Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Wesder #9555 üzenetére

    Az, hogy nem vesz figyelembe olyan aprosagokat, mint az uzemeltetes, fejlesztes, marketing koltsegek, stb. Es ezek nem alacsony osszegek. Nagyon nem.
    A gamepass fejlesztesi, marketing es uzemeltetesi koltsegei pedig nem a jatekfejlesztes helyett, hanem mellett keletkeznek. Semmivel nem lesz olcsobb egy jatek kifejlesztese, supportja es marketingje azert, mert megy gamepassba (sot, meg egy minimalis extra fejlesztesi koltseget is jelent).

    Szoval nem, nem lehet a gamepass beveteleket elosztani az AAA jatek araval, mert teljesen fals adatot kapunk. A gamepass uzemeltetesbol jelenleg szarmazo netto haszon az, amit el kell osztani, akkor kapunk valos szamot. A problema az, hogy ezt nem tudjuk, mennyi. Phil Spencer is folyamatosan "revenue"-rol beszel, es ott hajlando is szamokat mondani, de arra, hogy mennyi nyereseget termel, csak annyit mond, hogy "it's profitable". Ez az, amirol nem tudunk semmit. Jellemzoen ez az egyetlen olyan szam, ami amugy jelent is valamit. :D

    ui.: Ha tudnank, mennyi profitot hoz a jelenlegi modell, akkor tudnank, mennyi AAA jatek fejleszteset lehet ebbol finanszirozni.
    Nyilvan ez is fals adat lenne, mert meg mindig beetetesi idoszak van gamepassnal, nagyon olcso, de tudjuk, hogy ez nem lesz mindig igy. Szoval nehez ugy ez. De ha annyi penzt hozna, hogy evente 37 AAA jatek fejleszteset fedezne, azt mar vilagga kurtoltek volna minden letezo forumon, mert az azt jelentene, hogy a gamepass a jelenlegi formajaban es araval is nyert, a MS az egesz xbox jovojet raepitheti gondolkodas nelkul.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák