- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Windows 11
- Crypto Trade
- Programozás topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Microsoft Excel topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Zyxel NAS326
- YouTube
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz erik365 #9503 üzenetére
Valóban nem lenne rossz, de jelen esetben egy konkrét érték sokat nem segítene a probléma megoldásán, hiszen pont az a cél, hogy aludjon ki a lámpa az indítást követő 1-2, nagyon maxi 3 mp-en belül. Ha jó a nyomás, de vinnyog a műszerfal, valami bibi akkor is van.
A hétvégén olajcsere, illetve nyomásszabályzó megkukkantás, ha ezekkel nem jutnék 1-ről a 2-re, akkor majd jöhet a további agyalás.
molnarpeter: Mindkét videót megnéztem már oda-vissza vagy hatszor.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9506 üzenetére
Még te magad írtad nekem először, arra a hsz-edre válaszolva indítottam ezt szálat.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #9508 üzenetére
A szervizkönyv szerint a legelső és a második olajcsere ~20 és ~40k km-nél volt (még azt is tudom, hogy akkoriban Pécs és Móvár között ingázott rendszeresen, nem rövidtávos nyaggatás volt), utána már ráálltak a 10k-re. Ezért is mertük megvenni (na, meg vissza kellett hozni Móvárra ), ha betartották volna a gyári 30-at, ott hagytuk volna.
És ez lenne a következő lépcső, ha a nyomásszabályzó szelep rendben találtatik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dare2Live #9511 üzenetére
"tehát csak alacsony fordulatnál alacsony az olajnyomás és csak hidegindításnál?"
Úgy-úgy.Ha mondjuk 2-3 órát áll a parkolóban, akkor sincs semmi rendellenes, 1 mp-en belül elalszik az indítást követően, a napi legelső indításnál lehet csak találkozni vele, teljesen ki kell hűlnie ahhoz, hogy újra elő lehessen idézni. Menet közben, egy helyben ácsorgáskor sem láttuk még.
Lehet a pumpa is akár, de az 1.3 Multijetnél ez egy egység a vezérlés burkolatával, nem is olcsó, így ezt hagynám a legeslegvégére. Előbb az egyszerűbb doldogkat akarom kihúzni a listáról. Most az olajcsere, új szűrő, tömítés következik, valamint a nyomásszabályzó megvizslatása. Per pillanat várom, hogy feladják a csomagot, mindenből gyárit rendeltem:
Azért csak 2 liter az olaj, mert az előzőből is maradt még majdnem ennyi, és csak fél éves.Igen, ezeket tudom. A 0W-s is csak azért merült fel kósza gondolatként, mert az autó jellemzően csak városon belül szaladgál. De persze alkalmanként meg van hajtva egy kicsit hosszabb távon is.
szerk.: Most írta anyum, hogy reggel még egy hibaüzenet fogadta az insufficient oil pressure után, check number plate light.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Elfelejtettem válaszolni tegnap.
Az olasz autóknak lelkük van, és hát a tiedben is olasz szív dobog.
Egyébként az Ypsilon sem reklamált ma, meg tegnapelőtt sem, tegnap viszont igen.Amúgy nálunk az M13A-s WagonR csinálja ugyanezt, ami félig-meddig Opel is ugyebár, de sosem volt gondja az olajzással.
...............................Nemsokára nekiállok a Lancia olajcseréjének, tegnap vettem át a cuccokat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9533 üzenetére
Hagyományos módon, bár ahova bemegy az olajszűrő, használtam fecsit a régi olaj kiszívására.
Még nem végeztem, most
keresemkerestem volna az eLearn-ben, hogy a nyomásszabályzóhoz való hozzáféréshez mekkora imbusz kell.
Nincs benne, csak annyi, hogy undo the bolt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9537 üzenetére
Ja, nem, pumpát nem vettem, de annak szerszámozottság hiányában nem is állnék neki itthon.
Amúgy 6-os imbusz, ha minden igaz, de elindult a nyalódás útján, meg sem mozdult, úgyhogy hagytam a francba.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mindenki nyugodjon le, az utobbi 3 napban nem reklamalt az Ypsilon.
-
tboldi
nagyúr
Gyöször: Elkiabaltam, delelott meg nem volt semmi, elmentunk vele Gyorbe, majd az allatkert parkolojaban ~3 orat allva bedobta az insufficient oil pressure-t, de nagyon hamar ki is aludt, meg mielott panikszeruen leallithattam volna. 🤷♂️
pepucs: Taljan forumokon is olvastam effeleket.
..........................................De ezt leszamitva teljesen hibatlannak tunik, menet kozben tenyleg semmi nincs, es ha nem latnam ezeket a hibauzeneteket, eszembe sem jutna, hogy barmi baja lenne. A hangja is gyonyoru, egeszseges meg hidegen is - persze 4 hengeres dizel ertelmezesi tartomanyban.
Olasz auto, lelke van, finoman kell vele banni es kedvesen beszelni hozza...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Apropó olajnyomás, nincs ezzel az Ypsilonnal semmi baj, alapjáraton 1,4 barnak kell lennie minimum, ez meg…
Annyi van csak, hogy a kapcsoló a vezérműtengelyek magasságában van, és néhány tized vagy századmásodperccel hamarabb kezd el hisztizni a motorvezérlő, minthogy odaérne az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #9659 üzenetére
Persze, én csak arra voltam kíváncsi, hogy amikor panaszkodni szokott hidegindításkor, sok-sok óra állás után, akkor mi is történik valójában, nem is a mért érték a leglényegesebb, hanem az, hogy hogyan éri el, illetve van-e ingadozás (nincs).
Durván 3 mp telik el a beröffenés és a mutató megmozdulása között, ennyi idő kell, hogy felnyomja az olajat a hengerfejbe, de ennél hamarabb kezd el reklamálni.Ha lejjebb lenne a kapcsoló, mondjuk a főtengely magasságában, nem keltene pánikot az autó.
Pár órányi állás után még nem szokott hibaüzenetet dobni, inkább 8+ óra után, addigra úgy látszik, lecsordogál gyakorlatilag minden a motor felső régióiból a karterbe.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #9661 üzenetére
Nem olyan. Ez is gyári egyébként (a Purflux a beszállító), a műanyagkupakba belepattintós fajta.
Nem gondolnám hibásnak vagy nem megfelelőnek, az előzővel is ugyanúgy csinálta, és akkor sem láttam semmi rendellenest, amikor kivettem és cseréltem nem egész egy hónapja.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9670 üzenetére
Nem is tudja kiírni ilyenkor, mert a kapcsoló helyére kell betekerni a műszert, a vezetéke meg csak lóg.
Gyújtás ráadásakor értelemszerűen nem is világít ilyenkor az olajoskanna.Vagy úgy általánosságban kérded? Így van, nem mindig jön elő hidegindításkor sem, kicsit is melegen indítva meg még soha.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szimi57 #9672 üzenetére
Olasz fórumokon elég sok és változatos dolgokat lehet olvasni a témában. De nem csak Ypsilon, bármelyik olasz autó érintett lehet, amibe ez az 1.3 Multijet került, illetve Opelek, Suzukik is, de talán valami Ford is volt, amibe landolt még a motor.
Majd még mérek a későbbiekben. A nyomásmérő mutatója amúgy egyáltalán nem ingadozott.
-
tboldi
nagyúr
Nemtom, merjek? A Mobilnak asszem van olyan 0W40-ese, ami tudja a Fiat 9.55535-N2-t.
Néha azért van fordulat is, amikor megfeledkezik magáról, és a parkolóban úgy manőverez, hogy nyomja a gázt (2000-2500 1/min) és csúsztatja a kuplungot. Valamint nem szokott intenzíven gyorsítani, de olykor szép lassan elforgatja 3000-3200-ig is egy-egy váltás előtt. Nem annyira konzisztens a vezetési stílusa.
Meg hát én szoktam kikormolni ugyebár (természetesen üzemmelegen), nehogy letapadjon a változó geometria.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ez lenne az, de az újabb csere még odébb van, nincs egy hónapja sem a legutóbbi.
-
tboldi
nagyúr
Az általam preferált, győri Olajcentrum is hivatalos Motul viszonteladó.
-
tboldi
nagyúr
A GD-nél nincs előírva semmi ACEA, de ILSAC sem, csak API SL (régebbieknél SJ) és viszkozitás, ezt nem nehéz megugornia egyik olajnak sem.
Én is szívbaj nélkül öntöm a C2/C3-as, földgázas Shell-t az enyémbe immár 2 vagy 3 éve (6 havonta van olajcsere), egyelőre még minden oké.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
Legjobb olaj!
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #10017 üzenetére
A Motylgear csak félszintetikus. Én öntöttem már ilyet a WagonR-be, nem volt vele abszolút semmi gond, sőt még jobb is volt, mint a mostani Castrol, csendesebben működött és kevesebbszer akadt a Motullal.
A hírhedt nyelestengelycsapágy is csak most lesz cserés ~220k km után, nem mondhatnánk, hogy rövidült volna az élettertama azért, mert félszint.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A WagonR-nél mindenhogy borzasztó a kapcsolási érzet, teljesen mindegy, mit öntesz bele.
Az akadást arra értettem, hogy nem túl gyakran, de olykor 2-esből nem megy 3-asba, újra kell kuplungolni. Amikor Motylgear volt benne, nemigen emlékszem, hogy előfordult volna.
Amúgy nálam is a Jazz az etalon a családi flottából.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #10003 üzenetére
Tasi az a fajta ember, aki egy csipet olajat a hüvelyk és mutatóujja között összedörzsölve messzemenő következtetéseket von le (gyakran hibásan), a modernebb, elektronikákkal telepakolt motorokhoz, valamint az európai márkákhoz nem ért, ezért fikázza is őket, #csaka30évesgsxr1100azisten, és alapvető fizikai dolgokkal, működési elvekkel sincs tisztában (pl. Bernoulli törvénye). Ja, meg a mérnökök által meghatározott dolgokat is, mint pl. szelephézag, előszeretettel felülbírál, mert neki az nem tetszik.
Na, persuader ennek mind a szöges ellentéte.
...................................Amúgy az én Honda CB500X-emhez MA volt az előírás. Bár a motor már 7 éve gtk lett, a könyvecskéje még megvan.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz pepucs #10004 üzenetére
Tehát itt nem írtam hülyeséget, az előírt MA helyett MA2-vel ragadhat, MA2 helyett MA-val meg csúszhat, ennyi. De persze mint megannyi más, ez is totál típusfüggő, csak feltételes módban lehet írni bártmit is.
Lényeg a lényeg, mindenki tartsa be azt, amit a gyártó meghatározott!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz pepucs #10080 üzenetére
Ezekről az ábrákról mindig BlacKSouL kolléga hsz-e jut eszembe.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen