-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas-j
őstag
Most botlottam bele, hátha érdekel valakit a régebbi kazettás autórádióhoz: kazetta SD kártya adapter
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
-
Koncipappa
csendes tag
Sziasztok!
Kérlek, segítsetek. Kezdek fáradni
Adott egy 2004-es Opel Astra G 1.4 16V Z14XE motorral.
Most leginkább az zavar, hogy az autó alsó fordulat tartományban nem húz csak búg és rángat picit emellett most amikor elengedem a gázpedált, rángat a kocsi. Plusz most még menet közben beragad a fordulatszám olyan 2000 körül váltáskor.
A fordulatszám beragadás akkor jött be a képbe, amikor motormosást csináltam. Az összes tünet már előtte is megvolt sajnos. Motormosáskor leszedtem a trafósort és a csokikat vízmentessé tettem. Amit csináltam motormosás után: EGR szelep tisztítás, fojtószelepház tisztítás, légszűrő csere. Megjegyzésként még annyit, hogy van egy vastag kb 90 fokos cső, ami a szelepfedélbe csatlakozik jobb oldalról. Az tele volt ilyen kávészínű trutyival. Kipucoltam, ahogy tudtam, de a cső ami a motorblokkba visz, azt sajnos nem tudtam teljesen. Az EGR szelepet ahonnan levettem, ott pedig szép kokszosodást láttam. A fojtószelepház alatti rész (air intake manifold talán) tiszta fekete mocsok.
Szóval: mi lehet a probléma? Sajnos semmilyen hibakód nincs az autóban.
Egy Samsung Galaxy S3 LTE boldog tulajdonosa :D
-
FoLey-v
addikt
válasz Luck Dragon #95206 üzenetére
Én csak rendeltem,de meg kell nézni az oldalon hogy can-e ilyen opció.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
bul07
nagyúr
válasz Koncipappa #95207 üzenetére
Fojtószelepen lévő kis csövecskét is kitakarítottad , videó hogy mire gondolok
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mohabá 007
aktív tag
Annak valóban szelelnie kell, az vezeti el a szelepfedélben az alapjáraton keletkező kartergázt, a fojtószelep alá, de annak semmi köze a kérdező által leírt problémákhoz.
A videóhoz pegig csak annyit, olyan "okostojás" akar másokat oktatni, aki maga is oktatásra szorul.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
bul07
nagyúr
válasz mohabá 007 #95211 üzenetére
Az oké hogy nem tudja pontosan nem tanulta, de az adott dolog szétszedését takarítását a szerelő is ugyan úgy csinálja
Autószerelés nem agysebészet, egy videó alapján ha van szerszám hozzá és bátorság meg lehet ilyeneket oldani. főleg egy öreg autó estén ahol egy szerelői munkadíj sokszor nem éri meg a javíttatást
És az autószerelők többsége is olyan amilyen, (pékek, kókányok), nagyon ritka a jó szerelőÉn a trutyira meg a takarításra reagáltam, nem az alapjárat gondra
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz Tikakukac #95213 üzenetére
Persze, de amit kell megvesz
De nem vásárolhat össze egy autószerelő műhelynyi szerszámkészletet, főleg hogy ha költözés van azt vinni kell tovább
De mint most is egyszerűen Finbe nem tud mindent beszerezni, most is egy kézi prést nem tud venni(elmondása szerint)Bár már nem sokáig fog Opelezni mert meghirdette
És remélem őt nem kezdik ki nagyon és hagyja abba, a szakbarbárok a mindent jobban tudó autószerelők állandó benyögései
Mint a "monyák művek" hogy abbahagyja a videózást, mert a sok nagyokos állandóan csesztette hogy mit hogy miért úgy csinálja (bár nem indokolta a döntését de szerintem ez is közrejátszik nála), így a Merci befejezését nem lehet nyomon követni majdDe nem látnám hogy ezek a nagy szerelők csinálnának egy csatornát hogy kisebb javításokat el lehessen lesni hogy kell csinálni
Na mindegy, csak azt lehet kritizálni aki csinálja és bemutatja
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Tikakukac
titán
Klasszikus, amíg nem vagy pék és nem tudsz jobb zsemlét sütni, addig a neved csitt.
Nem, még mindig nem így megy
Ha kontárkodik valaki és feltölti, akkor ez van, ívet fog kapni. Ha nem kontárkodsz és olyan munkát végzel, hogy ihaj, de nem csinálsz róla videót, mert eszköz-idő-szimpla érzék nincs ehhez, akkor jó, hogy nem még az ő anyját
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zgospel
őstag
Lehet hogy hülyeséget fogok mondani és semmi köze a te esetedhez, de hátha segít:
a hátsó ajtó nyitogatásától az ott futó kábelköteg ki szokott dörzsölődni és az ablakfűtéssel tud érdekességeket okozni, rosszabb esetben zárlatot is. Ha felnyitod a csomagtartót akkor a gumiborítást le lehet róla húzni, és látni fogod alatta a kábelek állapotát.
A cseréje nem bonyolult, otthon is megoldható, és relatíve olcsó alkatrész.Ha totál irreleváns akkor bocsi
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Picit több mint 1 hónapja írtam ide fojtószelepház kapcsán (1.4-es benzines G Astra). Akkor kitakarítottuk az egészet és a beérkező csöveket is leszedtük, kipucoltuk, mert tele volt minden barnás-sárga trutyival. Mivel azóta 2 tank benzint jártam ki vele megosztanám a tapasztalatokat ezzel kapcsolatban, hátha hasznos valakinek.
1. Az már rögtön a pucolás után feltűnt, hogy a gázreakció finomabb lett, főleg alacsonyabb fordulatokon 2000-2500 alatt volt nagyon feltűnő, illetve motorfékről a gázra lépve. Előtte volt egy enyhe döccenés, torpanás, ez most megszűnt, kisimult. De egyébként minden fordulaton jobban érződik, hogy egyenletesebben és szebben indul el az autó, lágyabban kezd el húzni. Emiatt úgy érződik mintha jobban menne, de persze csak a szar állapothoz képest
Mivel nem egyik napról a másikra változik, hanem fokozatosan az évek során koszolódik el, ezért fokozatosan én is hozzászoktam és fel se tűnt hogy ekkora lett a differencia.2. A fogyasztásom korábban 8 - 8.5 között mozgott. Budapesten és a környező autóutakon (M0, M2) használom, de főleg Budapesten. A takarítás utáni első teli tank után 7.5-öt mértem, a másodiknál 7 litert. A rátankolásból szoktam számolni, mindig az első kattanásnál veszem ki. A vezetési szokásaim nyilvánvalóan nem változtak. A kijárási korlátozás miatt némileg csökkent a forgalom, bár én drasztikus változást azokon az utakon és időkben ahol autózom nem tapasztaltam, szóval ezt a nagyjából 0.5 - 1 liter csökkenést elsősorban ennek a takarításnak tudom be.
Hátha hasznos másnak is. Nekem az lett volna az elmúlt években, de semelyik szerelő nem mondta, én meg laikusként nem is tudtam róla
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
mohabá 007
aktív tag
A motortérben, és a csomagtérben vannak biztosíték táblák. Két féle van belőlük, A, és B tipusúak.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
krisz4b70
aktív tag
Sziasztok!
Úgy döntöttem hogy megpróbálkozok egy tetőkárpit cserével mert már eléggé meg van ereszkedve.Tudnátok ajánlani ragasztót, illetve hogy milyen kárpitot szerezzek be. Úgy látom olyan kéne aminek az egyik oldala szivacsos, olyat hol tudnék beszerezni? Esetleg ha valaki csinált már ilyet jöhet 1-2 tipp mire érdemes figyelni.
Akár privátban is.
Köszönöm előre is! -
Tikakukac
titán
válasz krisz4b70 #95226 üzenetére
Ipari ragacs és ipari szövet.
Én arra figyelnék oda, hogy kárpitosnak adjam be, mert ritka ocsmányul sülnek el az otthoni próbák, tisztelet a kivételnek. Én próbálkoztam javítással és hát na, nem azért szakma ez, mert otthon egyből jól meg tudod csinálni. Pedig én raktam már fel biliárd posztót is, ami egy külön művészet még ezen belül is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_seth_
veterán
válasz krisz4b70 #95226 üzenetére
Pár éve ilyet használtam, jó lett vele. Az elporladt réteget a kárpitról le kell szedni egyenletesen. Nálam egyetlen hiba volt csak, idővel összehúzódott maga a látható anyag a kárpiton, így amikor visszaraktam volt ahol 1-2 mm-en már nem fedte a kárpitot, érdemes az elejétől elkezdeni a műveletet.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bexinho23
őstag
válasz Zotyatv #95191 üzenetére
Szia! Koszi, kozben megprobaltam egy masikkal. Ugy nez ki hogy az olajcsere megoldotta a problemat. Castrol 5w40 volt benne, mint az elmult 2 evben. Kovacsalkatreszrol rendeltem, mint korabban is. A mostani olajcsereig nem volt gondom. Viszont marc.20. ota napi szintuve valt az a kerreges, ami a videokon is hallatszik. Amint lecsereltuk Motul 5w40re, azonnal megszunt a hangja. Azóta bele ment 100km, tobbszori inditas hidegben, melegben. Minden oke. Viszont elgondolkodtam azon, hogy az olaj mitol okozhat ilyen hangot, miert nincs megfelelo kenes? (140km ment bele a Castrollal, de szinte folyamatosan kerreget).
-
-
AMD Power
titán
"Mértem" ma egy 590Km utáni fogyasztást. 90%-ban város. Főleg "rövidebb" távokra. Az 590km után 41.7 litert kért a gép.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
bexinho23
őstag
válasz Tikakukac #95230 üzenetére
Erre a max 400ezret ero autora mar nem fogok 2-300ezret kolteni, nem fogom megbontatni a motort. De ez a marciusi olajcsere elott eszembe se jutott, ugyanis semmi problema nem volt azelott. 3 szerelo mondta hangra, hogy ez nem vezermu problema, mert sokszor elhallgatott, aztan elojott. Volt olyan nap amikor 3 indulasbol (reggel, ketszer delutan) 40km alatt egyszer sem csinalta. Ha barmi gond lenne, 150-180ezerert ugy is elmenne. De ev vegen amugy is auto csere lesz. Toyota Auris. Inkabb arra teszem felre a penzt.
De mint irtam, a 4 hete egyre durvabb es gyakorisaggal elojovo kerreges a szereloaknarol leallva (olajcserekor) teljesen megszunt.
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #95232 üzenetére
2000 forint a gyári beszállító szelepfedél tömítése. Ez nem 200 és nem 300 ezer pénz. Leveszitek, és tökéletesen látható lesz a lánc nyúlása és meg lehet nézni a hidrókat is.
Mivel 3. szett láncot cseréltük le és túl vagyok csak márkaszervizből 3 darabon és vagy 10 szerelőn, bátran ki merem mondani, hogy marhára botfüle volt mindnek. Néha jó volt, néha nem. Olajcsere után egy ideig csend, aztán megint táktáktáktákták.
Hidrotőke. Én is ezt mondtam, szerelők is ezt mondták. Elmentünk, megnéztük a szakibánál, aki elvben denevérhallású, háááát lehet mégse tőke. Szelepfedél le, 3 perc és hupp, majdnem 2 szem nyúlás volt a láncban, csere. Épp tegnap néztem, SKF szett 30 rugó bruttó.Nyilván nem kell ecsetelnem, hogy olajcserével mechanikai problémát nem lehet megoldani, max maszkolni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
AMD Power
titán
Szerintetek mennyire erdemes H Astrat venni? 1.4 vagy 1.6 benzines. 2010 utani évjáratok, főleg városi használatra?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tikakukac #95233 üzenetére
"2000 forint a gyári beszállító szelepfedél tömítése. Ez nem 200 és nem 300 ezer pénz."
De ha nem magadnak csinálod, azért nem olcsó. Helyből csak a megbontás/összerakás munkadíja nem 2ft.
És akkor javításról még nem is beszéltünk.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #95236 üzenetére
Egy szelepfedél tömítés csere egy Z14XE motoron?
Most nem ott tartunk, hogy láncot cserélünk vagy tőkét. Most ott tartunk, hogy a hiba oka meglegyen. Az, hogy olajat cserélünk, az nem megoldása a nem tudjuk minek.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tikakukac #95237 üzenetére
Én sajnos még nem jártam olyan szerelőnél, aki meg akarta volna bontani a motort, inkább hang alapján jósolgattak. Vagy csak nagy számokkal dobálóztak, hogy mennyibe kerül egy hengerfej/motor felújítás, és az sem garancia, hogy jó lesz.
Persze itt csak lánc/tőke cseréről van szó utána. Ezzel én csak azt akarom mondni, hogy a szerelők nem szeretik megbontani a motort (kicsit félnek is tőle), és ha megis bontják akkor aranyáron gondolom.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #95238 üzenetére
Amelyik szerelő fél egy ilyen motortól, amiből szerintem túlzás nélkül kijelenthető, hogy 2 utcánként van 1 darab, az nem szerelő.
Ha nagyon akarom, ezt megoldja anyám is. Pedig az ő kezében a csavarhúzó csak ölésre alkalmas. Lassan 25 éves faék motorról van szó. Ezek a szerelők akkor mit kezdenek az ennél újabb autókkal?A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tikakukac #95239 üzenetére
Olajat/féktárcsát/fékbetétet cserélnek és diagnosztizálnak. De lehet, hogy csak nekem ilyen lesújtó a véleményem az átlagról.
Mindenhova külön kell vinni a kocsit. Egyik lakatos, másik váltós, harmadik elektromos... és van az általános, aki a fent felsorolt dolgokat csinálja.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #95241 üzenetére
A speckó melósokat megértem. Mindenkinek jobb ha van egy váltós, aki fejből keni a témát. Lakatos meg alap, az is másik liga.
De azért bakker ez tényleg olyan motor, amihez nem kell végzettség, ez tényleg szerelhető egy közepes műhellyel könyvből, ha épp nem 0-ról indul valaki és mondjuk bölcsész, aztán azt sem tudja hol kell megfogni a villáskulcsot.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
AMD Power
titán
válasz Fandango #95240 üzenetére
Az az igazság ,hogy a 10 év körüli értelmes autók , elég húzós árban vannak. 1.5 milla környékén indulnak a normálisak. I30 néztem még, meg persze az Opel közel áll a szívemhez.
Mondjuk pont azt néztem ,hogy 2010-ig gyártották. Szóval még pont "határeset".[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Koncipappa
csendes tag
válasz Koncipappa #95207 üzenetére
Közben amit csináltam: újra fojtószelepház tisztítás, újra EGR tisztítás, MAP tisztítás, akkusaru le és fel. Hibakód nincs, csak a 2-es lambdaszondát írja, de úgy tudom, az nem szól bele a keverékképzésbe.
A motor eőtlensége picit javult, a fordulatszám is jó de a rángatás alacsonyabb fordulaton vagy gázpedál elengedésekor megmaradt. Rádugtam egy OBD2 hibaolvasót és feltűnt, hogy ha nem érek a gázpedálhoz, akkor is folyamatosan azt mutatja, hogy 10%-ig be van nyomva a gázpedál.
Lehetséges, hogy a gázpedál állás érzékelője okoz ilyen hibát? Valahol olvastam hasonlót.Egy Samsung Galaxy S3 LTE boldog tulajdonosa :D
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #95245 üzenetére
Még kérdéses. Ki kéne próbálnom egy párat. Egyelőre a i30 jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen