Új hozzászólás Aktív témák
-
morfondőr
őstag
Örülök, hogy született egy topik ennek a remek játéknak! Én nem igazán vagyok rajongója a hack-n-slash stílusnak, de ez nagyon megfogott az egyedi hangulatával és elképesztően jó sztoriával! Eddig az első végigjátszáson vagyok túl és nem árt tudni, hogy többször nekifutva újabb történeti szálakat kapunk némi átfedéssel. Aki egy merőben egyedi játékélményre vágyik, az mindenképpen próbálja ki, nem hiszem, hogy bárki csalódna!
Jelenleg legolcsóbban a GreenManGamingről szerezhető be: [link]
Én is csináltam egy órás gameplay videót is (spoileres): Youtube
Egyetlen hibábája a játéknak, hogy TV-n nálam nem hajlandó teljes képernyőn futni (fekete sáv van körben), amit egyszerűen a Borderless Gaming programmal lehet orvosolni![ Szerkesztve ]
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
-
morfondőr
őstag
Én még csak elkezdtem 9S-el, és az elején ugye más, mielőtt találkozik 2B-vel, de amíg együtt vannak, addig ugyanaz szinte, csak 9S-nek más képességei vannak! De van egy harmadik karakter, akivel az első végigjátszás során csak kétszer futottam össze egy rövid időre, vele elvileg a harmadik menetben fogunk játszani, és az ő sztorija elvileg teljesen másnak kellene lennie. Egyébként ha jól tudom 5 különböző végkifejlet van a játékban.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
morfondőr
őstag
Ahogy mész előre a sztoriban, egyre több ponton nyílik meg a térkép. A vége felé már nem is igazán kellett használnom a térképet, mert olyan jól egymásba vannak illesztve a részek, hogy megtalálsz mindent, csak az elején még sok átjáró le van zárva.
Kontrollerrel sem egyszerű célozni, mert vagy az analóg karon van az ujjad és célzol, vagy a gombokkal ütsz. Valamiért nincs spoiler gomb, de ez talán nem is az: egy mellékküldetéssel viszont kapsz egy olyan POD-ot, ami rakétákat lő, és azok követik a célt.Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
vorosmarti
senior tag
Köszönöm a biztatást. Ha bill+egér kombóval toltod, akkor pontosan érted amit mondok. Mondjuk 3 Dark Souls-t toltam végig így, ott nem volt ennyi gondom mint ezzel. Itt a falu, meg a vár tartalmazott olyan sidescroller scene-eket, amelyek annyira frusztráltak, hogy amiatt adtam fel. Ha ciki ha nem, a várban konkrétan elakadtam. És még annyit hozzátennék hogy nem a műfajjal van gondom, (Inside, meg más régebbi platformerek is megvoltak), hanem az irányíthatóság. Na mind1, nem panaszkodok, annyira vonz a játék hogy úgyis folytatom.
-
[Prolixus]
addikt
"Tökmindegy, hogy a PS4 vagy a PC topikba kerül, ez a játék keveseket érdekel"
Na ok, de ha megnézed, hogy kb 1 millió felett szállítottak le a játékból, és ebből vagy 300k steam-es, akkor a játékosok 3/10-e PC-s csak, szóval jóval nagyobb a konzolos közönség, az az elsődleges platform. Mondjuk nyilván kérdés, hogy ebből konkrétan mennyi jut Japánra (mivel ott kb minden eladott példány PS4-es) és milyenek ezek az arányok mondjuk az USA-ban vagy EU-ban, de még így is többen vették meg konzolra szerintem, mint PC-re. És a PS4 tulajok egy része kifejezetten figyel a japán játékokra, szóval egy random PS4 tulaj szvsz nagyobb eséllyel ismeri a játékot, mint egy random PC-s. Nade lapozzunk, olyan nagy jelentősége szerintem sincs (na meg változtatni gondolom már nem lehet rajta), csak furcsálltam, hogy a PC szekciót böngészve bukkantam rá a topicra.
"Komolyan, jobban leköt, mint a Mass Effect: Andromeda, pedig kevesen játszottak nálam többet az eredeti trilógiával, ennek ellenére azt még jóformán végig sem vittem és egyáltalán nem is érdekel már, mi lesz benne, majd egyszer talán megnézem, de annyira nem izgat."
Lol, ditto nálam is ez a helyzet. Annyira unalmas, jellegtelen, sótlan és érdektelen az a játék, hogy én sem vittem végig sem. Amíg rá nem untam a harc részére addig játszottam, amint abba beleraktam azt az X órát ami után az önmagában már kevés volt a továbblépéshez, egyből ki is fulladt a játék számomra, pár óráig még erőltettem a dolgot, de aztán végleg abbahagytam én is. Most is olvasom egy hír címében hogy quarian DLC-s hint-ek vannak...még a hírre sem kattintottam rá, annyira nem érdekel ettől a készítő csapattól semmi, annyira kiábrándító összességében a játék. Szerintem sosem fogom befejezni, inkább akkor még egyszer egy Automata végigjátszás a nulláról...
Huhh, amúgy azért meglepő, hogy már a Route A alapján ilyen jó véleménnyel vagy a játékról. Azért a Route A után csak egy szimplán jó játéknak gondoltam, szuperlatívuszokban egyáltalán nem gondolkodtam. Igazából amíg a Route C első fejezetének végéig el nem jutsz, nem láttál semmit. Akkor szakítja rád a játék az égboltot...szinte szó szerint, majd meglátod.
"2 órába telt, hogy eljussak a végére, remélhetőleg a Route B és Route C legalább unyanennyi lesz egyenként. És még tutira így is marad benne olyasmi, amit első teljes végigjátszáskor nem tapasztalunk meg."
Ha minden mellékküldit megcsináltál Route A során amit meg lehetett, akkor azért a Route B egyértelműen rövidebb lesz (vannak olyan küldik amit 2B meg 9S is csinálhat, így értelemszerűen ha a közöseket 2B-vel csináltad a Route A-ban, akkor Route B-re kevesebb jut). Route C kb olyan hosszú lehet mint az A, vagy egy kicsit rövidebb. Szóval erre azért készülj.
Azalatt mondjuk nemtom mire gondolsz, hogy "első végigjátszáskor sem tapasztaltuk meg". Ilyen igazából nincs, Route C-vel, ha az összes nem vicc (vagyis valódi) endinget elérted, akkor vége a játéknak. Igazából az van, hogy visszanézel pár küldetést meg párbeszédet akkor felfigyelsz az események ismeretében olyan részletekre, másodlagos jelentésekre amikre nem tudtál, hiszen nem is tudtad mire kell figyelni. Például amikor indítottad a játékot fogalmad sem volt miről karattyol 2B a never ending spiral of life and death szövegével...a játék vége után viszont már tökéletesen tudni fogod, valójában mire gondolt. És számtalan ilyen példa van még, szinte már röhejes, de még amikor a játékos karakter válasz helyett csak hallgat, a képernyőre meg csak "....." látható, az is más megvilágításba kerül olykor. Persze még így is sok kérdőjel marad, de az egyértelmű koncepció és a jelentős kreativitás után, ami ebben a játékban van, én elhiszem, hogy ezek szándékosan maradtak kétértelműek/kérdőjelesek, nem arról van szó, hogy Mr Yoko Taro-nak sem volt fogalma a dolgokról, és a plot hole-nak tetsző dolgok valójában nem feltétlenül azok.
Érdemes amúgy elolvasni a fegyverekhez járó sztorikat. Alapból elég érdekes egyik másik, de van olyan ami "érdekesen" reflektál 2B és 9S viszonyára, illetve olyan is van, ami időben a játék sztorija UTÁN íródott, tehát úgymond a jövőből érkezett. Persze ez sem árul el valami kemény tényt a játék világának jövőjével kapcsolatban, a szokásos gondolatfröccs jellegű, homályos, de határozottan érdekes.
"Szóval ez egy mestermű, amit sajnos sok játékos nem ért meg, mert ők csak azt látják, ahogy egy lengén öltözött csajszi három méteres karddal robotokat kaszabol és már legyintenek is rá, hogy nem fröcsög benne elég vér."
Ja ne is mond. A játék híreihez érkezett pár igencsak érdekes hozzászólás anno. Amikor emberek azon voltak fennakadva, hogy mijaza lebegő kard, megmér tűsarkúban futarobot, nehéz volt kibírni, hogy ne szóljak hozzá. De értelme nem lett volna, akinek idáig jut az agyában a játék, az már eleve veszett fejsze nyele.
NieR Gestalt/Replicant: Én továbbra is ajánlom, hogy érdemes átrágni magatokat a sztoriján, kulcseseményein. A NieR ismerete nélkül nem fogjátok érteni, miért jelentős a lunar tear virág, tulajdonképpen mi Devola és Popola bűne amiért szenvedtek és üldözték őket (ez egy olyan "text adventure" részben fog kiderülni, ha ennyit elárulok az sztem még nem spoiler), vagy ugyan Emil is említi a múltját, de hogy ténylegesen milyen tragédiát ment keresztül, vagy hogy mia fene is a Project Gestalt amit említenek a játékban is valamelyik szöveges adatfájlban, azt csak az tudja, aki ismeri az előzményeket. Szóval igen, élvezhető a NieR ismerete nélkül is, de bizonyos részleteknek igazi (és nagy) jelentősége csak akkor lesz számotokra, ha az előzmények is megvannak. Én sem játszottam amúgy a NieR-rel, de egy pár youtube sztorianalízis/recap/walktrough videó meg utánaolvasgatás révén már vagy 6-7 órát abba a játékba is beleöltem, anélkül, hogy egy percet is ténylegesen játszottam volna.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
"Az már eddig is látszik, hogy mind az 5 befejezést végig kell játszanom, ha teljes egészében meg akarom ismerni a játékot."
A miheztartás végett itt azért hozzátenném, hogy a Route B befejezése (a Route B jellegéből adódón ez szerintem nem spoiler) vizuálisan ugyanaz, mint a Route A. Persze 9S narrálja, meg úgy általában, egészen mást gondolsz majd az egészről, mint Route A során azon új információknak hála, amit Route B során 9S nézőpontja miatt tudsz meg, de ne számíts azért egy teljesen új befejezésre. Az Ending C&D meg lényegében alternatív endingek, mindkettő Route C végén, vagyis ezeknél csak az ending más, az odavezető út ugyanaz az (de nem kell majd végigjátszani újra a Route C-t ha nem akarod, majd kapsz valamit a játéktól ami lehetővé teszi ezt). És akkor a rejtett ending az Ending E, ami, legyen akár Ending C vagy D előtte, mindkettőn tovább mutat időben.
Persze kétlem, hogy csalódnál a játékban végül amikor az igazi végére érsz, de endingek terén azért erre lehet számítani, többre nem. De tényleg nem láttál még semmi gyakorlatilag, úgyhogy mondom biztos vagyok benne, hogy a továbbiakban még inkább csak tetszeni fog a játék.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
morfondőr
őstag
9S-el nekem sem tetszett annyira a játék, és a hackelés kontrollerrel is marha nehéz! Sajnos rá vagy utalva, mert sok esetben még így is könnyebb leverni az ellenfelet, mint fegyverrel. Én a rakétás pod-al operáltam, igaz egy-egy nagyobb boss-t nagyon sokáig tart legyőzni. Viszont azok a sztori elemek, amiket kapunk nagyon sok új információval bírnak, én ez miatt azért élveztem a második végigjátszást (a vége felé konkrétan leesett az állam). Most kezdem el a harmadik kört, csak az intróját néztem végig de már látom, hogy sokkal nagyobb durranás lesz!
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
[Prolixus]
addikt
Jah, a hack-elés elég unalmas, PC irányítással meg főleg gáz. Nem is lenne nagy baj, ha 9S-nek két kardja lenne mint 2B-nek, és a hack-elés valami extra gombra került volna (bár kontrollerrel nemtom ezt hogy lehet megcsinálni, ugye...) Úgy vettem észre általános vélemény, hogy emiatt 9S-szel nem szeretnek annyira játszani.
Én bevallom őszintén ezt a problémát néhány frusztráló próbálkozás után úgy oldottam fel, hogy ha nehéz hack-elés-re volt szükség akkor easy-re állítottam a nehézséget. Ezt nemtom próbáltátok-e már, de ez tényleg annyira könnyű, hogy szinte helyetted játszik a játék, ez a hack-elésre meg különösen igaz, kb nem tudnak eltalálni meg akkor is célba találsz ha nem jól célzol. Kb súrolja a csalás szintjét, annyival könnyebb, de alapból nem érdekel ez a hack-elés dolog, nem ebben a részében kerestem a kihívást a játéknak, úgyhogy nem bántam. Annyi, hogy easy mode-ban automatikusan átkonfigurálja a játék a chipkészletet, így érdemes egy külön konfigurációt készíteni direkt erre a célra, és erre váltan mielőtt easy-re raknád a játékot, hogy ne az alapból használtat csessze el a játék.
"(#49) drachoHUN"
Ezt nem mondhatod komolyan. Amúgy szvsz kellett az oda, ha valaki "szűzen" játssza a játékot és nem tudja, hogy a Route C teljesen más, akkor lehet hogy Route B végén abbahagyta volna mert azért Route B részben tényleg Route A újrajátszása. Szóval vagy ki kellett volna írni, hogy "kiccsávó, ne menjé sehova mert a Route C teljesen más mint amit eddig láttál sztorit/küldetéseket tekintve)" vagy összevágni valami trailer szerűséget és azzal fokozott nyálelválasztást generálni. Utóbbi nyilván hatásosabb volt.
MÁS:
Az ugye megvan, hogy Emiltől nem csak vásárolni lehet (spoiler gomb híján csak ezt írom), plusz tényleg van egy lakhelye is egy elég nagy barlangban? (nem a lunar tear-es helyszín)
Na meg az amusement park-ban is van egy secret boss.
[ Szerkesztve ]
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
drachoHUN
senior tag
Elvileg ha beszélsz Emillel, aztán megcsinálod a Forest king-es főküldit, beszélsz Pascallal A2-ról, utána megint felkeresed Emilt, akkor megemlíti hol lakik. Ezután tudsz a virágokkal interakciózni. Route B során is.
Lehet, hogy a route C elején is meglehet még csinálni, de ez nem biztos.[ Szerkesztve ]
Forza JUVE!!!
-
[Prolixus]
addikt
A küldit csak akkor lehet megcsinálni miután találkoztál Emil-lel és voltál már a Forest kingdomban. Valamikor ezután. De amúgy tutira meg lehet a Route A során is. A videó amit linkeltem, ott is Route A során játssza a gyerek, de én is akkor csináltam meg. Lehet nem lőtted le a boltját Route A során és az volt a baj.
Emil's Memories Walkthrough
This quest unlocks after you have met Emil and completed the quest The Forest Kingdom.
Travel to the desert entrance in the City Ruins after asking Pascal about A2. Shoot Emil, talk to him, and the flower will be present in the next step.
Travel to the City Ruins: Near the Tower access point and towards the Commercial Facility on the way to Forest Zone. You will see a shining flower on the ground floor of the facility. Interact with it and Emil will appear and begin the quest.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
told ya
Én eleinte FAR-ral kezdtem el játszani, de valamelyik FAR frissítés után játszhatatlan lett a játék. Úgyhogy FAR-tól meg kellett szabadulni. Ezután borderless gaming nevű progira váltottam, ablakos módban nem jelentkezik a felbontást érintő bug, teljesen szépen fut a játék így hiba nélkül.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
[Prolixus]
addikt
válasz Vistaboy #105 üzenetére
Jól van az. Passzolt a játék narratívájához teljesen. Szerencsére ha segítséget kérsz, gyerekjáték a szekció. Kíváncsi vagyok amúgy hogy működik ez a dolog valójában...vajon ha nem áldozzák fel elegen a mentéseiket, aktuálisan nem lehet segítséget kapni?
Mondjuk persze inkább blöff/illúzió szerintem az egész, de már eleve hogy ilyen kérdések felmerülnek, sokat elmond a játékról, a lehető legpozitívabb értelemben.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
vorosmarti
senior tag
-
BOBAKILL
őstag