-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #2889 üzenetére
Ugye innen indult az egész. De ez nyilvánvaló baromság, hiszen rengeteg technikai infót kaptunk már arról, hogy mit fog tudni a PS5. Ha tényleg ennyire el lenne cseszve és vállalhatatlan lenne, akkor nem tartottak volna róla előadást.
Plusz egész idáig azt ecsetelték a játékfejlesztők, hogy mennyivel kiforrottabb a PS5 fejlesztőkörnyezete, és alig van teljesítménybeli eltérés a Series X-hez viszonyítva. Ehhez képest most azt állítja valaki, hogy közel lehetetlen a PS5-re optimalizálni.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Félretéve a fanboykodást, ugye itt arról van szó, hogy a PS5-öt alacsonyabb szinten lehet programozni és ezáltal jobban ráoptimalizálhatóak a játékok. Itt ezt kell érteni az alatt, hogy nehezebb elérni a Series X 12 TF-ját. Ez annak köszönhető, hogy az MS PC-re is kihozza a játékokat, és ezért olyan fejlesztőeszközöket biztosít amivel ez könnyen kivitelezhető.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #2925 üzenetére
Ez majd úgyis csak akkor fog kiderülni ha már lesznek összehasonlító videók meg tesztek. De a lényeg akkor sem itt lesz, hanem a játékokon. Amit eddig írtak abból egyelőre az derül ki, hogy egálban vannak. Az meg, hogy a fejlesztőknek mivel mennyit kell szenvedniük, hogy elérjék a kívánt célt, minket nem érint.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #2927 üzenetére
Ilyen szempontból a multi címek mindig is hátrányban voltak. Azok a játékok fognak a legoptimálisabban futni amiket elsődlegesen az adott konzolra fejlesztenek. Pl. most ha az egyiken technikailag kell, hogy legyen betöltőképernyő, akkor azt a másikból sem fogják kivenni. Ami jön PC-re is, az kevésbé fogja kihasználni az ultragyors SSD adta lehetőségeket. És ez az egész játéktérre is kihathat.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #2932 üzenetére
A CPU-nak van külön power büdzséje, amibe általában bele fog férni a maximális órajelével. Amikor viszont mégsem, vagy képbe kerül a SmartShift, akkor lejjebb vált, és ezért nincsenek fix órajelek, csak ez a Capped at 3,5 GHz. Szóval itt nem lehet értelmezni ezt az SMT nélküli órajelet, mint ahogyan PC-n sem.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
A PCIe csak egy csatolófelület, amin keresztül kommunikál a rendszer az SSD vezérlőjével. Mindkét konzol esetén nagyobb az adatátviteli teljesítménye (4 x 2 GB/s), mint a beépített SSD-ké (a PS5 esetén 5,5 GB/s). Az SSD sebessége függ a vezérlő képességeitől, valamint a memórialapkák teljesítményétől, számától és bekötésétől.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz kriszpontaz #3101 üzenetére
Annyira azért nem speciális az a vezérlő, csak annyiból, hogy kereskedelmi forgalomban jelenleg még nincs olyan SSD ami hasonló képességekkel bírna. Éppen ezért, bővítésre majd nem is lehet bármilyen SSD-t használni, csak ami megüti a mércét. Ezzel így még mindig jobban járunk - főleg hosszútávon -, mert sokkal olcsóbb mint egy saját, szabadalmaztatott megoldás.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #3111 üzenetére
A BC játékokra ott az USB port. Az M.2-es SSD bővítés az főleg a PS5-ös játékok futtatására lesz megoldás.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
A PCIe busz csak abban az esetben hat az SSD sebességére, ha limitáló tényező. De alapvetően nem a PCIe busz képessége határozza meg egy SSD teljesítményét. A SATA port is azért lett leváltva, mert az már túl lassú ahhoz, hogy kiszolgáljon egy modern SSD-t. A merevlemezekhez viszont még mindig jó, mert azok nem száguldoznak 550+ MB/s-al.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #3115 üzenetére
Lehet, hogy nem elegáns, viszont jóval olcsóbb megoldás mint egy felső kategóriás M.2 SSD. Szóval vélhetően sokkal népszerűbb lesz a BC játékok futtatása szempontjából.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #3122 üzenetére
Szerintem pedig pont, hogy sokan használnak külső vinyót is. Hogy mennyit gyorsít a BC játékokon a PS5 SSD-je az persze érdekes kérdés, főleg, hogy PS4 esetén csak limitáltan segít. Itt ugye az is közrejátszik, hogy ezeket még lassú notebook vinyóhoz fejlesztették.
Nálam szerintem ugyanaz lesz mint ami most is. Vagyis külső vinyón tárolom a játékaimat, és a belső SSD-ről játszom. Ez sajnos az újgenerációs címeknél már nem lesz opció, szóval ezeknél majd marad a lassabb letöltögetés.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz erahurka #3255 üzenetére
Egyáltalán nincs közel a szemedhez, és max annyira ártalmas mint egy sima látásjavító szemüveg. Ugyanúgy érzékeled vele a teret mint nélküle a valóságot, és ugyanúgy kell fókuszálnod mindenre. Ha rossz a szemed és nem látsz rendesen távolra, akkor még a szemüvegedet vagy a kontaktlencsédet is fel kell alá venni, hogy élesen láss.
Persze azért érthető, hogy a tudat az ami bánt, hogy ott van az a kijelző akkor is mikor nem úgy érzékeled. Engem speciel nem zavar, a játékok szempontjából pedig pont fordítva gondolom. Jobb lenne ha a sima FPS-eket VR kompatibilissé is tennék, mert nem olyan nagy munka. Viszont a speciális irányítás és élmény miatt nem minden VR-exkluzív játék alkalmas normál kijelzőre és kontrollerre, legfeljebb csak erősen átdolgozva.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz frankdelgado #3259 üzenetére
Igaznak igaza van, és ugyanolyan ártalmas lehet pl. egy távcső is, mert az meg közelebb hozza a dolgokat. És azért ha belenézel mondjuk a Holdba, nem hiszem, hogy jót tesz mikor beteríti az egész arcodat.
Jó ezt persze poénnak szántam, de csak azért, hogy a lényeget érzékeltessem vele. Mert nyilván ott van az a kijelző, de a lencsék miatt nem úgy érzékeli a szemed és az agyad. Pont ez is az egyik baj vele, mert emiatt rosszul lehet lenni tőle.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
De ez miért kérdés? Régebbi HDMI szabványokkal is kompatibilis lesz a PS5, szóval itt nem lesz gond. Csak annyi mint most nálad, vagyis 2.1-es csatival szerelt tévéhez nem lesz ideális a ZVR2 sem.
Inkább az a kérdés, hogy a legacy játékok vajon el fognak-e futni majd az új VR hardverrel is? Mert ez nem olyan biztos, és akkor nem feltétlenül kell eldobni a jelenlegi szettet.
Van amúgy egy oyan elmélkedés ezzel kapcsolatban, hogy majd a headset-ben lesz a kamera, és azért ilyen a DualSense kontroller. Igazából ahhoz a Move és az Aim is jó lehet, plusz gondolom az előbbinek jön majd egy sokkal modernebb változata is.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #3378 üzenetére
Én ezt a dolgot úgy értettem, hogy lesz PS4 és Pro legacy mód a PS5-ben, amivel majd ugyanúgy futnak a játékok mint most. De ezen felül lesz egyfajta teljesítményfokozó mód is, és emiatt kell egyenként letesztelni, hogy ez nem okoz-e az adott cím futtatásában anomáliát. Ilyenformán elvileg mindegyik futtatható lesz akár már azonnal is, de majd 4000 játékra engedélyezik a boost módot is.
De ez a magasabb felbontás és frame rate is olyan, hogy ezek csak esetlegesek. Mert nyilván pl. ami 30-ra le van korlátozva, ott bele kell nyúlni a kódba ahhoz, hogy az fel legyen oldva. Szóval itt inkább stabilabb futási teljesítményre kell számítani, és nem arra, hogy majd minden 60 fps lesz. Aztán vannak azok a játékok amik dinamikus felbontást használnak, és ezeknél lesz majd az, hogy jobban tartják a magasabb értéket. Tehát itt a potenciálisan szón van a hangsúly, ami az idézett mondatból erősen hiányzik.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #3433 üzenetére
Valószínűleg csak egy gyorsgomb, és kérdéses, hogy mutatja-e a mikrofon aktuális állapotát. Mindenesetre oda tették, és pl. a notikon is van általában dedikált indikátora egy apró LED formájában (nem véletlenül).
Attól mondjuk nem hiszem, hogy tartani kellene, hogy a konzol kikapcsolt állapotában is figyelne, mert akkor állásában is nagyon gyorsan lemerülne a kontroller.<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #3445 üzenetére
Valószínű, hogy ilyen lesz, hiszen ezért nincsenek színezve a gombokon a feliratok. Itt jól mutatja a mikrofon indikátorát is, a színével fogja jelezni, hogy némítva van-e.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
A remaster-elésnek itt (konzolon) annyi a lényege, hogy elérhetővé válhatnak olyan játékok is amelyek egyébként nem lennének kompatibilisek. Egyetlen bosszantó dolog lehet csak benne, hogy az eredeti, digitális változat birtoklása után nem jár semmiféle árengedmény. De itt főleg azoknak érdekesek ezek a játékok akiknek anno kimaradtak. Persze a visszafele kompatibilitás azért barátságosabb megoldás.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz kicsako #3496 üzenetére
DS4-hez is lehet venni kívülről rászerelhető külső aksit. Azzal együtt azért már tényleg kibírja azt amit egyhuzamban játszani tudsz. Ha ez sem és a vezeték sem megoldás, akkor marad a cserekontroller, és akkor felváltva tudod tölteni őket. ~2,5 óra a teljes töltési idő, és minimum ~6 órát bírja.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Azért szerintem a 30-ra korlátozott játékok között is van különbség. Pl. ugye téma volt a HZD folytatása. Az első része hiába 30 fps, akkor is tökre gyönyörűen fut. Ha a második része is ilyen lesz, én már bőven elégedett leszek vele. De amit pl. egy Dishonored 2 mutat az mondjuk borzalom (bár megszokható).
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Szvsz nem kéne még mindig ott tartani, hogy a minimummal kell megelégedni ilyen téren.
Azért nem ilyen egyszerű a helyzet, mert ez erősen összefügg egyéb tényezőkkel is. A grafikai minőség élvez elsőbbséget, és ma már elég nagyok az elvárások ezen a téren. A PS5 esetén talán már jobb lesz a helyzet, mert a felbontás csökkentésével összehozható a jobb futási teljesítmény. A sima PS4 esetén ez nem volt opció, mert a FHD az már nagyon minimum. Viszont a Pro megmutatta, hogy ha adott a lehetőség akkor többet is ki lehet hozni belőle.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Szerintem nem kampányol senki sem a 30 fps mellett, annak mi értelme lenne? Annyit írtunk, hogy ezen játékok között is van olyan ami ettől függetlenül nagyon jól fut. Én pl. a HZD esetén teljesen le vagyok nyűgözve ebből a szempontból. De nem azt várom, hogy minden ilyen legyen, hanem azt, hogy minimum így fussanak a játékok.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #3853 üzenetére
Mielőtt valaki a cím miatt fellelkesülve kattintana és olvasná, az egész spanyolul van.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz PiszokAlfréd #3857 üzenetére
Ha a realitás talaján maradunk, akkor örülhetünk majd annak is ha lesz opcionális performance mód a játékokban, amivel meg van a viszonylag stabil 60 fps.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Az első DS4 széria karjain nagyon foszlott a gumi. Utána javították és a 12xx környékén örök élet + 1 nap, aztán a Slim és a Pro megint gyengébb minőségű, de azért már nem annyira. Én sem örülök neki, mert amit az utolsó FAT-hoz kaptam azon fikarcnyi jele sincs a kopásnak (pedig meg van küldve rendesen), de ami kontrollereket utána vettem, azoknál főleg a jobboldali kar teteje már kicsit megkopott. Nem vészes, de azért engem is zavar.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz PiszokAlfréd #3904 üzenetére
A hiper-szuper SSD-nek nem ellenfele egyetlen GPU sem, szóval ettől nem kell tartani. Viszont nem csak előny egy extra képesség, hanem egyben hátrány is. Mert a multiplatform címeknél nem lehet ezeket megfelelően kihasználni.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #3911 üzenetére
És ezeket utána fel lehet használni olyan PC-n is amelyen sima merevlemezről fut az adott játék? Vagy mégsem gyártanak drága assett-eket, esetleg két külön változat lesz az adott játékból amelyek nem is egyforma élményt biztosítanak? Szerinted mi lesz a multi játékok esetén az általános megközelítés?
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Jó, de az SSD sem mindegy, hogy milyen, a SATA csatis pl. annyira lesz jó hozzá mint egy HDD.
Éppen ezért érdekes, hogy ilyeneket újítanak a konzolban, mikor nyilván tudják, hogy csak az exkluzív címeikkel fogják tudni ténylegesen kamatoztatni. De szerintem ezekből sem lesz hiány, szóval ettől függetlenül jó lesz az!<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #3918 üzenetére
Szóval úgy fog kinézni a dolog, hogy a PS5-ön se indító-, se töltőképernyő, és a gyorsutazás is egy pillanat alatt meg van, plusz lesz egy csomó egyedi karakter és tereptárgy, a PC-n meg lehet várni amíg elindul és betölt a játék, plusz a gyorsutazás is várakozós lesz, és maradnak az egyen ellenfelek meg az ismétlődő tereptárgyak?
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz Carlos Padre #3938 üzenetére
Én csak olyat veszek ami - alapos utánajárás után - tényleg érdekel, és egyszerre csak egyel játszok de azt végig. Külső vinyóra töltök le, és a belső 256 GB-os SSD-n elfér az aktuális. A PS5-ös címek esetén ez nyilván már nem lesz opció, de nagyon remélem, hogy rendbe teszik a szervereiket és a letöltési sebességet, mert eljön a 100+ GB-os játékok kora.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #4009 üzenetére
Őszintén szólva nem csodálom. PS4-en is úgy néz ki, hogy eléggé le van butítva a grafikája, szóval nem csoda hogy a PS3-at már nem merték meglépni vele.
<-ƘƘ->
-
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Microsoft Excel topic
- Politika
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Vezetékes FEJhallgatók
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- Milyen légkondit a lakásba?
- Elektromos cigaretta 🔞
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs