- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #160706 üzenetére
Mondjuk arra gondolok, hogy mire kibontod a vezérszíjat, beleőszülsz. Van 3 csavar ami oldalról tartja össze a motort a konzollal, ami a szilenthez rögzíti. Mind a 3 csavar kiszedéséhez más magasságban kell lennie a motornak. Alulról kell alátámasztani és emelni, süllyeszteni, persze ügyelve, hogy ne törjön el a kipufogó, meg ne üljön fel a féltengelyekre. Izgalmas munka, ha még soha nem csináltad. Itt a videón minden szép, mert kint van a motor, de gondolom Te az autón szeretnád megcsinálni. Igen, azért fordította el a főtengelyt, hogy ne érjen össze a dugattyú a szeleppel, amíg kitámasztja a hidrotőke. Összeszerelés után illik hagyni 12 órát nyugalomban, hogy öszeüljenek a tőkék, csak utána indítható a motor. Addig átforgatni sem szabad, szóval felteheted a szíjat, de nem szabad körbeforgatni a főtengelyt, csak miután összeültek a tőkék. A szíj feszességét ellenőrizni kell, miután 2x körbeforgattad a főtengelyt és megint minden jelre kerül. Ügyelni kell arra, hogy helyesen legyen visszarakva a vezérműtengely. Láttam már olyat, hogy az ember azt hitte ért hozzá és berakta 180 fokkal elfordítva, a főtengelyt, na nem úgy hogy az oldalakat cserélte fel, hanem a helyzetét a tengelynek, alulra kerültek a bütykök amik feül voltak.,. Előtte fényképezd le, amíg még jelen van a fogaskereke, és úgy is kerüljön vissza.
Nyomatékkulcs használata kötelező, ha ilyen retkes lesz a motor belül, mint a videón, akkor kád le, és ki kell pucolni az olajpumpa szívókosarát. Amiatt kerepel minden, nem is tőke baja van. Adok hozzá szerelési útmutatót, ha tényleg bele akarsz vágni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz rostiron #160709 üzenetére
Mágus2 ért hozzá a legjobban -talán VR6Fan még idesorolandó. Arra gondoltam hogy van egy eljárásgyűjtemény amiben minden le van írva de ha ez pl nincs meg neked akkor előfordulhat h hibázol. Mágus2 akkor ad leírást ezek szerint.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #164976 üzenetére
80 fokos olajnál 2000 fordulaton legalább 2 bar nyomás kell, hogy legyen, alapjáraton meg 1,2-1-6 bar.
Mennyire szoktad magas fordulaton használni az autót? Magasabb fordulaton jobban felkeményednek a tőkék.
Amúgy simán lehet jó az olajnyomás és puha a tőke, ha el vannak tömődve a hengerfejben a kapillárisok, amik a tőkéket nyomják fel olajjal. Nem volt nagyon koxos a hengerfej belül a tőkéknél?
Át kellene öblíteni a motort vagy kétszer adalékkal meg valami olcsó olajjal, utána bemelegíteni és jó magas fordulaton megjáratni pályán. Attól szépen ki fog tisztulni és elmúlik a tőke hang, ha amúgy a nyomás rendben.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #164988 üzenetére
Legtöbb öblítő adalékkal nem szabad menni, hozzáöntöd az olajhoz és járatod helyben 10 percig, majd lecseréled az olajat. Bárhonnan kihordhat lerakódást és eldugulhat máshol, szóval egyik ilyen motor öbítőt sem tudom nyugotdt szívvel alánlani.
Vidd ki pályára, hajtsd meg rendesen, hátha magához tér.
-
rob210
nagyúr
válasz rostiron #164988 üzenetére
Akkor egy olcsóbbb olajjal picit járasd meg és aztán cseréld is le rögtön.
Ahogy mágus írja, nem szabad ezekbe a motorokba öblítőt használni, mert a retek teljesen nem oldódik fel, csak le és onnantól elkezd keringeni a rendszerben, amíg el nem éri a szűk keresztmetszetet az egyik kapiláris olajjáratot.
Csúnya dolgokra képes.Nemrég csináltam egy 1.5 dcit, ahol kiomsták a motort alaposan mondták is, hogy iszonyat mi jött ki.
Csak a következménye az lett, hogy le kellett venni a hengerfejet.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #165197 üzenetére
Annak a nyílnak, ahogy forgatod a motort mozognia kell kicsit. A V között kell lennie első dugattyú felső holtponti állásában. Lehet olyan állása a motornak, amikor túl megy rajta picit. Ha körbeforgatva a motort mindenhol kívül esik a jelölésen, akkor egyértelműen túlhúzták a szíjat.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #165257 üzenetére
A képen írja. Olajszivattyú túlnyomásszeleppel. A pumpa része, nem cserélhető külön.Ha ki akarod cserélni a szelepet, az egész pumpát kell...és nem biztos, hogy megoldja a gondod. Szerintem le van koszolva valamelyik olajjárat a fejben, azért csattog néha. Meg kellene mérni az olajnyomást, amikor csattog, ha a nyomás rendben lesz, kozos a fej, ha a nyomás alacsony, akkor pumpa vagy valami más.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz rostiron #167890 üzenetére
Mikrorepedés van rajta, én is így jártam, csak annyi különbséggel hogy egy körforgalomban teljesen meg is állt... amíg ki nem száradt 2 óra alatt. Aztán még hazamentem vele (10km), és csere lett. (Igaz az egy 1995-ös Golf mk3 1.6-os volt. Beru-ra cseréltem, ami működött amíg bontóba került a kocsi tavaly - nem bírta az angol éghajlatot - ráadásul rossz helyen volt a kormánya az itteni közlekedéshez, bár ezt megszoktam - és menthetetlenül elrohadt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Lacess
tag
válasz rostiron #170855 üzenetére
Az online katalógusban nem is fogsz látni, hiányos és egyáltalán nem naprakész. Menj be személyesen ha van a közelben, be fogják tudni szerezni. Lehet rád fogják melegíteni a Febit és társait, de hidd el hogy a gyári kell neked.
Most megkerestem a számlákat, két éve ~5rongy volt literje (1l-es a kiszerelés) kedvezmény nélkül. Gyári cuccra amúgy sincs kedvezmény, de nem hinném hogy változott volna az ára.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz rostiron #170857 üzenetére
Szerintem azok is be tudják szerezni ha nagyon akarják, csak ugye a gyárin nem nagyon van haszon....
Amit még tudok ajánlani az ez (a listában az első cikk, a kép nélkül ami neked kell) a webshop. Itt olcsóbb is, már rendeltem néhány dolgot tőlük. Gyári cuccnál előre kell utalni az árat postaköltséggel, de nem kell izgulni miatta, nagyon korrektek.
Egyszer a tulaj személyesen hozta el nekem Budapestről Veszprémbe a rendelt cuccot, mivel nem érkezett meg időben. Mint kiderült nem is az ő hibájuk miatt. Extra, hogy az ember ráadásul villanyautóval jött, még meg is állhatott tölteni egy hosszabb időre a városban. Szinte nekem volt kellemetlen, alig győztem hálálkodni, és még egy jót beszélgettünk is a villanyos Ioniq-ról.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
-
c00per
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #175782 üzenetére
Légteleníti magát. Fel kell önteni kicsit a max fölé. hagyni alapjáraton bemelegedni. 5-6 perc. Amint eléri az üzemi hőfokot, csökkenni fog a szint. Akkor óvatosan le kell venni a sapkát, maxra tölteni és ismét járatni, amíg bekapcsol a veni a hűtőn. Ezután hagyni kihűlni és szükség szerint maximumra tölteni
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rostiron #178374 üzenetére
Valami van a 3-as hengerrel vagy a dugattyúval. Az, hogy mi, bontás után derülne ki, de nem ér annyit a dolog. Egy jó bontott motor olcsóbb, mint ezt megcsinálni. Ha tényleg a dugattyú kopog a hengerfalon, akkor gépműhelybe kell vinni. Akkor felfúrják mindet, túlméretes dugattyúk, gyűrűk, csapágyak, tömítések, munka. Ha összeadod, több lesz, mint az autó értéke.
-
rob210
nagyúr
válasz rostiron #180138 üzenetére
Szvsz ez szerintem inkább szelep hang.
De majd a specialisták megmondják
Nem ismerem ezt a motor, de 8 szelepesnek tűnik és ott biztos van hidrotőke?
Nagyon sokan jönnek hozzám, hogy szar a hidrotőke cseréljem ki aztán szelephézag állítás után elégedetten elviszik. Lényegesen olcsóbb ....Renault power
-
bul07
nagyúr
válasz rostiron #180141 üzenetére
Jó márkát vegyél ha cseréled
Nehogy úgy jár mint a Topran márkával ő(videó)(csak a hidrótőke miatt tudom hogy más konszern, és szerelni se így kell)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen