem szoktak maguk szerelni az emberek, tehát ígyis-úgyis szakember kell bizonyos munkákhoz.
Az x10-hez ráadásul nem kell kábelezni. maradjunk annyiban, hogy sem nem drága, sem nem bonyolultabb, mintha nem lenne.
szerintem hagyjuk ezt a témát, mert nem kell bele benzin.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
FehérHolló
veterán
RSA akkor jön már csak szóba, miután ismered a megfelelő protokollokat az adott alrendszeren való kommunikációhoz.
bambano: Szerinted azok a kulcsok hogy kerültek ki?
A cikkben arról van szó, hogy ha rákerültél a belső hálózatra, akkor miket tudsz csinálni. Nem pedig arról, hogy ha megszerzed a biztonsági kulcsokat, szimulálod a protokollt, reverse engineereled az üzeneteket, akkor mit tudsz csinálni. Ekkor ugyanis te egy félisten vagy az autó szemszögéből nézve.A CAN-es kártyáról meg annyit, hogy amihez rendes, támogatott programozói környezetet adnak (a fenti célra ez kell), az már nem az olcsó kategóriába tartozik.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
WN31RD
addikt
válasz FehérHolló #63 üzenetére
"miután ismered a megfelelő protokollokat az adott alrendszeren való kommunikációhoz"
Security by obscurity...''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
válasz FehérHolló #63 üzenetére
A hozzászólásodban arról van szó, hogy szerinted komoly védelemmel rendelkeznek a rendszerek. Erre írtam válaszul, hogy az a komoly védelem kb. semmit nem ér.
A can-es kártyáról meg annyit, hogy egyrészt itt van egy a kezemben, másrészt meg el kellene fogadnod, hogy hiába 150k egy kártya (nem annyi), azoknak a tolvajoknak, akiknek "ez a szakmája", 3 can-es kártya összesen fél millerért, egy rendes notebook, meg egy-két jó szoftver mondjuk másik két millerért nem tétel. Ellopnak egy jó állapotú m5-ös bmw-t, van rajta 15 miller nyereség.
A nem létező biztonságnál csak egy dolog rosszabb: a biztonságba vetett megalapozatlan hit.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
shev7
veterán
válasz FehérHolló #63 üzenetére
A WEP-rol is azt gondoltak, hogy biztonsagos, mert hogy ugysem ismeri senki az algoritmus mukodeset. Hat addig is tartott a biztonsag....
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
deusrache
csendes tag
Akkor mit javasolsz? Tudsz EGYETLEN olyan gépet, amit nem lehet feltörni ha már van fizikai hozzáférés? Amennyire én tudom, ilyen helyzetben már szinte egyik számítástechnikai rendszer sem állja meg a helyét*.
*egy-két kivétellel, pl azok a rendszerek amik bizonyos paraméterek esetén kvázi önmegsemmisítést hajtanak végre. De aki olyat akar az autójába...
-
zazahoho
őstag
Nem feltétlen kamu a cikk.lehet kicsit túlzó ,de a közeljövőben ez is feladat lesz a mérnököknek.
Minél több elektronika van a kocsiban annál nagyobb az esély egy kiskapu megtalálására,nyilván nem minket kisembereket fog ez érinteni ,de azért elég rossz érzés lehet így vezetni[ Szerkesztve ]
Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
FehérHolló
veterán
Nézzük, mit kell csinálni ahhoz, hogy BMW-t lopj:
1. Beszerezni a szükséges hardvert: laptop, OBD csatlakozó, ODB-CAN átalakító (roppant bonyolult leszedni azt a két kábelt róla ), CAN kártya.
2. Megismerni tüzetesen a legelterjedtebb OBD során használt kommunikációs szabványcsoportot (UDS). Ez itt van épp az orrom előtt, körülbelül 2000 oldal összesen. Legális beszerzése 900 svájci frank körül mozog. Millás kocsinál nem tétel.
3. Megtudni a vezérlőegységek szoftveréről, amit kell. (Milyen CAN azonosítókkal érhető el, milyen biztonsági szintek vannak, milyen módosítás pontosan hogy érhető el, stb.)
4. Kiadni CAN-re az üzemállapot módosítást.
5. Belépni a megfelelő biztonsági szintre egy RSA alapú titkosítással.
6. Szétszedni a biztonsági rendszert a 3. pont alapján.
7. Elvinni a kocsit.
8. Visszacsinálni mindent, hogy ne tűnjön fel annak, akinek eladod.A 2-3-5-8 pontok ezt egy "átlagos" ember számára körülbelül lehetetlenné teszik. Hogy ez lehetséges legyen, a lopásgátló rendszert fejlesztő cég belső emberére van szükség.
Következtetés: Lehet bármilyen jó a biztonsági rendszered, ha egy belső ember kiszivárogtatja az információkat (nem kevés pénzért). A fenti rendszernél meg nem nagyon lehet jobbat készíteni manapság.
shev7: Az RSA-nak mindenki ismeri a működését. A titka az, hogy jelen számítási kapacitással racionális időn belül nem lehet meghatározni a privát kulcsot a legoptimálisabb algoritmussal sem.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
#06658560
törölt tag
maximum a kifele nyitott autókesetén. Amiknek nicns külsö forrással kapcsolata-wifi, gps-bt, stb- annál csak a fizikai jelenléttel lehet barkácsolni, de akkor bármilyen autót lehet. Így a cikknek mégis csak annyi értelme lenne, mitnha azt állítaná, a repülöket távvezérelni lehet gonoszoknak, ha belépnek távolról-aztán kiderül, nem távolról kell belépni, hanem ott kell dekkolni a poggyásztérben két börönd alatt, mert ott van az a csatlakozó, amin keresztül hozzáférhetsz a rendszerhez.
-
válasz deusrache #67 üzenetére
Két külön dologról beszélhetünk:
1. autólopás. Az ellen, hogy bedaruzzák a kocsidat egy elektromosan szigetelt kamionba, nem tudsz védekezni. Akár eladják egyben, akár alkatrészként, neked károd lesz. Vagy leteszed szervizbe az autót, mikor visszakapod, ott van a bal tükörben a forgalomi meg a kulcs másolata, csak nem tudsz róla... tolvaj bácsi letörli a tükröt és elvitte az autót komolyabb berhelés nélkül.
2. elektronikus vezérlés: maradni kellene a mechanikus cuccoknak is, hogyha megkergül az elektronika, legyen mihez nyúlni... az, hogy az amcsi rendőr meghalt pár hete a lexusban, elég problémás és nem csak az emberélet miatt.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
deusrache
csendes tag
1. Hülyén fog hangzani, de az autólopás ellen nem tudsz semmit sem tenni. Ha valaki elég elszánt, úgyis megoldja. Ha valamiért nem jó nekik a kamionos módszer, akkor elég ha csak van egy zsebtolvaj és ellopják/ellopatják a kocsikulcsokat (ami mellesleg jóval egyszerűbb mint bevonni egy szakszervizt, bár ismerve egy-két helyen a munkamorált...).
2. Az amcsi rendőr történetesen egy idióta volt, aki még le sem tudta állítani az autóját mert nem tudta hogy nyomva kell tartani azt a bizonyos START/STOP gombot. Ez nálam még bőven emberi hibának számít.
Ráadásul azt a balesetet pont egy mechanikai alkatrész meghibásodás okozta (beszorult a pedál a gyatra tervezés/minőség miatt), érdekes hogy pont ezzel a példával akarod a mechanikai megoldásokat felértékelni.
Mechanikus cuccok a mai kocsikban is vannak és maradni is fognak, egy sor országban törvényi előírás hogy maradnia kell olyan vészrendszernek ami elektromos áram nélkül is működik. Az más kérdés hogy rásegítés nélküli fékezéssel mennyi az esélyed megállni nagy tempónál...
[ Szerkesztve ]
-
Sifre
senior tag
"elektronikus vezérlés: maradni kellene a mechanikus cuccoknak is, hogyha megkergül az elektronika, legyen mihez nyúlni... az, hogy az amcsi rendőr meghalt pár hete a lexusban, elég problémás és nem csak az emberélet miatt."
Az a baleset nem az elektronika, hanem a szőnyegbe akadó pedál miatt következett be
[ Szerkesztve ]
-
FehérHolló
veterán
Manapság az elektronika meghibásodási valószínűsége körülbelül egyenlő a mechanika meghibásodási esélyével személyautók esetén. Persze az nem hír, hogy eltörött a futómű és árokba zuhant a John Smith. Sokkal érdekesebb, amikor valami elektronika hal meg a kedves vezető előtt pár perccel.
Skynet is real. It's called Google.
-
deusrache
csendes tag
-
#06658560
törölt tag
volt szönyeg is, másik történet.
Bambano: nem volt eketronikai meghibásodás, egyszerüen szar a megírt szoftver, hogy a fékezésnél ha vészféket érzékel akkor nem veszi el a gázt.
deusrache: kölcsönautó, nem saját, így ez belefér, illetve a Toyota is sok marhaságot elkövetett ott remekül. Müszakilag amúgy az amerikai megoldás igényesebb a konkurenshez mérten, csak ramaty tesztelések, rossz müszaki felépítés együttesen eredményezte a mutatványt. Arról ne is beszéljünk, hogy a gépet elötte már hazavágta egy másik c´soka, nem volt az sem rendesen kivizsgálva. Amúgy ha tényleg emberi hiba lenne annak nem ismerete, hogy folyamatosan több másodpercig kell nyomni a gombot a vészleálláshoz, akkor nem változtatná meg a toyo az erre vonatkozó protokollt, hogy a gyakori ismételt megnyomás is vészleállás legyen. nem a pedál mögé teszik, magába a pedál szerkezetbe.
[ Szerkesztve ]
-
Nem, az a baleset sok, egymásra ható körülmény és korábbi tervezési döntés szerencsétlen összejátszása miatt következett be. Mondok egy példát:
annak érdekében, hogy amikor padlógázzal előzöl és esetleg szűk a hely, nehogy véletlenül leállítsák a motort, több másodpercig nyomni kell folyamatosan a start/stop gombot, Ezt a rendőr pánikhelyzetben nem tudta vagy nem tudta végrehajtani. nyomogatta a gombot, amire nem állt le az autó.A beragadó pedál csak a lavina elindítója volt, de nem az egyetlen felelőse a balesetnek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz FehérHolló #74 üzenetére
"elektronika meghibásodási valószínűsége körülbelül egyenlő a mechanika meghibásodási esélyével személyautók esetén": elég baj. elektronikából lehetne sokkal jobbat is csinálni...
biztos vagyok benne, hogy a sofőrök többségénél beránt a kakirelé, hogyha egy padlógázas előzés közben vészprogramra kapcsol az ecu... nálam is berántott...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dajkopali
addikt
csak most olvastam a cnet interjúját a kutatás résztvevőivel, sztem a szándék elég világos:
"Savage: If you look at PCs in the early 1990s, they had all kinds of latent software vulnerabilities. It didn't matter so much because PCs were at home and not connected to everything else. Then they were connected to the Internet and the latent vulnerabilities were exposed to outside attack. We see cars moving in much the same direction. There is a strong trend to provide pervasive connectivity in cars going forward. It would be good to start working on hardening these systems and providing defenses before it becomes a real problem. "
"Savage: You could have an adversarial mechanic or a jealous boyfriend or girlfriend who temporarily has access to the car. They could connect to this component, download onto the car, disconnect, and the code could do their bidding. I think at this point these attacks are much more fantastical than a real thing people need to be concerned about today. "
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
FehérHolló
veterán
És ha padlógázas előzésnél a jobb első gumi szakad el, akkor mit csinál a kakirelé?
A kettő között (mecha vs elektro) mondjuk van egy olyan különbség, hogy például a guminál azért előre észlelhető, hogy baj lesz hamarosan.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
zazahoho
őstag
válasz #06658560 #70 üzenetére
igazad van,de afelé haladunk,hogy mindent beépítenek az autóba amit csak lehet,lásd 20 éve abs,esp stb igencsak ritkaság volt
lehet 10 év és azt kérdezik a gyártók milyen teljesítményű pc-t kérsz extraként a verdába:Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
-
válasz FehérHolló #82 üzenetére
nem tudom, cafatokra robbanó gumi ma már igen ritka. a sima defekt meg nem oszt-nem szoroz. az én autóm a hátsó defektet megoldja maga, anélkül, hogy különösebben foglalkoznék vele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Közben azon agyalok, van olyan traktor (nekünk is van otthon), ami gps jelek alapján képes önállóan munkát végezni... ha körbefogják pár erős adóval, amivel meghamisítják a gps jelet, rá lehet venni a trakit, hogy felszántsa a Kossuth teret? vagy inkább
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ha tudnád, hogy már régen is arattak úgy a nagy melegben, hogy lekötötték a kormányt és kiszálltak belőle, hogy ne főzzék meg magukat...
Meg felmegy a jóember a gazdatüntetésre, leparkol a néhai felvonulási téren, éjjel meg pár rossz arc elhajtja a csordát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kuchera
tag
Elég elgondolkodtató.És milessz akkor ha jön egy elektronikus izéhullám és minden elektronikát leblokkol?
A legjobban a kurblis autó éri meg mert abba gyújtás sincs
Bocsi ezt nem hagyhattam kiÜdvözlettel: Kuchera
-
hoffman_
nagyúr
Szar ez a cikk, minden második post-ra írnék valamit
Aki valaha olyan autót vesz(mert bizonyosan lesz ilyen autó), aminek a motor-, fék-, és egyéb rendszereit így lehet manpulálni, az nem hoz bölcs döntést... Az, pedig, hogy egy mostani full extrás S600-as Merciben ilyen hacket lehet végrehajtani, azt nem mondja nekem senki Teljesen más kérdés viszont, hogy az autó, véleményem szerint élvezeti cikk, bizonyos fajtái akár orgazmust is kiválthatnak egyes emberekből Így hát, aki vezetni akar, az nem egy 4 kerekű PC-t vesz. ABS még talán nem árt, esetleg ASR/ESP, de ez is már csak plusz súly
...Te meg mész 70-80-nal mondjuk. Máshogy méred fel a távolságokat, stb. Elég balesetveszélyes.
Nem tudom, Te hogy vagy vele, én nem az óra alapján "mérem a távot"
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
válasz WonderCSabo #94 üzenetére
Érzek kis különbséget a nem lehet meg a nem szabad behajtani között
A can bus a controller area network rövidítése, a Bosch fejlesztette ki. Nagyjából és nem pontosan annyi a történet, hogy az amik a környezetvédelem miatt kitalálták, hogy minden paraméter, ami a környezettel kapcsolatos egy autóban, elektronikusan mérhető kell legyen, és törvényileg szabályozták, hogy egy idő után csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, ami ennek eleget tesz. Ez lett az obd meg az obd2, még a 90-es évek második felében.
Azóta a gyártók rátettek mindent (pl. lambda szonda, fordulatszám mérő, stb) egy elektronikus hálózatra, can buszra, ami ehhez kellett. Később rájöttek, hogy ez a multiplexelt busz elvileg csökkentheti az autóba szerelendő drótok mennyiségét, így rászoktak, hogy egyre több mindent kössenek rá. Aminek az lett a mellékeredménye, hogy igen érdekes dolgokra is képes ma már egy autó.
Pl. a vectrában három can busz van, különböző sebességekkel, különböző, szeparált feladatokkal. A motorvezérlés, a blokkolásgátló, az esp meg ilyenek mennek a leggyorsabb, legfontosabb buszon. A másik véglet, amit úgy hívnak, hogy body meg szórakoztatás, megy a leglassabban. A bodyba tartozik pl. az ajtónyitás érzékelő.
Amióta vannak ezek a dolgok, azóta sokkal egyszerűbb multifunkciós kormányt csinálni például. A kormányon a hangerő szabályzás pont ugyanolyan can vezérlőcsomagokat csinál, mint a rádió saját gombjai. Vagy csinálhat olyat a kocsi, hogy ha működik az első ablaktörlő (feltételezi, hogy esik) és hátramenetbe teszed, bekapcsolja a hátsót is. Vagy a vectra pl. képes helyettesíteni a kiégett izzólámpákat. A hátsó lámpatestben ugyanolyan egyen 21W-os izzók vannak, csak ha helyzetjelző foglalatba tetted, akkor 5W-nyi teljesítménnyel hajtja meg és akkor helyzetjelző. Ha meg féklámpa, akkor 21W. Ha meg kiégett a féklámpa, akkor képes feltolni a helyzetjelző teljesítményét.
Szóval ilyen digitálisan vezérelhető lesz az egész autó. Amivel lehet később játszani
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hoffman_
nagyúr
Nem volt egyszerű végigolvasni az egész topicot, de émény volt
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#06658560
törölt tag
Aki valaha olyan autót vesz(mert bizonyosan lesz ilyen autó), aminek a motor-, fék-, és egyéb rendszereit így lehet manpulálni, az nem hoz bölcs döntést...
Pedig ma is csak ilyen autó kapható újonnan, pár éven belül hazsnáltan. Mivel mindegiyknek vancsatlakozója kifele, így midnegyik meghekkelhetö. S mmondjuk neked többen is, végre lehet hajtani ilyen hekket. Meg még ilyenebbet is, már ezer évvel ezelötti autókban is lehetett.
DBob: azért böven eltudok képzelni olyan EMC-t, amin a teszten átmentek mind elhasalnak.
[ Szerkesztve ]
-
domi007
őstag
Die Hard 4 ujraertelmezve....bar a terroristak nem fognak szorakozni egyesevel az autokkal, csak ha pl. allamelnok utazik benne...inkabb tulvezerelnek egy atomeromuvet...joval gazdasagosabb..
"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LEGO klub
- War Thunder - MMO Combat Game
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Hobby elektronika
- Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Filmvilág
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...