- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- YouTube
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- MSI afterburner
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Router gondok
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Linux kezdőknek
-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
MODERÁTOR
-
MODERÁTOR
válasz Morpheus #6628 üzenetére
Azt gondolom, hogy ezzel a 42 centivel elfektetett helyzetben már eléggé széles lesz. De a vastagsága is akkorának ígérkezik, hogy a tévé elé már nem fogom tudni betenni, mert belelógna a képbe.
Ahogy nézem állítva és fektetve is talpat kell csatolni rá, szóval nagyon remélem, hogy ezeket most majd alapból oda is csomagolják a konzol mellé. Aztán jobb híján szerintem beállítom valahova.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz FollowTheORI #6723 üzenetére
Elvileg 42 cm-re mérték az USB portok és az optikai meghajtó betöltőnyílását figyelembe véve. Mindenesetre jó nagy darabnak ígérkezik, igen.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Biztos, hogy nem fogjuk ugyanazt kapni mint amit PS4-en is, vagyis lesz előrelépés. De a konzol extra teljesítményét nem csak fps növelésre lehet költeni. Az egészen biztosnak tűnik, hogy a 30-as limit használata az megmarad, és nem válik általánossá a 60 fps target. Nyilán ugyanúgy majd játéka válogatja, hogy hogyan fut, de talán az opcionális performance mód az elterjedtebb lesz.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz nxswitch #6885 üzenetére
Én még egy kicsit korainak érzem. Azért csak jó lenne tudni, hogy milyen árban lesznek, plusz hacsak lehet akkor a kétszer akkora tárhellyel rendelkezőre csapnék le. Meg esetleg mellékesen ha fekete színvariánssal is készülnének, akkor inkább azt választanám.
Jó-jó persze, bilibe lóg a kezem, örüljek ha egyáltalán jutni fog egy teljesen alapváltozat.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
A RAM nem lesz kevés, mert az ultragyors SSD miatt arányaiban kevésbé lesz kihasználva. Vagyis nem kell majd annyi adatot előre betárazni mint most.
Az integrált SSD alapmérete nyilván anyagi okokból lesz csak ekkora, de ez majd hagyományos M.2-vel kiegészíthető. Ami egész jó deal.
Az IGP az félig-meddig a Sony egyedi igényei szerint van összerakva, és annyit tudunk amennyit Cerny megosztott róla. Vagyis módosított RDNA2 architektúra, 36 CU / 18 WGP, max. 2,23 GHz és 10,28 TFLOPs.[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #7357 üzenetére
Elhasználódás miatt nem a teljesítmény csökken, hanem nem lesz képes megtartani a felírt adatot. Ami ha már túl sok cellát érint, akkor egy integrált SSD esetén azt jelenti, hogy kuka az egész konzol.
Költséghatékonysági okokból valószínűleg nem TLC hanem QLC V-NAND lapkákat használnak. Az olvasási sebessége ugyanaz, de újraírhatóság szempontjából rosszabb a helyzet. Viszont arányaiban olyan sok írásra nem kell számítani, szóval bőven bírnia kell még így is.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
QLC esetén kb. ~1.000 újraírást bír, ami 800 GB-os tárkapacitás esetén is több mint 700 TB-ot jelent, mínusz a belső adatmozgatás. Ha csak 300 TB-ot bír, az is azt jelenti, hogy több mint 300-szor teljesen újra lehet írni. Ez 200 GB-os játékokkal számolva is 1.500 játéktelepítést jelent. Ez talán pár évet azért csak lefed.
(#7364) hombre[EU]: Nem jelentkezik semmilyen anomália. Az SSD vezérlője folyamatosan dolgozik az írási terhelés egyenletes elosztásán, és kizárja meg helyettesíti a gyenge cellákat, a tartalékokat felhasználva.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Ami régebbi játék már egyáltalán nem kap semmilyen törődést, az vagy PS4 illetve Pro kompatibilitási üzemmódban fog futni és nagyjából megegyező teljesítménnyel, vagy pedig boost módban, ami olyasmi mint most, csak annál is kicsit komolyabb. Ha jól értelmezem, akkor főleg emiatt a teljesítményfokozó mód miatt kell egyesével tesztelni a PS4-es címeket.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Lackooo84 #7439 üzenetére
A NAND memóriachipek 12-csatornás interfészen keresztül vannak ráaggatva a vezérlőre, és az adott egyenkénti kapacitásukat összeadva ennyire jön ki.
Szóval valószínűleg 512 Gigabites (64 GiB) chipekből lesz 12 darab, amik így kiadnak 768 GiB kapacitást. Ez pontosan 768 * 1024 * 1024 * 1024 = 824.633.720.832 bájt, ami pedig / 1000 / 1000 / 1000 = 824,63 GB.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Lackooo84 #7452 üzenetére
Lesz is magyarázkodásra ok, mert ez a puszta RAW méret, amiből még lejön a tartalék tárterület meg miegymás. Ugyanezen chipekből hagyományos SSD a maga 8 csatornás vezérlőjével 500 vagy 512 GB lenne, ami elég bő ráhagyást jelent. Szóval meglepően kevés lesz a majdani szabadon elérhető tárhely. A magam részéről nem véletlenül pályázom a duplázott kapacitású változatra.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #7875 üzenetére
Oh, ez nagyon jó hír. Mindkettő, de főleg a PSVR támogatásnak örülök.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Persze, hogy van, habár egyelőre nem túl nagy a lista.
A PS4-es játékok futhatnak kompatibilitási üzemmódban, ami már önmagában is jelenthet némi pluszt a grafikában és a futási teljesítményben is. Aztán kaphatnak PS5 patch-et, amivel még jobban ki tudják használni az erősebb hardvert. Meg persze adhatnak ki teljesen különálló változatot is, ami meg lehet ingyenes és fizetős is.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #8815 üzenetére
Hm, hol a link?
A PS3 még jó is lenne, habár lassan már minden érdekeset újrakiadtak remaster/remake formájában.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz FollowTheORI #8854 üzenetére
Ezen a képen a JACK dugasz a lényeg amit nézni kell, a többi része az természetesen valódi, hiszen látszik a hivatalos fotókon.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz kicsako #8953 üzenetére
Ugye elvileg a PS5 I/O rendszerében az a lényeg, hogy alig kell előtölteni az adatokat, mert iszonyat gyorsan behúzható az SSD-ről minden, miközben már játszol. Csak a töltőképernyőn ez kétszeresen is segít (gyorsabban a kevesebbet), sőt, a teljes megszüntetésén van a hangsúly. Az XSX hardveres felépítését nem erre hegyezték ki, hanem tradicionálisabb megoldásnál maradtak és jobbára másra gyúrtak rá. Ami érthető mert ott a PC-ket is figyelembe kell venni, hiszen nem számolnak konzol-exkluzív játékokkal.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Amit én olvastam, a PS5-ben 5,5 GB/s-ot tud az SSD, az elméleti max. ~22 GB/s, amiből tömörítéssel hoz átlagban ~9 GB/s-ot. Szemben az XSX SSD-je 2,4 GB/s-ot tud, az elméleti max. ~6 GB/s, amiből tömörítéssel hoz átlagban ~4,8 GB/s-ot. Ha ezeket a számokat összevetjük, akkor arányaiban tényleg jobb az MS tömörítési megoldásának a hatékonysága. De összességében az I/O teljesítmény azért bőven elmarad attól mint amit a Sony hozott össze.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Ezekből a számokból te hol látod az azonos tömörítési rátát?
A PS nyers I/O sebessége ~22 GB/s ha nem vesszük bele az SSD-t, de a beépített hardveres kitömörítőnek hála arról hatékonyabban lehet kiolvasni az adatokat, és átlagban ~9GB/s-ot kapunk. Ez azt jelenti, hogy az egy másodperc alatt kinyert tömörített 5,5 GB-ból lesz kb. 9 GB-nyi kitömörített adat. A hatékonyság tehát nagyjából 160%, tehát kb. 1,6:1 a tömörítési arány. Szemben az XSX 2,4 GB-ból csinál 4,8-at, tehát 200%-ot, ami 2:1 tömörítési aránynak felel meg.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Szóval arra akarsz utalni, hogy az XSX tömörítési megoldásának a hatékonysága valószínűleg még jobb mint ez a kalkulált 200%, és ezáltal majd nyaldoshatja azt a kicsivel több mint 6 GB/s-ot ami a max I/O? A PS5 megoldása meg annyival gyengébbnek ígérkezik, hogy szinte alig lesz csak jobb mint az SSD nyers 5,5 GB/s-ja, ergo majdhogynem pariban lesz a két konzol?
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Mivel 50+%, ezért vegyünk 60-at, és mivel 20-30%, ezért vegyünk 20-at. Vagyis XSX esetén a 2,4 GB/s-ból 6 GB-ot kapunk másodpercenként, a PS-nél pedig az 5,5 GB/s-ból realizálhatunk majd nagyjából 6,9 GB-ot. Vagyis az olvasottak alapján 6 és 6,9 GB/s-ot tud a két konzol, ami majdhogynem semmi különbség. Azért fura, hogy a Sony pofátlanul behazudta azt a ~9 GB/s-ot, ami amúgy nagyjából 40% lenne és nem 20-30. Az MS meg szerénykedett itt nekünk ezzel a 4,8-cal (50%)...
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Na várjuk csak, ha ebben a topikban most nem a megjelenés előtt álló PS5-ről kellene beszélgetnünk, akkor mégis miről? Mert ugye a téma adott, a topik címe még mindig PlayStation 5. Ha valakit nem érdekelnek a részben elmélkedésen is alapuló diszkurzusok és a kétes előzetes infók, akkor év vége előtt, meg ameddig nem jönnek meg az újgenerációs játékok, nem érdemes követnie ezt a témát.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Önmagában nem lehet csak úgy a PS5 hardverét fejtegetni, ha nem hasonlítod össze valamivel. Egyelőre pont arról tudunk beszélgetni, hogy mennyire lesz vagy sem előremutató a jelenlegi és konkurens hardverekkel összevetve. Ez olyan téma amit nem tudunk innen kizárni, és egy szintig engedni kell, amíg a szabályokat betartva, higgadtan megy a diszkurzus.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #9219 üzenetére
Az IGP 180 watt lesz (összehasonlításképp a PS4 Pro az 150), plusz hozzájön a CPU ami valamivel talán kevesebb, és lesz nekik egy közös fogyasztási limitjük is amit együttesen nem léphetnek át. A turbó nem úgy fog működni mint a PC-k esetén, mert kiszámítható teljesítmény kell és a hűtést is ehhez tervezték. Vagyis külön-külön nagyobb fogyasztási keretet kapnak mint ami a közös limit, és ha nem kell annyi CPU, akkor mehet a többlet kakaó a grafika számolásához. Igazából ennyi benne az újítás, mert eddig minden fix volt. Ilyen környezeti feltételeken alapuló vagylagos extra teljesítményre nem kell számítani.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Nem én alapozom, a koronavírus miatt komoly logisztikai problémák adódnak. Vagyis ami extra 5 millió konzolt október és december között terveznek legyártani, az majd csak jövő év elejére kerülhet leszállításra. De azért nem kell depizni, ha karira nem is, de húsvétra biztosan jut mindenkinek.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz l.skywalker #9231 üzenetére
Tutira lesz valamennyi elérhető készlet már idén év végén is, bár egy kis csúszás az elképzelhető. Pl. a PS4 Slim sem volt itt a boltokban a startra, arra is várni kellett ha előrendelted. Viszont ha túl nagy lesz rá a kereslet, akkor bizony lesz akinek nem fog jutni. Ugye az előrendeléseket próbálják majd kielégíteni, de ha decemberben csak úgy bemész a boltba, akkor szerintem nem fognak tudni adni.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
-
MODERÁTOR
Szerintem nem véletlenül nem került rá gyárilag az a plusz 2-4 gomb. Hogy számoltak vele az tuti, és a belső tesztcsoportokon felül még a Back Button Attachment visszajelzéseit is figyelembe vehették. Valószínűleg a többség kényelmetlennek és túl bonyolultnak találta, ezért végül elvetették.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
A tapipaddal lehet érzékelni, hogy hol lett megérintve, és így is tud több gombot is helyettesíteni. Néhány játék ki is használja, bár nem általános. A hátsó gombok lényege abban van, hogy az amúgy kihasználatlan ujjainkra esik. Pl. most nem tudod egyszerre mozgatni a jobb analóg kart és közben az [] /\ O X gombokat is nyomkodni. A probléma, hogy minél több ujjat kell egyszerre különböző mozdulatokra koordinálni, annál nehezebb.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
-
MODERÁTOR
válasz ricshard444 #10501 üzenetére
Azt még nem tudjuk, hogy mi és hogyan lesz a PS5-ön.
PS4-en viszont van egy olyan rendszerszintű opció, hogy Szuper-mintavételezési mód, aminek az engedélyezésével választhatóvá válik a támogatott játékokon belül a resolution mód. Lényegében olyan képet számol mintha UHD tévére lenne kötve a konzol, csak a végén a rendszer leskálázza.(#10502) TCr: Egyrészt mert nem csak a nagyobb felbontásból állhat a szebb látvány, másrészt pedig a szuper-mintavételezés az a legjobb élsimítási eljárás.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz ricshard444 #10504 üzenetére
A szuper-mintavételezést a legtöbb újabb játék már önmagától is támogatja, enélkül a rendszerszintű opció nélkül is. Nem hiszem, hogy a PS5-ön eltűnne ez a lehetőség.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Éppen itt a lényege a szuper-mintavételezésnek. A legtöbb játékban nem támogatott a választási lehetőség, viszont pont ugyanúgy futnak FHD kimeneti felbontás mellett is mint UHD-vel.
De amúgy a performance és resolution módok közötti válthatóság nem a kétféle konzolvariáns miatt került bele az egyes játékokba. Ha tippelni kellene, akkor ez megmarad a PS5-ös játékokban is, sőt, remélhetőleg elterjedtebb lesz. Sokan számítanak rá, hogy lesz 1440p opció feloldott vagy 60fps-el, aztán akinek arra van szüksége az meg játsszon 30-as 4K-n.[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
A sima FAT/Slim PS4-en persze, hogy nincs létjogosultsága, ott most sem opció. A FHD felbontás ma már annyira alap, hogy az alá nem mennek. Márpedig minimum 720p-re kéne lemenni az érdemi teljesítménynöveléshez.
Ellenben a PS5 az már 4K konzol lesz, viszont nem problémás az alá menni, főleg a Pro miatt kifejlesztett technikákat és trükköket is bevetve, mint amilyen a sakktáblás renderelés is.[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #11080 üzenetére
Ezen semmi meglepő nincs, sőt, az lenne a fura ha nem így lenne. Viszont nem az a gond, hogy gyengébb a hardver, hanem, hogy sok munka kihozni belőle a megfelelő végeredményt. Ez pusztán csak pénz és idő kérdése, kicsit kalkulálnak és ha kijön a matek, hogy a százmilliós vásárlóbázis megéri, akkor összehozzák. Majd ha már lesz elég eladott újgenerációs konzol, akkor nem lesz ez probléma.
<-ƘƘ->
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!