-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17850 üzenetére
Általában arányosan szoktak csalni. 100-nál 114 az (robogónál) normális.
Ellenben 50-nél 64 az kegyetlen sok. Mérési hibára gyanakodnék, mert ha
egy ilyen fix "eltolás" lenne, akkor álló helyzetben 14-et mutatna... -
veterán
válasz DigitXT #17851 üzenetére
Igen, álló helyzetben annyit mutat. Gyárilag nem megy lejjebb az óra. A 180 2T-n sem ment le. Ahogy a videókat elnézem szerintem mindegyik régebbi runner órája ilyen. Itt ma videón jól is látszik.
Amúgy ha a sebességet illetően akartok egy kis túlzást olvasni (nem szép tőlem ), akkor nézzetek a át a kismotor topikba. Alulról kb az ötödik hozzászólás. De én ilyet szóvá sem teszek, mert csak vita lenne belőle.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
kcsa
veterán
válasz sityupityu #17852 üzenetére
oda nem megyek át, amióta ment a "kilövés"
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17852 üzenetére
Ha viszont ez igaz, akkor tökéletesen pontosnak kéne lennie az órának, hogy
0+14
50+14
100+14
esetén is a GPS-szel egyező számokat mutasson - nagyon pici erre az esély.
Nem lehetetlen, de egy ilyen mechanikus óránál nem is annyira valószínű...Alapvetően a sebességmérés fordulatszámmérés, a pontatlanságok lineárisak
szoktak lenni, tehát, ahogy korábban kcsa írta a Kymcoval kapcsolatban +X%.
180-as Maja (4T) 15%-ot csalt, tehát GPS 117-nél már 135-öt mutatott, viszont
valós 50-nél csak 57,5-et. Na jó, ezt nehéz ilyen pontosan leolvasni. A digitális
az leolvasási pontosság tekintetében verhetetlen. (Mármint kerek km/h-nál...)Amúgy el tudom képzelni, hogy "viszi" a 130-at, de írtad, inkább 100-at szereti.
-
veterán
válasz DigitXT #17854 üzenetére
Mitől kéne pontosnak lennie ha az elindulás pillanatától alapból 10 felett mutat az óra? Vagy ezt most nem értem.
Azt biztosan tudom, hogy óra szerint 64-65 környékén megy valós 50 km/h-val, és valós 100-nál szintén kb ez a differencia. Ezt én mértem, nem néztem be.
Mindegy, az lesz a legtisztább ha akciókamerával felveszem majd az egész mérési procedúrát menet közben.Jut eszembe. Olvastam a vízpumpás "kálváriádat". Szerintem veszek a héten egy felújító szettet a baj megelőzése céljából, és még a télen kicserélem.
(#17853) kcsa Milyen kilövés? Lámpánál, vagy mire gondolsz? Amúgy béke van a topikban jelenleg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17855 üzenetére
Ha mindig 14-gyel mér fölé, akkor az egy GPS pontos óra, csak el van tekerve.
Ez az, ami kevéssé valószínű: simán lehet, hogy valós 50-nél óra 64-65-öt mér,
de akkor valószínűbb, hogy valós 100-nál már több lesz az, mint 114-115.Az akciókamerás teszt jó ötlet: ha majd összefutunk tavasszal, felpattinthatjuk
akár az egyik AS200-amat, amiben elég pontos GPS van, s kiderül a turpisság. -
veterán
-
DigitXT
félisten
OFF, de nagyon nagy: "Amikor rájött, hogy ha teletankolás után ferdén áll meg az autóval, a karosszéria alá, egyenesen az utastérbe szivárog némi benzin, suzukisra cserélte a tanksapkát, de hamarosan talál megoldást a már lógó ajtózsanérok ügyére is. Törődik a Ladájával, amikor ideje engedi. Íme, ilyen egy igazi szabadidőautó."
-
kcsa
veterán
válasz sityupityu #17855 üzenetére
Kilövés = Ludsimon (ha jól emlékszem a nickjére) kedvenc témája volt, csak és kizárólag erről tudott beszélni, egy 50-es robogóval "alázott" mindenkit, csak egy kicsit túltolta a témát. Innen ki is van tiltva emiatt.
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #17848 üzenetére
Ha már ennyire gázos, akkor én megpróbálnám a olcsó verziót .
Folyékony súroló, és utána egy kézi polír Néha varázslatos eredménnyel....
Digitxt:
Még ilyen csodákon tanultam a szakmát.. És a keleti blokk gyöngyszemein.[ Szerkesztve ]
-
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, a múltkor sikerült végre szerelohoz kerülni az oninditoval. Szetszedte, megnézte, osszerakta. Azt mondta, hogy a szenkeferol jött le egy csomó por, azt kitakaritotta. Osszerakta es csinalt egy sor próba inditast. Mikor együtt is megneztuk ismet elojott a "nyekk". Egy kattanas es mas semmi. Tanacstalanul allt még mellette, végül mondta, hogy lehet, hogy a szabadonfuto.
Kerdezem, hogy ez az oninditoban van, vagy mar a blokkon belül? Végre talaltam egy boltot, ami szamomra is elfogadható áron árul oninditot.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17872 üzenetére
Nem akartam belepofázni, de a használtat használtra cserénél én is felvontam
a szemöldököm némileg. Ha típushiba, akkor vélhetőleg ugyanúgy sz.r lesz.
Amúgy amennyire ki tudtam hámozni a szabadonfutó az önindítóban van. (???)MÁS: mütyürök beszerezve... szerelő meg nem volt otthon, de mondta, hogy a
postaládába bedobhatom őket: hát, ha a bedobáskor törik nekem össze. -
FeniX-
aktív tag
válasz DigitXT #17873 üzenetére
Azt mondtátok, hogy a szabadonfutó az önindítóban van. :-)
Lutri a használt, persze, de az új most nem opció. Év vége van. :-DPersze lehet mondani idevágó coelhókat, majd meglátjuk, hogy hogy szuperál.
Nekem napi 2 indítás kell, szerencsére nem futár üzemmódban megyek.
Ha még 1 évet kibír, nekem már megérte.
Pláne, hogy el szeretném adni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #17874 üzenetére
Mi ez a királyi többes? Csak Hauptmann mondta... Felteszem nem a kisujjából
szopta. Én még olyat nem láttam, de el tudok képzelni bármit. Az ellenkezőjét is!Pont ez az amúgy, hogy én amiatt, mert 10-ből egyszer nyekken (indítás helyett),
tutira nem bontottam volna meg. Le van sz*rva. Ha nem indítana egyáltalán, akkor.Szerk: főleg, ha el akarod adni... senki nem fogja megfizetni, hogy most ráköltesz.
(És ha beraksz egy használtat a használt helyére, az talán meg se fog látszódni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17876 üzenetére
Most már kíváncsivá tettél, én is úgy tudom, hogy az külön történet a főtengelyen. Kereséshez a kolléga összes HSZ-e. Ebből kiderül, hogy egy 2001-es SH 150-es. Az önindító robbantott ábrája, és alkatrészei. Szabadonfutó sehol. 82K kompletten, viszont itt hozza az oem-parts (érthetetlen okból) az RMS szabadonfutót 10-ért.
Szerk: és ahogy sejtettem: ott figyel a cumó a generátor forgórészén. Potom 55K.
Hauptmann: az honnan jön, hogy a szabadonfutó az önindítóBAN van? Amúgy ebben az esetben szerintem megvehető az RMS. Huszinak is olyan került be, és a mai napig pöcc-röff a motor. Igaz, már nem ő a tulaj, de azért látom a gépet...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szabadonfutó az önindítóban?
(#17878) Hauptmann Láttam már pár dolgot szétszedve, de el nem tudom ezt képzelni, hogy hogyan lehet. Persze ettől még létezhet, csak nem értem hogyan működhet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz DigitXT #17880 üzenetére
Egyébként nem lehet az önindítóban. Hogyan? Ha láttál-szereltél már szabadonfutót, érted a működését, hogy milyen szerepe is van.....hogy a bánatban lenne az önindítóban? Én lehet, hogy most beégetem magam, de ilyen nincs.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #17881 üzenetére
De van!
Hárombetűs boxer állat. -
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17883 üzenetére
Az nem beégés, ha valaki vmit nem tud, és ezt töredelmesen be is vallja...
Igen, láttam, szereltem szabadonfutót, pont úgy nézett ki a 180-as Majában,
mint itt az SH-ban... Viszont az SH-ban a generátor oldalon van, pont, mint a
400-as Madisonban: utóbbiban nem szereltem, de tudom, hogy van berakva.Önindítóban úgy tudnám elképzelni, mint az ütvecsavarozóban. Ha felpörög,
kalapács kicsapódik, meghajtja a külső tárcsát. Ha viszont kívülről pörgeted,
az nem hat vissza a motorra. De lehet, hogy nem tudna indítani, csak ütne. -
veterán
válasz sityupityu #17883 üzenetére
Most utánanéztem, a honda forzában valóban nincsen.
"Az elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli, váltakozó áramú generátor
önindítóként funkcionál (ACG). Ez az integrált egység közvetlenül a főtengely végére szerelik, s
mivel nélkülözi az áttételt és a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a hagyományos konstrukcióénál. "Hauptmann igazad volt.
Mondjuk ez eleve nem egy hagyományos önindító megoldás.(#17884) DigitXT Nem is neked akartam papolni a szerelésről, általánosságban írtam csak.
De valóban létezik a technika.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17885 üzenetére
Na igen, egy hagyományos szénkefés önindítónak édeskevés lenne nyomatéka.
Btw. nem vettem papolásnak. Néhány megoldás standard. (És vannak a kivételek.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Ahol a szabadonfutó az indítón belül van az a bendixes. Dieseleknél kell az áttétel.
A munkagépeknél pedig csúszóalmatúrás indítókkal érik el. -
FeniX-
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #17889 üzenetére
Csak azért, amiért a tiéd is az. Ha nálad beszart, másnál is beszarhat...
Szerk: ja, amúgy ha motort cserélsz, és szabadonfutót nem, de utóbbi volt
a hiba oka, akkor jól írod, hogy felesleges kör volt. (Sajna az ilyen használt
cuccoknál nem tudsz belenézni, így még rosszabb is lehet, mint amid van.)Ne így legyen! (Azért használt szabadonfutót ne vegyél. Inkább RMS.)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz DigitXT #17890 üzenetére
Hihi, na mindegy. Előtte több, mint 2 évet robogóztam gondok nélkül csak a szokásos köröket megjárva. (olajcsere, satöbbi).
Most egy kis pihit tartunk akkor, úgyis jön a rosszidő, hideg, jég, ecetera.
Veszünk egy nagy levegőt, és kicseréljük azt a nyamvadt szabadonfutót.A múltkori szerelőmhöz meg nem viszem többet, kár, pedig normálisnak tűntek, és közel vannak: külvárosban ez előnyt jelent.
Köszi még egyszer, üdv!
-
DigitXT
félisten
Motor elkészült. Viszont valami zörög. Főtengely? De hát állásban nem romlik el.
Hallgassátok meg pls. ezen a videón, hogy szerintetek már ezen is zörgött-e?
Alapvetően kipufogó (zaj) teszt akart lenni, de talán hallatszik. Nagyon gyanús...
Másnap még gyorsultam egy 0-100-at délelőtt. Délután meg felszállt a fehér füst.Amúgy megtaláltuk a letört lapátokat, s egy "töréstesztet" is végeztünk, hogy a
maradék három lapátból, ha leütünk egyet kalapáccsal, hogy néz ki? Hát így.Szerk: meg van egy olyan állandó súrlódó hang is. Az mondjuk (utólag) érthető,
ha ekkor már félig olaj, félig hűtővíz keringett az olajkörben, nem túl jó kenéssel.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17894 üzenetére
Ez egyrészt jó, mert akkor tudjuk*, hogy mi a hiba.
Másrészt viszont megint nekem fog fájni. (~71K)*: persze biztosra, csak ha szétkapta, és látta is...
de akár lehet más is
Eeegen, ezért is kezdtünk keresgélni gyorsan. (De
más nem nagyon maradt.) Holnap okosabb leszek.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17893 üzenetére
Vegy egy hosszu csavarhuzot fogd a veget a markodba, es hasznald fonendoazkopkent..
A nyitott kipufogo felerositi a szelep hangot is.
A videon igen csak kerepelo hangja van valaminek.
A fotengely csapagynak nem ilyen hangja van szerintem, ez gorgos csapagy.
Nalam gazadasra lett csunya hangja, de azert mert megforgott a hazba a csapagy.
Olyan csattaogos a hang, csapszeg, vagy valami mas. -
veterán
válasz csongi #17897 üzenetére
A fotengely csapagynak nem ilyen hangja van szerintem
Szerintem sem. Ha főtengelyes akkor egyértelmű, hogy valamelyik hajtókarcsapágy (alsó vagy felső) adta meg magát, annak van ilyen ütemes kerepelő hangja. Magának a főtengelycsapágyaknak teljesen más hangja van ha odavannak, az olyan állandó "kávédaráló" jellegű hang.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #17898 üzenetére
Bocsi, félreérthetően fogalmaztam: hajtókart mondta a szerelő is, viszont
az egyben van a főtengellyel, a robbantott ábrán, pontosabban külön nem
is hozza az oem-parts a hajtókart, pedig be van számozva, de mindegy...
Szóval akkor alapvetően egyetértetek, hogy az zöröghet, és így zöröghet.Ui: használt fonendoszkópot is, de nem tudta lokalizálni, pontosan mi az,
és ugye jól összezavartam azzal, hogy korábban nem volt ilyen hangja.
Tehát mindenképp abban kereste a hibát, amit ő szerelt/cserélt. De mikor
mondtam neki, hogy amúgy mire emlékezteti, akkor a hajtókart mondta...nyogo83: nincs nálam a motor, a videó még az "elfüstölés" előtt készült...
csongi: amúgy ezen a videón nem nyitott a kipu, benne van a tompító, de
hamarosan összedobok egy normalizált verziót, milyen tompító nélkül.
Akkor nem sok más hang marad a kipufogó dörmögésén kívül: az +10dB.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17897 üzenetére
Ahogy ígértem, próbáltam "normalizálni" a videót. A kamera borzasztóan
visszavette, amikor odab.szott a jel, aztán visszaerősített, mikor halkabb
volt, szóval abszolút alkalmatlan lett az "élmény" visszaadására: így jobb
habár messze nem tökéletes. Tompító nélkül az alapjárat nagyon szép(!),
mondhatni chopperes, viszont gázadásra csúnyán hangos. És csattogós.Amit nem értettem, látszik a videón, hogy a módosított tompítót általában
picit hangosabbnak mértem, erre itt csúcsértékben megállt 100 dB-nél.
Túráztattam lelkesen, hátha! De nem ment feljebb. Gyárival meg 103 dB?!(!): elnyomja a hajtókar csörgését.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen