- Max
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
- Microsoft Excel topic
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Facebook és Messenger
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
Előttetek nem tudom mennyire volt cserélgetve benne a motorolaj.
Laikusként levenném olajcserekor a kartelt és megnézném az olajpumpa szívókosarát, nem-e "lakik benne valaki"? Vagy az nem okozna ilyen problémát? -
Dare2Live
nagyúr
tehát csak alacsony fordulatnál alacsony az olajnyomás és csak hidegindításnál?
pár gondolat hajnalban:
ha a magasabb fordulat megoldja állíthatsz alapjáraton. nekem itt bevillant, hogy lehet pumpa: magasabb fordulatnál már ugye fel tudja építeni a nyomást. Én felvenném a mi okozhatja listára.
olajnyomás hideg olajnál magasabb mint melegnél: meleg könnyebben, jobban folyik és jobban ken de a nyomás alacsonyabb.
0ws olaj jobban folyik hidegen. jobban ken hidegen de olajnyomás alacsonyabb lesz. A motor épségének a folyamatos megfelelő mennyiségű olajáramlás a fontos és nem a magas olajnyomás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
szimi57
őstag
A lámpás visszajelzők típustól függően 0,2-0,4 bár alatt gyulladnak ki. Gondolom a digitális jelzésnél is ezek az értékek. Nem lehetetlen, hogy 1000-2000-es fordulaton mindössze 0,5-1 bár az olajnyomás. Nem túl megnyugtató.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
Az én digó motoros masinám - ami hasonlóképpen random alacsony olajnyomás lámpát dob közvetlenül hidegindítás után alapjáraton - ma 4 nap állás után elindítva nem produkálta. (Könyörgöm; bug vagy feature??!!!! )
Azt kezdem megfigyelni, hogy nem egyformán indul minden alkalommal. - Időnként finoman, max. 1000 prm alapjárattal. Ilyenkor nagyobb a lámpa kivillanás esélye.
- Máskor, mint ma is, a 20 évvel ezelőtti Opelek stílusában, egyből fellövi a fordulatot ~1500-ra, majd onnan ejti vissza. Ilyenkor nincs lámpa.
Bug vagy feature?[ Szerkesztve ]
-
pepucs
tag
Egyik kolléga 3 éve jár egy benzines Golf 4-el. Indítás után nem alszik ki az olajnyomás lámpa, aztán menetközbe melegen igen vagy nem . Sporadikusan indításonként eldönti, hogy köszön-e neki az autó vagy sem Azóta is tökéletesen járja vele európát. Ezt kevesebb mint 100k km-rel bontatlan motorral teszi. Nem foglalkozik vele mer' ez így jó, és ami gyárilag jó azt nem kell bántani
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
nagyúr
Meleg olajnál ezer fordulatonként minimum 10 PSI az ökölszabály.
Általában 2500-as fordulaton kell mérni és üzemmeleg állapotban.
Hidegen sokkal magasabb nyomást fogsz mérni.
Nem minden a nyomás, a mennyiség is számít.
Vastag olajnál magas lesz a nyomás és kicsi a szállított olaj mennyisége.
De ezt te is tudod.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
szimi57
őstag
Ez így gyári bakinak tűnik, feltéve, ha a többi Ypsilon is így viselkedik. Erről nincs valami infód? Nem ismerek minden előzményt, de úgy tűnik a nyomóág rendben van. Ha indítás után azonnal felpörgeted 1500-1600-ra gondolom nem ad hibaüzenetet. Érdemes lenne üzemmeleg állapotban is nyomást mérni, amit [link] is ajánlott. Sajnos az olajszivattyút nem az olajszint alá helyezik a gyártók a meghajtás miatt, így a legkisebb tömítetlenség, eltömődés is problémát okozhat a szívóágban. Méréssel ez jó esetben kimutatható. Ilyenkor viszont fel kell pörgetni a motort maxra. Ha ingadozik a nyomás valszeg tömítetlenség vagy dugulás van a szívó ágban. Kérdés, hogy ez mekkora mértékű?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyöször
senior tag
Majd utánaolvasok, de szerintem ez nem fedi a valóságot, igazából régebben már ráolvastam és annyi maradt meg, hogy jó nekem az ma2 is.
Valami olyasmi van, hogy régebben ma meg mb volt most meg az ma- t osztották ketté ma1 és ma2 re, de hogy melyiket kell enni meg inni attat nem vágom séróból. De gondolom a modern motorok miatt van. Föszerepben a katalitikus konverterrel. De ez csak tyipp.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
pepucs
tag
Azért írtam "szerelést" mert többhelyen is hasonló a vélemény róla de személyesen nem ismerem és még nem voltam nála sose... Fater gépészmérnök és autószerelő, ő is azt mondja hogy bőven van mit áttekerni a videókba de sokszor magyaráz jókat szereléssel kapcsolatban.
Kicsit megosztó jelenség mint Dodor.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Gyöször
senior tag
Nem lettem közelebb, de nem fárasztalak a kiaza Taschner jellegű kérdéssel. Majd rákeresek erre a két névre. Azért azt tudnotok kell, hogy én magamnak szerelek motort, kocsit, traktort, minden szart. Bizonyos okokból. De qrvára meg vagyok magammal elégedve, nem is tudok jobb szerelőt mint én magam, sőt el se tudok képzelni :-)))) esetleg ha nem fél évig tartana nálam, magamnak egy teló felújítás az nem lenne baj, dehát na. A munkabér ingyen van :-)))))
[link] magyarul
[link] angolul komolyabban.Az a lényeg, hogyha a komád aszondja, hogy ma2 től jobban csúszhat a kuplung, akkor ezexerint Tasc akárkinek jól kell tudnia, mert szöges ellentéte a S betűsnek. Aki nyilvánvalóan hülyeséget mondott..
Körbenéztem itthon, csak ma2 olajos falkonokat találok az újkorban. A régiek meg MA voltak.
Nemtom ha rárepülnék erre, vajon lehet-e ma1 olajat venni? A nagyrobi olajok meg mb-k?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #10019 üzenetére
Á nemtom miért nem az a dct vagy milyen motul olajat vettem a váltóba ami automatás, de rá van írva, hogy ofkórz jó abba is amibe 75W olaj kell. Legközelebb az lesz kipróbálva.
Mondjuk ez a petronas nem annyira szar, lehet csak le kéne táborozni egy márkánál és legközelebb is arra cserélni, hogy ne keveredjen.De a motult meg kéne lépni akkoris mostmár ilyen infók után :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz tboldi #10023 üzenetére
Ja bocs itt csak a csúszhat a kuplung maradt meg nekem, a ragadhatot nem igazán értelmeztem, mert eddig minden kuplungom vagy jó volt vagy nem volt jó, de akkor csúszott :-) olyat még nem tapasztaltam, hogy túlságosan zavaróan on/off a kuplungom.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
pepucs
tag
válasz tboldi #10081 üzenetére
Fogadjunk, hogy a kedvencekbe lementetted egy jót mosolyogtam rajta.
Régi autóvizsgáztatással 20 éve foglalkozó ismerős is ezt mondta. Eszi az olajat? Tegyél bele vastagabbat majd azt nem fogja. Szerencsére jó régen volt[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Asbee
veterán
válasz tboldi #10407 üzenetére
Sok webshop ár elég szépen kezd felmenni. Akinek van kedvezménye, vagy szerelő ismerőse lassan bárdiból olcsóbban megvehető csomó cucc. Mondja szerelőm minek rendelem neten, LM Toptec 4200 19k, mann olajszűrő 2,7k, Mann FP pollen 7k, Mann légszűrő 5k. Olcsóbbra jön ki mint kauffer, hát még filterabc. Ők is drágultak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen