Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Vistaboy #38 üzenetére

    "Tökmindegy, hogy a PS4 vagy a PC topikba kerül, ez a játék keveseket érdekel"

    Na ok, de ha megnézed, hogy kb 1 millió felett szállítottak le a játékból, és ebből vagy 300k steam-es, akkor a játékosok 3/10-e PC-s csak, szóval jóval nagyobb a konzolos közönség, az az elsődleges platform. Mondjuk nyilván kérdés, hogy ebből konkrétan mennyi jut Japánra (mivel ott kb minden eladott példány PS4-es) és milyenek ezek az arányok mondjuk az USA-ban vagy EU-ban, de még így is többen vették meg konzolra szerintem, mint PC-re. És a PS4 tulajok egy része kifejezetten figyel a japán játékokra, szóval egy random PS4 tulaj szvsz nagyobb eséllyel ismeri a játékot, mint egy random PC-s. Nade lapozzunk, olyan nagy jelentősége szerintem sincs (na meg változtatni gondolom már nem lehet rajta), csak furcsálltam, hogy a PC szekciót böngészve bukkantam rá a topicra.

    "Komolyan, jobban leköt, mint a Mass Effect: Andromeda, pedig kevesen játszottak nálam többet az eredeti trilógiával, ennek ellenére azt még jóformán végig sem vittem és egyáltalán nem is érdekel már, mi lesz benne, majd egyszer talán megnézem, de annyira nem izgat."

    Lol, ditto nálam is ez a helyzet. Annyira unalmas, jellegtelen, sótlan és érdektelen az a játék, hogy én sem vittem végig sem. Amíg rá nem untam a harc részére addig játszottam, amint abba beleraktam azt az X órát ami után az önmagában már kevés volt a továbblépéshez, egyből ki is fulladt a játék számomra, pár óráig még erőltettem a dolgot, de aztán végleg abbahagytam én is. Most is olvasom egy hír címében hogy quarian DLC-s hint-ek vannak...még a hírre sem kattintottam rá, annyira nem érdekel ettől a készítő csapattól semmi, annyira kiábrándító összességében a játék. Szerintem sosem fogom befejezni, inkább akkor még egyszer egy Automata végigjátszás a nulláról...

    Huhh, amúgy azért meglepő, hogy már a Route A alapján ilyen jó véleménnyel vagy a játékról. Azért a Route A után csak egy szimplán jó játéknak gondoltam, szuperlatívuszokban egyáltalán nem gondolkodtam. Igazából amíg a Route C első fejezetének végéig el nem jutsz, nem láttál semmit. Akkor szakítja rád a játék az égboltot...szinte szó szerint, majd meglátod. :)

    "2 órába telt, hogy eljussak a végére, remélhetőleg a Route B és Route C legalább unyanennyi lesz egyenként. És még tutira így is marad benne olyasmi, amit első teljes végigjátszáskor nem tapasztalunk meg."

    Ha minden mellékküldit megcsináltál Route A során amit meg lehetett, akkor azért a Route B egyértelműen rövidebb lesz (vannak olyan küldik amit 2B meg 9S is csinálhat, így értelemszerűen ha a közöseket 2B-vel csináltad a Route A-ban, akkor Route B-re kevesebb jut). Route C kb olyan hosszú lehet mint az A, vagy egy kicsit rövidebb. Szóval erre azért készülj.

    Azalatt mondjuk nemtom mire gondolsz, hogy "első végigjátszáskor sem tapasztaltuk meg". Ilyen igazából nincs, Route C-vel, ha az összes nem vicc (vagyis valódi) endinget elérted, akkor vége a játéknak. Igazából az van, hogy visszanézel pár küldetést meg párbeszédet akkor felfigyelsz az események ismeretében olyan részletekre, másodlagos jelentésekre amikre nem tudtál, hiszen nem is tudtad mire kell figyelni. Például amikor indítottad a játékot fogalmad sem volt miről karattyol 2B a never ending spiral of life and death szövegével...a játék vége után viszont már tökéletesen tudni fogod, valójában mire gondolt. És számtalan ilyen példa van még, szinte már röhejes, de még amikor a játékos karakter válasz helyett csak hallgat, a képernyőre meg csak "....." látható, az is más megvilágításba kerül olykor. Persze még így is sok kérdőjel marad, de az egyértelmű koncepció és a jelentős kreativitás után, ami ebben a játékban van, én elhiszem, hogy ezek szándékosan maradtak kétértelműek/kérdőjelesek, nem arról van szó, hogy Mr Yoko Taro-nak sem volt fogalma a dolgokról, és a plot hole-nak tetsző dolgok valójában nem feltétlenül azok.

    Érdemes amúgy elolvasni a fegyverekhez járó sztorikat. Alapból elég érdekes egyik másik, de van olyan ami "érdekesen" reflektál 2B és 9S viszonyára, illetve olyan is van, ami időben a játék sztorija UTÁN íródott, tehát úgymond a jövőből érkezett. Persze ez sem árul el valami kemény tényt a játék világának jövőjével kapcsolatban, a szokásos gondolatfröccs jellegű, homályos, de határozottan érdekes.

    "Szóval ez egy mestermű, amit sajnos sok játékos nem ért meg, mert ők csak azt látják, ahogy egy lengén öltözött csajszi három méteres karddal robotokat kaszabol és már legyintenek is rá, hogy nem fröcsög benne elég vér."

    Ja ne is mond. A játék híreihez érkezett pár igencsak érdekes hozzászólás anno. Amikor emberek azon voltak fennakadva, hogy mijaza lebegő kard, megmér tűsarkúban futarobot, nehéz volt kibírni, hogy ne szóljak hozzá. De értelme nem lett volna, akinek idáig jut az agyában a játék, az már eleve veszett fejsze nyele.

    NieR Gestalt/Replicant: Én továbbra is ajánlom, hogy érdemes átrágni magatokat a sztoriján, kulcseseményein. A NieR ismerete nélkül nem fogjátok érteni, miért jelentős a lunar tear virág, tulajdonképpen mi Devola és Popola bűne amiért szenvedtek és üldözték őket (ez egy olyan "text adventure" részben fog kiderülni, ha ennyit elárulok az sztem még nem spoiler), vagy ugyan Emil is említi a múltját, de hogy ténylegesen milyen tragédiát ment keresztül, vagy hogy mia fene is a Project Gestalt amit említenek a játékban is valamelyik szöveges adatfájlban, azt csak az tudja, aki ismeri az előzményeket. Szóval igen, élvezhető a NieR ismerete nélkül is, de bizonyos részleteknek igazi (és nagy) jelentősége csak akkor lesz számotokra, ha az előzmények is megvannak. Én sem játszottam amúgy a NieR-rel, de egy pár youtube sztorianalízis/recap/walktrough videó meg utánaolvasgatás révén már vagy 6-7 órát abba a játékba is beleöltem, anélkül, hogy egy percet is ténylegesen játszottam volna.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák