-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Ami biztos, hogy nagyobb átfogásod lenne, nem zörög működés közben, és gyorsabb az AF, viszont a nagy zoomtartomány miatt 130-150mm felett meglehetősen romlik a képminősége, egy két leírás/teszt alapján.
Ennyi pénzért inkább canon 70-200-at nézegetnék, igaz a képstabi nélkül lenne meg ez az árkategória, de használható egy kis ügyességgel, minden gond nélkül és megtartanám mellé a 18-55-öt.
Viszont neked kell tudni/eldönteni, miért lenne jó ez a nagy átfogás, mire használod. -
cOxeR
Ármester
Abban, hogy melyiket vegyed, nem lehet egyértelmű tanácsot adni.
HSM annyiban segíti, hogy gyorsabb lesz a fókuszálás, és beépített mikrofonba kevésbé fog behallatszani a kitobjektívek zajongása.
Nincs nagyon használható tesz erről az objektívről, legalább is én nem nagyon találtam... talán más, esetleg akinek volt ilyenje és használta.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
az biztos h a két kitobi jobb képminőséget ad mint a Sigma 18-250. ugyanakkor a nagy átfogású zoom-ok közül ezt az obit mondják a legjobbnak. azt kell eldöntened hoy mennyire vagy kritikus ak épminőséggel szemben, mennyire várod el, hogy a képek a sarkokban is élesek legyenek. videónál nyilván jól jön a nagy átfogás, ugyanakkor a HSM-mel nem sokra mész, mivel Canon-nál úgysins használható AF videó közben.
amúgy a 18-250 tudtommal jelentősen drgábább mint a két kitobi. -
Throme
veterán
Ha egy objektívben gondolkodsz szerintem nézd meg még a tamron 18-270 VC obit.
Nem a +20mm miatt
Ez már az újabb tamron és a képstabija is fejlesztve lett. Azt nem mondom, hogy jobb megoldás a 2 obissal szemben, de talán a sigmánál igen.
Nekem egyik sincs, de korábban a tamront fontolóra vettem slrgear oldala alapján... -
csakb
őstag
Szia!
1. Minden objektívhez érdemes. Súroló fényben kiküszöböli a becsillanást, és talán egy kicsit javíthat a kontraszton. A gyári napellenző neve EW-60C, de biztos vannak utángyártott megoldások is, kicsit olcsóbban.
2. Polárszűrőt teljesen értelmetlen állandóan fennhagyni, sőt, magaddal kicseszés, mert eleve levesznek vagy 2 FÉ-nyi fényt (= hosszabbat kell exponálni, vagy növelni az ISO-t). Akkor kell használni, amikor szükség van rá.
UV-szűrőt lencsevédelemnek érdemes fennhagyni, ha megfelelő optikai minőségű, és mindkét oldalán rendes bevonatokkal van ellátva (= drága). Tanácsos vékony pereműt választani, hogy 18 mm-en ne vignettáljon.
Amúgy az UV szűrésének sok értelme nincs, mert az objektívek üveganyaga szinte teljesen elnyeli az UV-t, a normál digitális szenzorok meg gyakorlatilag teljesen érzéketlenek ilyen rövid hullámhosszakon, de ez csak mellékes megjegyzés.[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
Az 55-250-hez ET-60 néven adja a Canon a napellenzőt. Ez sokkal mélyebb, mivel a tele sokkal szűkebb a látómezőről indul. A 18-55-ösé azért annyira alacsony peremű, mert 18 mm-en ennyire nagy a látómező. Ha mélyebb lenne, akkor nagylátó állásban belelógna a képbe. A fényerő itt nem játszik.
Egy kicsit lehetne jobb is, ha szirom alakú lenne, de sajnos ez nem megy a fókuszálás során elforduló frontrész miatt.
A Hoya Pro1-nél biztos nem találsz sokkal jobbat, de el is kérik az árát. A protector olcsóbb valamivel, a Kenko digital MC protector meg még olcsóbb.
Aztán itt már eléggé megoszlanak a vélemények, hogy kell-e védőszűrő. Sokak szerint a napellenző elegendő védelem leeséskor, de hegyes tárgy ellen nem véd, meg mondjuk a portól sem.
Ha mindig felrakod az objektívsapkát, az is elég jó védelem.
Erről vannak, akik hosszan tudnak vitázni, de a döntést neked kell meghoznod. Ha egy drága L-es obiról lenne szó, akkor ahhoz képest nem nagy kiadás egy Hoya Pro1, és csak nyugodtabb az ember. Egy kitobinál már meggondolandó, hogy kiadod-e védelemre az objektív árának egy jelentős részét. De egy olcsó Hama UV-vel meg tovább ronthatod az amúgy sem perfekt képalkotást.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
"nincs sok funkciója, ha az obi alapból szűr (akkor miért van mégis külön?"
A filmes korszakban még volt valami értelme, aztán itt maradtak. Nekem 2700 m magasságig nem volt gondom az UV-sugárzással.
Egyébként van külön szűrős topik is, ott lehet, hogy sokszor kitárgyalták már az UV-szűrő értelmét."- polár szűrő lesz, de akkor használom, ha üveg vagy vízfelületet fotózom"
Nagyon hasznos még úgy általában tájképekhez is. A fák lombjainak a fénylését is leveszi.
-
-
Játékos
addikt
Magamat idézem:
Elsősorban képminőség, másodsorban kb. 20-70mm-es gyt (ez azért változhat tágabb határok között), fényerő, IS, illetve USM, ebben a fontossági sorrendben.
Másrészt TÉNYLEG értékelem a segítő szndékot, és emiatt nem szeretnélek megbántani, de a kitobi minősége nem kel versenyre ezekkel az obikkal! A "nagy" gyártók erre nem fektetnek hangsúlyt...
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- EAFC 24
- Milyen routert?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Házimozi haladó szinten
- Suzuki topik
- Építő/felújító topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm