Hirdetés
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
válasz Jim Tonic #14150 üzenetére
CIM modulban az érintkező tüskék rossz kontaktusa okozza a hibákat mivel nincsenek beforrasztva a panelba csak "hidegen besajtolva". A korrekt javítás a CIM kiszerelése és az érintkező tüskék beforrasztása lenne ami sok időt és ügyességet kíván.
Mivel szar a CIM modulon lévők csatik gyári forrasztása így ezzel próbálják összeszorítani őket.Bilincselés: A CIM modul csatlakozó felőli oldalára felpattintanak egy U alakú lemezt.
[link]A művelet kb 10 perc, kormányburkolatot veszik csak le, és felpattintják a "bilincset".
Nekem két CIM cserém is volt (garanciába), mindegyiknél elő jött az a hiha, hogy ha égett a tompított nem szólt a duda, illetve ahogy nyomtam a dudát akkor úgy hangosodott a rádió.
Ez a jelenség 2004 és 2010 között gyártott Opel Astra H és Zafira B modelleknél fordulhat elő.
-
fero02
nagyúr
X17DTL motorkódú motoron lévő adagolón van egy vmi gázos csillapító pillenpáty:
Ennek kellene a pontos neve, ill minek is van ez ott? A sok bolt közül egy helyen van gyári 25k-ért, utángyártott nem létezik állítólag. Bontóban nem veszik le őket az adagolóról, ill az azokon lévő is hasonlóan sz@r, mint a sajátom. Felújításban is benne lennék, ha vki tud helyet mondani. Én arra gondoltam, h olyan helyen próbálnám, ahol gátlókat újítanak fel.
Ötletek, vélemények?
-
csaresz002
senior tag
válasz csaresz002 #14154 üzenetére
OPEL gyári új ADAGOLÓ TELESZKÓP X17DTL, gyári cikk
Fix ár 9 628 Ft
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
fero02
nagyúr
válasz csaresz002 #14155 üzenetére
F@sza! Köszi a linket.
Nem a gázt tolja vissza. Azt a mechanikán egy rugó végzi. Ez vmi olyasmi lehet, ami a bowden+gázpedál+szerkezet tehetetlenségét kompenzálja. Na de még 10k-ért is sok sztem...
-
fero02
nagyúr
válasz csaresz002 #14157 üzenetére
Teljességgel kizárt. Akkor inkább veszek 10 ft-ért egy rugót és felrakom rá azt!
-
Gabesz357
csendes tag
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy egy c14nz motórkódos F astrát mipénzből lehetne kb átalakíttatni hengerenkénti injektorosra, és a régi alkatrész beszámítják hozzá esetleg meg hogy le kell e papirozni valamit? És ha igen akkor pestmegyében van hozzáértő ember?
Válaszokat előre is köszönöm
| Corsair CX400W | GIGABYTE MA770-UD3 | AMD Athlon X2 6000+ | Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 | Kingmax 1GB DDR2 + Kingston 2GB DDR2 | 1TB Samsung HD103SJ SATAII | Logitech Z-5500 | 22" LG E2240S-PN LED |
-
őstag
Sziasztok!
Full fapad, 94es, Kadett tükrös F Astram ködlámpája nem működik. A kapcsoló is elég fura, hátul meg nincs áram. Hol kezdjek nekilátni? -
fero02
nagyúr
válasz dave93 #14164 üzenetére
Ha beülsz a kormány mögé, akkor bal oldalt a térded magasságában van egy kis ablakocska, amit le kell venni és a mögött. Pontosan nem tudom melyik az övé, de ha jobban szemügyre veszed (mondjuk kiveszed egyesével, megnézed és ugyanoda visszadugod), akkor látni fogod a hibásat. Minden más működik amúgy? Csak mert lehet egy biztin több dolog is.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Nekem és pár autós társam 4 dísztárcsával lett szegényebb ma reggelre.
3 Opel
2 BMW
5 Skoda
2 Toyota
7 SuzukiA rendőrség lefotózta az autókat, felvették a jegyzőkönyvet.
Amit tudtak 4-en voltak 1 fehér Ladával. -
BaKeSZ87
őstag
Üdv mindenkinek!
Tudna valaki nekem pici pénzért (nyilván ) B Corsa-hoz hangszórót ajtóba? Ma vettem egyet a bontóban 1.500-ért, sajnos csak egy volt nekik, pedig kettő kellett volna. Most így egy gyári, és egy az előző tulaj által belekendácsolt hangszóró van az ajtókban, a gyári elnyomja a másikat mind hangerőben mind hangminőségben, így kicsit tré. -
JanR
addikt
Miből lehet észrevenni, hogy a szervó szivattyú tönkre megy? Mert nekem már egy ideje csinálja, hogy a szervó olaj tartályom alatt szivárog az olaj, na meg ha elindítom az autót igen érdekes hangokat hallat. Viszont 1-2 perc után teljesen elhallgat.
-
fero02
nagyúr
Nekem anno, mikor tönkrement, akkor úgy megszorult menet közben, h nem hallottam csak egy visítást, koppanást és utána nem volt szervóm. Pont előtte lettek cserélve a szíjak és azt hittem az szakadt el. És tényleg elszakadt, de...félreálltam a parkolóban, visszaerőltettem a régit, beindít és csak visított. Megszorult a szivattyú.
Az enyémben a szivattyú lapátja a centrifugális erő hatására jönnek ki (a nyugalmi helyzetéhez képest) a helyéről, csak nekem vmi miatt a ház és lapátokat tartó tengely közé szorult. Kuka, csere.
-
Daywalker
addikt
válasz Gabesz357 #14160 üzenetére
Hi!
Atesz nem szólt, ezért ha nem nézek ide, nem is látom a kérdést
Hengerenkénti átalakításhoz több dolog kell, illetve több dolgot kell figyelembe venni. Egyrészt azt kell megnézni, hogy milyen gyújtás van a mostanin. Az NZ-n rotoros szokott lenni, tehát az a legolcsóbb, ha olyan SE-ről szerzel cuccokat, amin szintén rotoros gyújtás volt -- így nem kell másik vezérműtengely ház és DIS trafó sem.
Tehát ami kell: SE hengerfej, SE szívósor (ezen van az injektorsor is), SE kábelköteg, SE ECU (komputer), nagynyomású AC pumpa, légszűrő dobozt és szívósort összekötő gumiharang. Ez utóbbiból érdemes gyárit venni, mert az utángyártott olcsó, viszont annyira merev, hogy 1 év alatt kiszakad. Használt beszerzésével ne is próbálkozz, mert általában mind olyan régi, hogy porlik, tehát új kell (Csergőben kapni, kb. 8 ezer Ft)
Ezen felül pár apróság, hengerfej tömítés, szívósor- és kipuff sor tömítés, szelepfedél tömítés (hozzá paszta), illetve hengerfej csavarból sem árt új.
Ez a minimum, de C16SE-nél leömlőt sem árt szerezni, 14-nél azt hiszem ugyanaz van van mindkettőn. Ja és persze C14NZ-re csak C14SE, C16NZ-re pedig csak C16SE cuccokat tegyél, mert bár rámennek fordítva is, de a teljesítménnyel lesz gond. Elméletileg a vezérmű tengelyben sincs különbség, de erről még nem sikerült pontos infót kapni, mindenesetre 1.4-be a Kadett 13S hegyesebb vezérmű tengelyét bele lehet tolni, ami hegyesebb, felül jobban fog pörögni Ellenben akkor nem árt hozzá egy 4-2-1 leömlő.Az sem árt, ha teszel fel egy hűtött tárcsaféket (ehhez nem elég csak a tárcsa, nyereg is kell), vagy 256-os fékre alakítod (ugyanúgy: tárcsa, nyereg, illetve itt betét is kell), viszont ilyenkor minimum felniméret acélból 14", aluból 15".
Az anyagiak változók, minden attól függ, mit és mennyiért tudsz szerezni. Láttam olyat, aki kompletten adott mindent 40-ért. Bontóban nem nagyon van hengerfej, ha mégis, akkor horror áron adják (én Vaterán kaptam egyet 12 ezerért, ami nagyon baráti, de vadásztam is rá 1 évig legalább). Pumpát már olyan 10 ezer környékén kapni, a tömítések változó árban vannak, olyan 10 ezerrel lehet számolni. Ezek ilyen alsó hang árak, és akkor még van olajcsere, hűtőfolyadék, stbstbstb. Beszámítani nem fogják a régi cuccokat, mert NZ-ből annyi van, hogy lassan már ingyen sem kell senkinek.
Lepapírozást nem ajánlom, ugyanis ki kell fizetni a lóerők különbözetére eső regisztrációs adót, illetve a motorszám továbbra sem lesz SE, ezért szerintem nem is engedik -- csak oltári nagy macera után, aminek az árából akár egy C20XE-t is belerakhattál volna. Egyébként a vizsgán nem nagyon érdekli őket, legalábbis aki átépítette, annak nem volt gondja.
Remélem segítettem.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fero02
nagyúr
válasz JimVincent #14177 üzenetére
A gyáriak között kellene keresgélned. Az egyéb gyártók fejegységeihez méreg drága (ha egyáltalán van) adapter, h tudja kezelni a kijelzőt és a kormány vezérlőt.
-
Calogero
addikt
Négy liter alatt az Astra fogyasztása
Nha ide vele.... párnapra, kiváncsi vagyok erre a "álom" fogyira
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #14178 üzenetére
A kormány kezelése 11e a kijelző pedig bukó, nagyon ritka az amelyik kezeli.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nagyúr
http://www.origo.hu/auto/20110114-felmillios-fenntarthato-olcsoautok.html
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
lujó55
addikt
Sziasztok!
Aki tudja, segítsen, lécci!
Astra 1.4 Twinport: döcögve indult, pedig bizIsten nem darabos a benzin. Légszűrő csere, ugyanúgy dadogott a motor. Na, mondom ez gyújtás lesz. Legegyszerűbb és legolcsóbb teszt: gyertyák. Megnéztem, hát ahány annyiféle a hézag Tudja valaki, mekkorának kéne lennie? -
Gabesz357
csendes tag
válasz Daywalker #14176 üzenetére
Neharagudj hogy csak most válaszolok csak nem mindig tudok idenézni. Nagyon szépen köszönöm a választ minden bennem felmerülő kérdést kielégített . Mégegyszer köszönöm szépen
| Corsair CX400W | GIGABYTE MA770-UD3 | AMD Athlon X2 6000+ | Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 | Kingmax 1GB DDR2 + Kingston 2GB DDR2 | 1TB Samsung HD103SJ SATAII | Logitech Z-5500 | 22" LG E2240S-PN LED |
-
BaKeSZ87
őstag
válasz Jim Tonic #14182 üzenetére
Itt 1.500 volt, máshol 3000-et hallottam / db, annyit nekem nem ér, nem tudom hol tudnék hasonló árban szerezni. Van két hangszóróm, de azok nem férnek az ajtóba, kalaptartót meg nem fogok aprítani.
SAL AHP 3-69 ezeket kéne elsózni, vagy elcserélni olyanra ami befér B Corsa ajtajába. -
nagyúr
Sziasztok. Nem sajéát gép csak szeretnék segíteni egy Opel tulaj kolléganőmön.
Szóval adott egy 2003-as G Astra 1.4 16V motorral. Ma nézegettem de nem találtam sehol a motor típusára utaló jelzést. Annyit láttam hogy szíjas nem láncos (jól tudom hogy van láncos Astra motor is?).
Indítás után rémes hangja van az autónak olyan mintha dízel lenne. És nem is múlik el idővel hanem egészen a leállításig egyenletesen ilyen marad.
Kérdésem az lenne hogy milyen típusú pontosan a motor és mi lehet a baj? Amit eddig olvastam az alapján hidrotőkére tippelnék de én laikus vagyok teljesen (a saját gép nagyon más).Més que un club!
-
wwhy
veterán
válasz Napfénysüti #14189 üzenetére
Forgalmiban van motorszám (P5), ennek alapján meg lehet tudni, hogy milyen a motor (felhívsz egy márkaszervizt, beírod ide stb).
Igen, van láncos motor is, miat nem csak Astrába, de Corsába, Agilába is tettek (Z12XEP, Z14XEP)[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
nagyúr
Ez be se ugrott. Csak a Hondámból indultam ki ahol ott van a motor mellett egy kis kék plaketten a motor típusa.
Viszont szegény kollégánaőm úgy érzem nagyon belenyúlt ezzel az Astrával. Kb havonta van valami baja. Mondjuk nepperes szerzemény ő meg nagyon analfabéta hozzá. Csak gondoltam hátha ki tudok deríteni valamit helyette is hogy mire számítson.
Tippre ez X14XE lehet.Més que un club!
-
FF23
senior tag
válasz Napfénysüti #14189 üzenetére
Olajszint, milyen olaj, mikor lett cserélve?
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Napfénysüti #14193 üzenetére
Rákérdeztem de az lett amit sejtettem: nem tudja mikor és mi volt mert az exe intézi (mondjuk szerintem ő se tudná). Így sajnos nem hinném hogy tudnék rajta segíteni pedig sajnálom a kis Opelt.
Més que un club!
-
k.
őstag
válasz Napfénysüti #14194 üzenetére
Akkor vigye be pl az opel wallishoz. Mi oda járunk-szintén 2003 1.4 G astra-, és mindig rendben van a kocsi.
-
adorjant
őstag
válasz Napfénysüti #14189 üzenetére
Első tippre hidrotőke-hang lehet,ha szerencséje van,egy olajcsere (a motorhoz való olajjal persze...a leírtak alapján ki tudja mi került bele eddig...) megoldja.
A motor nagy valószínűséggel Z14XE lesz -
lujó55
addikt
válasz Napfénysüti #14189 üzenetére
Nos, mielőtt szervíz, érdemes végignázni egy pár dolgot. (#14192) FF23 jól kezdte, ez lett volna az én első kérdésem is.
Szóval:
- milyen az olaj, mikor cserélte?
- mikor volt utoljára a hiba előtt beindítva a motor?
- hol tankol és mit?
- milyen állapotban vannak a gyertyák?
- nem bújt patkány a kipufogócsőbe? -
nagyúr
válasz lujó55 #14197 üzenetére
Az a baj hogy nagyon nem törődik vele, nem ért hozzá csak használná. Látod a kollégája vagyok és pusztán magamtól kezdtem el kutakodni hogy mi lehet a gond. Olajra rákérdeztem arról fogalma se volt hogy mit és mikor. Az exe akivel azóta szétmentek intézte ezt valami haver szerelőnél (de ahogy hallom az is aztán egy hozzáértő ). Van egy sanda gyanúm hogy ez egy összetört autó volt amit nagyjából helyrepofoztak. 2003-es fehér Astra amit bő 1 éve papíron 83k km-el vettek (szerintetek ez reális?). Minden hónapban van valami baja. De hát szőke fiatal csaj és hozzánemértő barátja hozta el neppertől, nem is számíthattam volna jobbra.
Olajcserét mondtam neki tegnap de most arra sincs keret stb.
Szóval lehet hagyom a fenébe. Egyszer majd szétesik alatta ha így folytatja. Csak sajnálom az autót még ha nem is az enyém. 3 hónapja vettem életem első autóját ami 13 éves és én törődöm vele rendesen. Rossz hogy valaki meg sz*rik rá hogy mi van a gépével amit hitelre vett sok pénzért (bocs a kifejezésért).
Legalább vitt volna a vásárláskor egy szerelőt magával...
És még majdnem engem nézett hülyének hogy 13 éves autóért annyi pénzt adtam. De az legalább egyben van.Bocs a hosszú offért csak ez most kijött.
Tasia: a "szekemberek" meg mindig átverik. Szőke hozzánemértő csinos csaj akiről lerí hogy bármilyen kamu dolgot bevesz. Asszem az egyik hátsó rugó törött az Astrában. Egy "szaki" 100k-s javítási árat mondott rá neki. Na ne röhögtessenek már...
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
FF23
senior tag
válasz Napfénysüti #14199 üzenetére
Nem kell erőltetni. Ha meg nincs rá keret és annyira csinos, akkor mond meg neki, hogy kezdjen valami autószerelő körü sündörögni, mert amúgy sokba fog kerülni .
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- YouTube
- BestBuy topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Samsung Experience: Így lett az AI az életünk része
- Végre meghozta a DirectX 12 támogatását a Moore Threads
- További aktív témák...
- Új, szépséghibás DXRACER Prince Series L gamer szék
- ÚJ EcoFlow Delta 2 MAX Extra 2kWh LiFePo4 3200W hordozható erőmű védőborítással, kempinghez is
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike (2000 EUR)
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt// ingyen foxpost
- ÚJ Razer Iskur gamer szék
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen