Új hozzászólás Aktív témák

  • Moby

    addikt

    válasz l.skywalker #1084 üzenetére

    Milyen szempontból ment könnyedén? Technikai szempontból?
    Azt sem értem mi lenne jobb, és mitől lenne jobb a diverzitás, mint mondjuk konzolok esetén. Az egyetlen, ahol ennek haszna van, az a sok szereplős multi _lenne_ (mert nem 100 különböző latencyt kompenzálgatni), de ehhez is mindenkihez is nagyon közeli szereverek kellenének. És ez az igazán nagy rákfenéje az egésznek. Nem a latency, meg a közeli szerver, hanem a tervezhetetlenég. Vagy sokszorosan túltervezik az erőforrásokat, hogy a csúcsidőkben ne lehessenek a rendszerből kimaradók, de akkor meg nem éri meg, mert a völgyek óriásiak lesznek. Az egész rendszer kihasználtsága a béka segge alatt lesz, és nem lehet kijátszani az időzóna-eltolódásokkal a kihasználás kisimítását, mert közeli szerverek kellenek, különben szar az egész. És így már megválaszolatlan marad az a kérdés (amire 10 éve keresi a szolgáltatói oldal is a választ), hogy mitől lesz olcsóbb egy sokszorosan túltervezett rendszer csak attól, hogy a szolgáltató vásárolja és üzemelteti. Hasonló számítási kapacitásokat az amazon, vagy akármelyik piaci szereplő az üzleti szférában ezeknek a díjaknak a sokszorosáért adja bérbe, de ott sincsenek ilyen lehetetlen latency vállalások.
    Nem véletlenül megy a sötétben tapogatózás, meg óvatoskodás az összes szereplő részéről. Nem technikai oldalról van ez megtoszva, tehcnikailag adottak a feltételek évek óta. És a mai napig az az elvi háttere, hogy majd a felhasználó elég hülye lesz ahhoz, hogy kiszámolja, hogy vajon mi éri meg neki jobban: megvenni egy konzolt, meg azt a 6-10 játékot (ami körül vannak az átlag attach rate-ek), vagy előfizetni egy ilyenre. Mondjuk 5 évig. Egyelőre viszont úgy tűnik, hogy a felhasználók nem teljesen hülyék.

Új hozzászólás Aktív témák