Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • iMaverick

    addikt

    válasz buvartacsko #15 üzenetére

    Egy példa (szerintem eléggé fiatalka lehetsz, ezért leírom):

    Annó Need For Speed 2. A 3D gyorsítást csak a Glide-on keresztül ismerte (ez a Voodoo kártyák sajátja volt), D3D, OpenGL kilőve. Tehát ha nem volt 3DFX-es kártyád, akkor annyi. (Maradt a szoftveres mód a CPU-n keresztül. Az meg eléggé megette a procit.)

    Csináltak (próbáltak) is hozzá egy Glide wrapper nevű konvertáló API-t (erről Abu85 nyilván sokkal szakmaibb leírást tudna adni). Ennek az volt (lett volna) az értelme, hogy más, tehát nem csak 3DFX-es kártyán is működjön a 3D gyorsítás, többek között az NfS2 alatt (is).

    Na ennek volt szó szerint értelme. (A 3DFX elég gyorsan eltűnt a későbbiekben a süllyesztőben. A Glide-dal együtt.)

    Aztán ott volt pl. a Quake (1-hez!!) írt OpenGL kiegészítés. Rögtön ment 800x600-ban, sőt, ha jól rémlik, akkor 1024-x768-ban is a játék, ráadásul 3D-s effektekkel. Annak is volt ám értelme. (Én speciel az államat kerestem a padlón.)

    Ezért (mertem) megkérdezni, hogy a gyakorláson kívül, ennek a Vulkan-os dolognak így utólag mennyi értelme van?

    "Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

Új hozzászólás Aktív témák