-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Corsa02
őstag
-
Corsa02
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, hátha valaki járt már így.
Van egy Z14XE (243e km)motoros C Corsa-m. Kb. 1 hete, egy a vezérlésben lévő műanyag görgő levált a csapágyról és el is törött.
Szerencsére időben észrevettem a zajokat és leállítottam a motort, a szíj még feszes tudott maradni, így nem ugrott át.
Gondoltam, ha már úgy is szét lesz szedve, veszek hozzá 16db hidrótőkét is, mivel időnként reggel, hidegen már volt hangja.
Ki is lett cserélve minden, első indítás is sikeres volt, kis idő múlva elhalkultak a hidrótőkék is. Majd próbakör, az autó bemelegedett és a hidrótőkék el kezdtek csattogni, nem túl hangosan de hallhatóan és idegesítően. Ha kihűl, majd újból hideg a motor akkor megint csendben van, ha bemelegszik, akkor újból csattognak. Nem értem…lehetséges, hogy az új hidrótőkékből rossz legyen néhány? Találkozott már valaki ilyennel?Köszi
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz B-L-A-C-K #83098 üzenetére
Sziasztok!
Olvasom én is régebb óta ezt a topicot és most ezt a kialakult vitát....és ehhez az adalékos dologhoz lenne egy-két infóm.
Győrben dolgozom egy motorgyár fejlesztésén/analízisén. Jó néhány évvel ezelőtt mikor beköszöntött a "Prolong láz" is országunkba, akkor mi járattunk új és futott motorokat is, adalékkal és anélkül. Különböző adalékokat próbáltunk ki, több márkából. Az eredmények érdekesek lettek. Az adaléknak semmi hatása nem volt a járatott motorok állapotára, ( sem teljesítmény, sem kopás, sem fogyasztás szempontból), ami érdekes volt, hogy hosszabb futás után (6-700óra) az "adalékolt" motorban valóban elkezdtek romlani a használt motorolaj bizonyos tulajdonságai, míg a párhuzamosan futtatott motor kenőolaja adalék nélkül, csak a szokásos elhasználódást mutatta. Persze ebből mi az olaj leengedése után semmit nem tapasztaltunk csak az Ingolsadt-i olajlabor vizsgálatai mutatták ki, hogy az adalék az alap motorolaj bizonyos tulajdonságait feljavította, bizonyos tulajdonságait pedig lerontotta. Tehát az olaj nem maradt kiegyensúlyozott.
Nem mondom, hogy ebből nagy következtetést le lehet vonni, nem is okoskodásnak szántam. Csupán infóként írtam le amit tapasztaltunk.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz stickermajom #84431 üzenetére
Igen szép , gratula melyik motorral vetted?
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz mohabá 007 #84606 üzenetére
Szerintem a bal szélső (A) csatinak test csatlakozást, a jobb szélső (E) csatinak akkuról 12V, vezetéket hozzáérinteni,és ha az EGR működőképes hallani kell egy kattanást.
Így van ahogy itt írod, én is ezzel a módszerrel szoktam csinálni, az akkuról hozok negatívat és pozitívat is, majd féktisztitóval befújom a szelepet és csattogtatom amíg szépen kidolgozza a mocskot.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz rover45 #84714 üzenetére
Az alvázszámban sok gyártónál a modellév (MJ-Modelljahr) szerepel. Modellévváltás pedig sokszor már egy adott év közepén bekövetkezik. Tehát 2005 júniusa / júliusa után gyártották, akkor az már 2006-os modellév, és ez szerepel az alvázszámban.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz Sukta 95 #85505 üzenetére
Mi hasonló képpen jártunk, azaz konkrétan egy fél utca Pécsen.
Egyik nap reggel áramszünet volt az utcában, kiderült, hogy az utca elején a trafóházban valami tönkrement.
Nagy erőkkel kivonult az Eon, de mivel egy öreg trafóház volt elkezdték felújítani/ kicserélni benne több mindent.
Délutánra lett is áram, haza értem, leparkoltam, de nem tudtam távirányítóval zárni az autót. (Opel)
Pár percre rá jött a szomszéd, neki sem záródott az autó. (VW) Majd az ablakból figyeltem és ahogy szépen értek haza az emberek, ugy kb. 90% nem tudta a trafóház 50m-es körzetében bezárni az autót. Kiváncsiság képpen bejelentettem ezt a gondot az Eon-nál, gondoltam legfeljebb elküldenek a francba. Nagy meglepetésemre, másnap kijöttek, kb 10 percet dolgoztak a trafóházban, majd elmentek. Onnatól kezdve soha többet nem fordul elő a probléma.
Na tehát, bocs a hosszú sztoriért, de mondom hátha nálatok is valami hasonló van.The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz Zabagep #92900 üzenetére
Nekem is C-m van, egyszer pár éve körbejártam a témát. Akkor lehet feltanítani erre az ablakos trükkre, ha van egy (ha jól emlékszem) komfort modul a vezető oldali ajtóban, ami ezt vezérli. Ha ez nincs - a legtöbben nincs - akkor nem lehet feltanítani sem.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz repvez #95993 üzenetére
Egyébként, hogy mozgatja ez az 1,5 T 165LE az Insignia-t? Milyennek érzed?
Mellesleg az a fogyasztás amit írsz, az teljesen rendben van egy ilyen méretű autónál, azért azt ne felejtsd el, hogy több mint 2x olyan erős mint a régi motor amit hajtottál.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
Szia!
Én is K Astra-t hajtok, igaz csak 3 hónapja, az enyém automata. A Matrix Led-re érdemes kérni egy frissítést, nekem sem a legfrissebb volt rajta, ezzel szinte nem téveszt már. (a céges autóm egy Q3 2022-es szintén matrix leddel, az is lassabb időként, vagy téveszt) Bár én nem vettem észre ezt a 2 led lekapcsolás dolgot, de figyelni fogom legközelebb.
A klíma sipolás nálam is jelen van, nem mindig és nem is tudom mitől van, szerintem ez valami levegő áramlási zaj, mert ahogy játszok a ventillátor fordulatával úgy tűnik el vagy jön meg. de van hogy napokig nem hallom.
Ezeknek a manuális K Astra-k nak volt főfékhenger tipushibája, beesett a kuplung, lehet nálad is valami hasonló lesz.
Hova hordod szervizbe? Győr-Moson-Sopron megyében is próbálkoztál vagy csak Veszprém körül?
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
Onnan szedted, hogy a Start/Stopp-os 230Nm, a nélküli pedig 245Nm
Furcsálom, hogy együtt mentek tönkre, ezt a "kapacsolótengely" szót sem nagyon értem, de...meglátjuk. Nem tekeri a motort az önindító, vagy meg van szorulva? Miből gondolják az önindító problémát?
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz mikloss #104218 üzenetére
A gyári GM 0W20 alig kapható azért ilyen drága, amikor lehet kapni akkor 13-15e között szokott lenni. Én multkor Opel szalonban vettem, ott is 20e körül adták. Érdemes keresni az új Opel spec. alapján: OV0401547 más márkát, de abba a motorba mehet a Dexos2 is.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz Bilux #104512 üzenetére
Az túlzás, hogy egyik sem tud, a régebbi Z-s Opel motorokban valóban nem tudtak ilyet a szenzorok, de már hosszú évek óta van olyan szenzor ami a minőséget is figyeli. (víz, üzemanyag, hamu-korom tartalom stb.) Van kondenzátoros, de már ultrahangos is.
Röviden a kondenzátoroknak a kapacitásai változnak az olajminőség változásának
hatására, a kondenzátorok dielektromos állandója (permittivitása) változik, ezt pedig lehet mérni.The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz Pityu. #104984 üzenetére
Nálunk a családban van egy 2019-es, 150Le 1,4T Corsa E. Eddig 55e km van benne, hibátlan. Motor is, váltó is. A megfelelő olajra kell figyelni.
A hatos váltónak voltak széria hibái, M32-es verzió, de javítva lett, nem emlékszem, hogy mikor, de valahogy 2018 körül.
Melyik motorral vennéd pontosan? Mert volt több 1,4T...
The Truth Is Out There --->
-
-
Corsa02
őstag
válasz Pityu. #104989 üzenetére
A 150Le ennyit eszik vaterom alatt, mondjuk ő tolja neki... a gyengébbel nincs tapasztalatom, de csodák nincsenek. Amit írtam adat az kb 70% város, 30% főút. A fogyasztás olyan dolog amit ezer dolog befolyásol, lehet, hogy valaki alatt 6L lesz lehet, hogy 9L...
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz ncc1701 #105280 üzenetére
A gázolaj el is párolog belőle...
Nem értek egyet, semmire nem való a motormosó sajnos és ezek az adalékok sem, egyszer pár éve írtam erről ide (Prolong miatt), esetleg nézd meg, ha van kedved, azóta még több tapasztalat gyűlt össze. A megfelelő olaj a legfontosabb, a többi sajnos csak placebo.Tikakukac-al viszont egyetértek, a sok feloldott mocsok meg minden szart eltömít...
F_Zolee
X16SZR-be simán mehet az 5W40 vagy 5W30, lényegesen gyorsabban eléri az alkatrészeket.[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz ncc1701 #105286 üzenetére
Ismerem, próbáltuk. Sajnos ez nem ilyen egyszerű, bizonyos tisztító "mosó" adalékok olyan mértékben rontják le az olaj többi képességét, hogy akár 10 perc járatás is nyomot hagy a hajtórúdcsapágyakon, turbo tengelyen/csapágyakon. A sűrűbb olajcsere a megoldás, a tisztítóadalék nem...
Az, hogy a motor bizonyos "hotspot" helyeken mennyire meleg és mennyire van odaégve az olaj, azt nem látod így, simán lehet, hogy betartották az olajcseréket, de ezeken a helyeken elkezd rásülni az olaj. Főolajcsatornákban, kilépő furatokon, turbo olajzójáratok előtti kis szűrőkön stb.
cappa72
Nem vékony, szeretni fogja. Az 5W30-at azért írtam, mert úgy emlékszem csak annak volt GM-LL-A025 jóváhagyása és a /40-nek, de lehet már rosszul van a fejembe, meg kell nézni.The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz body007 #105295 üzenetére
Ez a jóváhagyási szám ami alatt jóváhagyta a GM/Opel az olajat ehhez a motorhoz. tehát mehet bele...
Én általánosságban a Mobil/Mobil 1 olajat szoktam ajánlani/használni, de most már jók a GM olajak is, Castrol, akár LM is. Ami tudja a szabványt az nagy valószínűség szerint jó is lesz.
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
válasz v.attis #105301 üzenetére
Sajnos azt ki kell törölni, vagy, ha nem áll fent akkor bizonyos üzemóra/km után törlődik.
A kiolvasás sem fog többet látni ennél, meg kellene nézni, hogy repordukálni lehet e a hibát. Utána lehet okoskodni, mert lehet most nincs is csak így maradt a "lámpa"
Ha újból előjön én egy endoszkópos vizsgálatot is javasolnék, mert több ilyet javítottam ami ezt produkálta azért mert szorultak a szelepek és azt endoszkóppal lehet látni, mert a nyitott szelepeknél a szeleptányéron es üléken látszik.
The Truth Is Out There --->
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Ukrajnai háború
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen program, ami...?
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs