Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    Jé, hogy ennek is van topikja. :)) Mondjuk a konzol szekcióban nem több értelme lenne ennek a topicnak? Akkor talán többen rátalálnának. Ha specifikusan ezt kerestem volna, (és nem keresővel) biztosan a konzolos részbe nézek be.

    Én sem vagyok finoman szólva egy hack&slash rajongó, de ez a játék nagyon meghatározó volt most idén számomra. Csak azt sajnálom, hogy annyira fű alatti a játék...nagyon rosszkor jelent meg, nagyon sűrű volt az az időszak. Plusz mindenki 2B seggén pörög, sokakban még mindig az a hit él, hogy ez valami soft-hentai játék vagy nem is tudom. Pedig egy mestermű, kérdés nélkül. Persze vannak hibái ennek is, főleg egyik-másik mellékküldi lehetne érdekesebb. De a zenéje a legjobb, ami a fülemmel asz utóbbi 2-3 évben történt (Keiichi Okabe mostantól maga a megtestesült Isten a szememben...fülemben), és úgy összességében az a fajta élmény volt nekem a játék, ami fejtörésre késztet, és sokáig velem marad...vagy 2 hete fejeztem be, de még mindig eszembe jut sokszor, vagy éppen a játék reddit szekciójába is be-benézek unalmamban, hogy éppen nem-e jöttek elő valami újabb teóriával az eseményeket illetően. ;]

    Nade elég az ömlengésből, gyorsan átpörgettem a topicot, pár dologra reagálnék...

    (#1) Vistaboy

    "A sztori több száz évvel az eredeti NieR után játszódik, így ismerős szereplőkkel vagy eseményekkel nem fogunk találkozni, maximum egy-két utalással."

    Ezt nem érzem igaznak. Ott van ismerős szereplőnek Emil és Devola&Popola (bár utóbbiak valóban nem teljesen ugyanazok, mint akiket a NieR-ben láthattunk). Másrészt van bőven utalás korábbi eseményekre, az összegyűjthető infókban is említik a vörös sárkányt az óriást, a fehér klóros szindrómát, gestaltokat stb. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy NPC formában vannka visszatérő karakterek, és a játék tökéletesen élvezhető a NieR ismerete nélkül, de azért a NieR ismerete határozottan ajánlott, hogy minden utalást értsünk.

    (#25) drachoHUN

    "Spoilertől való félelmem miatt, nem néztem videókat vagy ilyesmi, de ha a harmadik körben tényleg A2-t irányítjuk, akkor ott igen sok újdonság kell, hogy legyen."

    A Route C felében irányítod A2-t. De a Route C valóban egy teljesen új része a játéknak, teljesen új küldetések meg minden, nem félig-meddig a Route A újrajátszása, mint amilyen a Route B. Route C végén amúgy 3 valódi ending van, Ending E a "true" ending. Amúgy aki nem tolta még a Route C-t... öveket tessék majd becsatolni. Az első fejezete a Route C-nek, különösen a vége...na az brutális.

    (#32) vhw

    "Sztori, játékmechanika, látvány... bármi, amiben lehet vonni valami említésre méltó párhuzamot/eltérést."

    Azt leszámítva, hogy alapvetően ez is egy kardozós, vetődős hack&slah játék, ami legnehezebb fokozaton brutálisan nehéz is kifejezetten kompromisszummentes, kb semmi köze nincs hozzá. Látványt te is láthatod mennyire más, sztorinak semmi köze hozzá, a játékmechanikát meg érintettem. ha Bloodborne 2-őt keresel, azt nem ebben a játékban fogod megtalálni. Ettől függetlenül mivel fantasztikus játék, én kipróbálásra buzdítanálak. Nemtom a demo elérhető-e még PS-en, ha igen, azt érdemes végigtolni, mert kb minden felvonultat a játékból, amivel játékmechnika terén később találkozni fogsz (mondjuk a különböző játékmechanikai elemek aránya szempontjából nem reprezentatív minta, mert sokkal több benne a sidescroll meg twinstick shooter jelenet, mint a teljes játékban összességében.)

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #35 üzenetére

    Fogalmam nincs. Sztem arra tippeltek, hogy nem lesz nagy keletje magyarországon, úgyhogy nem rendeltek belőle sokat a boltok.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #38 üzenetére

    "Tökmindegy, hogy a PS4 vagy a PC topikba kerül, ez a játék keveseket érdekel"

    Na ok, de ha megnézed, hogy kb 1 millió felett szállítottak le a játékból, és ebből vagy 300k steam-es, akkor a játékosok 3/10-e PC-s csak, szóval jóval nagyobb a konzolos közönség, az az elsődleges platform. Mondjuk nyilván kérdés, hogy ebből konkrétan mennyi jut Japánra (mivel ott kb minden eladott példány PS4-es) és milyenek ezek az arányok mondjuk az USA-ban vagy EU-ban, de még így is többen vették meg konzolra szerintem, mint PC-re. És a PS4 tulajok egy része kifejezetten figyel a japán játékokra, szóval egy random PS4 tulaj szvsz nagyobb eséllyel ismeri a játékot, mint egy random PC-s. Nade lapozzunk, olyan nagy jelentősége szerintem sincs (na meg változtatni gondolom már nem lehet rajta), csak furcsálltam, hogy a PC szekciót böngészve bukkantam rá a topicra.

    "Komolyan, jobban leköt, mint a Mass Effect: Andromeda, pedig kevesen játszottak nálam többet az eredeti trilógiával, ennek ellenére azt még jóformán végig sem vittem és egyáltalán nem is érdekel már, mi lesz benne, majd egyszer talán megnézem, de annyira nem izgat."

    Lol, ditto nálam is ez a helyzet. Annyira unalmas, jellegtelen, sótlan és érdektelen az a játék, hogy én sem vittem végig sem. Amíg rá nem untam a harc részére addig játszottam, amint abba beleraktam azt az X órát ami után az önmagában már kevés volt a továbblépéshez, egyből ki is fulladt a játék számomra, pár óráig még erőltettem a dolgot, de aztán végleg abbahagytam én is. Most is olvasom egy hír címében hogy quarian DLC-s hint-ek vannak...még a hírre sem kattintottam rá, annyira nem érdekel ettől a készítő csapattól semmi, annyira kiábrándító összességében a játék. Szerintem sosem fogom befejezni, inkább akkor még egyszer egy Automata végigjátszás a nulláról...

    Huhh, amúgy azért meglepő, hogy már a Route A alapján ilyen jó véleménnyel vagy a játékról. Azért a Route A után csak egy szimplán jó játéknak gondoltam, szuperlatívuszokban egyáltalán nem gondolkodtam. Igazából amíg a Route C első fejezetének végéig el nem jutsz, nem láttál semmit. Akkor szakítja rád a játék az égboltot...szinte szó szerint, majd meglátod. :)

    "2 órába telt, hogy eljussak a végére, remélhetőleg a Route B és Route C legalább unyanennyi lesz egyenként. És még tutira így is marad benne olyasmi, amit első teljes végigjátszáskor nem tapasztalunk meg."

    Ha minden mellékküldit megcsináltál Route A során amit meg lehetett, akkor azért a Route B egyértelműen rövidebb lesz (vannak olyan küldik amit 2B meg 9S is csinálhat, így értelemszerűen ha a közöseket 2B-vel csináltad a Route A-ban, akkor Route B-re kevesebb jut). Route C kb olyan hosszú lehet mint az A, vagy egy kicsit rövidebb. Szóval erre azért készülj.

    Azalatt mondjuk nemtom mire gondolsz, hogy "első végigjátszáskor sem tapasztaltuk meg". Ilyen igazából nincs, Route C-vel, ha az összes nem vicc (vagyis valódi) endinget elérted, akkor vége a játéknak. Igazából az van, hogy visszanézel pár küldetést meg párbeszédet akkor felfigyelsz az események ismeretében olyan részletekre, másodlagos jelentésekre amikre nem tudtál, hiszen nem is tudtad mire kell figyelni. Például amikor indítottad a játékot fogalmad sem volt miről karattyol 2B a never ending spiral of life and death szövegével...a játék vége után viszont már tökéletesen tudni fogod, valójában mire gondolt. És számtalan ilyen példa van még, szinte már röhejes, de még amikor a játékos karakter válasz helyett csak hallgat, a képernyőre meg csak "....." látható, az is más megvilágításba kerül olykor. Persze még így is sok kérdőjel marad, de az egyértelmű koncepció és a jelentős kreativitás után, ami ebben a játékban van, én elhiszem, hogy ezek szándékosan maradtak kétértelműek/kérdőjelesek, nem arról van szó, hogy Mr Yoko Taro-nak sem volt fogalma a dolgokról, és a plot hole-nak tetsző dolgok valójában nem feltétlenül azok.

    Érdemes amúgy elolvasni a fegyverekhez járó sztorikat. Alapból elég érdekes egyik másik, de van olyan ami "érdekesen" reflektál 2B és 9S viszonyára, illetve olyan is van, ami időben a játék sztorija UTÁN íródott, tehát úgymond a jövőből érkezett. Persze ez sem árul el valami kemény tényt a játék világának jövőjével kapcsolatban, a szokásos gondolatfröccs jellegű, homályos, de határozottan érdekes.

    "Szóval ez egy mestermű, amit sajnos sok játékos nem ért meg, mert ők csak azt látják, ahogy egy lengén öltözött csajszi három méteres karddal robotokat kaszabol és már legyintenek is rá, hogy nem fröcsög benne elég vér."

    Ja ne is mond. A játék híreihez érkezett pár igencsak érdekes hozzászólás anno. Amikor emberek azon voltak fennakadva, hogy mijaza lebegő kard, megmér tűsarkúban futarobot, nehéz volt kibírni, hogy ne szóljak hozzá. De értelme nem lett volna, akinek idáig jut az agyában a játék, az már eleve veszett fejsze nyele.

    NieR Gestalt/Replicant: Én továbbra is ajánlom, hogy érdemes átrágni magatokat a sztoriján, kulcseseményein. A NieR ismerete nélkül nem fogjátok érteni, miért jelentős a lunar tear virág, tulajdonképpen mi Devola és Popola bűne amiért szenvedtek és üldözték őket (ez egy olyan "text adventure" részben fog kiderülni, ha ennyit elárulok az sztem még nem spoiler), vagy ugyan Emil is említi a múltját, de hogy ténylegesen milyen tragédiát ment keresztül, vagy hogy mia fene is a Project Gestalt amit említenek a játékban is valamelyik szöveges adatfájlban, azt csak az tudja, aki ismeri az előzményeket. Szóval igen, élvezhető a NieR ismerete nélkül is, de bizonyos részleteknek igazi (és nagy) jelentősége csak akkor lesz számotokra, ha az előzmények is megvannak. Én sem játszottam amúgy a NieR-rel, de egy pár youtube sztorianalízis/recap/walktrough videó meg utánaolvasgatás révén már vagy 6-7 órát abba a játékba is beleöltem, anélkül, hogy egy percet is ténylegesen játszottam volna.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz [Prolixus] #39 üzenetére

    Ja meg Grimoire Weiss-t ki is hagytam. A Day One edition-ben ez ugye egy pod skin...de Grimoire Weiss valójában a NieR Gestalt/Replicant egyik kulcsfontosságú karaktere (igen egy könyv...első látásra), és nekem a kedvencem azok alapján, amit az első játék mellékszereplőiből láttam. :K Persze semmi értelme annak, hogy a játékban van, nyilván csak amolyan fejbólintás vagy ilyesmi.

    Ezt meg csak úgy random beszúrom... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #41 üzenetére

    "Az már eddig is látszik, hogy mind az 5 befejezést végig kell játszanom, ha teljes egészében meg akarom ismerni a játékot."

    A miheztartás végett itt azért hozzátenném, hogy a Route B befejezése (a Route B jellegéből adódón ez szerintem nem spoiler) vizuálisan ugyanaz, mint a Route A. Persze 9S narrálja, meg úgy általában, egészen mást gondolsz majd az egészről, mint Route A során azon új információknak hála, amit Route B során 9S nézőpontja miatt tudsz meg, de ne számíts azért egy teljesen új befejezésre. Az Ending C&D meg lényegében alternatív endingek, mindkettő Route C végén, vagyis ezeknél csak az ending más, az odavezető út ugyanaz az (de nem kell majd végigjátszani újra a Route C-t ha nem akarod, majd kapsz valamit a játéktól ami lehetővé teszi ezt). És akkor a rejtett ending az Ending E, ami, legyen akár Ending C vagy D előtte, mindkettőn tovább mutat időben.

    Persze kétlem, hogy csalódnál a játékban végül amikor az igazi végére érsz, de endingek terén azért erre lehet számítani, többre nem. :) De tényleg nem láttál még semmi gyakorlatilag, úgyhogy mondom biztos vagyok benne, hogy a továbbiakban még inkább csak tetszeni fog a játék. :)

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz drachoHUN #43 üzenetére

    Mivel a Route B rövidebb volt, plusz új infókat kaptunk, plusz 9S az idő egy részében szeparálva volt 2B-től, plusz, plusz voltak 9S specifikus mellékküldik, én szinte nem éreztem újrajátszásnak egyáltalán.

    Amúgy csak egy játékkal kell érdemben foglalkozni ha az előzményekre vagy kíváncsi, a NieR-re. Utóbbi a Drakengard univerzum spin-off-ja gyakorlatilag, ahhoz csak minimálisan kötődik, konkrétan a Drakengard 1 egyik "vicc" befejezéséből nőtt ki a NieR mint játék. Természetesen ez a "nem kapcsoltság" fokozottan igaz az Automatára, úgyhogy lényegében elég a NieR-nek utánanézni/olvasni.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #46 üzenetére

    Jah, a hack-elés elég unalmas, PC irányítással meg főleg gáz. Nem is lenne nagy baj, ha 9S-nek két kardja lenne mint 2B-nek, és a hack-elés valami extra gombra került volna (bár kontrollerrel nemtom ezt hogy lehet megcsinálni, ugye...) Úgy vettem észre általános vélemény, hogy emiatt 9S-szel nem szeretnek annyira játszani.

    Én bevallom őszintén ezt a problémát néhány frusztráló próbálkozás után úgy oldottam fel, hogy ha nehéz hack-elés-re volt szükség akkor easy-re állítottam a nehézséget. Ezt nemtom próbáltátok-e már, de ez tényleg annyira könnyű, hogy szinte helyetted játszik a játék, ez a hack-elésre meg különösen igaz, kb nem tudnak eltalálni meg akkor is célba találsz ha nem jól célzol. Kb súrolja a csalás szintjét, annyival könnyebb, de alapból nem érdekel ez a hack-elés dolog, nem ebben a részében kerestem a kihívást a játéknak, úgyhogy nem bántam. Annyi, hogy easy mode-ban automatikusan átkonfigurálja a játék a chipkészletet, így érdemes egy külön konfigurációt készíteni direkt erre a célra, és erre váltan mielőtt easy-re raknád a játékot, hogy ne az alapból használtat csessze el a játék.

    "(#49) drachoHUN"

    Ezt nem mondhatod komolyan. :DDD Amúgy szvsz kellett az oda, ha valaki "szűzen" játssza a játékot és nem tudja, hogy a Route C teljesen más, akkor lehet hogy Route B végén abbahagyta volna mert azért Route B részben tényleg Route A újrajátszása. Szóval vagy ki kellett volna írni, hogy "kiccsávó, ne menjé sehova mert a Route C teljesen más mint amit eddig láttál sztorit/küldetéseket tekintve)" vagy összevágni valami trailer szerűséget és azzal fokozott nyálelválasztást generálni. Utóbbi nyilván hatásosabb volt. :DDD

    MÁS:

    Az ugye megvan, hogy Emiltől nem csak vásárolni lehet (spoiler gomb híján csak ezt írom), plusz tényleg van egy lakhelye is egy elég nagy barlangban? (nem a lunar tear-es helyszín)

    Na meg az amusement park-ban is van egy secret boss.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz drachoHUN #51 üzenetére

    Nemtom mire gondolsz, szerintem bármikor meglehet csinálni az Emil-es dolgot. Sőt, eleve akkor érdemes igazából, mert akkor vagy elég magas szinten hozzá hogy túléld.

    SPOILER!!!

    Konkrétan az Emil bossharcokra gondolok. El kell menni hozzá, ellopni a maszkját. Utána kimenni megkeresni a felszínen, beszélni vele, ahol megjegyzi, hogy valaki volt hozzá és meglopta. Na ezután vissza kell menni hozzá, megint meglopni (ezúttal egy olyan csak 9S-szel nyitható láda lesz ott ami korábban nem volt), kiféle menet nyakon csíp, és akkor van egy bossharc. Asszem 85-ös vagy milyen szintű itt Emil, szóval eleve Route C körül érdemes ilyesmibe belefogni.

    Ezután ha minden fegyvert felfejlesztettél a maximumra, akkor még bead a játék egy felderítetlen mellékküldetést. Az elhagyatott plázában lehet majd megtalálni Emil-t, ott lehet felvenni a küldetést tőle, ami egy újabb Emil bossharc, a legnehezebb része a játéknak, Emil klónok ellen, mindegyik lvl99-es...

    SPOILER VÉGE

    "Hackelés is könnyebb? Basszus Route C-ben volt egy nehéz hack, vagy 15-ször nekifutottam. Ott megpróbáltam easy-re rakni, de nekem nem tűnt könnyebbnek"

    Pedig SOKKAL könnyebb. Szerintem valamit akkor elcsesztél és ténylegesen nem raktad easy-be, vagy nemtom. Easy-n a játék berak a memóriádba vagy 5-6 olyan chip-et amit csak ekkor lehet használni. Esetleg az lehet, hogy korábban ezeket a chip-eket eladtad, így nem volt mivel a játéknak könnyíteni a szituáción. Ha jól vettem észre, az ellenfelek életereje/sebzése stb nem változik, te magad változol ezeken a chip-eken keresztül és így lesz sokkal könnyebb a játék. Szal ha a chip-készletedben nem történt változás amikor easy-re raktad, akkor lehet emiatt nem érezted könnyebbnek.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    Apropó: Ha A2 sztorijáról többet akartok tudni, akkor érdemes a YoRHa stage play-nek utánanézni, a játékban ebből nem minden részlet derül ki, csak annyi, amennyi a mesélő Anemone szempontjából kiderülhetett. Meg van egy-két rövid novellaszerűség is, amit fanok szintén lefordítottak japánból azóta.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz morfondőr #54 üzenetére

    Route C-ben A2 és 9S-t felváltva lehet irányítani, 3-3 fejezet erejéig. A döntés a tied, hogy mikor kit akarod, de a történeten nem változtat a választásaid sorrendje, lévén "párhuzamosan" történik időben az amit 9S és A2 csinál.

    (#55) BOBAKILL

    NieR alatt itt a Gestalt/Replicant játékra gondolsz? Magyar biztos hogy nincs szerintem, angol meg van többféle, wiki oldalakon is, például itt. Google a barátod, nem tudok egyet ajánlani a többivel szemben igazából, mindegyik amibe én beleolvastam úgy érzem hiányos kicsit vagy van amit nem magyaráz, szóval többféle lore/story summary elolvasása után világosodtak meg egyes részletek. Én megnéztem youtube-on ezeket is:
    NieR Analysis - Clemps - ez 3 részes, amúgy még vicces is, mindenképpen ajánlom ha szóbeli szövegéréts nem okoz gondot. Vagy ezek is jók: Nier - The story of Emil; Nier - The story of Devola & Popola.

    De ha nagyon szépen megkértek, összehozhatok magyarul valamit a dologról. :)

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz drachoHUN #57 üzenetére

    Tyű, pedig az az egyik legfontosabb mellékküldetés. Ha azt nem csináltad meg, akkor nem kaptad meg a kulcsot a pláza alatti "üreghez", ahol a sok lunar tear van, és ahol Emil elmeséli (részben) a múltját. Plusz egy bizonyos valakinek itt lehet majd állítani egy kis síremlék szerűséget, szóval akkor azt sem tudod megcsinálni...

    Ha nem segítesz a többieknek a játék végén, akkor beadja a chapter select-et és akkor utólag megcsinálhattad volna ezt a küldetést. Javaslom mindenképpen nézd meg ezt a mellékküldetést youtbe-on, vagy ha tényleg csinálsz új végigjátszást, feltétlenül csináld meg majd.

    Easy mód kapcsán: Akkor az lesz a bibi hogy eladtad a chip-eket és nem volt mivel easy mode-ot varázsolni a játéknak. A chip-ek biztos nagyon sokat segítenek, még ha urambocsá az ellenfelek életereje/sebzése is változik (de szerintem nem). Hack alatt ez pont nem számítana, mert a kis irányított "nyílnak" ígyis-úgyis 3 élete van, a célpontok meg ígyis-úgyis nagyon hamar kinyúlnak, ha sikerül eltalálnod őket. Szóval hack kapcsán szvsz egyértelműen a chip hiány miatt nem volt nálad hatása.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz morfondőr #59 üzenetére

    Természetesen kontrollerrel sem sétagalopp egyik-másik hack, de billentyűzettel/egérrel rohadt nehéz. Nem tudod olyan jól irányítani a "nyilat" sem mozgás, sem célzás terén, vagyis mindenképpen hátrányban vagy még azokhoz képest is akik kontrollerrel tolják.

    (#59) morfondőr

    WTF? :F Asszem úgy adja be a küldetést, még Route A során, hogy az elhagyatott plázában megjelenik valamikor az az ikon, ami jelzi, hogy fel nem vett quest elérhető. Az a vörös pötty látszódik a térképen. Odamész, kiderül hogy a plázában van egy fehér virág, a lunar tear. Odamész, felveszed, megjelenik Emil, előadja hogy valamiért fontos neki a lunar tear de nem tudja miért, ha találtok még akkor szóljatok neki. Ezután a térképen megjelenik pár vörössel jelölt terület ahol van a virág, persze a pontos helyét nem mutatja meg, neked kell megkeresni (és a sivatagit elég trükkös is megtalálni, az az igazság). Minden egyes esetben ha megtalálsz egy virágot megjelenik Emil, kommentálja a dolgot 2-3 mondatban és kész. Miután összeszedted az összeset (van vagy 4 összesen asszem), utána kapsz egy kulcsot Emiltől, amivel le lehet menni a liftel ami a plázában van, és addig nem lehetett használni. Lemész a lifttel, és erre a helyszínre kerülsz amit képen mutattam az előbb. Na itt Emil feltárja a múltjának egy részletét. Nézze ezt végig akinek kimaradt a dolog.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #63 üzenetére

    Viszont egy összefoglalóval ellőnék egy durva spoilert a Route B végéről. Amíg odáig nem jutottál el, nincs értelme olvasni. Mindenesetre majd összedobok valamit hamarosan.

    DLC: Yoko Taro már visszaköltözött Tokióba, vagyis elhagyta a Platinum játékstúdiót, hetekkel ezelőtt. Én ebből arra következtetek, hogy nem lesz több DLC a játékhoz sajnos. Amúgy szerintem érthető is...a sztori nagyjából kerek ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #66 üzenetére

    A küldit csak akkor lehet megcsinálni miután találkoztál Emil-lel és voltál már a Forest kingdomban. Valamikor ezután. De amúgy tutira meg lehet a Route A során is. A videó amit linkeltem, ott is Route A során játssza a gyerek, de én is akkor csináltam meg. Lehet nem lőtted le a boltját Route A során és az volt a baj.

    Emil's Memories Walkthrough

    This quest unlocks after you have met Emil and completed the quest The Forest Kingdom.

    Travel to the desert entrance in the City Ruins after asking Pascal about A2. Shoot Emil, talk to him, and the flower will be present in the next step.

    Travel to the City Ruins: Near the Tower access point and towards the Commercial Facility on the way to Forest Zone. You will see a shining flower on the ground floor of the facility. Interact with it and Emil will appear and begin the quest.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #70 üzenetére

    Á nem, ha már megírom akkor publikus lesz. Majd hétvégén összehozok valamit...bár így hogy jobban belegondolok, nem is lesz olyan rövid, ha mindent tisztességesen kontextusba akarok rakni. Na sebaj, vagy csináljuk rendesen, vagy sehogy, nemigaz? :) (költői kérdés persze)

    (#69) morfondőr

    Ne is törődj vele, ami már frusztrál az nem szórakoztató. Persze ha 40. alkalommal összejön valami végre az rohadt nagy öröm, erre épül részben a Dark Souls recept meg minden, de én ilyenkor mindig arra gondolok, hogy azt a fél-egy-akárhány órát amit ugyanazon feladat újra és újrapróbálkozásába öltem, éppen fordíthattam volna olvasásra, sorozatnézésre vagy egy másik játékra is. Van aki tartalomért játszik, van aki kihívásokért, ennyi. Én egyértelműen előbbi kategória vagyok. Persze nyújtson valami kihívást is, de 20-szor nekigyűrni magam valaminek az én szememben inkább időpocsékolás már.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz drachoHUN #73 üzenetére

    Steam rögzíti, teljesen pontos.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vorosmarti #76 üzenetére

    "és eléggé befejezetlennek tűnnek benne egyes területek, mechanikák."

    Ilyen nem nagyon van a játékban szerintem. Mire gondolsz konkrétan?

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #79 üzenetére

    told ya :)

    Én eleinte FAR-ral kezdtem el játszani, de valamelyik FAR frissítés után játszhatatlan lett a játék. Úgyhogy FAR-tól meg kellett szabadulni. Ezután borderless gaming nevű progira váltottam, ablakos módban nem jelentkezik a felbontást érintő bug, teljesen szépen fut a játék így hiba nélkül.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vorosmarti #83 üzenetére

    "Említettem 9S kiszámíthatalaságát, amikor felugrik mellém és lelök...vagy pl sidescroller nézetben bizonyos helyeken ha elindulok felé, akkor elkezdem tolni a karakterét (mikozban ő áll mereven). Ez utóbbi lehetne a mechanika része is, de nem az, mert nem következetesen csinálja."

    Ez ilyen konzolon is. Ennyit tud az AI által irányított társ. Nincsen ebben semmi félkész (sajnos?), szinte minden játékban segghülye az AI által irányított társad.

    "Először a leggyengébb fokozaton kezdtem játszani, és azon pl lehetetlen meghalni, mikozben többen írták már itt is h milyen nehéz a legsúlyosabb fokozaton. Sztem ez is balance kérdése."

    Nem. Ez is szintén ilyen konzolon is, ennélfogva valószínűleg teljesen szándékos. Easy mód azoknak van akik csak a sztoriért játszanak. A legnehezebb fokozat meg instadeath ha sérülsz gyakorlatilag. Insane mód, ha úgy tetszik, ez meg pont nem az a játék, ami nem veszi komolyan az ilyesmit (tekintve, hogy képes az összes mentésedet is törölni, ha úgy döntesz...)

    "Szintén oldalnézetben, mikor utaznak a vonat tetején, akkor nem a földhöz képest állnak függőlegesen, hanem a 40 fokban megdöntött vonathoz képest (Megjegyzem a trailer-ben nem így láttuk :) )."

    Szerintem a trailerben is így volt. Melyik trailerre gondolsz? Már kíváncsi vagyok... Amúgy ez is ilyen konzolon is, erre is várhatsz javítást a következő évezredig, mert sosem fog elérkezni. Nincs szándékukban kijavítani, mondjuk megjegyzem szerintem felesleges is lenne. A jelent nagy részében úgysem a vonaton állsz, hanem harcolsz, sok esetben ugrálsz stb.

    "Nem emlékszem a nevére, de az állattartó (akinek visszük a gyógyszert) megközelítése is nehézkes volt nekem."

    Na ez már esetleg lehetett bug, mondjuk én sosem találkoztam ezzel. Flottul ment az oda ki-be jutás mindig.

    "És végül, az hogy egy AAA játékot nem lehet natív felbontásban elindítani (nekem ablakban sem ment), az nekem nemhogy befejezetlen, hanem egyszerűen elképesztő."

    Ez így van, érthetetlen miért nem képesek ezeket javítani. Viszont ha ezeken sikerül átugrani jellemzően valamilyen third party megoldással, én egyáltalán nem érzem befejezetlennek a játékot. Nem olyan a játék, hogy tömve van bugokkal, rossz textúrákkal, pocsék animációkkal meg ilyenekkel. Nem egy Mass Effect Andromeda. Miután én borderless gaming-gel toltam a játékot, tökéletesen és szépen futott. Van egy-két helyen optimalizációs gond, de sajnos ez ilyen konzolon is, a digitalfoundry-es elemzésből ez kiderül, szóval ez megint nem a port hibája, erre voltak képesek a készítők a rendelkezésükre álló idő, erőforrások, szakértelem birtokában. A társamat én is toltam magam előtt, de ahogy írtam, ez megint nem a port problémája. A nyilvánvaló gambreaking bug-okat leszámítva (resolution bug, white screen death stb) én soha egy crash-sel vagy bug-gal nem találkoztam, pedig 80+ órám van a játékban. Szóval nekem amolyan kettős érzésem van: Van néhány érthetetlen és amatőr hiba, amitől már csak az érthetetlenebb miért nem javítják ezeket, ezt leszámítva egy patent port szerintem, nem egy ténylegesen félkész bughalmaz roncstelep.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vorosmarti #85 üzenetére

    " Illett volna rendesen megcsinálni, vagy ha már így alakult, kiadni rá egy javítást."

    Ahogy írtam, AI fos szinte az összes AAA játékban. Ezt felróni mint félkész aspektust kb olyan szerintem, mint felróni a dízeles motornak hogy sok CO2-ot nyomat ki. Ez az ipari standard. Sajnos, de ez van.

    "A steam-es adatlapon az első videóban 1-2 másodpercig látható a vonat-os jelenet (01:22), és az más mint amit én láttam a játékban."

    Rosszul figyelted meg a dolgokat szerintem. Abban a rövidke jelentben azért nem tűnik ez a "hiba" fel, mert a szereplők harcolnak, 2B is felveszi a harci állását az idle pozíciójából, ami lényegében ezzel a terpesztéses-bedőlős pózzal jár. Ilyet sík talajon is csinál bármelyik siderscroller részben, akkor is ha rendes TPS nézetben vagy stb. A jelenet végén amikor az aktuális mozgását befejezte, ugyanúgy feláll mint a te képeden, és a vonathoz képest van derékszögben nem a valódi talajhoz képest:

    Asszem ez az uccsó képkocka, de ha hagyták volna "továbbfutni" a jelenetet, teljesen kiegyenesedett volna.

    "Összességében inkább elvi az ellenállásom, ahogy már vagy 3x leírtam, maga a játék briliáns. Azért vagyok türelmes (értsd: NAÍV), és várom a javítást"

    Értem én, láttam elsőre is. Ha éppen nem tetszene a játék az is rendben lenne a részemről, némileg azért továbbra is szubjektív médiumról van szó. Én nem is azon akadtam meg, hogy mertél csúnyát mondani a játékról, hanem azon hogy olyan dolgokra vársz javítást ami a konzolos változatban is ilyen, szóval vagy ennyire telik a készítőktől vagy szándékosan ilyen (értsd: nem lesz javítás, vagy nincs is mit javítani valójában), meg olyan dolgok említésével igazolod a "befejezetlennek tűnek egyes területek, mechanikák" álláspontodat ami szvsz eléggé véleményes relevanciájú vagy egyenesen nonszensz (vonatos jelenet).

    Próbáljátok ki a borderless gaming-et, már ketten is írtuk a topicban, Nekem tökéletes workaround volt a 2 nagy gamebreaking bug-ra (whitscreen crash és no fullscreen mód fullHD felbontással), de anno amikor olvastam errpl community thread-ekben mindneki másnak megoldotta a gondjait a játékkal.

    AMúgy nagy szégyen, hogy a square enix ilyen állapotban adta ki a PC portot és azóta is magára van hagyva a játék ilyen szempontból. AMD múltkor kiadott egy új drivert ami elvileg megoldotta a white screen crash-t, de ahogy olvastam sok embernek az új driver-rel is jelentkezett...Azért is érthetetlen ez, mert ahogy írtam, szerintem ezeket leszámítva teljesen korrekt PC port, szal nem az van, hogy hónapokig kellene még toldozni-foltozni a játék más elemeit is hogy normálisan játszható legyen. Rejtély, miért nem hajlandóak ezeket kijavítani... :F

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    Na én meg időközben befejeztem ezt a NieR összefoglalót. Sokkal hosszabb lett mint gondoltam (és sajnos sokkal több időbe került mint szerettem volna, de ha már elkezdtem gondoltam befejezem, szerencsére gyorsan gépelek). 11-es betűmérettel 7 oldal...szóval csak erős idegzetűeknek ajánlom :) Lehetne még sok mindenről beszélni, ugyanakkor az előzmények leírását biztosan lehetett volna valahogy tömörebbre venni...mindegy, ez már ilyen lett. Íme.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vorosmarti #94 üzenetére

    "azért írtam AI-nak, sztem inkább egyszerű mechanikai probléma"

    Há éppen fel is ugorhatna előled, amikor elkezded magad előtt tolni. :) HA lenne annyi esze, ami azt illeti.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vorosmarti #98 üzenetére

    Aha. Eléggé zavart, hogy fingom nincs miről írnak a játék egyes információs fájljaiban, úgyhogy gondoltam belenézek. De hamar rájöttem, hogy ebbe nem lehet csak úgy "belenézni", alaposan bele kell mélyedni, hogy a dolgok nagy része a helyére kerülhessen. Hiába no, aszondják Yoko Taro sztorik már csak ilyenek. Közben egy picit tagoltam a szöveget, javítottam helyesírási hibákat meg picit bővítettem Az eredetit még nem töröltem, de kéretik ezt olvasni majd. :) Itt lehet letölteni. Ezt már a végleges verziónak tekintem. :)

    Nemtom hogy lehetne bevarázsolni a topicindító hozzászólásba, hogy könnyebben meg lehessen találni ha valakit érdekel. Valami modit kell keresni vajon?

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #100 üzenetére

    Ending E-t feltétlen nézd meg youtube-on. :K

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #105 üzenetére

    Jól van az. Passzolt a játék narratívájához teljesen. Szerencsére ha segítséget kérsz, gyerekjáték a szekció. :) Kíváncsi vagyok amúgy hogy működik ez a dolog valójában...vajon ha nem áldozzák fel elegen a mentéseiket, aktuálisan nem lehet segítséget kapni?

    Mondjuk persze inkább blöff/illúzió szerintem az egész, de már eleve hogy ilyen kérdések felmerülnek, sokat elmond a játékról, a lehető legpozitívabb értelemben.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz drachoHUN #107 üzenetére

    Igen, eléggé valószínű, hogy azok adatai voltak vizualizálva akik beáldozták a mentést. De ettől a (persze kicsit költői) kérdés még él...vajon miközben neked segítettek, tényleg elpusztultak az adatok? És ha nem lesz több segítő adat (mert mindegyik segítő elpusztult és/vagy nincs több jótét lélek aki beáldozza a mentéseit) akkor a jövő játékosai nem fognak tudni segítséget kapni? Azért az elég nagy kibaszás lenne, tekintve, hogy azt az utolsó hack szekciót szinte lehetetlen segítség nélkül megcsinálni. ;]

    Alapból azt gondolnám, hogy az egész csak jópofa "vicc", de így, hogy a játék tényleg képes törölni minden mentésedet ha abba beleegyezel, már nem vagyok biztos.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhunor #109 üzenetére

    Feltéve, ha tudod mi fog történni...

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #112 üzenetére

    Szívesen.

    Csak egy trophy van amihez kell az összes ending, úgyhogy ha csak a lényeges endingek lesznek meg, akkor is max egyről kell lemondanod. Amúgy a játék végén lesz egy achievement/trophy store is, amiben pénzért "megveheted" a játékbeli pénzből (G) a trophy-kat és nem kell vele foglalkozni. Igen, ebben a játékban még ez is van. :DDD

    Persze aki tisztességesen akarja kipörgetni őket az csinálhatja úgy is.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #115 üzenetére

    Aha, ha megvannak az AUTO chip-ek, akkor easy-re állítva sokkal könnyebbé válik a hack. Nekem van kontrollerem is, játék PC-re van meg, elhiheted, bill+egérrel még nehezebb a hackelés. :)

    SPOILER!

    Elvileg minden ember meghalt, így vagy úgy. Amúgy 9S hiába nem ember, az érzelmei nagyon is valódiak. Többek között ezt a kérdést is pedzegeti a játék, hogy ez miért van/lehet így, és erre csak részleges választ adhat a black box-ok eredete. Másrészt az is érdekes hogy miért terveznék olyanra az androidokat hogy legyenek érzelmeik, ha közben meg tiltják az érzelmeket a YoRHa modelleknek? Ez (legalábbis látszólagosan) logikailag ellentmondásos dolog.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #117 üzenetére

    Ezt a hajlevágást én sem értettem, úgyhogy utánakerestem. Állítólag ez valami szimbolikus jelentésű dolog Japánban, ilyen elhatározottságot jelent valami újnak a véghezviteléhez, a múlttal való szakításhoz stb. [link]

    Szal a kulturális különbségek miatt nem nagyon értettük azt a jelenetet. :)

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #124 üzenetére

    Befejezetlen küldik, + van Emil első bossfight, Emil második bossfight (ez csak akkor elérhető ha minden fegyvert kimaxoltál, ergo első körben le kell gyakni Emilt is), a vidámparkban a trombitás nyúl is egy secret boss.

    Nagyjából szerintem ennyi, próbálkozhatsz még az összes "vicc" endinggel. Nameg egy új végigjátszással, a nulláról, hogy most már minden a helyére kerüljön a sztoriban. :))

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz BOBAKILL #126 üzenetére

    Asszem volt már írva a topicban az Emil harcok menete, keress vissza picit. A trophy dolog a Resistance camp-ben van: [link]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #129 üzenetére

    Szőke herceg? :F

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #131 üzenetére

    Arra a helyszínre gondolsz ahol először találkozunk vele, a sivatagban? Ha igen, akkor mintha lenne ott valami quest később, mármint ami oda vezet...de nem esküdnék meg rá. Anno én oda visszamentem igen, jól meg is haltam mert jóval magasabb szintűek voltak az ellenfelek, ahogy írtad is. Nagy jelentősége viszont nincs, még ha tényleg vezet oda quest akkor sem, de mondom már homályosak az emlékeim ezen a téren.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #136 üzenetére

    Nincs. Ez is csak egy amolyan false/funny ending a sok közül. Abszolváltad a K endinget, ennyit jelent.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #139 üzenetére

    A "true ending"-et (Ending E) még feltétlen nézd meg youtube-on legalább!

    "A lehetőségeket elintézik egy egyszerű eldöntendő kérdéssel."

    Lehet sajnálni, persze sokkal jobb lett volna ha a döntéseinknek is van komoly következménye, de én két dolgot mondanék erre:

    Egyrészt ez nem egy szerepjáték elsősorban, nem RPG, nem próbálta reklámozni magát soha úgy, hogy "döntések és következmények" gameplay, úgyhogy én nem is vártam el tőle.

    Másrészt manapság a legtöbb ilyen módon reklámozott RPG-ben is csak illúzió, hogy a döntéseidnek vannak érdemi következményei (sokszor sajnos ráadásul nagyon is nyilvánvaló illúzió).

    "De nem igazán foglalkozott egyik sem azzal, az aprósággal, hogy mégis miért találkozunk Emillel először egy gép formájában/testében, aki aktívan meg is támad, csak később visszakozik, mikor elfogytak a társai (gépek, vagy további Emil másolatok?)."

    Azért mert ilyen nincs, ezt te értelmezted félre, nem figyeltél eléggé. Emil, pontosabban csak a feje, ami túlélte a Nier Gestalt eseményeit, a robotháborúk után legyengülten, emlékeit részlegesen elveszítve, egyszerűen elrejtőzött abban a gépben (valahogy, de Emil egy mágikus szuperfegyver, szal whatever...). Nem ő irányította a machine lifeform-ot, azon a helyszínen nem is voltak klónjai egyáltalán. Amikor 2B szétcsapja a robotot előbukkan az Emil fej, azt kérdezi, hogy "hol vagyok?" utána meg jól elmenekül, miután 2B meg 9S is egyöntetűen arra szavaz, hogy nyírják ki. Magyarul Emil kb abban a pillanatban ébredt fel amikor felnyílt a lekaszabolt robot feje.

    "Másrészt miért jelenik meg az erőtér a terminal körül (mint egy gép (machine lifeform) esetében), mikor céltalan városi bolyongása során elhalad egy előtt? "

    Mit értesz terminál alatt?

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #141 üzenetére

    "Akkor a kérdéses robot "agyatlan" volt? Hogy "működött"? Amikor a játék azt sugallja, hogy a gépek legkisebb "működő" egysége a gömb alakú fej modul, ami különböző extra egységekkel képezhet nagyobb, bonyolultabb létformákat."

    Hol sugallja ezt, mivel? Szerintem semmi nem utal erre. Másrészt miért lett volna agyatlan? Csak a robot fejében lehet az agya?

    Konkrétan nem tudjuk szerintem pontosan hol van az agyuk. Egyrészt még ha a fejükben is van, nyilván nem tölti ki az az egész nagy gömb alakú fejet, egy kis processzor méretű objektum is elég lehet. Másrészt a lore-ból kiderül, hogy a YoRHa black box-ok-at machine core-okból készítették, ergo a machine lifeform-ok és a YoRHa androidok tudata ugyanarra a struktúrára épül (ezt explicite kimondja a játék, nem én találom ki). Namost akkor a tudat szorosan kötődik az agyhoz? Mert ha igen, akkor a machine lifeform-ok agya konkrétan a machine core...az meg ki tudja hol van a testükben.

    Az is simán elképzelhető, hogy valójában Emil irányította azt a gépet, de "tudatalatt", szóval irányította meg minden, de nem volt konkrét célja, leginkább amolyan zombimódra követte amit a többiek is csináltak. Erre utalhat az is, hogy pl az a robot amiből Emil kipattant végül, konkrétan el akart menekülni 2B és 9S elől, ezt 9S még meg is jegyzi a harc közben...de ezt te is észrevetted. Menekülő robot-ot márpedig valóban nem nagyon láthattunk rajta kívül a játékban emlékeim szerint, szóval ebben lehet szerepe volt valahogy Emilnek. De ugyanakkor annak sincs semmi értelme racionálisan nézve amit csinál...elbújik egy robotfejben, ugyanúgy támadja 2B-éket, majd amikor vesztésre áll a harc elkezd menekülni (minek? sokkal erősebb gyakorlatilag, mint bármelyik robot a játékban, nem sok oka lenne menekülni igazából...), aztán feleszmél, hogy "hoppá, hol vagyok?" majd megint elmenekül? Szerintem ebből nagyon az jön le, hogy az a robot nem Emil tudatos irányítása alatt támadta meg őket. Vagy tökre függetlenül működött Emiltől, vagy ha nem is, utóbbi nem tudatos szinten irányította.

    "annyi lehetőség közül miért pont ezt a módot választották egy régi szereplő visszahozására? Nem szimbolizál semmit? "

    Feltétlen muszáj szimbolizálnia valamit? Olyan fel sem merül, hogy Yoko Taro-nak nem volt jobb ötlete arra, hogy hozza be Emilt-t a sztoriba? Amúgy kérdezd őt. A játékai nem arról híresek, hogy minden részletre lehet explicit magyarázatát találni a játékban magában. Lehet jelentene valamit, de lehet semmit igazából...ki tudja.

    "Persze látva a végkifejletet, már nincs sok alapja az egésznek..."

    Pontosan. Emilnek nem sok köze van a játék konkrét eseményeihez, a nagyon távolról nézett előzményekhez van köze. Meg jópofa ugyanakkor tragikus alak, meg más szereplőt úgy igazán nem is nagyon lehetett szerepeltetni az előző Nier-ből, úgyhogy ha Taro át akart hozni valakit, az kizárólag Emil lehetett. Másrészt jó kis szócsőnek is fel lehetett így használni, elmeséltetni vele a játék távoli előzményeit satöbbi.

    Az előző játékból írtam amúgy egy elég bőséges összefoglalót. Erre tessék, ha érdekel.

    "Access point-ra gondoltam."

    Ja azokra vendor machine megjelenésű cuccokra? Hát nemtom, én csak akkor láttam körülöttük ilyen "energiapajzsot" amíg még nem voltak felfedezve. Gépek mindig ostromolták, le kellett őket győzni, úgy lehetett feloldani őket. Olyat én nem láttam, hogy már egy feloldott helynél ismét előjött volna az a gömbszerű pajzs, szóval passzolok.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz vhw #143 üzenetére

    Ez akár felfogható úgy is, mint egy olyan vizuális reprezentáció, amihez tud kötődni a játékos. A fejekhez tudunk, ha tegyük fel egy torzó lenne minden robotban közös, ahhoz kevésbé.

    Amúgy tegyük fel a machine core az agy, és az a fejben van. Ez nem jelenti azt, hogy Emil ettől még ne lehetett volna ott ugyanabban a fejben. Emil egy mágikus szuperfegyver, testméret változtatás, vagy akár anyagi materializáció/dematerializáció nem jelent gondot neki. Persze értem én, ez is egy erőltetett magyarázat, de még mindig hihetőbb szerintem mint az a feltételezés, hogy Emil tudatosan rátámadt a két YoRHa egységre, majd utána úgy tett mintha nem tudná hol van és menekülőre fogta a dolgot, miközben egyrészt semmi oka nem lett volna sem a támadásra, sem arra hogy elmeneküljön (mert bivalyerős), mindezt csak azért, hogy később pedig tök barátságos legyen velük meg minden.

    Ez egy Yoko Taro játék, nincs mindennek egzakt magyarázata (sajnos vagy szerencsére).

    "Route C alatt Emil nagyobb köröket tesz a városban, ekkor elmegy a Near Factory nevű automata előtt is - ekkor bekapcsol az erőtér."

    Aham. Hát tippre akkor ugyanazért, amiért akkor van rajtuk pajzs mielőtt felfedeznénk őket (és jellemzően le kell győzni pár mikrobit ezért, akik előtte pont a terminált ostromolták). A pajzs védi a terminált, bekapcsol minden esetben, ha nem YoRHa egység igyekszik azt megközelíteni (legalábbis a terminál úgy érzékeli, hogy meg próbálja közelíteni valami ami nem egy állat mondjuk). YoRHa felszerelés az összes, szerintem racionális feltételezni, hogy van beleépítve egy ilyenfajta védelem az összesbe. De az is lehet hogy csak valami bug volt neked, nemtom. :)

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz janos666 #146 üzenetére

    Jah, ritka szar konzolport, a fejlesztők teljesen magára hagyták a játékot, olyan patch aminek még 1-2 hónappal a játék megjelenése után ki kellett volna legkésőbb jönnie, azóta sincs sehol stb. Szóval ne csodálkozz, hogy az FPS nem olyan amilyennek kellene...le kell fosni. :)

    Amúgy ahogy előttem is írták, totál "durr bele" módon indul (in medias res-nek azért nem nevezném), ebben a prologue szekcióban kb fel van vonultatva már rögtön a játék legelején, hogy milyen játékstílusra lehet számítani, és ez sem az a "könnyen megbocsájtó" jellegű játék, úgyhogy menteni sem lehet. De én is csak azt tudom tanácsolni, hogy ne add fel, a prologue után azért egyértelművé fog válni, hogy a játékidő jelentős része azért mégiscsak egy third-person nézetes hack&slash játékként fog telni, illetve az események is értelmet kapnak majd később természetesen.

    Kicsit úgy lett megdizájnolva szerintem ez a Prologue, hogy "tessék, itt van, ezekre fizettél be, ha nem vagy elég elhivatott akkor ne is menj innen tovább". Amolyan próba jellegű, csak azok tapasztalhatják meg ezt a kiváló játékot akik legalább annyi energiát beleölnek, hogy átrágják magukat a hektikus, "nem tudom mi történik és miért és nem lehet menteni" bevezetőn. A kétkarú nagy robot amúgy már a Prologue vége, szóval már nem kell sok és tudsz majd menteni, és kezdődik igazából a játék hamarosan... :DDD

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz janos666 #156 üzenetére

    Textúrákkal itt nem stimmel valami, a jobb oldalon az a gerenda biztosan nem így kell hogy kinézzen. Meg a rácsok is furák.

    Amúgy a legtöbb boss-t rendesen le kell majd gyakni, vagy elég egyértelmű lesz, mert ha legyakod a HP-ját nullára, az lesz a cutscene trigger.

    Amúgy alapból én sem szeretem ezt a stílust, de SkillUp kritikája teljesen megvetette velem a játékot. Egyáltalán nem bántam meg, sőt. Amit megbántam az mondjuk a Destiny 2 vagy a ME Andromeda, inkább venném meg az Automatát még kétszer a másik két steam accom-ra utóbbiak helyett, mert ez legalább megérdemli, még akkor is, ha PC-n gyalázatosan magára hagyták a gyenge port-ot a fejlesztők.

    FAR-t meg kb mindneki használja aki PC-n tolja a játékot, szerintem alaptalanul óvakodsz tőle.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Rony949 #189 üzenetére

    Elismerésem, én 1 óra után feladtam és váltottam Normal-ra. :B

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #80123904 #194 üzenetére

    Pedig asszem vannak (bár nem sok) olyan mellékküldi ami B végigjátszás specifikus. AMúgy érdemes újra végigtolni teljes egészében amikor 9S-t viszed, mert sok minden más jellegű megvilágításba kerül.

    Route C viszont teljesen új lesz azokhoz képest amit eddig láttál...de erre már úgy látom rájöttél. :)

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz chungee #204 üzenetére

    Mármint olyan hogy egyszerre több fog lebegni melletted? Olyan sosem lesz.

    Amúgy igen, elég combos különbség van a normal és hard között. Igazából a hard az tényleg hard...egyszerűen elszoktunk már ettől, mert jellemzően alig van különbség a nehézségi fokozatok között egyéb játékokban.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz chungee #209 üzenetére

    Pod C-t könnyebb vele talán megtalálni a sivatagban. Amúgy sok haszna nincs.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz .LnB #213 üzenetére

    Machine core-nak semmi haszna és asszem jó pénzért eladó. Az ore-ok kellenek craftoláshoz de sztem ha 50 körül van mindből az elég...de találsz könnyen ha nem.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz .LnB #215 üzenetére

    Hát még a narratívája milyen érdekes. Amikor azt hiszed hogy vége, rájössz hogy egyáltalán nincs vége. :) Sokan félreteszik a játékot az első "ending" után...

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz .LnB #220 üzenetére

    Igen, kb azonos hosszúságú. És ez már teljesen más mint az A vagy a B, amiben azért voltak közös dolgok.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz .LnB #223 üzenetére

    "Ez pedig a karakter design. Na persze nem az androidokkal volt bajom, B2, A2 egy tünemény. De basszus, azok a robotok? Azok mik? Miért? Annyira gagyik... istenem..A góliátok, a kicsik, mind. Óriási a kontraszt az androidok megjelenése és a robotok közt. És nem értem miért? Van ennek funkciója? "

    Ennyi erővel a YoRHa egységek dizájnja is ugyanolyan hülyeség. Most komolyan, mennyire hihető, hogy bárki szupererős gyilkos katonai androidokat a japán gótikus lolita divat-ra formál meg? Mennyire funkcionális az öltözékük? Semennyire. Sokan még odáig is mentek, hogy a szemfedőjük valójában egy visor...

    Végülis mindenbe mindent bele lehet magyarázni. Csak nem biztos, hogy érdemes. A YoRHa egységed dizájnja mindenekelőtt fan service.

    Ami a gépeket illeti...elsőre nekem sem tetszett ez az egész, de mivel az idegenek kreálták őket, így a játék ilyen szemből könnyű narratív helyzetben van. Mert hát kik vagyunk mi, emberek, hogy meg tudjuk ítélni hogy egy teljesen földönkívüli életforma robotdizájnja mennyire jó, hatékony stb.-e? A játékmenet/sztori szempontjából viszont szerintem telitalálat az egész. Nagyon tetszett, ahogy a különböző, egyre nehezebb ellenségeket kb a korábbi alapmodellek moduláris felépítésével, újrarakásával csinálták meg, olyna érzésed van mintha a nagy boss-okat leszámítva bármelyiket szét tudnád bontani és ugyanazokat az alapegységeket látnád viszont.

    Másrészt, a Pascal falujában lévő, öntudatra ébredt robotok miatt is kellett hogy ilyen kis esetlenek és szerethetőek legyenek. Azért valljuk be, mi emberek mondjuk nehezen tudtunk volna szimpatizálni velük, ha külsőleg mondjuk a Mátrix féle óriáspolip-robotokra hasonlító izékkel kellett volna empatizálni. Hát milyen randák már ezek, nem?

    Alighanem felületesen pont ezekért a dolgokért mondják a játékra, hogy japán. Olyan furcsa. Egyedi. De szerintem a pozitív értelemben.

    "Az A és B endingnél 9S tudata tovább él a gépek hálózatában ugye? Akkor a C-ben erről miért nincs szó? Gondolom a C-ben 9S egy "újragyártott" model, ami nem emlékszik az A és B eseményeire"

    Szerintem nem. Asszem akkor 9S már tudott a Bunker-ben lévő backdoor-ról. Szerintem simán csak visszatöltötte magát meg 2B-t azon keresztül. Gondolom ezt a Route C eleji 9S narráció alapján, meg az alapján hogy egyértelműen megváltozott ahogy érzett az iránt ahogy az operátorok beszéltek vele. Route C-s 9Smár tud 2B valódi identitásáról (2E....executioner). Szóval szerintem kivételesen, de megmaradtak az emlékei. Vagy egy részük legalábbis.

    "Pontosan, hogyan kapcsolódik a C route az előzőekhez? Ráadásul a "D" végén 9S ott van az Ark-ban Adam-mel és Eve -vel. Az A2 műve, hogy bekerült oda?"

    Route C simán csak a direkt folytatása Route A&B-nek, igazából utóbbiak ending-je (Ending A&B) kamu ending a sztori szempontjából. Ahol igazi elágazás van az a Route C vége.

    Route C végén, ha A2-t választjuk (Ending C), A2 kitakarítja 9S-ből a vírust, megmenti őt, majd elpusztítja az Ark-ot, így a gépi tudatok sosem jutnak el a világűrig. Közben A2 meghal és ennyi. Hogy hogyan tudta mindezt megcsinálni az a jótékony homályban marad.

    Ha 9S-t választod, akkor kapod az Ending D-t. Ebben A2 meghalt, és a haldokló 9S utolsó pillanatait láthatod feliratozva. Itt választhatsz hogy mész-e az Ark-kal vagy sem (ami itt kilövésre kerül, hiszen A2 nem élte túl a harcot hogy elpusztíthassa).

    Ending E valszeg a C ending-ből ágazik le. E endingben 9S-nek le van vágva a karja, D-ben viszont nem lett levágva a karja, ergo E nem jöhet D-ből csakis C-ből. A D végén prezentált döntésnek, vagyis hogy maradsz-e meghalni a Földön vagy elmész-e az Ark-kal ennélfogva nincs érdemi jelentősége ha azt gondoljuk hogy E a "true" ending. Ebben végülis az történik, hogy A2, 9S és 2B is mindenki halott. De a Pod-ok, mivel maguk is öntudatra ébredőben vannak, és elkezdenek "hinni" abban, hogy a ciklusoknak nem kell feltétlenül a világ végezetéig folytatódniuk, és most már talán nem kell mindent elölről kezdeni, némileg hihetetlen módon de valahogy összelegózzák az androidokat, és valószínűleg újraélesztik őket emlékfeltöltéssel vagy valamivel.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz .LnB #225 üzenetére

    Hajjajj. :( Kb. ez volt a legnagyobb hülyeség amit csinálhattál. (no offense :) ) Rengeteg narratív szempontból fontos mellékküldi van, ami hozzáad a játék világához, a karakterekhez, az egész megértéséhez. Nem csak azért zavaroska neked a dolgok mert rohantál, hanem azért is, mert nem csináltad a mellékküldiket.

    Amúgy nem gondolnám, hogy Yoko Taro egy omnipotens zseni aki mindig mindent kigondol és mindenre van a fejében létező magyarázata amit direkt nem köt az orrunkra. Biztos vagyok benne hogy a sztori kevés hiányosságainak egy részére ő sem tudja a választ, vagy nem is gondolt rá vagy úgy volt vele, hogy látta hogy itt-ott van egy-egy lyuk de úgy gondolta hogy nem baj az ha ott van. Valahogy így vagyok én is. Nem gondolom, hogy 100%-ban minden nyitott kérdése megmagyarázható a játéknak, de nem is érdekel...

    Azért mert Taro valami olyan mélységű egzisztenciális drámát öntött játékba, amire ritkán van példa. Filozófiai téziseket és zavarba ejtő, önreflektív, de természetesen megválaszolatlan kérdéseket kapunk az élet értelmetlenségéről, az örökös küzdésről, az útkeresésről, az emberi lét mivoltáról és az emberi érzelmek lényegéről...mindezt pusztán robotok meg androidokon keresztül, és mindez azért nem hat elcsépeltnek meg nagyzolósnak, mert érzed hogy iszonyatosan figyeltek a részletekre (rengeteg filozófus neve köszön vissza karakterek elnevezésénél például) és egyáltalán nem akarja a szádba rágni a vékonyka kis üzenetét, mint sok másik AAA amerikai játék. Meg most őszintén, kinél nem tört el a mécses amikor 9S megtalálja 2B utolsó felvételeit a Flooded city-nél? Nem lehet nem mélységesen együttérezni ezekkel a szerencsétlen, kényszerpályán mozgó bábokkal, akik minden viszontagság és kegyetlenség ellenére mégis próbálnak értelmet adni az egésznek...

    Azt hiszem az ilyen játékoknál, mint a Nier: Automata lehet azt mondni, hogy erre találták ki ezt a médiumot...ezt így semmi más módon nem lehetett volna prezentálni, élvezetessé tenni és megalkotni. Valóban, egyetértek azokkal, akik szerint friss, kreatív, már-már megismételhetetlen remekmű, igazi élmény, amit jó ha 5 (vagy inkább 10?) évente át tud élni az ember.

    Jah erre meg elfelejtettem írni:

    "Végül is az összes szálat a gépek mozgatják a háttérben? A gépek használták fel az androidokat arra, hogy fejlődjenek? Ezért újra és újra alkották őket? Sőt, ők alkották a vírust is, hogy az androidoknak mindig legyen indítékuk a harcra?"

    Nem feltétlen a gépek mozgatnak minden szálat "történetileg", de a játék idején gyakorlatilag igen, ez a helyzet. A gépek simán kinyírhatnák végérvényesen az androidokat, de N2-nak a machine network mastermind intelligenciának ez nem érdeke, ő azt akarja hogy a YoRHa-val folytatott küzdelem révén tovább és tovább fejlődjenek a gépek. A YoRHa-t viszont még az emberek által gyártott androidok hozták létre...és a backdoor-t valszeg az első valaha létezett 9S egység rakta bele a Bunker rendszerébe, most az nem egyértelmű hogy bosszúból (hogy valamikor aktiválódjon hogy a gépek betörhessenek), vagy azért mert már őt is megfertőzte valami gépi vírus.

    Így vagy úgy, de a backdoor bekerült, amit a gépek vagy felfedeztek vagy ahogy írom elve ők csinálták úgy hogy ott legyen...amin keresztül bizonyos időközönként megfertőzték a YoRHa egységeket (mivel egy idő után a YoRHa black box machine core-ból készült ez nem volt nehéz, ebben valszeg van azért némi gépi manipuláció), és nulláról kezdődhetett az egész. Szóval szerintem nem a gépek alkották újra a YoRHa-t, csak lenullázták, és hagyták úgy újrainduljon az egész. Mivel a YoRHa high command nem létezett már régóta, valszeg előre generált algoritmus alkotta a high command-et és az üzeneteiket meg utasításaikat, ez nem volt nehéz, csak hagyni kellett hogy az algoritmus működésbe lépjen és felépítse a YoRHa-t a meglévő erőforrásokból (a Bunker korábban nem pusztult el). A vírus meg fegyver volt ehhez az egész ciklikus evolúciós mókához. A gépeknek volt az az érdekük hogy örökké tartson a háború, a YoRHa és az androidok tényleg nyerni akartak, csak a backdoor miatt sosem tudtak. Az androidok indítéka a harcra a hazugság volt, amit minden androidnak beetettek, vagyis hogy az emberiség még létezik és értük harcolnak. Valószínűleg csak kevés android, pl Devola és Poppola tudott az igazságról, ők még a Project Gestalt idejéből vannak, szóval ők még tényleg láttak igazi élő embereket sokezer évvel ezelőtt.

    "Mondjuk az még mindig nem tiszta, hogy az andoridokat ki irányította. Mert lehet, hogy csak egyszerűen ez volt a programjuk. De a gépi tudat beszél arról, hogy az androidok elleni harccal edzették magukat, és lettek mindig erősebbek. Vagy ezt csak én látom bele a sztoriba?"

    Nem, a gépeknek tényleges az örökös harc árán végrehajtott erőltetett evolúció volt a céljuk. Az androidokat meg az alapprogramjuk irányította, ösztönözte, meg az a hazugság az emberekről...

    Alapból úgy van a storyline, hogy az emberek megalkotják az androidokat, de kihalnak (Nier: Gestalt játékból kiderül hogyan). Az androidok kitalálják ezt a hazugságot, hogy az emberek egy kis maradéka túlélt és a Holdon tengődik. Mivel az androidokat úgy alkották az emberek hogy szolgálják az emberi uraikat, ez a legalapvetőbb programjuk, az android "társadalom" széthullott volna ha az életük legalapvetőbb célja meg lenne fosztva tőlük (már itt felmerül a kérdés, hogy mi értelme az életnek, és ha az a cél amiért hiszed hogy élsz, megszűnik, mit lehet tenni azután? Ugyanezt a kérdést kell feltennie 9S-nek, 2B-nek meg A2-nak is, miután rájönnek az igazságra..), ezért szükség volt erre a hazugságra. Na itt homályos hogy mi van tovább, lényeg hogy megjönnek az Idegenek, létrehozzák a gépeket. A gépek ellenük fordulnak, a Földön lévő idegeneket kiirtják, elkezdődik az első gép vs android háború, az androidok létrehozzák a YoRHa-t. Itt az androidok lényegében vesztettek, a YoRHa high command valszeg megsemmisül, az "eredeti" androidok nagy részét kiirtják, a túlélő kevesek egy része alapítja meg az Ellenállást (Resistance), a high command-ből meg valszeg valami algoritmus sorozat marad csupán, ami irányítja a Bunkert. És valamikor itt dönti el a machine mastermind, hogy nem kell véglegesen kiírtani az androidokat..mert kell a háború, hogy folyamatos evolúciós nyomás alatt legyenek a gépek. Így aztán a gépek hagyják hogy a YoRHa újra felépítse magát...és elkezdődik egy sokezer éves ciklikus háború, amiben éppen amikor a YoRHa eljutna odáig hogy győzzön, a backdoor révén legyőzik őket de nem számolják fel véglegesen a YoRHa-t. A játékbeli ciklus valszeg azért más, mert itt már a gépek olyan fejlettségig jutottak mint Eve és Adam, itt már a machine mastermind úgy dönt nincs szükség tovább az androidokra, kvázi elérték a fejlettségük csúcsát. Csak van később az a tudathasadás ugye...

    Amúgy szerintem az egész játék legérdekesebb és legtragikusabb karaktere Emil. De ha mellékküldiket nem csinálták, vajmi keveset tudsz róla szerintem. (Na jó, nem leszek igazságtalan, Emil-t igazán akkor fogja fel az ember ha járatos a Nier: Gestalt történéseiben. MÉg szerencse, hogy pont írtam erről anno egy rohadt hosszú összefoglalót [link])

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz .LnB #233 üzenetére

    Hehh. Hát igen. Ilyen játék se nagyon van, ami ilyen formában bontogatja a 4. falat, többször kiszól a játékosához ( a Resistance camp-ben van az a nő aki folyamatosan konkrétan nekünk játékosoknak beszél, nem a szereplőknek, és WHATTHEFUCK de meg lehet venni az achievementeket :D ). Olyan meg aztán végképp nincs, ami letörli neked a mentéseidet, mindezt annak érdekében hogy segítséget nyújtsál a többieknek a végén (bár szerintem ha nem áldozná fel senki a mentéseit, akkor is segítene a játék ha kéred).

    Tényleg, ha leírod hogy ez egy nagyon egyedi játék, a szó lehető legpozitívabb értelmében, az nem mond igazán semmit egy átlagos játékosnak. Akkor mond valamit, de akkor hihetetlenül sokat, ha játszottál már rengeteg 12-egy-tucat nem egyedi játékkal, és ezt meg tényleg játszottad nem csak hallottál róla.

    Csak azt sajnálom hogy olyan kevesen hallottak róla, és a korábbi játékokhoz képest mért szép anyagi siker is csak viszonylagos és abszolút értelemben azért nem olyan nagy wow. A Fallout 76 meg ezek generálják a botrányokat mert a fókuszpontban vannak, miközben értelme igényes játékosok hagynak parlagon feküdni ilyen remekműveket. Lehet hogy sokaknak nem való ez a game, de kétlem hogy bárki is azt mondaná hogy bánja ha végigjátssza Ending E-ig.

    Jah igen, ha újrajátszod, a két Emil-es küldit a titkos bossharcokkal a végén feltétlenül csináld meg szerintem. :)

    (#231) gejala

    "Viszont menet közben az egyik régi prototípus, Number 9 változtatott a terven, hogy akkor aktiválódjon"

    Hát ez akkor (nem magamat védendő) szerintem már csak részletkérdés. Lényeg hogy az eredeti 9S-nek szerepe volt a dologban.

    "Abban is van egy kis félreértés, hogy a YoRHa kapcsán nincs semmi ciklikusság., a backdoor kihasználása és a bunker megsemmisülése csak egyszer történik meg, a játék során."

    Hmm, lehet, régen játszottam már. Bennem az él hogy a YoRHa modelleket is folyamatosan reszelték, tökéletesítették, voltak generációváltások, volt ciklikusság. Bár utóbbit lehet már csak beleláttam, nem emlékszem. De az biztos hogy a YoRHA nem tudott a backdoor-ról, meg arról sem hogy N2 kiirthatná őket ha igazán akarná, és nem látná hasznukat a saját erőltetett evolúciós folyamataiban mint külső szelekciós nyomás.

    Én igazából azt nem értettem rendesen sosem, hogy N2-val mi történik a végén, mire fel az a tudathasadás, meg olyan könnyen legyőzik valahogy. Az a rész nem tetszett, emlékszem.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák