- Programozás topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
- Crypto Trade
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Debian GNU/Linux
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- VPN topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #17347 üzenetére
Latom. Csak azert mert azt irjak ra... Nem tudom mi az a muszaki tartalom, ami miatt motoros?
-
Grillo
senior tag
válasz szentkuti11 #17352 üzenetére
Nem, megvan, csak ugye minek vagyunk itt, ha nem hánytorgatjuk fel a múltat.
Voltam pár napot Hollandiában munka ügyben. Hát, sok a robogó, ránézésre 50-125 körüliek, mehetnek a bicikli úton is (sőt, csak ott mentek), és sisak sem volt a többségen. Ráadásul ezek a Vespa és hasonló felépítésűek mennek többnyire. Nagymotor szerintem nem volt annyi, mint itthon.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz yodamastah #17355 üzenetére
Nekem az E460N-es Givi dobozhoz nem kis pénzért vett gyári LED-es kiegészítő féklámpa konkrétan sz*rt sem ér nappal....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #17349 üzenetére
Kíváncsi lennék rá, de még nagyon nem vagyok készen a Madisonnal.
Viszont ma léptem egy hatalmasat előre* fogyasztásmérés ügyben.
Történt ugyanis, hogy úgy találtam, hogy alacsonyabb áramlás esetén
egyszerűen nem mér a pörgettyű semmit: mondom ennek fele se tréfa.
Ugyanis a nullát akármivel akarnám felszorozni, akkor is nulla marad...Valamit mérni kell. De hogyan? Vegyük elő a mérő jelleggörbéjét. Ja,
az nincs meg. Akkor legalább egy hasonlóét, s abból következtessünk:
Az áramlási keresztmetszet szűkítése lesz a kulcs: mivel volt még egy
rossz mérőm, s abban is volt egy 1 mm-es fúvóka, nem volt kérdés, mit
próbáljak. Beolvasztottam a végét, majd tűvel 0,5 mm-re lyukasztottam.Mit ad isten bevált! Nem kicsit: hiperérzékennyé tettem a műszert.
Még elemzem, hogy mennyire. De nagyon biztató, hogy "csöpögtetés"
sebességű áramlás mellett is van stabil jel. Azt már lehet konvertálni.
Cserébe fojtja a rendszert. De ha a karbi max. igényét kiszolgálja, elég.Ui: a nagy Maja is jól világított, amikor bekötöttem a H4 tompított szálát:
nem tudom, hogy gyárilag miért nem volt bekötve. Vagy Luigi kötötte ki?*: pedig már úgy voltam vele, hogy lassan kivágom a kukába az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #17360 üzenetére
És akkor, hogy egy előre lépés után kettőt hátra (ahogy szokásos!): írtam,
hogy HA elég a karbinak így is, akkor minden szép, minden jó. Hát, sajna
sanszos, hogy nem lenne elég. Átlagban igen! De kövér gázra kifogyna.A jelenlegi setup 4 lph körül tud max. nekem meg kéne 10-12: kicsit kéne
növelni azon a lyukon... vagy beszerelni mégegy benzinszivattyút, hehe.
Mondjuk ki kéne próbálni... Normál használatnál nem tűnne fel, de durvább
gyorsításnál tuti ledadogna, az meg nem igazán egészséges dolog.WOT kapcsoló/kick-down switch, esetleg nitró gomb vagy amit akartok.Még mindig ott a kuka. Meg a gyufa + Duna. Sőt, ha szarul rakom össze,
még kigyullad nekem magától: a Lágymányosiról rögtön ugrathatok be.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Teljesen igazad van, tisztára F1 feeling. Ott is korlátozzák a max. átfolyást.
(Igaz, amennyire emlékszem vmi 100 lph környékén: a takarékosság jegyében.)csongi: nem, az 1 mm-rel 22-t tudott. Átmérőben kétszeres, felületben 4x.
Rengeteg megoldási ötletem van, természetesen. Többek közt csak egy picivel
nagyobb lyukat kreálni, amivel még érzékenyebb az 1 mm-nél, de nem áll meg,
ha 2 lph alá csökken az áramlás. Hovatovább van még egy tesztem. Azt láttam
ugyanis, hogy ahogy merül a munkaakku, gyengül a szivattyú, és nem is kicsit.Szóval éjjel ráraktam a töltőre, hogy "friss erővel" próbáljam, ne ilyen 11,7V-on...
Ezen kívül, a gyújtáskapcsolónak is van ugye átmeneti ellenállása, így szegény
fogyasztók még az akkufeszt sem látják, csak egy részét... Ezt is letesztelem!Ha nem tűnik teljesen "elborultnak" az arány, akkor meg összerakom kipróbálni.
A sztöchometrikus arányra keresve (amit mindenki jól ismer: 1:14.7), csináltam
egy elméleti számítást, hogy WOT esetén, tegyük fel, hogy "teljesen" teleszívja
magát a henger, mint a 383 ccm-et... Ekkor a max. légnyelése 287 l/perc, azaz
17235 lph 1500-as fordulaton: 1,93 lph benzináramlás kell a tökéles égéshez.Nyilván a fordulattal skálázódik, tehát 3500-ig jó vagyok. (4,5 lph) Utána viszont,
ha túl kevés a max. áramlás, ledadogna, ami vicces, mert 6-7000-en gyorsítana:
7,72 - 9,01 lph minimum kell. Ha semmi sem jön össze végül: kuka/gyufa/Duna.Szerk: a leágazás "hazavágná" a mérést: pont az a baj, hogy ha nincs meg egy
adott áramlási sebesség a mérőn át, akkor nem pörög a pörgettyű, nem ad jelet.
Ha a térfogatáram megoszlik, nem feleannyi jel lesz, hanem akár nagy semmi...
Szoftverből majd csak azzal lehet bűvészkedni, ami van. Ha kevés is, de legyen.Ami működhetne még, hogy két mérő van, és folyamatos nagyobb áramlás: ami
nem kell a karbinak, az menne vissza a tankba, és különbség értéket számolok.
Természetesen vannak csillió pénzért SOKKAL érzékenyebb mérők. Olyanok is,
amik nem háklisak az áramlási sebességre sem, de többet már nem költök erre.Bogyó bá': há má' maga se ismeri fel a LED-et? Múlt felhánytorgatása rovat...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17367 üzenetére
A 0,8-as méret lett a nyerő: pont olyan vastag volt a tű, szóval...
Tudományosan meghatároztam, hogy pont jó lesz: 11,18 lph átfér rajta.Cserébe kb. 20000 impulzust tud literenként, ha ennyi át is megy rajta.
A faramuciság a dologban, hogy még 1 lph-t is mér! De ott már csak
10000 impulzus adódik. Na ezt kell majd szoftveresen helyrepofozni.
nyogo kolllégával már levelezetem a témában: Arduino vonalon esetleg.További faramuciság, hogy a vas alapjárati fogyasztása kevesebb 1-nél.
Tehát ott nem lesz mért értékem... Lehet, hogy azt is szoftveresen kell
beállítani. Nincs fogyasztási adat, de mérhető szívócsővákuum: nosza!
Generál 1 impulzust 1-2 másodpercenként. Aztán számolja a fedkomp.
(Igen, konkrétan az impulzusokat számolja, ez hótziher, semmi PWM.)Holnap fel kell pakolni az idomokat, aztán próbakör... Kicsit fosok attól
hogy a szelephézagot beállítottam: mi van, ha nem jól húztam meg stb.
Mondjuk mendegél magában. Meg fel is pörög. Kicsit be is melegedett:
beletekertem egy kicsit a keverékcsavarba is, hogy tuti legyen vmi gáz!Ja, az elektronika. Az kemény volt. Mondom, mi az, hogy esik a fesz?!
De mint állat. Mondom, nem igaz, hogy nincs táp... Nesze vaze, egyél!
Erre rá kellett jönnöm, hogy táp az már volt: a test volt picikét "karcsú".Átkötöttem közvetlenül az akkura a szivattyú negatívját. Mindjárt szebb
hangja lett, megerősödött + helyreálltak a feszek. Szóval szétkaptam a
xenon betápját, és mindenki megkapta a magáét. "DirectDrive" jeligére.Most van egy komoly, közösített testpontom, ami közvetlen vissza van
az akkura kötve. Minden fesz sokkal jobban néz ki. Tudom, tudom, "át
kell nézni" a csatlakozásokat, átpucolni, stb. DE annyi utólagos kütyü
van már beépítve, hogy sz*rt sem érek a gyári kábelek babusgatásával.
Hovatovább a vámpírok is megvannak: a KOSO + RaceTech mérők úgy
hármasban bekajálnak vagy 11 mA-t készenlétben. Feleslegesen, mert
ha lelövöm a tápot, elfelejtik a beállításaikat, de az alap tökéletes.
Szóval annak is van egy kapcsolója, így meg lehet kímélni az akkut.Ami amúgy egyáltalán nem szar. Magában nem merül: a Battery Sense
sem zabálja. Konkrétan alig eszik, viszont csinos logot készít, halleluja:
Az illusztrációnak berakott képen a durva zuhanás a "vámpírok" hatása:
visszaugrálás meg a munkába jövet menet belenyomott töltés miatt van,
a marginális fogyás magában az asztalon. Feltöltés után meg még nem
mérhető (érdemi) merülés, 2 hét után sem, mivel még 12,94V van benne.
A szintentartás az MXS 7.0-val történt. Amíg meg nem makkant. Ez van.Szerk: a régi akku, amit "munkakkunak" használtam, az szar sajnos.
Igazából folyton túl volt merítve, és nem volt normálisan visszatöltve.
De így tesztelni egész nyugodtan lehet vele. Sőt, indítózik, meg minden.
Azért kompressziót nem ezzel fogok mérni, hanem a rendessel. Vmikor.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17371 üzenetére
Alakul ez
A ki szivattyú teszi a dolgát. Egyébként nálam semmi változás, ugyan azt produkálja ezzel a szivattyúval is.
Sok autónál nincs alapjárati fogyasztás mérés, ami fals eredményeket ad.
Remélem szoftveren ki lehet szedni a galibákat.
A feszültség bezuhanás a jó akksival is ekkora értéket ér el? -
csongi
Topikgazda
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #17375 üzenetére
Alapjaraton maximum egy picit saccolt erteket tud csak kiirni.
Ugye azon az elven szamol, hogy 100Km-t megteve adott sebesseggel mennyi lesz a fogyasztasod.
Allohelyben nincs sebesseg, igy a felhasznalt uzemanyag/adott sebesseggel megtett kilometer( ebbol szorozza fel 100km-re) "aranyszamot" ilyenkor nem a valos sebesseggel szamolja, hanem saccol.Bizonyos fedcompok a valos sebesseggel szamolnak(es ez a szamitas ad pontos kepet a fogyasztasrol), ilyenkor van az a jelenseg, hogy a fogyasztas alapjaraton elkezd felkuszni, es valahol egy maximalizalt erteknel megall pl 25l/100Km.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mielőtt nagyon egymásnak feszültök: a L/100 km egy származtatott adat.
Valójában minden (!) fogyasztásmérés alapja a térfogatáram, és az eltelt idő.Ha egy autó fedélzeti számítógépe kizárólag a származtatott L/100 km érték
megjelenítésére hajlandó, nos álló helyzetben kutyakötelessége "kihúzni" azt.
De mivel az elég hülyén néz ki, ilyenkor át szoktak váltani L/h kijelzésre.Az megvan, hogy a sebesség is származtatott adat? Megtett táv, eltelt idő:
ahogy a sebességnek is van pillanatnyi és átlagos értéke, a fogyasztásnak is.
(Az, hogy mit kezdesz azzal, hogy átfolyt 6L üzemanyag, eltelt 3 óra, és haladt
a karaván összesen 100 km-t, csak rajtad áll. Pontosabban: a szoftvereden.)Szerk: igen, ha az átlagfogyasztást írja, akkor az alapjáraron növekedni fog.
Nem kell ehhez semmi saccolás: az átfolyt üzemanyag nő, a táv nem változik.
Tehát a hányadosuk nő... vica versa, ha leállítod a motort, legurulsz egy lejtőn,
a megtett táv nő, az üzemanyagfogyás nem változik, így a hányados csökken.Nem rakétatudomány, hanem elemi matematika. Injektornál meg nem kérdés,
hogy pontosan tudja az alapjárati fogyit, hiszen azt is vezérli. Nem is átfolyást
mér, hanem az injektor nyitvatartási idejét összevetve a tápnyomással.
Ha komolyabb eltérés van, akkor az injektor halódik, és/vagy szenzorhiba.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17379 üzenetére
Így a jó megfogalmazás köszi
Ezt tömörítettem egy mondatba, szoftver kérdése, hogy az adatokból mit és milyen módon tesz láthatóvá, hogyan közli. Persze az egyszerűség miatt, L/100Km, mert ezt érti az emberek zöme, és nem bonyolítják túla dolgot. De egy rendes szoftvernél végig skálázható az összes adat.
Városi közlekedés során igen jelentős az állóhelybeni fogyasztás, nem véletlen lett strat-stop rendszer.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #17380 üzenetére
Rosszul tömörítetted. Az átlagfogyasztásba beleszámít minden autónál az állás, de a pillanatnyit állás közben egyes típusok l/h-ban írják, egyes típusok --- l/100km-nek írják, olcsóbb autók pedig egy skálát mutatnak pl max 20 l/100km értékkel és ilyenkor tele van a skála.
A l/h- át lehet váltani l/100km-re, ha l/h-t megszorzod 100/sebességgel [km/h] (átlag sebesség vagy pillanatnyi...).
Illetve visszafelé váltod, ha osztod ezzel a l/100km-t.Ebből látszik is, hogy 0 sebességnél bajos az átváltás.
Haszongépjárművek pontosabban kijelzik. Sőt, ott sokszor a l/h a mérvadóbb, mert többet állnak. Traktornál meg végképp l/h van, sőt odo helyett is üzemóra a gyakoribb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17372 üzenetére
A feszültség bezuhanás a jó akksival is ekkora értéket ér el?
Igen, mert a készenléti fogyasztás nagy (volt), és hétvégenként leszívta az akkut.
Vagy ha arra gondolsz, hogy a szivattyú fogyasztása lerántaná-e, akkor passz.
Azt még nem próbáltam, de olyan sokat nem eszik, hogy rángassa a feszt: 1.1A#17384: gyári szín lesz az, de szerintem nem saját vas. [link]
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #17382 üzenetére
Gyári teló, vagy színtereztetted?
-
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #17385 üzenetére
Fél milla rá lesz loccsantva
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #17385 üzenetére
Van egy tippem, hogy melyik topiktag az, aki ezután rá se bírna nézni a gépre.
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #17382 üzenetére
Komoly az első PM futómű. Gondolom sok PM tuning alkatrész megy bele.
A 180-ason egyébként a nagy változást egy variátorral és egy nagyobb sűrítésű hengerfejjel már el lehet érni.Haveré, vagy nem ismered h kié lesz?
Videót megnéznék, ha elkészül.DigitXT
Jah nem, nincs gondom ezzel, sőt, annó én is nagyon benne voltam a tuningban, aztán rájöttem h nem sok értelme van számomra, a lóerőket ccm-ben kell keresni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #17388 üzenetére
Ismerem persze. Majd csinálok még képeket ahogy épül.
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, laikus kérdés, de ha nincs a hajtásszíjon irányjelző nyíl, akkor jól emlékszem, hogy az az alapelv, hogy amilyen irányban fel vannak írva a szíjra a feliratok, azt "olvasási" irányban rakom fel.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #17388 üzenetére
Mondjuk egy első villa pont nem ad egyetlen pacit sem.
Gondolom az úttartást javítja, meg persze a "kinézetet".
Utóbbira gondoltam, hogy neked nem kell: nem gyári. -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #17394 üzenetére
Amilyen bontószökevények* gurulnak nálunk, már a gyári
állapot helyreállítása is felér egy hatalmas tuninggal.*: tisztelet a kivételnek.
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #17394 üzenetére
Nem tudom mennyire ismeri a maxi Runner-eket, de érdemes tudtára adni, h a bokkelfüggesztést is tegye rendbe.. gyengepontja még egy keveset futott 2T-nek is. Hiába pakolja tele PM cuccokkal, ha nem tud egy jót kanyarodni vele.
Akkora a blokk rezonanciája, h szétveri a központi és a kis perselyeket is.
Ha nem repedt a gyári központi nagy gumi szilent (és a perselyek is rendben vannak, az-az nem lóg a blokk), akkor érdemes fekete szilikonnal az egész rést kinyomni. Már ez a barkácsmegoldás is nagyon sokat javít a kanyarstabilitáson."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
yodamastah
őstag
válasz runner 125 #17396 üzenetére
Köszi! Ma is beugrok a szerelő sráchoz és megmondom neki (ott szerel a házban ahol lakom)
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #17397 üzenetére
Na rákérdeztem és a válasz az volt hogy a blokk szilenttel kezdték
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #17398 üzenetére
Az a blokk szilent kemény dolog. Nálam is súlyos kiadások követték.
-
lehella
senior tag
Srácok, már egy éve, hogy az alábbi x akta van a géppel.
1. Alapjáraton álldogálok, elinduláskor gázt húzok és befullad, hol alig bír elindulni, hol felgyorsít 30-40re, de fullad. Alapjáraton jó.
2. Alapjáraton álldogálok, egyszer csak leáll.Mindkét eset után nem tudom beindítani, csak amint áramtalanítok a kapcsolóval, majd vissza és mintha se történt volna megyek tovább. Ezt van hogy naponta 2x eljátssza, de van hogy egy hétig semmi. Ezzel a módszerrel kb 1 mp-es kiesés alatt orvosolható a tünet.
Szerintem valami elektromos gebasz lesz Merre induljak el, van valakinek komolyabb tippje, hogy merre induljak el? Gyertya csere már volt. Esetleg lehet kölcsön trafót szerezni valahogy? Egyelőre még nem kezdem el az összes csatlakozót ellenőrizni
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen