Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #31 üzenetére
Múltkor megkaptam hogy mit képzelek én magamról hogy 1-2 óra utazás után megállok pihenni. Mert azt mertem mondani hogy a gyerekeknek és az asszonynak (de amúgy nekem is) már kell a pihenő. Ez Magyarország, ha sír a gyerek mert éhes akkor nem megállunk enni hanem kuss van neki.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #67 üzenetére
Csak ne döngesse féltéglával a mellét, hogy mennyire ződ, mert nem az! Legfeljebb nem ott büdösít, ahol használja a villanyautót. De, a Föld szempontjából mindegy, hogy hol szennyezik, vagy hol zabálják az erőforrásait.
Pont az a probléma, hogy "mindenképp autóval jár valaki".[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #75 üzenetére
Egy Tesla árából sztem kijön egy V8 -as S-Klasse Merci. Sztem az autótól egy méterre nem hallod, ha jár a motor.
A bringa csak példa volt. Lehet az egy roller is, amit vihetsz magaddal. Láttam már ilyen egykerekű izét is. Azt még a bevásárlókocsiba is bedobhatod.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #146 üzenetére
Egyáltalán nem rendelgetek, mivel nem vagyok itthon, hogy át tudjam venni. Csak olyan terméket rendelek, amit hazai boltban át tudok venni. Látod, ez is egy olyan dolog, hogy úgy vagyok ződ, hogy nem is akarok az lenni.
Egyáltalán nem ragaszkodok a húshoz, ha az ízlelőbimbóimmal el tudják hitetni, hogy az a valami húsból van. Csak utána ne fossak, mint a pelikán.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #146 üzenetére
Mondjuk ez mióta a felhasználók bűne?
Mi tehetünk arról, hogy a gyors kaja olcsóbb mint a minőségi?
Mi tehetünk arról, hogy kínából megkapod ugyanazt olcsóbban mint EU-n belül? Amúgy sokan eladják ugyanazt a kínai terméket EU-ban is csak átcímkézve…valaki még az átcímkézésre sem képes és a kínai ár többszöröséért adja.
Minden ami a földnek az emberi testnek nem jó az olcsó, ami meg jó lenne az drága. Ez a mi hibánk?
Köszönhetjük annak a pár ezer befolyásos embernek akik irányítják a világot... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ez a cikk pont olyan mint a többi, arra jó hogy átbasszák az embereket, semmi többre. Amíg meg van a kétely addig veszik a belsőégésűeket, ez a cél. Már majdnem mindenki letett a toyotán kívűl arról hogy ne vegyetek villanyautót majd vegyetek hidrogént tőlem (előtte meg hibridet) baromságról. Jelenleg az a cél hogy ne omoljon össze a belsőégésű eladás, meg ne jöjjenek rá az emberek hogy mekkora rohadék az összes gyártó (ebben az esetben a teslán kívűl).
És akkor az ilyen koboldfejű majmok még tolják is az olajlobbi szekerét, mint anno a rákosi féle propagandát.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
válasz #16820480 #212 üzenetére
Ha jól tudom jelenleg pár százalék körüli mindössze az újrahasznosítás, mert egyszerűen olcsóbb bányászni. Nincs a cikkben ferdítés, korrekten - hivatkozva - leírja a jelenlegi helyzetet. Nem köpködi az EV-ket, ő is elismeri hogy lokálisan nem szennyeznek. A hivatkozott IEA jelentés is korrekt.
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #220 üzenetére
Tehát átbaszás lehet, hogy a 2014 évjáratú hibrid aurisunk 85g/ :km adata valótlan lehet amellett, hogy az eddigi élettartamra vetített, mért fogyasztása 4,7l/100km?
Noukum: a nincs hol tölteni érv sajnos a lakhelyünkön az elektromos autókkal kapcsolatban is fennáll. Sajnos a város infrastruktúrája már alapvetően küzd azzal, hogy sikerült egy rohadt nagy ipari parkot is bekapcsolni az elektromos hálózatba, fejlesztés meg sehol. Pont emiatt lenne jó a nyilvános töltőktől függetlenül megoldani a dolgot, emiatt látom előbb realitását egy passzív ház + zöldenergia kombónak, mihthogy pl itt megfelelő töltőhálózat kiépüljön sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #220 üzenetére
MKBHD szokta mondani soha ne az ígéretekre támaszkodva dönts. Nézd meg mit tud a technológia most és ha az elég neked, zöld az út.
Viszont visszatérve az akkura emlékezz vissza mennyit cikkezett mindenki, beleértve a MA-t is az új mobiltelefonok akkutechnológiájáról. Gyakorlatilag egy hetes üzemidőkről volt szó. Hát ez nagyon eltűnt. Tesla is ígérgeti az új fejlesztéseit azt mindent csak tologatnak, késnek vele. Hülyítik az embert hogy váltson mert jön a kánaán. Mintha csak a politikusainkat látnánk választás előtt. Nem vagyok pesszimista és szerintem beszélhetek a többiek nevében is akiket az EV fanboy-ok megbélyegeztek antifan-eknek (ami nem igaz, mert az hogy nem értünk egyet nem jelenti hogy antik vagyunk), inkább realista a szó ami ránk igaz. A cél közös, olyan megoldás kell ami jó a bolygónak és az emberiségnek de azt be láthatjuk ez azért kicsit összetettebb annál hogy EV-t használunk vagy a másikat... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #242 üzenetére
2015 árlista alapján 4,3 m között volt az automata jazz comfort felszereltséggel 310-s EUR árfolyam mellett.
Jelenleg kicsit magasabb árfolyammal a comfort szint 6,8m, de a két felszereltség sem ugyanaz már.
Az scross is két milliót ugrott fel három év alatt magasabb felszereltségi szint esetében.Tapsi: én egyszer sem említettem szigetüzemet, csak valamilyen szintű függetlenedést a szolgálatóktól.Ez pedig főleg az elektromos autózás miatt lenne fontos, hiszen nem tudjuk, mi a terv a kieső állami sarcok pótlására sajnos.
A fűtőszálak fogyasztását gyakorlatilag már a kivitelezésnél lehet szabályozni, mégpedig a szigetelés milyenségével, nem véletlenül írtam passzív házról.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #252 üzenetére
comfort automatát néztem a comfort automatához az egyszerűbb összehasonlíthatóság miatt.
Persze, ha úgy nézzük, 14 év alatt volt duplázódás az autóárakban, akkor a seatom 3m alatt volt, most ugyanaz 6, vagy pl a fullos swiftet is meg lehetett kapni 3m alatt, most majdnem 6m.
Sajnos a nagy akkus leaf, illetve az e-niro is 12m, pedig valamelyik már kb elég lenne mindenesnek.
-
addikt
válasz #16820480 #269 üzenetére
Senki sem mondta, hogy hetente. Egy ~80 ezres megyeszékhely, persze lehet gyalogolni is fél órát az elektromos töltőig, de ez szerintem nem elvárható. Dízellel nem kötelező naponta bevásárolni, főleg, mivel a Lidl 200 méterre van. BTW semmi baja nem lesz egy modern dízelnek attól, ha időnként városban használod, de jellemzően országúton mész vele.
Itt arról beszélünk, hogy mindent 1 autóval kell megoldanod, az ilyen helyzeteket is.
[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
válasz #16820480 #268 üzenetére
A szervizelés nem olyan vészes, mint ahogyan azt sokan hiszik.
Az üzemanyag árra nem tudok mit mondani, nekem még nem ütötte meg az ingerküszöbömet, természetesen szivesebben költeném másra, de nem tudok mit kezdeni vele.269: azért nem ördögtől való, hogy hetente több 100 km belemenjen. A baráti körömben majdnem mindenki havi 2000 km felett megy.
A dizel is kibírja, ha 10 km-re indítod be, semmi baja nem lesz.
Városi tempó mellett is tudnak regenerálni, nem csak a berögződött 130-as autópályás tempónál -
addikt
válasz #16820480 #273 üzenetére
Figyelj, nem arról beszéltünk, hogy nem lehet megoldani, hanem hogy kompromisszumokkal jár.
Most ez így néz ki: asszonnyal levisszük a cuccokat a kocsihoz, ami a ház előtt áll, beülünk, kigurulunk az M1-M7 kivezetőre, M1, lepengetünk 2 óra alatt anyósékhoz, megállunk előttük, leparkolunk, bevisszük a cuccokat.
Elektromos verdával ez így nézne ki: fél töltéssel el se tudok indulni, tehát eleve úgy kell készülnöm már előző nap, hogy feltöltöm valahol a verdát. Beszállunk, M1, leérünk, leparkolok, cuccok-asszony deponálása az anyósékhoz, majd én vissza a kocsiba, elgurulok a töltőig, rádugom, előveszem a rollert, elgurulok anyósékhoz (esőben/hóban akár), majd 1-2 óra múlva visszagurulok a rollerrel, hiszen nem parkolok egész nap a töltőnél. Utána átgurulok anyósék elé.Ha erre azt mondod, hogy nem nagyobb kompromisszum, mint belsőégésűvel, akkor gratulálok! És ez egyetlen utazás a Dunántúlon belül autópályán, a főváros és egy megyeszékhely között. Nem arról beszéltem, hogy elmegyünk a Zemplénbe szilveszter előtti nap, amit minden évben szoktunk a hutákba, ahol aztán tényleg keresheted életed végéig a töltőpontot!
Milyen AC töltőre? Nem lehet náluk tölteni, pont ez a lényeg! Pénteken megyünk, vasárnap jövünk. Hagyjam ott 2 napig a verdát a töltőoszlopon?
Cserébe a dízellel folyamatosan tankolni kell járni, a villannyal meg max akkor ha hosszúútra mész.
Mert ha rövid útra mész, akkor a villanyt nem kell tölteni? Akkor honnan lesz delej, a világűrből? Ja igen, ha otthon tudod tölteni, akkor pöpec. Ez a városi lakosság töredékére igaz. Plusz mennyi idő alatt töltöd fel a 16 amperes betáppal? Oké, legyen 3 fázis, a többi fogyasztód meg addig készenléti módban várja, hogy kapjon elektront.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #16820480 #290 üzenetére
Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na
Sem neked, sem másnak semmi köze ahhoz, hogy a másik ember mennyivel megy. Ahhoz viszont igen, hogy a jobbra tartási kötelezettségednek eleget tegyél. Ha Tesla 145-tel ment a belsőben, és nem húzódott le, akkor ő bizony paraszt volt.elhidd, hogy ez nem autótól függ, hanem sofőrtől
Hogyan is alakul az elektromos kocsik hatótávja autópálya tempónál? Biztos, hogy nem az autótól függ? elektromosat pedig azért nem láttál, mert eleve alig van belőlük, de aki van, az is a külsőben szüttyög 100-110-zel.A héten mentünk M6-on, és csak belsőégésűt láttam szélárnyékban vitorlázni, nem is keveset, és nem is ilyen 20 éves megpakolt málháslovakat.
És hány elektromosat láttál a belsőben?
-
nevemfel
senior tag
válasz #16820480 #252 üzenetére
... egy új Jazz-t, az 3,7 milliótól már megtehető volt, most pedig 6,8 millió a legolcsóbb belőle (mivel már csak e-HEV létezik).
Hát, ez a nagy zöld terv, mint láthatod. Dotálni az elektromos szekereket, a belsőégésűt meg ellehetetleníteni az extra adókkal, meg a teljesíthetetlen kibocsájtási normákkal.
Így előbb-utóbb tényleg piacilag is versenyképesebb lesz az elektromos autózás, legfeljebb kényelmetlenebb. Cserébe ott a jóleső érzés, hogy egyrészt roppantul modern/progresszív vagy, megmentetted a Földet/Budapest belvárosát, ráadásul ezen jóemberségedet megoszthatod a közösségi médiában is! Ez is valami!
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
addikt
válasz #16820480 #299 üzenetére
Jó, ez most így tényleg már abszurd. Közismert tény, hogy az elektromos kocsik hatótávja radikálisan csökken autópálya tempónál, ezért szenved mindegyik a külsőben 110-zel. És nem, a benzines kocsinál nem lesz 600-ból 400 130-as tempónál. A Teslánál meg igen. Itt szabályos tempóról beszéltünk, nem gyorshajtásról.
Nem láttam a belsőben elektromost, mert ők kisorolnak szabályosan jobbra. A belsőben csak 180-nal döngető parasztokat lehet látni, hogy az analógiád használjam
Hát igen, 110-zel nem is illik beragadni a belsőbe, mert kíméletlenül letolnak. Illúzió azt gondolni, hogy az elektromos autósok között nem lenne 180-nal döngető paraszt, ha megtehetné. De nem teheti, mert a technikai nem engedi. Vagyis a hatótáv.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz #16820480 #299 üzenetére
Ezt azért halkan itthagyom:
KRESZ 36. § 2. "Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; "
Szóval a feltartás is szabálytalan.
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #299 üzenetére
Nem konkrétan arra gondoltam, hanem a lefingott crpdtdi szmókensárm idiótákra, akik meglátnak egy hybrid feliratot vagy egy zöldrendszámú i-mievet, leafet, meg hasonlókat és azonnal rájuk borul egy szekrény versenyszellem. Nyilván ennek is megvan a miértje, FB hsd csoportokon belül elég sok magyarázatot találni sajnos, hogy 2dl fogyasztás-csökkentésért random prius sofőr képes 78-al végiggurulni bármilyen autóúton.
A zöldrendszámos guruló mobilházak más kasztba tartoznak, ott van póver, szóval random egybites e46 háromhúszdé sofőr is tudja, hogy nem érdemes szkanderoznia, azok főleg cégautóadó-optimalizálási céllal kerültek forgalomba az idióta szabályozások miatti kiskapukat lehugyozva.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #16820480 #212 üzenetére
Mintapélda hozzászólás a kettős mérce felismeréséhez.
"Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta"
Erre később visszatérek.
De elméletileg semmilyen motor sem tiszta. Minden motor alacsonyabb hatásfokú 100%-nál. Ha mást nem, de hulladék hőt minden motor termel."...az energia kétharmadát elpazarolja,"
Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól."az olaj áztatta motor"....
Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.Idáig tartott az első mérce, első felvonása.
"Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják...."
Mert? Ha az elektromos hajtásról van szó, akkor lehet miniatürizálni a problémát?!"Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. .."
Miből gondolod, más megoldások fejlesztését abbahagyták?
Nem kizárólagos tulajdonsága az innováció az elektromos járműveknek."...nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni."
A hidrogénnel meglehet, korlátlan számban újrahasznosítható anyag.Most térünk vissza a motor sohasem lesz tiszta második fejezetére.
"Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek."
Csak drága. Most tekintsünk el a ma használatos ipari gyártástól, az hosszú távon nem fenntartható megoldás. Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő.
'de folyamatosan szökik a falakon át)'
Korrekt. De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van. Azokból sem lehetséges a betáplált energiát veszteség nélkül hasznosítani.
'olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb'
Nem. A benzines motor nem játszik példaként. Nem használható Otto motorban. A beindítás pillanatában robban a motor. Amúgy sokkal jobb a hatásfoka a hidrogén égetésből nyerhető energiának. Ha nem lenne és szabad hidrogén maradna a kipufogó gátban, szintén robbanna a jármű. Az energiacella jellegű felhasználás hatékony és biztonságos.
'Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.'
Azt azért meg kell érteni, hogy a hidrogén a ma is mert legnagyobb energiasűrűségű üzemanyag. Minél nagyobb az energia sűrűség annál veszélyesebb az anyag.
A veszélyesség csökkentésének érdekében több tartályban tárolják a hidrogént.
De a veszélyességet az akkumulátorok esetében is figyelembe kell venni. A sérüléses robbanás elkerülése érdekében erős fém tartóban helyezik az akkumulátorokat.
Nem fekete - fehér világban élünk, hogy a realitást messze kerülvebeszélgessünkvitatkozzunk.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #309 üzenetére
Biztosan, bár én itthon alig látok belső sávban vitorlázókat, akik feltartanak másokat, de rendszeresen húznak el mellettem 50-60kmp-s sebességkülönbséggel autózók, amikor én megyek 120-130-at.
Viszonylag sokat járok az M1-en, nekem ezzel pont ellentétes tapasztalataim vannak.
Azért ahol szinte korlátlan megújuló áll rendelkezésre, ott ez még jól működhet
A megújuló is környezetszennyező.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #309 üzenetére
Grand Espace IV 2.0D 150LE
100: 5
120: 6,2
130: 6,6
Ez elég nagy bódé és 8 éves. Kollégám 4 éves, 2 literes dízel Passat kombija 5 körül eszik 130 -nál.
Az Espace tankja 80 literes, a Passaté asszem 60. Tehát mindkettőnek bőven 1000Km fölött van a hatótávja 130 -as utazónál.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
válasz #16820480 #332 üzenetére
Ezeket a 15 percre töltőre dugásokat tegyük már helyre gyerekek, mert már kezdünk eljutni odáig, hogy gyorsabban megtankoljuk az elektromos autót szerintetek, mint egy dízelt! Ezek nyilván csúsztatások. Átlag 22kw-os töltővel 15 perc alatt mennyi delejt tudsz tölteni egy 50%-os akkuba Kona esetén?
-
addikt
válasz #16820480 #343 üzenetére
Itt arról van szó, hogy egy kiépülőben levő dolgot hasonlítunk egy évtizedek óta kiépítettel
De azt meg te értsd meg, hogy ez az átlagfelhasználót nem érdekli. Ő használni akarja az autóját, nem szektás fanboy, aki megmagyarázza, hogy a bab is hús.
Persze, hiszen bármilyen rendszer tartalmaz kompromisszumot
Igen, és jelen esetben a villanyautó által megkövetelt kompromisszum > belsőégésű autó által megköveteltnél. Ismétlem, átlagautósról beszéltünk. Leírtam a saját példámat, aztán jöttetek a rollerrel, mint megoldás. Röhej.Ott még belsőégésűvel sem garantált, hoyg el tudsz jutni valahonnan valahova, mert egyszerűen nem lesz út közben kút, vagy ha lesz, akkor sem biztos, hogy megfelelő minőségű üzemanyaggal.
Bezzeg elektromos töltőpont az lesz, mi? Na ne röhögtess már! És tudod mit? Tök jól megragadtad a dolog lényegét. Ha tudom, hogy nem lesz kút, akkor berakok még 5 benzines kannát, és a hatótávom nőtt 1000 kilométerrel. 1000 kilométernyi plusz akkut hogyan pakolsz be? -
8th
addikt
válasz #16820480 #332 üzenetére
Másfél két hetente volt egy ilyen nap. Úgy voltak összeszervezve ezek a maratoni napok, hogy lehetőleg egyszerre egy nap le lehessen tudni a messzi ügyfeleket és ne kelljen minden nap keresztül kasul autókázni az országon. Ezért voltak ekkora távolságok. Amikor 500-600 kilométert kell menned és minden állomásra időre meg kell érkezned nem férnek bele a napjában többszöri +15perces kitérők. A töltők sem feltétlenül esnek útba és ha megérkezel egyhez nem biztos, hogy épp szabad lesz így máris nem 15percről beszélünk hanem peches esetben egy óráról is akár töltésenként. De még ha szabad is és ha csak négyszer kell megállni gyorstöltőn 20percre rátölteni az majd másfél óra üresjárat amit nem fizet ki nekem senki. És egy valós 300km körüli hatótávot tudó villanyautóval ennél többször meg kellene állni mert a feszes időbeosztásba az nem fér bele, hogy kényelmes papás 100-as tempóval nézze az ember a tájat az autópályán, kénytelen vagy tempósan haladni ott tudsz relatív nagy időt lefaragni. Még úgy is, hogy egy dízellel nem kell megállni tankolni vagy épp töltőről töltőre ugrálni de így is gyakorlatilag lehetetlen kiszámolni a pontos érkezést nem kell ezt még tovább bonyolítani egy gyorsan merülő elektromos autóval. Olyan csúfság is megesett, hogy baleset miatt az autópályán a leállósávba terelték ki a forgalmat és a kilométeres sorban háromnegyed órát araszoltam mire átjutottam a lezáráson. Utána a hátralévő 190 kilométernyi autópályás szakaszon mentem ahogy csak tudtam, hogy visszahozzak valamennyit az elvesztegetett időből és ne megint este nyolckor szálljak ki a kocsiból. Ezt ha villanyossal tettem volna 100km-rel később állhattam volna meg ismét rátöltögetni mert
150130-nál reménytelenül elszáll a fogyasztása. Igen, a dízelé is. De ott van mögöttem egy 70 literes tank amiből simán megoldja a feladatot így tankolás miatt egyszer sem kell megállni. Sőt akár két ilyen copatós napot letudhat az ember egy teli tankból (70 liter). -
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #373 üzenetére
Én tuti nem várnék mert,
1. Ha hosszabb távra megyek akkor pályán megyek ahol a töltési árak az egekben vannak. Egy-két töltőnél már most annyi egy töltés mint a benyó.
2. A nagy utazás eleve stresszes, pláne ha gyerekkel van az ember és még meg is kell állni párszor.
3. Lassabban is kell mennem, hogy spóroljak az akkuval különben gyakoriak lesznek a megállók kivéve ha olyan EV-d van amiben van szufla, de arra kinek van dellája.
4. Nem működő hibás töltők miatti kellemetlenségek főleg ahogy írtam családdal.
Elméletileg mindennek rózsaszínnek kéne lennie…de nem az MÉG.
Mondhatnék még érveket de az ellenérvek is záporoznak rá így sosem lesz vége... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #378 üzenetére
Lassabban kell menned? Minél lassabban?
Nem mindegy 100-al mész vagy 130-al elektromosnál. Benyóssal simán végig lehet 130-al tolni egy nagyobb távot, míg EV-nél max. a nagy hatótávuakkal. Leírtam de látom nem esett le.
Amúgy meg nem kell 60-80 lieteres tank. Az enyém ha jól emlékszek 45 lieteres és elmegyek vele. 800 kilómétert egy telivel... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #378 üzenetére
Ez a 15 perc gyakorlatban arra jó ha egyedül utazol akkor tudsz pisilni és inni egy kávét sietve. Pihenni, enni esélytelen. Családról nem is beszélve. Egyébként már most ott tartunk hogy a jelenlegi csúcstöltők (amikből Magyarországon alig van) olyan sebességre képesek melyek a mostani átlag 40-60 kWh-t túl gyorsan töltenék fel. Nyilván a nagy aksis autókhoz jól fog jönni a kakaó, viszont remélem lehet majd csökkenteni a töltési teljesítményt mert hiába tud többet az autó, mi akkor sem fogunk tudni hamarabb megreggelizni..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #431 üzenetére
Igen ha benzintemető autót cserélünk EV-re akkor gyorsabban behozza és pozitívba billen a mérleg. Viszont ha valaki kisautót használ ami alig eszik már nem ilyen egyszerű a helyzet.
Noukoum:
1. Nem odahaza élek. Erre felé az üzemanyag árak nem ingadoznak annyira mint odahaza.
2. Igen levezettem és nálam az én szokásaimmal laza 10 év alatt térülne meg a kinézett EV autó a benzines társához képest. A havi részletem a mostanihoz képest ha leszámolom azokat amiket megspórolnék ha EV-re váltanék még mindig nagyon nagy lenne.
3. Persze 10 év után megtérülne csak addigra a technológia már elavult lenne és vehetnék újat, ergó kezdődne elölről az egész.
4. Amennyiben a saját bukszám ellensége lennék már rég vettem volna EV-t.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #436 üzenetére
Nem tudom olvastad-e mennyit eszik a mostani autóm, mennyit bírok elmenni egy tankkal. Kiszámoltam mennyi benzint tankolok egy évben és mennyi lenne az energia amit beletolnék az EV-mbe ha lenne. 15%-ot spórolnék csak. Ami miatt nekem nem éri meg az a plusz 4-5 milla extra.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #481 üzenetére
Minek kéne visszatermelni a gázolajat? Hogy 1200Km helyett, 1500Km legyen a hatótáv, miközben a 0 -ról az 1200Km -nyi hatótávot pár perc alatt bele lehet pumpálni? 200-400Km -es hatótávnál, amikor a 0 -ról, 400Km -re töltés órákat jelent, ott van jelentősége a visszatermelésnek. Amúgy sztem a belsőégésű és az elektromos hajtás jól tudja kompenzálni egymás hátrányait. Sajnos, ami nekem jó lenne (Ford Galaxy), abból csak idén kezdtek hibridet gyártani. Kell még pár év, mire számomra elérhető árban lesz egy használt példány. Remélem, addig kitart az Espace!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
már itt is leírtam vagy 2x de nem fogja fel mindenki sajnos, hogy csak a százhalombattai finomító 660 GWh áramot fogyaszt cirka 300.000 elektromos autó éves futására lenne elég és ez csak a finomítás... kitermelés és szállítás valószínű ennél kedvezőbb de ha minden más ennyi lenne ami a benzinre rakódik, akkor kb 600e autóra lenne elég az az energia ami a kitermelés-szállítás-finomítás-szállítás helyett az autók el tudnának használni.
és aki szerint mindegy hogy elektromos vagy sem akkor menjen el:
- százhalombattára (kőolaj finomító)
- visontára (szénerőmű)
- csepelre (gázturbinás erőmű)
- paksra (atom erőmű)és szívjon jó mélyet a levegőbe... (ja és a visontainak max 10 évet adtak utána le fog állni )
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz #16820480 #501 üzenetére
Mondom is, ne aggódj. A világ legnagyobb baromságának tartom, hogy a kisfogyasztású kicsi benzineseket kicsináljuk, miközben boldog-boldogtalan guruló nappalival közlekedik.
Csak ugye ez a "de a másik is kettest kapott" dolog már általános iskolában sem mentett fel semmi alól.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #501 üzenetére
Ezt mondogatom állandóan ha az emberek az igényeikhez mérten választanának autót (és itt most a benzines-dízelesekről beszélek) már előrébb lennénk és kisebb lenne a szennyezés mértéke.
Én is járhatnék SUV-vel de minek ha ebbe a pici 2-es Mazdában elfér a család. Sőt lehetne másod autónk is, hogy párom ne nyomorogjon tömegközlekedésen de minek ha ő be tud azzal járni. Sajna én nem. Én kocsihoz vagyok kötve.
És ha még az értelmes autó választáshoz értelmes vezetés is párosulna, még kisebb lenne a környezeti terhelés. Az autók által okozott környezeti károkat legalább a felére lehetne csökkenteni a fenti két dologgal... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.