- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ubuntu Linux
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózatokról alaposan
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #17297 üzenetére
Én komolyan megnézném mikor kezded el lebontani az indomokat egyébb alkatrészeket, hogy javuljon a gyorsulás mondjuk 1ms-t. Tuningot ne mond, én is csináltam. Aztán ki is nőttem belölle, meg ugye más motor meg alapból tudja vagy többet is.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #17301 üzenetére
Höhö: tudod mennyivel könnyebb így ide-oda tolgatni, mint idomokkal?
A tuning nem "kinövés" kérdése... Bogyó idősebb, mégis visszavált kettőt,
ha kell... Márk fiatalabb, aztán mégsincs a Runnerében még Multivar se...
(Mondjuk abba pont nem is kell, ha folyton kerekezni akar gyári setuppal.)Ui: kurvára unalmas, hogy bármikor szóba kerül, hogy nem ördögtől való
dolog, ha vmi "nem az igazi" gyárilag, azt jobbá tenni, avagy testreszabni,
jön a vegyél nagyobbat mantra. Neked miért van a bukócsöveden lámpa?
Gyárilag nem volt. Tuningoltál!!! Pedig van motor, amin alapból van, tehát
csak olyat kellett volna venned. Emlékeim szerint a 99% gyári Runnerben
is van egy kicsi, de annál hasznosabb tuning: utólagos szivargyújtó-csati.
Pedig istókuccse van a piacon motor, amiben gyárilag szereltek ilyesmit!De hát vegyél másikat, vegyél nagyobbat, mégiscsak a gyári motor a jó.
Pont ugyanezt csináltuk a kisrobogó topikban: tuningoltak agyba-főbe, mi
meg folyton beszóltunk, hogy egy 125 4T gazdaságosabb. Ami tény ugye.
Viszket az ember tenyere, ha nem írhatja be? Lehet, passz... Én nem járok
oda amióta van saját topikunk, és nincs ezzel gond. Élni, és élni hagyni.100x is leírhatom, hogy egy Dr.Pulley nekem miért előnyös dolog. Te meg
101x leírhatod, hogy vegyél nagyobbat. Nem kéne neked is saját topik?
Ludsimon is ki lett baszva, mert összeférhetetlen volt. Neked legalább ott
van a sok év tapasztalatod és a hasznos tanácsaid. Meg sajnos a mantra.
Olyat nem lehet, hogy egy bizonyos témában inkább nem segítesz?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #17304 üzenetére
Mosquito34: nem b+, hiszen épp most bosszantottál fel. Megint.
Egy darabig szvsz hanyagoljuk egymás hozzászólásait. (Megint.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Na, mi volt itt, régen volt ennyi új hsz a topic-ban.
Olaszimport/itthoni gép témához, abból főzünk, ami van. Nagyonkevés az itthon vásárolt nagyrobogó. És hiába fizetném ki a többletárat, ha ezeket kb. azonnal elviszik, amint felkerül a netre. Vagy fel sem kerül, elmegy kéz alatt. Az újak meg beteg áron vannak, ahelyett már inkább váltós cucc.
-
csongi
Topikgazda
Szerintem b.szogatas off, mert kitakaritom a topikot.
Felesleges egymast feltolni agyilag ..... -
FeniX-
aktív tag
Visszatérve kicsit normális vizekre, akkor végsősoron egyikőtök sem hallott olyanról, hogy felnivel egybeépített fékdobot bárki élő ember perselyezne. ( honda sh 150 hátsó fék elfogyott a dob ) :-D
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Nem tudok ilyenrol, de en sem tartom tul jo megoldasnak.
Ha az alufelnibol van kialakitva a dob kopofelulete, akkor abba szerintem normalisan, biztonsagosan nem lehet perselyt rakni. Kulonbozo femek kulonbozokeppen tagulnak ho hatasara, kitudja mikor/hogy forogna el a persely egy fekezeskor.
A perselyt illetve felnit megfurni es egyashoz rogziteni szinten necces.Ha a helyedben lennek, akkor ha mas nem, olasz eBay-rol 15-20 korul vennek egy bontott felnit amin meg keprol is latszodik, hogy van anyag a belso kopofeluleten. Marmint abban az esetben ha itthon nem talalsz normalis bontottat.
Nyilvan a gyari majd 80k-s ar nekem se tetszene, szoval ez maradna utoljara. -
kcsa
veterán
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Itt is új kereket javasolnak a delikvensnek...
Valószínűleg nem lesz más megoldás.
Szerk. : ha TÉNYLEG kopott, mert írnak valami egyéb human errorról is csak nincs erőm értelmezni, fogászati váróban
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem gond, én is vettem vacsiúj felnit annak idején occón.
Be is zárt a bolt, akkora akcióban adta. De nekem jó volt.runner 125: kereket nem gányolnék így: élet múlhat rajta.
Nekem nem vállalták az ütött felnim javítását, így lett új...
(A régit meg hurimászom magammal ajtókitámasztónak.)[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Max. úgy tudom elképzelni az egész mutatványt, ha legalább 2-3 helyen plusz fém csappal rögzítek a perselyt. Így talán nincs meg az az esélye, h egy tartós fékezéstől (hőtől), vagy idővel elordul az egész, ezzel megszűnve a teljes fékerő.
Keress egy fémipar műhelyt, vidd el kereket meg a 2 új fékbetétet és az alapján szerintem megoldják. De tényleg fontos, h csappal mindenképpen rögzíttesd. Feltéve ha tudnak olyan anyagvastagsággal dolgozni a perselynél, ami elbírja a csapokat. Vagy max esztergálnak le a dobbetétből, persze csak ha engedi az is.Egyértelműen budget megoldás a Honda részéről, sőt, már maga a dobfék is az, de h ennyire genyón oldották meg, az tényleg gáz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
Szopohondam tovabbra is apro oralis oromokben reszesit .
Most felraktam a Dayco szijat. Csapkodas kevesebb lett, de nem az igazi.
A variator felol par mm-t kijon a szij, hezagolas nelkul, de elfer, nyelgazon meg nem kozlekedek.
Majd ha pulizok, akkor hezagolok is.
Most mar biztosan latom, melegen sokkal lassban all ures allasba a szij, mint hidegen.
Vannak a spiralis elfordulashoz a kis gorgok, szerintem azok koptak meg, mert kezzel is erzodik, nem valami sima a futasa, illeteve eleg szep kis logasa van, ami ugye megint lassitja a vissza terest.
Majd a telen kidobom azokat, hata helyre all a dolog. Mas nem maradt szerintem, mindent 20millioszor atneztem, vagy olyan amit nem tudok, mert hule vagyok hozza.
Most legalabb az eddig leg jobb formajat hozza. . -
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Letezik femfelhordasos technologia, Vezermu tengely stb alkalmazzak, de hogy alumininal lehet e nem tudom.
Mi Ir a service manual? mi a maximalis atmero amit meg lehet?
Attol, hogy kikopott, meg lehet egy garnitura feket elbir. Csak ehhez a dobhoz kell meretezni a betet vastagsagat.De ezt egy fekekkel foglalkozo szakember megmondja, van e benne ennyi tartalek. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
igen, sajnos minden jel arra mutat, hogy előbb-utóbb az lesz a vége, hogy új felni.
Amikor összeraktuk, látszott, hogy szinte alig ér hozzá már az új garnitúra betét a dobhoz.
Kb. lassításra jó még piros lámpánál.
Télig kitalálom, mi légyen a sorsa.
Köszönöm mindenkinek! -
kcsa
veterán
válasz FeniX- #17318 üzenetére
Olvasd végig amit linkeltem, ott pontos méreteket is megadták, illetve írtak valami bowden (ha jól olvastam, de most nem állok neki még egyszer) elvezetési parákról is.
Ha a belső méret stimmel (nyilván nem colstokkal mérve) akkor érdemes lenne máshol keresni a problémát. Mivel ez ingyen van, a felni meg nem, ezzel kezdeném
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #17316 üzenetére
Ha gáz van a kuplungszerkezettel, az összekavarhatja a dolgokat.
Mondjuk szerencsére nem többszázezres tétel cserélni, mint ezeket. -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17320 üzenetére
Kezdek elkeseredni.
Élvezhetetlen a motorozás. Durrog, de valami írdatlan módon, és a durrogással bele rángat a hajtásba.
Melegen, fékezéskor, de gázelvételkor, üresbe gurulok, és 60 alatt elkezdi a cirkuszt.
Feltettem a kisebb szíjat de nem változott semmi, a gyári görgő sem hozta meg a javulást.
11-12-es alkatrészre gyanuzok.Vagy túl erős lenne a kontraszt rugó?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Nem akarok hülye lenni, de az vagyok
Kimaradt a 15-ös alkatrész. Ez csinálhat cirkuszt? Olyan érzésem van , hogy igen. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #17281 üzenetére
Az enyém külföldi... 160+80k volt névreírva. Akkor frissében ráment még kb 50k, azóta egx hengerfejtömítés baja volt (rms tömítés 500km-t bírta, újra megy Marcellhez)... Most kap új féktárcsát és teleszkópolajat. Utána eléggé patika gép... Lehet külföldről is jót venni, mázli kell hozzá...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #17323 üzenetére
Tehát akkor megszakértettük, hogy lehet külföldről jót, és lehet magyar szart.
És persze magyar jót (hatalmas mázlival, vagy "kéz alatt", ismerőstől) olcsón...De azért egyet kell értenem abban, hogy jellemzően az olasz lefosottakból lesz
pörgés a használtpiacon, mert arra van pénz. Aztán lehet szidni a Hondát, mert
az elhanyagolt abból is szar, hiába szent márka. Ahogy egy olasz is lehet jó.Annyi a tényállás, hogy HA sokkal több pénzt szánok egy jó motorra az elején,
sokkal kevesebbet költöttem volna rá mostanra. (Viszont, nem is moddolnám
szanaszét, mert nem lenne szívem megfúrni és utólagos fedkompot rakni bele.)ON@csongi: egy kimaradt alkatrész bizony, hogy tud galibákat csinálni. Ha jól
látom, az a kontrasztrugót tartaná a helyén, nem is értem, hogy maradhatott ki.
Mondjuk én csak kussoljak, én is kihagytam egy alkatrészt kuplungcserekor.
Szét is hullott még a garázsfeljárón a technika... Gyönyörű hangja volt...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #17324 üzenetére
Igen, minden opció játszik...
A helyzet az, hogy a robogók többsége bontószökevény. Mindegy, hogy magyar/külföldi... De lehet jobb, és nagyon bontószökevényt is kifogni (X9 is az volt, tudom én, annak ellenére egész jól rendbe lehetett tenni minimális pénzből...) Mert azért foglalkoztak is vele... Amelyik nagyon le volt rúgva, azt viszont már értelmetlenül nagy pénzek árán lehet fenn/karbantartani. (Lásd Maja esete, mennyit is locsoltunk rá közösen, tuning nélkül, és hány km-t mentünk vele?) Most már jó lett, kollégád a legnagyobb nyertese az ügynek...
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17324 üzenetére
Nem maradt ki Csak rossz helyre tettem. vagyis mind a kettő egy oldalon figyelt a tárcsa felől, a fém, és a műanyag is.
Most áttettem a szembe lévő oldalra, oda hova való, és remélem helyre áll.
Ugyan is a szíj csere előtt nem volt ilyen gondom, igaz akkor minden a helyén volt
Délután teszt, reménykedem, most már helyre állt a cucc.Igazi hosszú túra volt
ÉN kb 4km-et mentem el mire minden elszállt. Megsétáltatott a kis mocsok a 35 fokos melegbe[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #17327 üzenetére
Azt mondod, várjunk még azzal a kijelentéssel, hogy patika a gép?
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #17327 üzenetére
Több forrásból is az az infó származik, hogy csak a gyári tömítés a jó, rms eldurran...
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #17330 üzenetére
Azert a ket alkatreszert nem kezdunk bele
Lehajtas.
Sokkal jobb lett, de nem az igazi, 40-20Km/h kozott tovabbra sem tudja a helyes attetelt megtalalni , alapjarati blokkal. A spiralis ivben levo gorgokre gyanuzok, hogy azok ebben pzicioban megfeszulnek spiral ivben.
Mivel ket tarcsam van, lehet megprobalom az ivet feljavitani, egy pontban bekopas van, igaz ez felbovitessel fog jarni, de 4db gorgot meg esztergaltatok hozza.
Hiaba veszem meg az ujat, az is alapmeretes, es sokat nem javitana a helyzeten.
Mar csak tanulasnak, tapasztalatszerzesnek is jo lehet -
FeniX-
aktív tag
Srácok egy kis tisztázásért jövök kérdezni. :-)
Ki akartam cserélni az sh 150-emben az első izzót sárgára ( szokásom, hogy tél előtt mindig lecserélem, mert azt jobban látják, és lassan már amúgyis reggel meg este is hót sötét lesz, mire jövünk/megyünk dolgozni )
Meglepődve tapasztaltam, hogy nem H1-es izzóm van, hanem H4-es. ( persze, utánanézhettem volna )
Ez - úgy tűnik - sima autós izzó.
Ekkora különbség lenne a lámpák közt, vagy szimplán az ex-olaj tulaj belevágta az autós izzót? ( most nézem, hogy van h4-es 35 wattos teljesítményben is. Emiatt lehet, hogy hamarabb elmattul a búra, ha sima 55/55w-os van benne? -
-
FeniX-
aktív tag
Lenne még egy kérdésem. Már úgy vettem a robogót, hogy valószínűleg a hátsó traktus kaphatott egy ütést, mert enyhén balra állnak a hátsó lengéscsillapítók, és ezzel együtt az ülés is. Elképzelhető, hogy emiatt megy tönkre idő előtt a telóm ( mármint, hogy a két rögzítési pont nincs síkban egymáshoz képest, hanem van eltérés)? Az egyikből elfolyt már az olaj szerintem, és a másik sem néz ki valami túl frankón.
-
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17340 üzenetére
A H4 az 55/60w. Ezt szoktak felfele strofolni hogy noveljek a fenyerot. Amik motorokba hamarabb kiegnek, a feszultseg ingadozas es a nagyobb razkodas miatt. Nem tudok kulon motoros izzorol.
A 35/35w az sh1 foglalat, ebbe bele lehwt tenni a H4 izzot, de se a kabelekenek se a foncsornak nem tesz jot az emelkedett wattszam.Teazkop: Az gaz, nem kicsit Mielott teleszkopot cserelsz, nezesd at a vazat, es a blokk rogzitesi pontokat.
Ha szerencsed van, csak a szilentek roaazak, de abba az estebe logni kellene a hatuljanak.
Irdatlan rossz lehet igy menni vele. Legalabb egy nyomon fut a ket a kerek? -
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #17341 üzenetére
Helló, megpróbáltam pár képet készíteni róla.
Inkább, mintha az ülés rész lenne elcsavarodva, de érzetre én nem érzek semmi különlegeset úgy igazán.
berajzoltam egy piros színű függőleges vonalat, meg zölddel az eltérést.
Látszik, hogy a bal oldali teló az száraz, a jobb oldali meg tiszta olaj. ( vagy csak már a baloldaliban sincs semmi olaj, hehe, de érzetre csillapít )[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #17342 üzenetére
Az, ha a blokk valóban el van fordulva és nem vázcsavart a robogó, 99%-ban a blokk felfüggesztésnél kell keresni a hiba okát. Szilentek, perselyek elkophatnak, törhetnek és attól állhat így a blokk. Hisz az egyenességért ezek felelnek (elengedett krománnyal egyenesen fut?).
A 2 rugóstagnak oldaltartó szerepe nulla, sőt, mivel most már minden bizonnyal van, ezért kezd tönkremenni mindkettő.
Oldalirányba nézted h mennyi mozog a blokk? Menetközben ha berugózik nem jönnek furca hangok?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeniX-
aktív tag
válasz runner 125 #17343 üzenetére
Szia, nem hallok semmi rendelleneset, viszont az egyenes futást csak szerdán tudom kipróbálni. ( pár napra házon kívül leszünk )
Köszönöm a tippeket! -
csongi
Topikgazda
válasz FeniX- #17342 üzenetére
Kozepallvanyon rangasd oldalra a hatso kereket, csak ne rantsd le allvanyrol
Ha log akkor valszeg szilent.
Teleszkop, erzetre csillapit.... Nehez elmagyarazni, de vedd le allvanyrol,
mozgasd be a hatuljat fel-le, ha a masodik lenyomasnal, ugymond felveszi a nyomas ritmusat, akkor nehezek az egesz.
Folyamatosan ellen kell dolgoznia te nyomasi ritmusodnak, barmikor hagyod abba, azonnal egyszeri alkalommal alap helyzetbe kell allnia. De amelyikbol folyik az olaj, mar eleve nem lehet jo.
RMS telszkop par kb elfogadhato arban van. De valaszthatsz Mas telszkopot is, de jol jard korbe dolgot nehogy egy tulmeretes legyen a vege. Tulmeretes alatt a teleszkop erossegere gondolok.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen