Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
A cikk arról szól, hogy egy személyesen a Tesla által tartott aukción egy kereskedő megvett egy Tesla által lepapírozottan “Enhanced Autopilot” és “Full Self Driving Mode” képességgel rendelkező Teslát abban a tudatban, hogy az a két funkció aktív a kocsiban. A kocsit továbbértékesítette egy vásárlónak továbbra is a két képesség aktív rendelkezésre állásával. A vásárló használta is a képességet, majd egyszer csak a Tesla egy OTA szoftverfrissítés során kikapcsolta a két képességet, mert állításuk szerint az tévesen volt eredetileg bekapcsolva.
A Tesla az aukció előtt bekapcsolta a két képességet, aminek köszönhetően többet kaphatott a Tesla az autóért a kereskedőtől, de amiután az üzlet megköttetett, a valahanyadik következő frissítéssel a Tesla ismét kikapcsolta a képességet, és ki akarta fizettetni az aktuális tulajdonossal újra azt a felárat, amit a kereskedő egyszer már kifizetett a Tesla felé a bekapcsolt képességekre tekintettel.
Olyan volt ez, mint ha egy lakást berendezve hirdetnének meg, a szerződésben az szerepelne, hogy "megtekintett állapotban" adják át a lakást, aztán amikor az új tulajdonos beköltözne, akkor egy üres lakást találna, amibe persze extra pénzért visszavásárolhatja a berendezést. -
Shadowbull
addikt
A Waymo nem versenytársa az autógyártóknak. Nem akar autót gyártani és eladni. Hogy mit fog kezdeni az adott technológiával az majd kiderül, sanszosan el akarja majd adni másoknak, mint az Android Automotive OS-t.
Az ilyen jellegű fejlesztések egyébként Európában is teljesen legálisak, az autógyárak is foglalkoznak ezzel, meg a beszállítók is.
Itt például egy Mobileye rendszer önvezet Münchenben. Ja és ez egy 3 éves videó.
[link]Egyél hozzá kenyeret!
-
stellaz
addikt
Még Magyarországon is van fejlesztő központ és vadul új teszt pálya önvezető autók részére.
A Tesla világgá kürtölte, hogy az autoi folyamatosan küldenek adatot, felvételt a központba, így fejlesztve a rendszert és behozhatatlan előnyt biztosítva.
Miközben alsó hangon 10 éve olvastam, hogy az Audi A8-as pont ugyanezt csinálja. Illetve az Audit olvastam hamarabb, szóval inkább a Tesla csinálja azt, amit át Audi. És gondolom mások is pontosan ezt csinálták, ezért jobb pl a Mercedes rendszere. A Tesla cuccára még a Tesla fan Karotta is azt mondta, hogy egy fityinget nem adna érte.
Egyet meg kell jegyezni, vagy van önvezetés vagy nincsen. A szakadékot nem lehet 99%-ban átugrani.[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Nagyon nem transzparens a Tesla kommunikációja.
Lényegében a Tesla már régóta úgy áll a vásárlóihoz, mint amiről a legfrissebb PC-s megvetted, de nem a tiéd balhé is szól. Az OTA frissítésekre támaszkodva a Tesla ilyen-olyan indokokra hivatkozva kedve szerint megvonhatja a jogosultságokat. Egyedül talán az autót magát nem birtokolják még a saját véleményük szerint, de az önvezetésre támaszkodva legrosszabb esetet feltételezve idővel akár az autót is visszahívhatják majd a telephelyükre arra hivatkozva, hogy szerintük az autónak is csak a használati jogát vásárolta meg az ügyfél, és azt nem ruházhatja át másra, szóval majd a Tesla eldönti az új használó személyét, de addig is elgurítják a gyanútlan új tulajdonos háza elől az autót. -
stellaz
addikt
Most nem tudom, hogy ez az fsd rendszert, vagy a kollégádat minősíti inkább...
Karotta is lelkendezett, hogy 3 napig olyan faszán ment az autó, hogy ő már csak hátradőlt és élvezte, majd a 3. vagy 4. napon a Moszka téren az autó elfelejtett kanyarodni és a padkán kitörte a kerekét és oltári szerencse, hogy nem ütött el gyalogost, vagy kerékpárost. A frissített Modell 3 egyébként nem látta az autó előtt guggoló operatőrt sem... ott van Karotta videójában, nézd meg. Ez így nem önvezetés.
Ahogy az sem önvezetés, ha akárcsak pár naponta vagy akár pár havonta bele kell nyúlnom a kormányba vagy a fékbe. Ahogy az sem önvezetés, ha jogilag a sofőr felel mindenért.
Egyébként az első néhány komolyabb sofőr nélküli baleset véget fog vetni az egésznek, mert ha más nem, akkor az emberek fogják szabotálni ezeket az autókat.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
A tesla akkor sem látta az előtte lévő embert, ha az éppen nem az FSD szoftver futott, tudtommal ugyanaz a hardver van mindegyikben. Az embert még egy sima ultrahangos parkradarnak is látnia kéne, nem hogy ennek a cuccnak.
Az L1-L4 szerintem az nem önvezetés. Kell hozzá jogsi, sofőr, stb. Sok esetben még ront is a helyzeten, ha nem kell annyira ébernek lenni.
A balesetekből volt egy-kettő valóban, ami jelentős lakossági és hatósági ellenálláshoz is vezetett, pedig ott aztán van operátor is, meg komoly felügyelet a kísérleti autók mögött. Ha ezek tömegesen elterjednek, akkor nem lesz ott humán operátor sem, meg semmi. Hekkelni is könnyű lesz őket, elég hozzá két bója az autó elé és mögé, hogy lebénítsák az autót. Hozzáteszem, így egy rablótámadást is elég könnyű lesz kivitelezni. Elég az autó elé-mögé állni az üres úton, aztán szevasz, az nem megy onnantól sehová, szabad a préda.
A jogi dolgok pedig pláne nem rendezettek, ezekből óriási botrányok lesznek. Olyan egyetemi tanulmányt is olvastam, hogy az autonóm autók a dugót is növelni fogják, mert egy autonóm villanyautót pl olcsóbb lassan köröztetni a városban, vagy beállítani a dugóba, mint leparkolni.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #105 üzenetére
kiderül, a rakodást pl nehéz lesz kiszervezni
De az áru védelmét is nem tudom, hogy fogják ellátni, egy önvezető kamiont pár egyszerű bójával megállásra lehet kényszeríteni, még akár a rádió kommunikációját is el lehet nyomni, hogy ne tudjon riasztani. Aztán nyugodtan ki lehet rámolni az egész cuccot, majd felgyújtani, hogy még felvétel se maradjon az dologról.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #111 üzenetére
Amiről te beszélsz, az fegyveres rablás, kényszerítés, stb. Volt kamionos ismerősöm, elég gyakori probléma a kamionok kirámolása, rá is fogtak fegyvert Spanyolországban egy kamion pihenőben. Aludni meg úgy aludt, hogy gurtnival kötötte össze a két ajtót. Ahhoz pedig nem kell nagy képzelőerő, hogy ha minimális kockázattal lehet millió eurós értéket lopni, akkor lesz rá jelentkező.
Rákerestem, egy mobiltelefon blokkoló 265 ezer forint, pár bója és ennyi elég is, hogy pl alsóbb rangú vagy bekötő úton megállíts bármilyen önvezető kamiont, vagy autót.
Utasok kirablása is elég egyszerű lesz, ha mondjuk csak hátul utazik valaki. Az autó nem fog menekülni, vagy elgázolni senkit, szépen áll majd egy helyben.Azt egyébként mennyire lehetséges, hogy pl. hamisított gps jelekkel el lehessen téríteni egy járművet, vagy megállásra lehessen kényszeríteni?
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #113 üzenetére
"Most is lehet rabolni, akkor is lehet majd, nem egy új probléma."
A módszer lesz az új és probléma is lesz szerintem. Mármint a felmerülő új problémák sokaságából az egyik. Szerintem az hatalmas gondokat okozhat, ha az önvezető autókat pofon egyszerű módszerekkel lehet majd megállásra kényszeríteni, vagy valamilyen módon eltéríteni, összezavarni.
[ Szerkesztve ]
-
-
vicze
félisten
válasz Ezekiell #141 üzenetére
Kb. azt mondod, hogy az FSD használók minden nap másik városban és más környezetben vezetnek, mikor valójában ugyan úgy egy viszonylag korlátozott területen vezetnek és térképeznek fel újra és újra. És ugyanazon a területen ugyanazon helyzetekben rosszabbul teljesít. Az hogy a "többiek" korlátozottak csak egy bebeszélt feltétel, hogy FSD úgy tűnjön, hogy jobban teljesít, mikor a valóságban gyengébb.
Ráadásul Teslának semmilyen engedélye vagy képessége nincs arra, hogy vezető mentesen közlekedjen, míg 6 másik cég sofőr nélkül tesztel. Mégy egyszer nem egy másik cégről van szó, hanem kb. az összes többiről. -
8th
addikt
válasz Ezekiell #169 üzenetére
Akkor azt kellett volna mondani, hogy 2034 december 31 éjféltől minden magánkézben lévő belsőégésű motoros jármű függetlenül a környezetvédelmi besorolásától ki van tiltva az EU összes városából és pont. Bőven elegendő ideje lett volna minden városlakónak aki ezt követően is autót óhajt tartani, hogy a mostani autóját elektromosra cserélje. És a probléma meg van oldva anélkül, hogy a társadalom nagyobbik nem városlakó részét is belekényszerítjük valamibe amit a háta közepére sem kíván. Konkrétan a mobilizációt veszik el emberek millióitól ezzel az "okos" húzással és nem ám csak idehaza, Európa egész keleti felén de sokaktól még a sokszor irigyelt a bezzeg-nyugaton is. Visszataszítják őket az ötvenes évekbe mert, hogy autóra nem lesz pénzük az holtbiztos. Vagy járhatnak majd húsz éves sokadik gazdás elektromos autóval mert csak arra futja majd amivel jó esetben a kettővel odébb lévő falut még pont megjárják majd. Az, hogy valaki beleüljön az autójába elautózzon a hatvan kilométerre lévő munkahelyére majd este haza mondjuk februárban mínusz tíz fokban azt most felejtse el mindenki. Remek kilátások. Szóval értem én ezt a juj mi lesz a nagyvárosi emberekkel álláspontot csak a többség lesz már megint pofán szarva. Miattuk.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
vicze
félisten
válasz Ezekiell #178 üzenetére
"Darwin díjasok, ennyi."
Még egyszer közúton teszik ezt, mások életét kockáztatva, és Tesla mossa kezét, hogy ez egy L2-es rendszer, nincs itt semmi látnivaló, az agyament CEO meg egy teljesen más sztorit szajkóz...
NEM az emberek hibája, ha valaki elhitet velük egy hazugságot! -
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #178 üzenetére
"Darwin díjasok, ennyi."
Szerintem ez túlegyszerűsítése a problémának, főleg miután musk már évekkel ezelőtt nyilatkozott olyanokat, hogy az fsd jobban vezet, mint az ember.
Az egész arra emlékeztet, mint egy cseh dokufulmben volt, hogy csináltak egy komplett marketing kampányt óriásplakáttal, meg tv hirdetéssel, hogy nyílik egy bevásárló központ a város szélén. Persze nem nyílt semmi, hanem a stáb kiment és azon röhögtek, hogy milyen könnyű becsapni az ostoba embereket, akik jöttek a megnyitóra....
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #173 üzenetére
Nem értek egyet. Az autó csak nagyvárosban luxus és ott sem minden esetben. Imádom széttrollkodni a pesti* rokonokat amikor felkerül megint a de büdös a levegő lemez. Reggel elindulnak otthonról autóval ketten kétfelé és délután mindketten ott ülnek a végeláthatatlan dugóban. Na ez a luxus nem az amikor a paraszt normálisabb kereset okán, buszjárat híján autóval ingázik a munkahelyére. Egy városban (a nagyvárosokban főleg) simán megoldható az autómentes élet minimális kompromisszumot sem igényel az embertől. A vidéki ellenben nem passzióból autózik vagy azért mert kényelmes. Itt az elszórt zsákfalvakban mindentől távol az autó egyáltalán nem luxus. Egyszerűen kell nem tud az ember mit tenni.
Nem zsákmányoltuk ki a földet csupán túlnépesítettük. Erről és az eszetlen környezetszennyezésről sem elsősorban az európai ember tehet. Mi az EU-ban az ipar és az egyén szintjén is élen járunk környezetvédelem terén eközben mások lakótelep méretű szeméthegyeket (ez szó szerint értendő) hordanak össze majd gyújtanak meg és égetnek heteken át vagy épp tolják szépen bele a tengerbe mert ott úgy sem látszik. Ez kb. azon fél-analfabéta romák szintje akik a szomszéd üres telekre borogatják át a szemetüket és telek végén futó patakba dobálják szaros pelenkát. A magam részéről megteszek a környezetért amit tudok de feleslegesen nem stresszelek rajta, hogy mi lesz mert úgy sem tudom befolyásolni a dolgok menetét, gyakorlatilag semmilyen szinten.
* eddigi életem közel felét ott sikerült leélnem és egyetlen porcikám sem vágyik vissza.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
forumpista
aktív tag
válasz Ezekiell #170 üzenetére
En egy szot nem szoltam az onvezeto autok ellen.
Csak annyit allitok hogy a jelenlegi statisztikakbol csak azt a kovetkeztetest lehet levonni hogy gep+ember egyutt jobban vezet mint az ember egymaga.
Es hogy ebben semmi ujdonsag nincs, mert ez mar a szervokormanyra es ABS-re is igaz volt.De hogy ugyanebbol a statisztikabol hogyan vonhatja le azt barki hogy a gep jelenleg is jobban vezet mint az ember, na arrol halvanylila fogalmam sincs.
Tudod ha az eger meg az elefant duborog a hidon akkor az egy igaz allitas hogy ketten egyutt hangosabbak mint kulon kulon, de ebbol nem kovetkezik az hogy barmelyikuk onmagaban hangosabb a masiknal…
-
vicze
félisten
válasz Ezekiell #181 üzenetére
Hát igen egyértelműen te hibád, hogy Boing-re száltál fel és nem tudtad, hogy az MCAS megölhet, végül is elég nagy tudatlanság. A tudatlan hülyék még door plug mellé is leülnek...
T&C-t nyilván minden egyes alkatommal te is végigolvasod és mérlegeled és csak utána fogadod el...
Szerencsére nem szajkózta a sajtó Musk hazugságait, nem tolták tele Youtube videókkal a rajongók az internetet, nem kihagyva a hibákat.
Soroljam még?Egy átlag vásárlónak milyen fogalma van arról, hogy mi a jó fene az a L1,2,3,4 stb.? Oda van írva, hogy önvezető képesség, akkor mit ragozod? Önvezet nem?
-
félisten
válasz Ezekiell #197 üzenetére
Ehhez képest:
Úgy fél éve volt erről egy komolyabb vitám. Valaki arra panaszkodott, hogy túl vastag az új autója kézikönyve, úgyhogy bele sem volt hajlandó nézni, de kicsit zavarja, hogy már hetek óta ég egy sárga lámpa a műszerfalon.
Na, az volt a ködzárófény kontroll-lámpája.
Hiába mondtam neki, hogy azt azért ki kéne kapcsolni, mert zavar másokat, és még ötletem is volt, hogy hol kéne keresni a kapcsolót, nem érdekelte.
Mert az egész bonyolult. És a hab a tortán: annyira bonyolult, hogy ő inkább beszél kézben tartott telefonnal, de nem fogja kinyomozni, hogy hogyan használja a kocsi kihangosítási funkcióját.
A lényeg az, hogy szerintem is komoly felelőssége van a vezetőnek arra, hogy ismerje az általa vezetett jármű közlekedésbiztonsági tulajdonságait -- ugyanakkor tragikus, hogy egyes gyártók ebben mennyire nem partnerek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest