Új hozzászólás Aktív témák
-
nesa
veterán
válasz Caldera #3606 üzenetére
Ha azt szeretnéd hogy ne olyan legyen az olajad mint a kátrány akkor a jól bevált dízel olajcsere periódust javaslom, durva lesz mert 7500Km.
De előtte kell egy erős belső öblítés.Nekem ilyen az olaj 1000km nél 2.0HDI RHR egy V50 be 405e km nél.
A felső nívó alatt van kicsivel, sajnos nehezen látni, 5,5L kellet volna bele de elég az 5L is, nem kell maxon lennie.A karter alja elég vastag gondolom neked is alumínium öntvény, ezért is van feljebb a csavar, én úgy szoktam hogy ráállok valamire hogy az eleje magasabban legyen, így elég jól és gyorsan kifolyik,(nem utolsó sorban könnyebb is hozzáférni, hasonlóan van a megoldva a leeresztő csavar a régi 1.9TD és a 2.0HDI is, gondolom az 1.6HDI is hasonló.
Sajnos a hengerfejnél több olaj ül meg mint a karterba.
Ha jó a motor és egyszer jól sikerül kiöblítened ( de mivel új kocsi csak rendben van) és 7500km nél ledobod soha nem fogsz kátrányt megszégyenítő fekete retket leengedni, ja és nagyon fontos az olaj minősége nem csak a viszkozitás a fontos.
-
nesa
veterán
válasz Caldera #3609 üzenetére
Miért ne szeretné az öblítést, talán gondja van a gyakori olajcserével, én olajjal csináltam mind2 kocsit, leengedtem a olajat, utána beleöntöttem 1L járattam kb fél percig, olaj le, megint 1L újabb fél perc, megint le, aztán megint 1L az is le, ezután feltöltöttem minimum fölé picivel, mentem vele 100Km ez már csak beszürkült összeszedet mindent, ezután teljes olajcsere szűrővel ahogy kell.
Én az öblítést shell helix ultra5w-40 el csináltam, mert ez volt itthon felesleges mennyiségbe.Q9000 nagyon jó, de nem igazán belevaló, Quartz Ineo ECS 5W-30 kell neked szerintem, vagy ha extrábbat akarsz Quartz Ineo First 0W-30, a Q9000 nem igán ezekhez való, szétcseszi a DPF-et ill a már az említett két olaj modernebb, nyilván a q9000 se árt a motornak csak a dpf.
[ Szerkesztve ]
-
vasi79
aktív tag
válasz Caldera #3611 üzenetére
Érdekes, mert pl a Ford ugyanilyen 2 literes dízel motorjába, 136le, A5B5 olajat ajánl, ami nem alacsony hamu tartalmú. De minek is az, ha nem eszi az olajat. 15 ezres periódusban egy mm-t sem megy lejjebb a nívó. Ráadásul olajsár sem semmi hasonló nincs. A 7500as cserét túlzásnak tartom.
-
batai15
félisten
válasz Caldera #3618 üzenetére
Azt elfelejted hogy ithol ez is sokkal drágább, és alapvetően ezek ugye nem új autók . Anno mikor ki jöttek 7 8 milliós volt.
Akkor sem voltak sokkal drágábbak. Ezek a cuccok. Peugeothoz még annyira nem is drága, egy Honda például sokkal többe van alkatrész árba . Ott van 600ert is kettős tömegű.
Használt autó sajnos ilyen , ha nincs pénz újra ezt néha be kell nyelni.[ Szerkesztve ]
-
vasi79
aktív tag
válasz Caldera #3620 üzenetére
Egy 3 éves autó már nem új, és még mindig tartja az értéket. Így nem az értékének negyedét teszi ki a kopó alkatrész cseréje.
Feleségemnek egy német prémium van, ezért olyan csoportban is benne vagyok és elképesztő miket olvasok költségek terén a korai példányoknál (2003-2009 közt gyártott autó, miénk 2009es) A 1,5 miller autóra (14-15 éves) elköltenek ugyanennyit 1-2 éven belül. Aztán szidják a márkát meg a mindent. Elfelejtik hogy új korában 10m felett volt és nem csóró magyarnak gyártották.
Egyetértek az előttem szólókkal, hogy akinek nincs pénze fenntartani egy dízelt, az ne vegyen. Persze itthon okosba mindent meg lehet oldani.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Caldera #3618 üzenetére
Részecskeszűrő tisztításra már legalább 3 féle eljárás létezik itthon, szinte minden sarki haszonjármű-javítóban foglalkoznak valamelyikkel elérhető áron. Amíg ez a lehetőség nem volt széles körben adott, addig a szervizek valóban a cserére voltak szorulva - de az is csak végső esetben, mikor a regenerálás már nem volt megoldás, ami tulajdonképpen a helytelen használatra visszavezethető. Viszont a részecskeszűrő nem kopó alkatrész - alapvetően a jármű teljes élettartamára van tervezve.
A kettős tömegű lendkerék meg a fentebb leírtakon túl nem utolsó sorban a vezetési kényelmet szolgálja - hisz a káros rezgésekből nem csak az alkatrészeknek de a sofőrnek és utasoknak sem jut így. Ez azért jó, mert mindenki előre eldöntheti, hogy együtt él azzal a +1forint/km költséggel amit ennek az alkatrésznek a szervize igényel vagy traktoristát játszik. -
MC Pite
veterán
válasz Caldera #3618 üzenetére
A majom banánt eszik. Az öreg majom is banánt eszik.
Aki majmot vesz, számoljon a banánnal is, vagy ne majmot vegyen. (Egyébként 100-250k változat függvényébn mindkettő, az vegyen dízet aki megy annyit higy belefér - kurva büszék a dízeltulajok általában milyen keveset fogyaszt, akkor meg bele kell férjen amit üzemanyagon spórolnak. Ha nem, akor arra nem dízel kell)Echterion: Köszi, a rendszer alapból takarja ki, engem nem zavar.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs