Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel elő fog jönni a topikban, hogy az emberi sofőr a jobb, meg biztonságosabb, meg egyébként is a Google hazudik a baleseti statisztikákról:
Nyilvánosak a robotautók baleseti adatai
Közel 3 millió kilométer futottak már forgalomban a Google tesztautói, ebből lassan 2 milliót teljesen önállóan. Ezalatt történt 11 baleset, ebből 11 esetben a másik autót vezető emberi sofőr volt a vétkes (több mint felében az álló robotautóba szaladtak bele).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Valószínűleg nem fog eltűnni a vezetés élvezete soha, de arra számítani lehet, hogy az aktív-passzív védelmi rendszerek kötelezővé válnak idővel, amik a balfasz sofőröktől átveszik a vezetést ha hülyeséget csinálnak (pl: ha idiótán akarna előzni, az autó visszasorol).
Ilyenek már most is vannak, mint a sávtartó automatikák és a robotautók fejlődésével egészen biztosan eljön majd az idő, amikor a halálos közúti balesetek a nulla közelébe redukálódnak, mert az autód őrködik.
De továbbmegyek, lesz idő mikor kedved szerint átadhatod a vezetést az autódnak (pl: nyugodtan ihatsz a buliban, ahova autóval mentél vagy csak inkább megnézel egy filmet amíg a dugóban araszolsz). Én személy szerint ezt várom már nagyon.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy sokan nem szeretnek vezetni. Se kisebb, se nagyobb távon, semmi élvezetet nem találnak benne.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tudtommal a közlekedési hatóság ekkora tempót engedélyezett a valódi forgalomban kísérletezésre. De javíts ki a tévedek.
Ha meg az emberi sofőr nem tud mit kezdeni egy lassan haladó járművel és beleszalad, akkor az nem a lassan haladó jármű, hanem a bamba, idióta sofőr hibája. De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú. Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.
Elvégre nem véletlenül építenek a mai autókba olyan rendszereket, amik baleset esetén elveszik a gázt, mert sokan három másik verdát lekoccolva az árokba borulva még mindig a kormányt markolva nyomják neki anélkül, hogy feltűnt volna mi történt. (Láttam már ilyet a saját utcánkban).
-
Stauffenberg
nagyúr
"számomra teljesen mindegy, hogy ki hozta meg ezt a döntést."
Ugyanaz a hatóság, ami eddig a pillanatig titkolni próbálta az önvezető járművek, egyébként igen pozitív baleseti statisztikáit. Lásd: Első hozzászólás.
"többek között azért, mert az átlag sofőr reakciója sem az, amit te leírtál."
Az emberi agy reakcióideje laborkörülmények között átlagosan 250-300 ms. Közben nem telefonál, nem basztatja a GPS-t, nem beszélget, nem osztja meg a figyelmet, csak a felvillanó fényre figyel. Vezetés közben ez már felugrik 1500-1800 ms környékére éber, kipihent sofőr esetén és még csak ekkor kezdi lenyomni a féket vagy kezd manőverbe. Mekkora utat tesz meg ennyi idő alatt az autód 50 km/h és 130 km/h mellett? Elemi fizika.
Az egy meglehetősen gyakori esemény, hogy a sofőr az első csattra már nem tud időben reagálni, de erre bekakukkol (sokkos állapot, ami természetes önvédelmi mechanizmus) és csak akkor tér magához, mikor már nyomott három mandinert és az árokban fekszik az oldalán, közben a fejét vakarja, hogy mi a frász is volt ez.
Eljöhetnél egyszer családi ebédre hozzánk. Anyósom magas rangú tiszt a közlekedésrendészetnél, egy pohár bor mellett elvitázgathatnánk a számokról, hogy mennyire megbízható sofőr is az ember valójában.
-
Stauffenberg
nagyúr
"de nem akadályozom, hogy olyan kérdést firtass, amilyet csak tetszik."
Te írtad ezt:
"soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból."
Ami ugye csak valami béna önigazolás, mert azt akarod mondani, hogy mindegy mennyire mész gyorsan, csak tartsd a forgalom tempóját, az a biztonságos. Ezzel általában azok érvelnek, akiknek a sebességkorlát még jelzésértékkel sem bír és ha a többiek is vadállat módján vezetnek, akkor nekik sem esik nehezükre.
"most találgatok: azt akartad írni, hogy nagyobb sebességnél rövidebb idő van reagálni."
Igen, azt akartam.
"akkor se vállalnám, hogy miattam az anyósoddal kelljen ebédelned"
Nem kell rám hárítanod, elég jól kijövök vele!
[ Szerkesztve ]