- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Milyen program, ami...?
- Windows XP
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Bittorrent topik
- Mozilla Thunderbird
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- crok: Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
És mi lesz amikor egyszerre ér 4 autó egy szabályos jobbkezes kereszteződéshez a 4 úton? Végtelenségig várnak a másikra, esetleg egyszerre indulnak meg majd padlóznak
Vagy lesz ebből is Edition 1: nyugdíjas Laci verzió. Edition 2: kopasz paraszt BMW kiadás. Edition 3: szőkenő. -
#06658560
törölt tag
"engem azért érdekelne pár dolog:
- hogy akarják rendesen tesztelni az autókat úgy, hogy nem igazodnak a forgalom sebességéhez?
- minek képeznek forgalmi akadályt?
- hogy fog viszonyulni egymáshoz két ilyen autó, amikor összetalálkoznak, nem fogják elvakítani a lézer szkennereik a másikat?"Engedjék teljes forgalmi tempóval ki őket az első naptól kezdve, vagy tartsák be a fokozatosságot? Hálózatfejlesztést, üzemeltetést is mindenki úgy tanul a nulláról, hogy egyből a legbonyolultabb megoldásokkal indít?
-
Cathfaern
nagyúr
Alacsony sebesség nem a számítási teljesítmény miatt kell, hanem amiatt, hogy ha 40 km/h-nál valami nincs rendben, a sofőrnek van ideje még közbelépni. 90-nél nem sok esélye lenne. Illetve nyilván nem országúton közlekednek vele 40 km/h-val (igazából országúti automata vezetésben nincs túl sok kihívás amúgy se).
Amúgy akárhányszor nekimentek, mindig állt egy helyben az autó, vagy valamilyen akadály miatt alacsony sebességre (5-10 km/h környéke) lassított.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"látom már egy ideje, hogy direkt szőrszálhasogatod a hozzászólásaimat."
Ha logikai hiba van bennük, jó hogy. Nem vagyok birka, hogy ész nélkül bégessek utánad.
"az emberi oldalról nézve meg lehet, hogy kevesebben mennének neki, ha nem lógna ki a forgalomból. soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból."
Jó nagy hülyeséget sikerült leírnod. Akkor a traktor a veszélyes, mert kilóg a sorból, nem az, aki nem figyel rá? Az utcát söprő autó a veszélyes, mert városban ötven helyett csak hússzal csorog? Biztos vagy te ebben? A kerékpáros öl, mert lassabban megy az autósnál?
#34: Amikor a kontrollszemélynek nem csak azt kell figyelnie, hogy a forgalmi helyzet mit ad, s arra reagálni, hanem azt, hogy az adott forgalmi helyzetre hogy reagál a jármű, az neked kivitelezhető ugyanazzal a késleltetéssel?
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
" sofőr, akit beleültettek, munka után leteszi a stöpszlit és beül a saját analóg autójába és hazamegy. reggel reverse."
Azért lássuk be, hogy nem ugyanaz a két eset. Sokkal hasonlóbb a helyzet ahhoz, mint amikor valaki autótvezetést tanul, és az oktatónak korrigálnia kell ha a tanuló hülyeséget csinál. Teljesen más a helyzet ha te vezetsz, mint ha valakinek (vagy valaminek) a döntéseiről kell eldöntened, hogy helyes-e vagy sem. Nyilván nem teljesen egyértelmű hibákról beszélünk (pl. áthajt piroson), mert ha ilyenek lennének, ki se engedték volna még a forgalomban.
És mégegyszer mondom, alapvetően a városi vezetést kell tesztelni. Értem hogy akkor miért nem megy 50-el, de nem ettől a 10km/h különbségtől fog kialakulni dugó.
De mindentől függetlenül: nyilvánvalóan azért 40 km/h-val megy, hogy mindenkit idegesítsen az útakon, és nem azért mert valami jó okuk van arra, hogy ennyivel menjen -
Stauffenberg
nagyúr
Tudtommal a közlekedési hatóság ekkora tempót engedélyezett a valódi forgalomban kísérletezésre. De javíts ki a tévedek.
Ha meg az emberi sofőr nem tud mit kezdeni egy lassan haladó járművel és beleszalad, akkor az nem a lassan haladó jármű, hanem a bamba, idióta sofőr hibája. De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú. Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.
Elvégre nem véletlenül építenek a mai autókba olyan rendszereket, amik baleset esetén elveszik a gázt, mert sokan három másik verdát lekoccolva az árokba borulva még mindig a kormányt markolva nyomják neki anélkül, hogy feltűnt volna mi történt. (Láttam már ilyet a saját utcánkban).
-
nextman
aktív tag
Szerintem meg egy picit le vannak maradva gondolkozasban az emberek, azzal kapcsolatban, mi a jelenleg elerheto technologiai szint.
20 eve egy ilyen auto megalkotasa keptelenseg lett volna. 20 ev mulva meg szerintem rutinfeladat lesz.
Ma mar minden feltetel adott, hogy mukodjon egy ilyen. Szemelyesen persze nem lathatom at, a Google mit csinal, de a teszteredmenyek oket igazoljak.Nem ok nincsenek felkeszulve egy ilyen auto megalkotasaval, inkabb meg az emberek nincsenek ra felkeszulve, hogy ez valoban mukodokepes lehet.
Mellesleg az amazon drone csomagszallito rendszere is keszen van, ok is mar csak az engedelyekre varnak.
-
#56573440
törölt tag
igazad van. messze vagyunk még. én mindig a concordot hozom fel példaként, nem volt köztes lépcső. leonardo dicaprio da vinchi leskiccelte egy szavlétára, a franciák megtalálták, legyártották, mi meg örültünk.
a fejlődés már csak ilyen. a tesztpályát kinőtte a projekt, az úton lehet tovább tökéletesíteni... majd 10 év múlva amikor ki is adják akkor használható is lesz akár pl pályán vagy városi araszoláshoz.
az hogy full automata legyen és mindig, kormány és pedál nélkül az szerintem még 10 év múlva se lesz meg. szinte egész biztos vagyok benne hogy lekerített, saját zárt pályán közlekednek majd mint írtam.
-
nextman
aktív tag
Hat IT security teren valoban nem bombabiztos, de a jelenlegi autok sem feltetlenul azok.
Remote Controllal megolni valakit meg eppugy buncselekmeny, mintha ugy olnek meg, hogy a fekolajat engedik le. Ez nem a google car hibaja, hanem a vilag altalanos elkeserito allapota
Aki nagyon meg akar olni, fog ra modot talalni.Amit en mondtam, az az, hogy tartunk ott, hogy ilyen smart kocsik kepesek legyenek biztonsagosan A pontbol B-be navigalni, baleset nelkul.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Ellenben kerékpárra pl. városon belül nem kell semmilyen megkülönböztető jelzés, az utcaseprő autó ha normál tempóban közlekedik-ami neki megengedett maximum- akkor nem kell rá sem, a Multicar sem rohan ötvennel sem, mégsem balesetveszélyes. És nem, önmagában az, hogy valaki pozitív sebességtöbblettel bír a megengedetthez mérten is, nem veszélyes- a veszélyes az, hogy miként cselekszik így.
Az ETZ- ha gurul lakott területen kívül konkrétan semmilyen jelzést nem kell, hogy hordjon, szóval valahogy mégsem veszélyes.
#49: Most mennyi, jogosítvánnyal bíró ember képes kereket cserélni az autóján? Izzót?
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
2. és 3. videó felbecsülhetetlen így kő esztet csináni!
neilszab milyen szép is lesz, már ezt is megcsinálják a buta és felelőtlen idióták helyett, vezetni (tanulni) sem kell. Csak én érzem az iróniát/ellentmondást abban, hogy egyre komolyabb és nagyobb és bonyolultabb "rendszereket" terveznek ez az emberek ezzel egyetemben viszont egyre butul is az emberiség? Vajon mikor jutunk el oda, hogy a 20-30 évvel ezelőtt technikai dolgokra majd azt hisszük, mint a piramisokra meg a sztónhendzsre, hogy az ufok hagyták itt
nextman értem, akkor válasszatok meg, holnaptól feloszlatom a rendőrséget, hadsereget mindenféle szervet és utánna lemondok a teljes anarchia jegyében. Nem lesz szükség semmi védelemre, hiszen a bűncselekmények nem az azt megelőző szervek hibája, hanem a bűnűzőké.
Egyébként én még egy dologra lennék kiváncsi baromira, és ezzel akkor feltételezem is, hogy az 12 eset amikor beléjük mentek bele, is a Google kocsik hibája volt: az ember az ember. Hülye, butyuta lassú olyan kis "simple Joe" általában. Reakcióideje és intelligenciája általában konvergál az autizmus felső határához, különleges adottság nélkül. Na most egy ilyen jófijjú megy, szembe meg a Gugli kár. Retek nagy vihar van, kidől egy fa. Gugli kár a másodperc töredéke alatt kiintegrálja a huszadfokú egyenletet aztán már korrigált is a tökéletes kerülőűtra. Szembejövő Pista megijed és rárántja. Gugli nagyon jól számol mert megveszi a Wolframot is, ezért megint korrigál, de hopp és csatt és bumm.
Miközben pl. ha humanoid vagy egy gorilla jött volna szembe, akkor lehet, hogy egymás szemébe nézve nagy rémületet keltve egymásban mindkettő félrerántja és nincs idejük matekozni.Röviden: hiába tökéletes a Gugli, ha az emberek gyökerek, és gyökér emberi sofőrökhöz vannak szokva. Nem jó kombináció, nem lesz együttműködés.
-
Stauffenberg
nagyúr
"számomra teljesen mindegy, hogy ki hozta meg ezt a döntést."
Ugyanaz a hatóság, ami eddig a pillanatig titkolni próbálta az önvezető járművek, egyébként igen pozitív baleseti statisztikáit. Lásd: Első hozzászólás.
"többek között azért, mert az átlag sofőr reakciója sem az, amit te leírtál."
Az emberi agy reakcióideje laborkörülmények között átlagosan 250-300 ms. Közben nem telefonál, nem basztatja a GPS-t, nem beszélget, nem osztja meg a figyelmet, csak a felvillanó fényre figyel. Vezetés közben ez már felugrik 1500-1800 ms környékére éber, kipihent sofőr esetén és még csak ekkor kezdi lenyomni a féket vagy kezd manőverbe. Mekkora utat tesz meg ennyi idő alatt az autód 50 km/h és 130 km/h mellett? Elemi fizika.
Az egy meglehetősen gyakori esemény, hogy a sofőr az első csattra már nem tud időben reagálni, de erre bekakukkol (sokkos állapot, ami természetes önvédelmi mechanizmus) és csak akkor tér magához, mikor már nyomott három mandinert és az árokban fekszik az oldalán, közben a fejét vakarja, hogy mi a frász is volt ez.
Eljöhetnél egyszer családi ebédre hozzánk. Anyósom magas rangú tiszt a közlekedésrendészetnél, egy pohár bor mellett elvitázgathatnánk a számokról, hogy mennyire megbízható sofőr is az ember valójában.
-
Stauffenberg
nagyúr
"de nem akadályozom, hogy olyan kérdést firtass, amilyet csak tetszik."
Te írtad ezt:
"soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból."
Ami ugye csak valami béna önigazolás, mert azt akarod mondani, hogy mindegy mennyire mész gyorsan, csak tartsd a forgalom tempóját, az a biztonságos. Ezzel általában azok érvelnek, akiknek a sebességkorlát még jelzésértékkel sem bír és ha a többiek is vadállat módján vezetnek, akkor nekik sem esik nehezükre.
"most találgatok: azt akartad írni, hogy nagyobb sebességnél rövidebb idő van reagálni."
Igen, azt akartam.
"akkor se vállalnám, hogy miattam az anyósoddal kelljen ebédelned"
Nem kell rám hárítanod, elég jól kijövök vele!
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Jó igazából ebben (is) egyetértünk de azért már nehogy abbahagyjuk: az igazi bojjjrészerek ethanollal működnek és néha meghúzzák a tankot a sofőrök is
Egyébként azt tudtad, hogy az olyan hibridek amiben az akksikat egy kis robbanómoci tölti azok a fizika törvényeinek ellentmondva féreglyukakon keresztül kiszippancsáák az enerdzsit valahonnan máshonnan, mert hogy hatékonyságuk kb. 140%?[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"(azért nem teljesen jó példa a súrlódási meg a tapadási együttható, mert az a fránya gumi 4%-os csúszásnál tapad a legjobban.)"
Pontosítás: hosszirányú erőt kb. ekkora slip környékén tud a legnagyobb mértékben átvinni. keresztirányút viszont már nem. Eme kettősség okoz gondot az ABS és ESP összehangolásában- ahol az ABS dolgozna, ott az ESP már sokat nem tud tenni az oldalerők átadásának korlátja miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Politika
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Android játékok topikja
- Gyúrósok ide!
- Milyen program, ami...?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- Playstation 4 PRO CUH-7216B 1TB SSD + Játékok
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/1TB (!!!) titánszürke VADONATÚJ BONTATLAN 36 hónap garanciával!
- Gainward RTX 4070 Ghost 12 GB felbontott videókártya, 36 hó garancia, Áfá-s számla
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Kingston Fury Renegade M.2 4TB
- ÚJ! Samsung SM-S928B/DS Galaxy S24 Ultra 5G Dual Sim 512GB 12GB RAM Titanium Black
- Samsung 24 Full HD monitor Hdmi-s
- ÚJ! Samsung SM-S928B/DS Galaxy S24 Ultra 5G Dual Sim 256GB 12GB RAM Titanium Grey
- MSI RTX 4070 GAMING X TRIO 12GB Kiemelten szép! ALZA GARANCIA 2026.07.
- Apple iPhone 14 Pro 256GB, Független, Újszerű, 91%, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs