Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #16939776 #30 üzenetére

    Eleve nincs parancslista 0-s értéknél, tehát nincs mit kiolvasni sehonnan. A kernel driver adja a GPU-nak a jelenetet, amint kész. Ezért nem működik az ultra mód 0-s értéknél, mert mindent átad a kernel driver, akkor is, ha a GPU még az előző jelenet képkockáját számolja. Ilyenkor az van, hogy az egész késleltetéscsökkentés előnye hátrányba csap át, mert a driver nem tudja késleltetni a jelenetek átadását parancslista hiányában, tehát eteti a GPU-t, nem törődve azzal, hogy ez pont ellentétes hatást vált ki a késleltetés tekintetében, mint amit a user szeretne látni (emiatt szűnt meg anno ez a fícsőr). Ugye a késleltetés nem igazán amiatt csökken, mert nincs parancslista, hanem amiatt, hogy a GPU mindig csak egy jelenethez tartozó képkockát számol. És ezt akkor tudja biztosítani a 0-s paraméter, ha GPU-limit van, mert akkor a jelenetet egy malmozó GPU-ra küldi rá. Ugyanilyen okból szabályozza az AMD a jelenetszámítást a Radeon Anti-Lag esetében. Nem meghatározható egy programon belül, hogy mikor van GPU- és CPU-limit, tehát a parancslista kvázi hiánya a futtatási idő GPU-limites részében előny, míg CPU-limites részében hátrány. Emiatt a Chillel már a jelenet számítását szabályozzák, hogy sose készüljön el jelenet addig, amíg a GPU az aktuális képkockát számolja. Ilyen szabályozást viszont az NVIDIA nem alkalmaz (még?!), így annyit tesznek, hogy kiemelik GPU-limitesnek kell lenned, hogy a beállításnak előnye legyen. CPU-limites környezetben az ultra mód hátrányos.

    (#31) Duracellm...: Azt, hogy semmi sem szabályozza a leképezés előtti munkát. Nincs hova menteni a scene-t, hogy ha éppen nem ideális annak az átadása a GPU-nak. A driver rákényszerül arra, hogy átadja, még akkor is, ha annak nagyon rossz hatása lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #16939776 #36 üzenetére

    Nekem kell elnézést kérnem, mert ezen a dián 4K 60Hz-es szetting van, egyben azt is visszavonnám, hogy ez a feature HC játékosoknak szól. Már értem miért beszéltél folyamatos GPU limitről, és itt tényleg értelmetlen a micro lag problémával foglalkozni, mert olyan ritkán jön a frame, hogy +/- 2-3ms-et sem vennél észre.

    Köszönöm a felhomályosítást.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #16939776 #36 üzenetére

    A Chill az input alapján szabályozza a számítást. Ha nincs input, akkor a minimum értékkel csinálja a scene pacinget, ha van imput, akkor a maximummal. A Radeon Anti-Lag itt annyiban különbözik, hogy méri a képkocka elkészültének idejét, és ezeket menti el magának, és a szabályozásnál a képkockák elkészültének idejéhez igazít. Ez tulajdonképpen ugyanaz, mint a Chill, csak nem az input, hanem a számítások időigénye szabályozza a scene pacinget.

    Frame buffer és back buffer attól még van, hogy 0-s a flip queue/prerender. A parancslista a kérdéses. Akkor egyébként nincs különösebb szükséged rá, ha valahogyan szabályozod a jelenetszámítást, csak egy ilyen rendszert nem könnyű ám felépíteni. Évek, mire bármit is kihozol belőle.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák