Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    válasz adamklark #2 üzenetére

    nincs hang alapú kémkedés, teljesen felesleges.

    Működhet úgy, hogy beszélgetsz valakivel X témáról, az az illető már rákeresett arra a dologra. Ismerősök vagytok fb-on is, vagy csak sokáig egy helyen tartózkodtatok, tehát valami alapján összerakja a FB, hogy kapcsolatban álltok egymással.

    Így neked is elkezdi megmutatni azokat a hirdetéseket, hátha.

    A másik, és még inkább logikus magyarázat a pszichológia.

    Naponta több ezer reklámot látsz itt-ott. A reklámozás egyik legnehezebb része a figyelem felkeltése, az, hogy egyáltalán észrevedd a hirdetést. Ha nem releváns számodra semmilyen szinten, akkor átsiklasz felette.

    Ahogy átsiklasz 1000 reklám felett.

    De ha előző nap a haveroddal éppen fúróktól beszélgettetek, akkor ha éppen az 1000+1. hirdetés egy fúrókról szóló hirdetés, akkor azt automatikusan észreveszed egyrészről azért, mert éppen tegnap beszéltél róla, másrészről meg azért, mert azt hiszed, hogy na a fb lehallgatott azért mutatja :D

    Teljesen felesleges a hang alapján való kémkedés, egyszerűen nincs rá szükség.

  • waccamár

    senior tag

    válasz Tigerclaw #6 üzenetére

    nem kell semmiféle kutatást olvasni, hogy ezt lemérje az ember.

    Tegyél ki egy óriásplakátot, vegyél meg egy reklámszpotot főműsoridőben, stb.
    (bár már ugye az is célzott, tehát célzatlan hirdetés nincs is szigorúan vett értelemben).

    Aztán ugyan abból a pénzből indítsd fb hirdetést.

    Utána te is meglátod mindenféle kutatás nélkül melyik a hatékonyabb.

    Annyira látszik itt a PH-n az ilyen híreknél, hogy olyanok kommentelik az ilyen híreket, akiknek fogalmuk sincs a marketingről és hirdetésekről, csak utálják a fb-ot, "mert".

    Lehet utálni amúgy, milliónyi negatív dolgot tudnék én is mondani, de pont nem azokat, amiket a laikusok a legmagabiztosabban írogatnak folyamatosan...

  • waccamár

    senior tag

    Tigerclaw, Bambano.

    Ebből a 2 hsz-ből is csak az látszik, hogy fogalmatok sincs az egészről marketingről és hirdetési rendszerről.
    És ez nem támadás, egyszerűen csak tény.
    Nincs is ezzel semmi baj, ti nem ezzel foglalkoztok, nem ehhez értetek.

    Csak ahhoz, hogy ennek ellenére ekkora magabiztossággal jeletnsétek ki, hogy ez az egész hirdetősdi ócska és haszontalan, ahhoz baromi nagy ego és szemellenző kell.

    Csak hogy kicsit képben legyetek - ha érdekel titeket (vagy ne is olvassátok tovább, csak szidjátok tovább a fb-ot)
    Egy JÓ hirdetésnél egy JÓNAK mondható átkattintási arány 1%, egy JÓNAK mondható konverzió aztán a weboldalon szintén 1%. Igen, baromi sok embernek kell megmutatni és soknak kell kattintani, hogy aztán vásárlás legyen belőle. Ezután jön a remarketing, hasonmás közönsége és további expertebb hirdetési taktikák.

    Nem abból áll egy hirdetési stratégia, hogy hirdetés --> kattintás --> vásárlás.

    Ennél jóval bonyolultabb.

    Sőt, alapból ezt az egészet megelőzi egy megfelelő marketing stratégia.

    Persze, benne van a pakliba az is, hogy te TV-t vettél, és aztán 1 hétig látod a tv-ről szóló reklámokat, amikor neked már felesleges.
    Meg benne van az is, hogy valaki sosem kattint semmire.
    Meg valakinek mindig irreleváns hirdetéseket tol a rendszer.

    Ez mind igaz és mind benne van a pakliba, közel sem 100%-os ez a rendszer.

    Viszont azt nektek is be kell látnotok, hogy ha ez ennyire haszontalan és semmirekellő rendszer lenne, akkor nem használnák a cégek.

    A helyzet viszont az, hogy bármilyen "rossz" is a fb algoritmusa sok szempontból, még mindig a leghatékonyabb és legolcsóbb hirdetési eszköz, HA TUDATOSAN, és JÓL HASZNÁLJA a hirdető.

    Ha a végén csörög a kassza és többet kerestem mint amennyi elment hirdetésre, akkor pluszos a sztori, mindenki boldog.

  • waccamár

    senior tag

    válasz adamklark #14 üzenetére

    Ahogy írtam: pszichológiával magyarázható.
    Miután beszéltetek az ikeás asztalról, kiélezettebbé vált a tudatalattid erre, és észrevetted a hirdetést.
    Lehet totál véletlen is: éppen akkor kezdett kampányba az ikea.
    Ugyan ez a helyzet a németországi állással: csak azért vetted észre, mert előtte beszéltetek róla.

    Vállalkozóként és hirdetőként borzasztóan örülnék, ha annyira pontos lenne a hirdetési rendszer, mint ahogy ti gondoljátok. Te egyszerűen nem lehet ilyen pontossággal belőni.

    Amiket felhoztok az mind pszichológia és/vagy véletlen.

  • waccamár

    senior tag

    válasz totron #15 üzenetére

    Előbb bizonyítsd be a hang alapú profilozás meglétét, utána lehet beszélni arról, hogy nekem hogyan kellene cáfolnom :)

    Szerintem ha ilyen tényleg lenne, akkor azt már kiderítették volna, apk visszafejtésből, monitorozott netforgalomból, stb.

    Egyszerűen nincs szüksége ekkora erőforrás-lekötésre a fb-nak ahhoz, hogy hatékonyak legyenek a hirdetései és kellően jó profil legyen az emberről (ami egyébként nem is annyira jó, mint hiszitek).

Új hozzászólás Aktív témák