- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
A jelenlegi adatokbol kiindulva nem valoszinu, hogy 10-15 even belul leallnanak a benzines autok gyartasaval, vagy nagyobb teherautok eseten a dizelmotorosakkal. Annak mar joval nagyobb a valoszinusege, hogy az osszes uj auto valamilyen mertekben legalabb hibrid lesz.
Mindket forgatokonyv eseten nagy az eselye, hogy az uj auto eladasok csokkenni fognak erezhetoen. Nehany nagyon gazdag orszag talan tenyleg meglepi 15 even belul, hogy csak tisztan elekromos autokat enged forgalomba helyezni.
Konnyen lehet hogy par ev utan se az EU, se az autogyarak nem fognak mar ilyen gorcsosen ragaszkodni a tisztan elektromos autokhoz, mert nincs felkeszulve arra se a piac, se az infrastruktura. Valoszinubb hogy inkabb visszabblepnek parat, minthogy penzt veszitsenek egy ilyen utopisztikus alom miatt.
Vagy epp jon egy ujabb vilaghaboru es az egesz dolog visszkerul a nulladik mezore.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
tervezett induló ár 25e USD volt ami ott nettó tehát itthon legalább 25e EUR + ÁFA
Ez hogy jött össze? Ha csak az ÁFA-t vesszük, akkor a 25e USD + ÁFA az kb. 25e EUR (most olyan 1.2 körül van a váltás). És a Model2 az sokkal inkább az ID.3 ellenfele lesz, nem az e-208-é.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Ahogy írták 40e dollár usában a model 3 sr+. És a model 2 még nagyon messze van, most az y-on van a hangsúly. Nincs aksi, olcsó modellen kisebb a haszon, nem érné meg. Majd évek múlva talán. Egyébként is óvatosan azzal a 25e usd árral, annak idején a model 3-at is 35e dolláros áron harangozták be (és ezzel együtt az összes blikk szintű magyar autós híroldal lehozta hogy jön a 9 milliós tesla..), aztán végül nevetséges mennyiséget adtak el belőle. Tehát a model 2-nél is induljunk el 30e dollár usa árból. Lehet számolgatni mennyi lesz mire ideér, semmi értelme. Ott van a model 3 sr+, ezen a magyar áron best buy. A magyar piac nem egy fontos hely, nem lesz többször karácsony hogy az állami támogatás miatt ennyire lenyomták az árát. Ezzel az árral semmilyen autó nem tud versenyezni, sem villany sem belsőégésű. És akkor akinek összejött az állami, 13.5 millió.
Most el lehet képzelni mi lenne ha lenne normális támogatási rendszer, egy olyan kormánnyal aki komolyan venné az elektromobilitást...„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dj79
senior tag
Igen, pont ezért írtam, hogy a horvát utat ki is lehet venni, mint ellenérvet, hiszen sima benzinessel is ugyanúgy lehet 12 óra, mint 6, ráadásul a pálya melletti kutakon turnusváltáskor elég szép sor össze tud jönni. Nekem beleférne a megállás, hiszen másfél óránként amúgy is szoktunk pihenőt tartani a gyerekek miatt. Viszont az otthoni töltés jelenleg nem megoldható sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Figyelj, még mindig ott tartunk, hogy töltsél otthon, vagy anyósnál, és akkor jó lesz neked. Mi van, ha nincs garázsod, vagy nem tudsz megállni a ház előtt? Egy faluban ezek triviális dolgok, de egy nagyvárosban nem. Kertes háznál sem.
És nagy különbség van a között, hogy megállsz, és a között, hogy meg KELL állnod. Az sem érv, hogy Horvátországban úgyis be van dugulva a pálya, mivel ettől függetlenül is meg KELL állnod tölteni, hiszen a dugóban nem tudsz. Mindenképpen lassabban érsz le, mint egy belsőégésűvel. Arról nem beszélve, ha bedugulsz, és a klíma szépen zabálja le az akksidat.
Szerk: persze, szezonban tele vannak a benzinkutak. Mi lesz, ha az elektromos kocsik penetrációja 10x akkora lesz, mint most? A töltőoszlopoknál szerinted mekkora lesz a sor? És ott egy tankolás nincs meg 3-5 perc alatt.
[ Szerkesztve ]
-
"Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni."
Ezen jót röhögtem.
Azon túl, hogy a Wankel motor, robbanó motor és mégis forgatónyomatékot állít elő közvetlenül.
Még azt is figyelembe kell venni, ha egy technológia fejlesztése áttörhetetlen akadályba ütközik, akkor vissza lépnek 1-2 technológiai szintet és onnan lehet tovább jutni. Olyan nincs, hogy nincs tovább fejlődni. Legfeljebb nem éri meg a fejlesztés. Ma sokkal hatékonyabb gőzgépeket tudnánk elő állítani.
Sőt az elektromos áram termelésében, ma sem tudunk más eszközzel hőenergiából, mozgási energiát előállítani hatékonyabban. Például áram termeléshez."Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... "
Optimális fordulatszámon. A Tesla motorok diagramjait nézegetve inkább csak 90%. Hatvan százalékra viszonylag gyorsan felnyomja magát a motor, utána laposodik a görbe.
" 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint az azért remélem tudod mit jelent "
Igen tudom. A Diesel motor nagyjából 10%-al hatékonyabb.
(#309) sheratan: "[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%."
Már bocsánat de linked és az kommented nem értelmezhető.
A motor hatásfoka nem a sebességtől függ. A motor hatásfoka leginkább a fordulatszámától függ. A modern motoroké a légnyomás és hőmérséklet, oxigéntartalom, és még rengeteg dologtól függ. De a jármű sebességétől nem.
A jármű sebessége a légellenállás nagyságát változtatja. Ez exponenciális görbe. Nem lehetséges extrapolálni a feltételezésed szerint.
Van még egy nagy gond a linkelt táblázattal. Van egy 1.6 TDCI Ford Focusom. A 105-120 sebességtartományban legalább 3 fokozatban tudok autózni. A harmadiknak ott lesz a vége, de még meg lehet dobni a gyorsítás mértékén. Negyedikben alacsonyabb fogyasztás mellett mozgékony a motor. Az ötödik még csak a nyugodt közlekedést támogatja. Nyilván ebben a fokozatban lesz a legalacsonyabb a fogyasztás.
Ráadásul a hibrid motor nem sok hasznot hajt egy nyugodt tempóval, könnyen járható autópályán. Alig van szükség gyorsításra és lassításra.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
addikt
És akkor itt jönnek még a további kérdések: a 100 KW akkor is adott, ha tele van az adott töltőpont? Tehát ha van 4 töltőfej, akkor 400KW betáp rendelkezésre áll?
Melyik a tipikus töltőtípus Magyarországon? A 100 KW DC, vagy a 22KW AC?
Mennyire degradálja az akkut a rendszeres gyorstöltés (100/200KW)?[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
Nincs semmi baj azzal amiket leírsz csak az a baj (igazak is lehetnek valószínűleg), hogy mindig a saját szempontodat veszed figyelembe. Vannak viszont olyanok is akik nem akarnak kompromisszumot kötni, nem adja ki a matek vagy nincs della.
Ezt kéne elfogadni neked és minden EV fanatikusnak, mert ez amit csináltok már fanatizmus beleértve azt is amit korábban említettem, amennyiben valaki nem ért veletek egyet márt EV ellenes (ami nem igaz). Én is vennék EV-t hidd el, figyelem a híreket velük kapcsolatban, nézem az árakat napi szinten, ajánlatokat gyűjtök, stb. de a három ok amit fent írtam jelen van még mindig és igen úgy fest még jó pár évig jelen is lesz. Lehetnek itt hittérítők, influencerek ha az a három dolog nem tűnik el nem lesz itt sz@r sem... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
addikt
Erről beszéltem a 0. pillanatban: aki tud otthon tölteni, annak is kompromisszumos (leírtam, hogy miért, nem cáfoltad meg), aki nem, annak használhatatlan.
Anyámnak például tökéletes lenne egy EV, napi 50km-t ingázik vidéken melóba, tudna otthon tölteni, hiszen kertes ház. De egy 200 ezres F astrával jár, és most kb. 1 milliója lesz kocsivásárlásra. Neki egy Dacia Spring lenne a best buy, csak nincs rá 6,5 millája. Mint ahogy a legtöbb embernek az országban. Akinek viszont van pénze új autóra, az kevésbé hajlandó kompromisszumot kötni.
Nálam például egy Tesla abszulút scope-ban volt, cégautóadó nincs rá, áfát vissza tudnám igényelni, de egyszerűen nem éri meg. Még egy plugin feláránál sem jön ki a matek, nem hogy egy EV-nél. Arról nem beszélve, hogy túl sok kompromisszumot kéne kötnöm miatta. Nem akarok töltőponthoz alkalmazkodni, nem akarok azzal törődni, hogy kifogy-e a delej, és tudok-e majd tölteni, lesz-e hely a SC-n, vagy ott szobrozok órákon keresztül mondjuk 1-napos síelésnél Chopokon.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Értsd már meg. 1 milliós autóval járok és panelben élek. Minden nap 700 km-t teszek meg oda vissza. Nekem nincs időm töltésre, 3 perc alatt most megtankolom a dízelt. Nem érdekel hogy sor van előttem, akkor elmegyek fizetés nélkül. Nem érdekel mennyibe kerül fenntartani az autót mert nem nézem, olyan jó hangja van. A vételár a lényeg, ha egy kocsi 1 milla akkor 1 millába fájt akkor is mikor eladom. Nem érdekel a városi levegő, nem érdekel a környezetvédelem. Ezek felhypolt libai dolgok. Hiszen mindenki tudja hogy teljesen normális hogy 30 fokban szakad a diónyi jég Magyarországon júliusban. Meg az én dízelem amúgy is a kúton termelődik, Barna is megmondta. A sebességkorlátozás rám amúgy sem vonatkoznak, úgy meg hamar lemerülne a villany. Meg ki a franc akar 1-2 óra és 100-200 km-t után megállni pihenni? Pisi mehet üvegbe, autóban meg van kóla meg csirkecomb. Meg az ablak is lehúzható, levegőzni tud a gyerek. Nekem nincs időm megállni, este látnom kell a joshi barátokat.
Szóval nekem a legjobb ez az 1 milliós dízel, de ne feledjük hogy szar a villany hiszen ha 20 év múlva új autót akarnék venni akkor lehet nem tudnám a panelban tölteni. Mondjuk 20 év múlva sem lesz új autóm, valószínűleg akkor is használt dízelem lesz. Mindegy, nem ez a lényeg. A lényeg az hogy a villany szar, akik meg szeretik és leírják a valóságot azok meg trollok![ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
Megbeszéltük már ezt! Ez annál áll, aki otthon tud tölteni. Fogadd már el végre, hogy rengeteg embernél ez nem adott! Nagyvárosok belsőbb részeinél jellemzően nem.
Senki sem mondta, hogy nem hajlandó. Arról beszéltünk, hogy ez kompromisszum. A töltőhálózat vadászása is az. A rolleres megoldásod is az. Ezt a 15 perces töltést pedig felejtsétek már el! Semmi realitása. Asszony egyszer oszkározott egy Teslával, ők is megálltak 40 percre SC-nél Győrben.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
GreenGoblin
tag
A mai modern autók 5-7 litert fogyasztanak és ajánlott a prémium üzemanyag...
Elhiszem, hogy véded az EV-ket, hisz furán is jönne le hogy ellenük kommentelsz mikor te is olyat használsz de azért nem kéne túloznod.
sheratan: Problem? Válaszoltam az írásodra mert te is túlzol mont Rolly erre bele akartok kötni ha megmondanám hányszor megyek olyan hosszú távot?!
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
"....sajnos az új autókba ajánlott a prémium üzemanyag ..."[/I
Már megint csúsztatsz. A prémium üzemanyag, prémium autókba való. Vagy azokban sem kötelező.
De! Ha tisztában vagy az E10 és E5 minősítésű ütemanyagokkal. akkor tudod, hogy az E10 nem feltétlenül rosszabb minőségű üzemanyag. Magyarországon általában ez jelenti a prémium minősítés eltérést. Németországban ezek mellet van egy valóban prémium minőségű üzemanyag a piacon.
Átlagos autó esetében semmiféle többletet nem ad. Tapasztalat, kipróbáltam.
Az autóba amúgy is csak az EU minősítésű üzemanyagok használatát írják elő Európában.Még valami.
Amikor ódákat mesélsz, hogy mennyi perc alatt tolt be az akkumulátorba a töltő, érdemes lenne utána olvasnod a töltés fizikai tulajdonságiról. A nagyon alacsony vagy nagyon magas töltöttségű akkumulátorok lassabban veszik fel a töltést. A lassabb töltés mindig pénztárca kímélő, mert kitolja az akkumulátor életciklusát.Ha a pénz nem számít, akkor nem szóltam.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Noukoum
veterán
Jó de egy dízelt majdnem 4-szer megtankoltál volna ennyi idő alatt, és azzal megjártad volna Párizst oda vissza. Teljesen érthetetlen számomra miért kíméled a környezetet, mikor dízellel is járhatnál.. És akkor nem kéne mosdóba járnod, hogy azzal indokold a töltési megállásoknak fájdalommentességét.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
Én meg egy 1.5 Mazda2-vel fogyasztok 4.7-5.1 közt. Ja és ez benzines!
Premium benzint ez még sosem látott, viszont rendszeresen szervizeltetem évente, nem vezetek őrülten és meghálálja.
Amennyire tudok zölden vezetek szóval váltani nekem EV-re ilyen fogyasztás mellett csak plusz költség lenne amit sosem hozna be... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Nem értetted.
Az ne mindegy, hogy 10-ről 20 százalékra töltve Vagy 60-ról 70%-ra töltve lehet több energiát felhasználni egy "gyors" és nem gyorstöltéskor.Amúgy az akkumulátorok kapacitása egy kompromisszumos optimum beállítás.
Teljesen lemeríteni és teljesen feltölteni nem lehet az akkumulátorokat. Ezt a töltőelektronika szabályozza. A "túlmerítés" értelmetlenül károsítja az akkumulátort. A túltöltés korlátozza a feltöltések lehetséges maximális számát.
A minőségi gyártók egyszerű trükköt alkalmaznak. Az akkumulátor névleges kapacitását alacsonyabb jelzik, mint a benne lévő celláké. Tehát alacsonyabbra töltik a lehetségesnél.
Ezzel teszik láthatatlanná a használatból származó kapacitás csökkenést. Legalább is a garancia időn belül.Modern dízel autót nem vásárolunk városi forgalomhoz. A részecske szűrőnek kevés lehetősége van öntisztulni. Télen még rosszabb a helyzet, lassabban melegszik fel a szükséges hőmérsékletre.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
Én is próbálok matekozni, de milyen elektromos autóval válthatnám ki a mostani dízelt? 800Km a munkahelyem, tehát 1000Km -t kéne tudjon 130 -as utazóval, hét üléssel.
Még egy-két gondolat a matekhoz. A napelem addig jó, amíg be lehet táplálni a hálózatba. Tíz éves megtérüléssel szoktak számolni, miközben ez a betáplálósdi bármikor megszűnhet.
Veszek most egy villanyautót, de a technológia rohamléptekkel fejlődik. Öt év múlva a mostani villanyautóm elavult lesz, a kutya nem fizeti ki az állapotából adódó értékét. Akkor inkább egy benzinesen/dízelen bukjak sokkal kevesebbet.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
stickermajom
addikt
..mármint ugye ilyen felhasználási szokással akár elmehet ennyit is. Kíváncsi lennék, hogy fordított töltési aránnyal ugyanez az akksi mit mutatna. Itt is többször elhangzott, hogy nincs hatótáv para, egy kis DC töltés itt-ott és mehetünk is tovább. Az említett autó alig látott Superchargert.
-
Joachim21
senior tag
-
addikt
Mert ha már úgyis bővíteni kell, és töltőoszlopokat raknak minden parkolóhelyhez, akkor nyilván nem olyat fognak lerakni, aminél 2 nap kell a feltöltéshez. Annyira magasak a fix költségek, hogy nem éri odarakni a gagyit, másrészt az sem reális, hogyha neked gyorsan kell a delej, akkor gyorstöltőhöz rohangálj. Ilyen nincs.
#599pilóta
Nem +20%-ról beszélünk, hanem 100+%-ról, és 20 éve nem 80%-nyi volt a kapacitás, hanem 100, csak nem volt kihasználva. Most meg ki van. Természetesen fogalmam sincs a konkrét számokról, egyszerűen minden ilyen rendszer némi ráhagyással készül. Például ha Budapesten bővíteni akarsz, akkor fel kell túrni a földet, mert minden a föld alatt megy. -
Ezekiell
veterán
Nissan hatótávjàra meg városban pont elég városban az átlag 30-40 km / óra egy városi áruszállítót kb kiszolgál 8 órásuszakban rakodással...
Pontosan. Londonban egyik haverommal ilyennel szállít küldeményeket (sok megálló/nap, csak város), imádja.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
Olvastad, amit korábban írtam? Az áruszállító jellegét értem. A hétszemélyes verzióhoz tartom nagyon karcsúnak a 200Km -t. Valamint, az általam linkelt teszt szerint a belseje és a kényelme a Dacia áruszállító szintjén van, ami 16 milláért sztem elfogadhatatlan.
Mi az, hogy átlagos használat? Az átlag városi ember nem tud otthon tölteni, tehát akkor jelenleg egyik EV sem átlagos használatra való.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Olcsóbb? Ez jóval drágább használtan, mint amennyi a bringám volt újonnan és ugyanúgy áll vele a dugóban az ember, mint bármelyik másik autóval. Lehet, hogy a békéscsabai forgalomban ez rohangálós autó, de a budapestiben csak araszolós.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Csináltam képeket a mai körömről, amiken látszik a forgalom.
15:29 Astoria
15:32 Körút
15:40 Margit híd budai lehajtó
15:43 budai rakpart
15:48 Margit krt (Széna tér)
15:59 Természetvédelmi terület a Kis-Sváb-hegy tetején
16:13 bringa a tárolóban, én otthon, a teraszon.
Ezt hétköznap délután, ennyi idő alatt, még szirénázó rendőrautóval sem csinálod meg.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...