Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz emmm #2660 üzenetére

    de, csak ennyi - műszakilag. egy olyan kirakatjátéknál, mint a DiRT 2, ez kitűnően fog is működni - egyszerűen nem fut le néhány shader, kicsit kevesebb árnyék lesz, meg az ambient occlusion kevéssé lesz alapos (mondjuk itt meglepne, ha a DX11-es shader mögött nem lenne egy fallback jellegű DX9-es, vagy vmi ilyesmi - DX9-ben is normális AO van a játékban). viszont ha Te úgy designolod a motort, hogy DX11 rulez, és nem foglalkozol vele, hogy az effektjeid közül mi az, ami DX11 only, és mi az, ami lefut a többi render pathon is, akkor DX10-ben és DX9-ben némileg random lesz a végeredmény - pl. ha geometry shaderrel csináltál új objektumokat, akkor azok DX9-ben nem lesznek ott, és így tovább.

    szóval sztem kb. úgy néz ki a dolog, hogy:
    - design / tervezés terén alig lehet nyerni a DX11 "visszaskálázódással" - talán az utolsó szakaszban, ami már félig fejlesztés úgyis
    - a fejlesztési időn valóban lehet sokat spórolni - persze itt sem lesz a harmada, hiszen a különböző renderpathok nem 100%-ban eltérőek
    - a tesztelésnél megintcsak szétágazik a dolog - itt a base / unit teszteken sokat lehet még fogni, de amikor az egész játékot nézed, akkor megintcsak kell mindegyik renderert tesztelni

    a fentiek nem whitepaper alapúak, hanem józan paraszti észből és a szoftver-projektes hátteremből jönnek - Abu, pls javíts ki, ha valahol rosszul következtettem! :R

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák