Aktív témák
-
Raymond
félisten
''Bár ezek után nem értem, miért nem gondolkozik el az Ibm, hogy betörjön a PowerPC-vel az asztali gépek piacára egy kis többlethaszon fejében... ''
Mert az a piac nem csak a procirol szol.
''Anno asszem a Ps2-ről írták, hogy milyen brutál meg sokkal jobb mint egy akkori Pc (most sem tudom igazán,hogy mihez viszonyítsak) viszont azt is említették,hogy baromi nehéz és bonyolult programozni...''
Ez attol fugg honnan nezed es voltak reszei amik gyorsabbak voltak mint az akkori PC-ben. Pl. a GS-nek 48 GByte/s belso savszelessege van ez meg most sincs egyik PC-s kartyan sem. A rendszer bus-ok szinten 6,4 GB/s es 3,2 GB/s ami a PC-nel 2000-ben meg messze nem volt meg.
Bővebben: link
''Amit nem értek, hogy mihez kell ilyen ''erő''? (ha már játékkonzolról van szó)
Szoftveresen akarnak emulálni pixel shader 3.0-at?''
Egy proci soha nem eleg gyors....a PS3.0-at (vagyis az ennek megfelelo effekteket) nem a CELL alapu CPU fogja biztositani hanem a kulon grafikus mag az NVidiatol.
''Vagy már vannak olyan játékok amiknek 4.0Ghz-es többmagos procik kellenének(a videokariról nem is beszélve)? Vagy már Oblivion 2-re készülnek? Esetleg Stalker 3-ra?''
A Mhz/Ghz nem minden, a teljesitmeny a belso architekturatol is fugg (lasd 2.4Ghz Athlon64 vs. 3.6Ghz P4)
''Vagy minimum 5 évre tervezték ezt a konzolt?''
Igen.
''Vagy ha már lúd legyen kövér alapon beleraktak egy szerverprocit? Vagy így akarnak felvágni a többi játékos és cpu gyártó előtt?''
Ez nem szerver proci.
''Tudtommal a mai pc-s játékok esetében a videokari teljesítménye és tudása sokkal fontosabb mint a proci, ha az fps kerül szóba... ''
Igen es nem, mindketto kell, de a grafika az amit latsz a tobbi (AI, fizika) nincs annyira szem elott.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Pont az a lenyeg hogy a PS2 architektura az oriasi savszelessegre epul. Enelkul nem tudna azt amit tud, mert hat a bedrotozott ''featureset'' gyakorlatilag nem letezik. En pont ugyanarra gondoltam mint te - az en platformom megveri a te platformodat vita ertelmetlen, viszont az EE+GS kombinacio a gyakorlatban az megvilagitott, transformalt es texturazott 10-20 millio polygont masodpercenkent. Hasonlitsd ezt ossze egy TNT2 + P3 vagy Athlon parossal, vagy egy GF256+Athlon parossal. Nem kapsz ilyen szamokat. Olvasd el a linkelt cikket. Nagyon erdekes.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az asztali gepek piaca nem csak a vasrl szol es ugy oszinten az manapsag inkabb masodlagos. A megfelelo szoftveres infrastruktura is kell. Termeszetesen probalnak reszesedest szerezni mar most is a CELL-tol fuggetlenul ami a Linux vaskos tamogatasabol is latszik, de az nem olyan egyszeru.
Ehez kapcsolodik meg az hogy a CELL teljesitmenye nem azoknal az aplikacioknal mutatkozik meg amik egy atlagos desktop pc-n futnak. Ez egy (szerintuk) jol skalazhato architektura multimedias es mas specialis feladatok feldolgozasara. A piac sok reszere szanjak, de ha megnezed mindegyiknek van egy kozos mutatoja (mobil eszkozok, PS3, TV, TIVO egysegek stb) es ez a kep vagy hangfeldolgozas.
A szerver procihoz annyit hogy az architektura nem szerver architektura hanem ahogy feljebb irva vagyon inkabb ugy lehetne mondani hogy arra is jo a kialakitatol fuggoen. Nem biztos (vagyik inkabb biztos hogy nem) a most bemutatott valtozat a legalkalmasabb erre.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...