-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisgyerek85
senior tag
válasz Wiz Khalifa #46365 üzenetére
Sima szivaccsal. Videoba is ugy van, en is ugy csinaltam es lathatod jo lett.
Este mentem vele egy probakort, sokkal jobb lett, de el birnam viselni, hogy erosebb legyen a topmitott lapmam. A fenyszoroval nincsen gondom. -
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Kész az autóm! Fékmunkahengerek+betétek, váltóolaj, fékolaj és szervóolaj csere történt.
Kíváncsi vagyok, hogy Ti mennyi munkadíjra gondoltok egy ilyen munkánál.? -
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #46408 üzenetére
Köszi, 7-et kért, én meg lestem nagyot, mondom ne legyél már ennyire olcsó jános (ismerős egyébként) és adtam neki egy 10-est.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz Wiz Khalifa #47704 üzenetére
Nekem anno egy volt szerelom ahova hordtam azt mondta a veterlescserere, hogy 75.000 km vagy 5ev. En ehhez tartom magam.
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
A szeretett cliom kezd átnyergelni a nem szeretem kategóriába.
Nyáron epekedtem róla, hogy milyen hálás kis jószág, azóta kétszer robbant le, de szerencsére helybe.
3hete történt, hogy egyáltalán be se indult. Ismerős aki szokta javítani gyorsan rámért aksimérővel és mondta, hogy kuka, bár én is erre tippeltem, mert 5éves minumum volt már. Norautóba lett még vásárolva és már nem tegnap volt, hogy kivonultak MO-ról. Na mindegy. Vettem akkumlátort, de nem volt még időm belerakni, így csúszott 2-3 napot a dolog. A vége az lett, hogy ugyan helyben, de nem itthon robbant le.
Ok, elmentem kicseréltem és semmi. Meg se forgat. Mondom ez kafa. A szerelőmet hívtam, de tudom, hogy magánéleti ügyei vannak, de azért pont arra járt és gyorsan rámért, hát ez az akku se jó. Sarukat leszedve már tökéletes. Tisztísd meg és jó lesz, ezzel elköszönt és rohant tovább. Megtörtént változás semmi. Őt már nem akartam cseszegetni, ezért előszedtem egy másik ismerősömet. Tolásra indul, szerinte önindító lesz. Elvitte, felújították, 25e huf mindenestül. Na és innen érdekes ez a történet, mert mondtam neki, hogy ha már nála lesz akkor nézzen már rá, hogy miért nem kapcsol be a külső ventilátorom, mert nyáron dugóba a visszajelző jelez, hogy hamarosan forrni fog a vizem. Ő erre a hibára azt mondta, hogy lehet vízpumpa nem tudja rendesen keringetni a vizet.
Na itt visszaugrunk az időben tavaly augusztushoz, ahol ugyanis az történt, hogy ez az illető nekem lecserélte a vezérlésemet. Az alkatrész én vettem meg hozzá (cégemen keresztül 50% kedvezménnyel 55e, minden máshol 80 az alja kábé, 1,9 dti clio)
Viszont megemítette, hogy lehet vízpumpát is kell benne cserélni, mert ahogy átadtam az autót neki és a kocsiba beszélgettünk elég sokat olyan 15. percnél bejelzett a hőfok.
Na másnap felhívott, hogy cserés 8e forintért rak bele újat. Mondom ok. Nyár eltelt, dugóba nem álltam, aztán jött az idei ahol volt egy pár alakalom ahol be kellett fűteni a kinti 30fok mellé. Kellemes volt na.
Akkor ugorjunk a mai naphoz. Párom hív, hogy beindította az autót nagyon vonyított a generátor szív majd nagy fehér füst szállt fel. Aztán tett még egy próbát, ekkor már a visszajelző is jelezte, hogy nincs töltés és szervo se megy. Elszakadt a szíj.
Legutóbb mikor nála volt mondtam, hogy a generátor szíj problémát meg kellene oldani, mert kábé évente cseréltetem és főleg télen jön ki a hiba, hogy csúszik. A probléma gyökerét oldjuk meg, ne a szíjjat évente. (viszont erről Ő nem tehet, mert utóbbi időben kb 3 szerelő csinálta felváltva a kocsit, csak már senkivel nem vagyok megelégedve) Ideje nem volt több dologot rendbe tennie, örültem annak is, hogy jár az autó újra végre 1 hét elteltével. A szíjjon feszített, ennyi történt.
Viszont amikor hozta az autót volt a hosszú beszélgetésünkbe egy érdekes dolog. (hogy miért forralhatná a vizet) kérdezi, cseréltünk vízpumpát, mert valami rémlik neki, de kereste a tavalyi számlák között is, de nem találta, mert ő erre gyanakodik, hogy nincs meg a megfelelő keringtetés. Mondom igen, fel is hívtál, hogy cserés. Én már akkor is gyanakvó lettem, hogy meg lettem fejve 8e huf-al, de a mai nap után már fel is vagyok háborodva, ha igaz az egész. Pénteken viszem egy 4. szerelőhöz aki elvileg ügyes meg képbe van, Apósom hordja oda a kocsiját. Na az tutifix, hogy kiderítettem ez tavalyi vízpumpa vagy nagyon régi, mert gondolom azért látni rajta. Főleg ha mindennek ez lesz a kiváltó baja. Igaz, a generátort megforgattuk és van egy pontja ahol szorul egy picit, ezt se értem, mert idén februába esett át egy felújításon.
Bocsi mindenkitől, hogy ennyire hosszúra sikeredett, de ezt jó volt kiirni magamból. + érdekel, hogy így az egész történetet olvasva nektek mi a véleményetek.szerk: Ja nektem biztos leesik, de én laikus vagyok, csak próbálok, minél több infót begyűjteni innen is, ezért olvastal titeket napi rendszerességgel , hogy a vízpumpámat elvileg a generátor szíj hajta meg. Ezért se érdemes cserélni vezérlésműszíjjal együtt, ha amúgy nincs baja.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz orosziem81 #47882 üzenetére
Kávészervizbe dolgozok, 2,5 éve csöppentem bele. Imádok kávégépeket szerelni, nagyon érdekel a téma. Szeretem amikor egy új helyzet elött állok és meg kell fejteni.
Egyik fönököm egész életébe ebben dolgozott, országos szinten nagyon nagy tapasztalata van. Tehát tapasztalat szinten országosan biztos, hogy a top10be benne van. De Ő már kezd kiégni. Szokta is emlegetni, hogy kezd elege lenni, mert nem tud újat mutatni neki.
És itt is előjön az, hogy a hivatalos szakszervizekbe milyen emberek dolgoznak. Ő jár be az egyikbe rendszeresen és mondott egy nagyon vicces dolgot amin én is 2 év tapasztalattal a hátam mögött nem gyengét röhögtem.Autó átkerült az új szerelőhöz, elsőre nagyon szimpatikus az ember. Vízpumpára felhívtam a figyelmét, hogy nézzen rá. Mondta,hogy ha pl. 4éves akkor még elhiszi, hogy tavaly került bele, amúgy nem.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #47886 üzenetére
Amúgy megnyugodtam, mert volt cserélve a vízpumpa. Ami a kiváltó hiba volt az a generátorom. Pedig idén februárban lett elvileg felújítva , viszont ez a szerelő azt ajánlotta, hogy vegyünk kompletten egy új generátort, mert ez nagyon össze-vissza van tákolgatva. (36e ft-ért hozatott egyet, de nem tudta belerakni még, mert másfajtát hoztak. Ezért holnap én is rákérkedek az autonet-nél. Cégnél ahol dolgozom van elég nagy kedvezmény ott.)
Amúgy mióta nálam van a verda mindig is bajom volt, hogy télen csúszott a szíjjam. Sokszor azzal megoldották, hogy cserélték a szíjjat, de erről feljebb írtam is. Szóval annyira nem bánom, ha végre pont kerül ennek is a végére. Azért vicc, hogy 9-10 év alatt 3x lett felújítva a generátorom, bár a legutolsó amiatt lett, mert elötte pár hónappal kapott a gázolajból rendesen. (az adagolómon kellett tömítést cserélni)
Ez a szerelő alaposan felmérte a kocsit, kicsit szíven is ütött. Nem volt betervezve egy novemberi 90e köcsikölcség után egy hasonló.
Szervószivattyú csere vagy felújítás (bár ő legszivesebben mindent megvenne és belerakna, ezt 39e-t kapnám meg, de még nem cseréltetem.)
Toronycsapágyak és lengéscsillapítók, és első féktárcsa+betétek. -
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #47909 üzenetére
A termosztat, hogy nyit vagy nem azt nem tudom. Amit en tapasztalok vele, hogy amikor a varosban dugoba araszol akkor szokik fel a vizhomerseklet majd ha nem segitek neki ra a futessel akkor a muszerfalon vissza is jelez. Kulso ventilatorom nem forog kapcsol be szerintem. Autonet fogja holnap hozni a generatoromat, 28500 forint. A regit elviszik. Szerelo mar csak erre var, aztan kesz is a verda. Ahogy meg engedi a peztarca kap majd egy uj szervoszivattyut meg lengescsillapitokat is. Aztam remelem jo sokaig olajcseren kivul nem jon elo nagy dolog rajta.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #47913 üzenetére
En mondtam neki ez a vizforralas dolgot, de meg emlekeztetem ot este, hogy nezzen ra. Kovacsautonal lattam, hogy nem a termek araval van a baj (4-7e ft) hanem, hogy valaki kimerje, hogy valoban az es ki is cserelje.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz pècsimunkás #48750 üzenetére
Erdekes amit irtok, hogy sebessegben hagyott valtoval nem parkolunk. Vilag eletemben igy parkoltam es ha szuksegesnek ereztem akkor behuztam a kezifeket is. Viszont nalam nincs kettostomegu a sebvaltom meg 272e km utan is jo allapotban van.
Mai nap iszonyat nehezen indult az auto (ejjel -26 fok volt) mivel aksi 2honapos meg a felujitott onindito is ezert kizarasos alapon a dallas gazolaja nem birja a hideget. El is gurultam egy omw-hez premiumot tankolni.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz pècsimunkás #48754 üzenetére
Pontosan en is ezt az elvet kovetem parkolasnal.
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Pár napja nem működik a sebességmérő órám. Napi km számláló viszont megy.
Keresgéltem a neten és arra bukkantam, hogy valami spirál szét tud esni. Jelen esetbe bízhatok benne, hogy csak ennyi a baja?Clio 1,9 dti
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #49204 üzenetére
2000 évjárat
Clio II amúgy, 1,9 dti motorral.
Hát ez baj akkor.
Egyik napról a másikra nem mutatja a pillanatnyi sebességet. Minden más működik.
Műszaki bő hónap múlva lesz esedékes. Ezen elbukik az autó vagy sem? Mert konkrétan az annyira nem érdekel, hogy nem mutatja a sebességemet.
Most fog menni nemsokára egy szervószivattyú cserére, csak még azt is el kell döntenem, hogy bontóból veszek vagy megveszem újonnan 39e ft-ért -
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #49206 üzenetére
Igen, ezt láttam már. Tavaly december elején behalt a generátorom, de lehet írtam is róla ide. Akkor mondta a szerelő, hogy szervópumpa is cserés és 39e-ért hozott volna a Lavina. Mondtam, hogy ez így egybe nekem sok karácsony elött. (előző hónapba is ráment 100e a kocsira, 4új téli gumi + új akku +önindító felújítás)
Toljuk el ha lehet. Eltoltuk, de nagyon érzem, hogy iszonyat gyenge lábakon áll a szervópumba. Ha álló helyzetbe egy kicsit mozdítom a kormányt egyből csúszik a szíj. Visszaváltásoknál álltalában duplán kell kuplungolni, mert elsőnél visít.
Akkor a generátoromat hozta céges kedvezményre az autonet, 27.500.- ért. Megkérdeztem őket szervópumpával kapcsolatban olyan 2 hete. Azt mondja cseredarab nélkül 85e cseredarabbal meg 54e huf. Mondom köszi helló
Kovácsnál meg is rendelném, csak mindig az van bennem, hogy ha pont nem jó, akkor macera visszaküldeni és áll egy csomót az autó.
Én arra gondoltam, hogy a budakalászi fracia autóbontóba veszek pumpát (persze ha jó áron mérik) és ha problémás is, akkor ki tudom cseréltetni, mert ott dolgozom.
Ha nem kerül sokba, akkor megcsináltatom a sebességmérőt ha igen, akkor engem nem érdekel
Max ha hosszabb távra megyek vagy valami, akkor kiteszem a gps-t ugyis és látom a sebességemet[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Nekem gyári ilyen lámpa van a clioba. Pár napja ahogy feljött a topicban a téma (led) azóta nézegetem, hogy mit kéne csinálnom, hogy jobban lássak az úton (led izzó, vagy komplett lámpabúra csere) Most akadtam bele a belinkelt hirdetésbe és itt az eladó írtja, hogy hb3/h7 -es megy bele. Nekem jelenleg hb3-as van benne, de ha bele tudom rakni a h7-t ?, akkor lehet azon a környéken keresgélek, mert sokkal több izzó van gyárta ebben a tipusban.
-
kisgyerek85
senior tag
Ja értem. Távolságit én még ebbe nem cseréltem, pedig nálam van a kocsi már 10 éve és belement 155e km is. A távolsági fénnyel nincs is baj, az egész jól világít. Viszont a tompított az valami gyötrelem.
Én szerintem be fogok próbálkozni egy ilyennel. [link][ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz Wiz Khalifa #49717 üzenetére
Na ez így most érdekes lett ezer éve kellett izzót cserélnem, de azt tudom, hogy mindig a hb3-at kellett és tudtommal az a tompított volt. Ezt onnan is gondolom, hogy egyszer ki volt égve a bal első és én ezért felkapcsoltam a ködlámpámat, hogy a szembejövő autóknak könnyebb dolguk legyen (bár nappal volt). Majd utánnam jött egy rendőr és leállított megkérdezni, hogy miért használom a ködlámpát. Nem büntetett meg semmi, csak mondta, hogy máskor ne használjam még akkor se, lakott területen belül, ha ki van égve a lámpa.
Kocsi jelenleg szerelőnél van, de amint megkapcsom át fogom nézni mi hogy van benne.[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz Predator2 #49720 üzenetére
Na, addig keresgeltem, hogy találtam új lámpát jó áron. Szerintem ez lesz a vége, hogy veszek bele újakat.
autozube.hu[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok! Igaz keveset írogatok ide,de napi rendszerességgel olvasom ezt a topic-ot és most úgy érzem meg kell osztalom veletek a történteket.
Bő 1órája történt. Jöttem hazafelé Pest irányából az M2 autóúton rádi lehajtó elött, még azelött ahol indul a dupla sáv és a szembe jövő majdnem frontálisan belénk (én és a feleségem) csattant.
Én még soha nem éreztem ehhez hasonlót. Nem volt félelem egyikünkbe sem, én csak azon voltam, hogy ezt a "feladatot" meg kell oldanom. Olyan 100km/h tempoval jöttem, majd amikor eszméltem, hogy a szembe jövő nem fog irányt változtatni (neki ott folyamatos jobb íve van és valszeg bealudt) fék majd le az útról a kavicsra két kézzel kormányt szorít és manőverez. Érzésre a kocsi 3/4 -e lent volt az útról. Volt egy mögöttem jövő, neki már nem kellett lemennie, nem tudom mi történt azután, hogy elmentünk egymás mellett, csak már azt láttam, hogy aki mögöttem jött az megelőzött engem, mert rajtam akkor csapódott ki az egész történtek és mehettem olyan 30-40-el.
Még káromkodi se volt időm, vagy nem is időnek nevezném, hanem, hogy az agyam úgy reagálta le az egészet, hogy ez ha törik, ha szakad el kell kerülni az ütközést. -
kisgyerek85
senior tag
válasz Wiz Khalifa #50091 üzenetére
Hát igen az nagy szerencse, hogy volt hova menni az útról, de ez az M2 valami katasztrófa. Lehetne nevezni halálútnak útnak is.
Olyan már velem is történt, igaz akkor is tudtam volna hova menekülni, de az más, mert látod, van rá időd felkészülni. Ez most egész más volt. Kezdtem érzékelni (ugye sötétbe nehezebb felmérni), hogy a szembe jövő mintha már átbiccent volna a szembe jövő sávba, de ugye gondoltam, hogy majd visszahúzza a kormány. Ez elég sokszor megesik, aztán akkor lett éles a helyzet amikor az asszony is mondta, hogy ez velünk szembe jött és átnyúlt a kormány felé is. Na ilyen még nálunk az életben nem történt meg.Más: ha már itt vagyok kérdezek. Hétvégén egy helyi szerelő aki a hét elején műszakiztatta az autómat (így volt kényelmes nekem) cserélni akart hőgombát, szodát, termosztátot ( mindenki máshogy hívja, de gondolom mind ugyanazt takarja) , mert nem kapcsolt a külső ventilátorom. Ez már 1 éves téma nálam, de csak nyáron tapasztalom meg, hogy nem működik. A lényeg, hogy nem azzal van a gond, de önfejűen egy kapcsolóra kikábelezte a megkérdezésem nélkül a ventilátort, hogy tudjam kapcsolgatni ha szükséges. Tre munkát végzett, el is fogom vinni egy normális autóvillamossági szerelőhöz, mert elvileg a computer felé menő kábelt meg kellett volna szakítania,de ő elvileg nem tette meg.
De a másik nagy gondom amivel vissza is gurultam hozzá, hogy mióta "megszerelte" (ugye termosztátig le kellett bontani egy csomó csövet, 1,9 dti motor) azóta a kuplungozásnál (1 és 2. főleg, de nem mindig, eddig úgy tapasztaltam, hogy akkor amikor hideg a motor) rángat, bedadog, és gázt kell adnom, hogy ne fulladjak le a kocsival. Ezt eddig soha nem tapasztaltam. Lehet pont most lett kuplungos? Szerintem nálam még gyári (274e km és 120eel vettem, de nem városba van használva) viszonylag kemény is, de teljesen jó ha meg van szokva. Erő van a gépbe rendesen azzal nincsen bajom.
Ő azt mondta, hogy kuplunk közelébe nem is dolgozott, szóval furcsálotta, hogy ezzel visszavittem. De a lebontott majd visszarakott csöveknek lehet valami közük ehhez?[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Milyen hosszbordás szíjat ajánlotok egy 2000-es évjárat 1,9dti clio alá?
Történet az,hogy 1,5éves a vízpumpa, 4hónapos új generátor van benne, szervópuma végül egy kocsiból lett kibontva, 2 hónapja történt (4db szervópumpa lett kihozva, egyet én vittem, hármat a lavina vitt ki a szerelőnek és egyik se volt olyan amilyen az én autóba passzoló lett volna. Végül a szerelő ment el egy bontóba és saját kezüleg bontott ki egy szervópumpát)
Na, de a lényeg a lényeg, hogy 2 hónap elteltével kicsi hangja van a hosszbordás szíjnak hidegen. Sajnos ebbe az autóba még nincs szíjfeszítő. Nem rég volt nála ismét az autóm, mert egy gumiharang megadta magát (még időbe észrevettem és egyből autóztam is hozzá, mert 1óra leforgása alatt két tenyérnyi váltóolaj folyt el a kocsiból)
Ekkor mondtam neki, hogy hangja van a szíjnak, de ugyis fogja hallani. Mondta, hogy túl sokat nem mert rajta húzni, mert akkor meg kinyírunk az alkatrészeket és ekkor mondta, hogy sajnos ebbe a dti -be (dci-kbe már van) nincs szíjfeszítő.
Igazából nagyon elégedett vagyok a szerelőmmel, egy fiatal, nagyon lelkiiesmeretes ember. Tényleg érdekli a véleményed. Minden alkalomnál mondja, amikor elhozunk tőle egy kocsit (céges kocsikat is hozzá hordjuk) , hogy majd hívjál vagy írj, hogy milyen lett a gép
Gyárilag ezek az autók milyen hosszbordással voltak szerelve?
Miután belekerul egy új hosszbordás, pár hétig elvan, aztán ahogy nyúlik, bekopik,azután lehet hallani ahogy forog.
Nézegettem, árakban túl nagy különbség nincsen 2500-7000ig találtam. Azt se bánnám ha 10e ft lenne a szíj, de akkor tartós legyen már.[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz BLUE TORNADO #52023 üzenetére
Szia! En is erre kerestem megoldast, de annyival kiegeszitve,hogy en tavaly lekentem a muanyag elemeket glicerines vizzel. Hat ezzel jo nagy pofont adtam a dolognak,mert iszonyat ronda lett. Iden vettem egy ilyen muanyag apolot, nem sajnaltam tole...es csodak csodajara nagyon szep lett. Komolyan. Auchanba 2000ft volt az ara ha jol emlekszem.
http://autofejlesztes.hu/mobile_product_info.php?products_id=15709 -
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok! Nekem is hamarosan esedekes az olajcsere. Eddig mindig ugy voltam vele,hogy a szerelore biztam az olajat meg szuroket. Most lehet en fogom megvenni.
2000-es evjarat 1,9 dti clio-m van. Mindenkeppen 10w40 olajat akarok,mert 7-8eve folyamatosan ilyen fajtat kap es nincs se fogyas se folyas. Elotte mintha lett volna egy kis olajfolyasom,de mar nagyon nem emlekszem ra.
Ez a fajta olaj mehet bele az en automba?
https://filterabc.hu/ELF_EVOLUTION_700_TURBO_DIESEL_10W40_5L -
kisgyerek85
senior tag
Elso vezerlescserem a clio ll 1,9 dti-n 2010be volt. ~120e ft volt,de csak a kocsit vittem.
2015be ismet eljott az ideje, de ekkor mar en vettem az alkatreszt,mert 2010be egyaltalan nem erdekelt a kocsi "mikentje" elvitt A-bol B-be, a tobbi nem erdekelt. Azota mar olvasgatlak titeket,meg sokkal jobban erdekel...hogy rendbe legyen az auto mindig.
Na szoval en vettem a cumot hozza, 55e a szett +8e vizpumpa. Egy regi ismerosom csinalta 20e ft-ert,de mondta,hogy ez kiveteles alkalom,mert hozott alkatresszel amugy se szeretnek dolgozni ha meg megis hoznak, akkor tobb munkadijat szamolnak.[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #52750 üzenetére
Igen, elég vékony gumiréteg. Szóval nagyon nem aggódtam csak fura, hogy szűk 1 év alatt leválik.
-
kisgyerek85
senior tag
Az meglehet. Igazából soha nem figyeltem a gumik állapotát. Múlt évben is azért került sor a cseréjére, mert a szerelő mondta, hogy jó lenne cserélni. Én vezetés közben nem éreztem még ennek a meghibásodását (akkor utánaolvastam, hogy miből érezni ha a toronycsapágyak rosszak)
A szakadt gumik meg csak mostanában tüntek fel, amikor felnyitom a motorháztetőt néhány folyadás csekkolása miatt. Lehet eddig is szakadtak voltak, csak nem tünt fel,mert nem is figyeltem ezekre -
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Olvastam a topicban, hogy ajánlott webshop az olajraktar.hu , be is rendeltem tőlünk az olajcseréhez szükséges dolgokat 18.-án este. Másnap összeállították a csomagomat a státuszom is megváltozott, "futárnak előkészítve"
Az elektronikus számla is kész lett. Vártam a csomagot tegnapra, aztán mára, de semmi.
Most ahogy belépek a webáruházba kiírja, hogy jelenleg zárva tartanak technikai okok miatt.
Még jó, hogy a szerelőnek mégse volt jó a mostani szombat, hanem eltolta egy héttel későbbre.
Akik innen rendeltek, azoknak mennyi volt az átfutási idő amíg megkapták a csomagjukat?
Elég fura, hogy 2017.be ennyire lassan megy egy webshopos rendelés. Megszoktam már, hogy másnap feladják aztán a következő nap már hozza is a futár. -
kisgyerek85
senior tag
En vagyok aki bo egy hete erdeklodtem olajraktar felol.
Koszonom a lehetoseget toled,hogy megadtad volna a telefonszamukat,de nem akartam elni vele,mert ha gubanc van naluk,akkor ugyse leszek elorebb. En annyit tettem,hogy irtam nekik egy emailt,hogy ha keddig nem jon meg a rendelesem,akkor vegyek ugy,hogy lemondtam. Valasz se jott. Berendeltem a cuccokat filterabc-rol kedd este es penteken at is tudtam venni. Mai nap meg vegbe is ment az olajcsere. Ra is fert mar szegenykere. -
kisgyerek85
senior tag
Kerékcsapágyba mit a jó márkák? Középkategóriásat keresek.
Tudom SKF, de az 20e. Én ilyen 8-10-re gondoltam / készlet -
kisgyerek85
senior tag
válasz speedydb23 #53613 üzenetére
Hatso keszlet kell.
Akkor az unix arai nagyon magasak
Mondtam a szerelonek,hogy nyugodtan Ő is berendelheti,de alltalaban a lavinatol rendel es ott elvileg kerekcsapagyba nagyon gagyi markak talahatok. Ezert bizta ram a beszerzest. -
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #50966 üzenetére
Igaz nem mostani a téma, de tegnap lett megoldás rá. Remélem nem fog 2hónap múlva ismét hangja lenni a szíjnak.
Számomra most derült ki, hogy mi a különbség a tárcsa és a szabadonfutó között.
Ugyanis hiába, hogy kapott az autó tavaly decemberben egy vadi új generátort, azon csak szíjtárcsa volt. A szabadonfutó meg ilyen plusz csapágyas dolog. Amíg szerelte az autót végig ott voltam és elmagyarázta a működését. Amúgy szinte 100%, hogy a tárcsa ette le a szíjjat, mert a generátoron jó sok gumireszelék volt. Kapott egy új conti hosszbordásat is. Jelenleg olyan csendes az autó, hogy amióta nálam van (10év) azóta nem volt ilyen.
Végül a szerelő rendelt bele kerékcsapágyakat is, elég olcsó volt párba valami 6200ft, márkát nem kérdeztem, de azt mondta, hogy nincs rossz tapasztalata vele, szóval rábíztam ezt a dolgot. -
kisgyerek85
senior tag
Üdv, én még szeptember végén rendeltem be alliexpress-ről egy ilyen ülésfűtést. Viszont még nem kaptam meg [link]
Ismerősöm tavaly megelégedéssel használt egy másfajta olcsó kategóriásat, semmi rossz tapasztalatról nem beszélt, pedig neki a szivargyújtója ki lehet téve terhelésnek. Vagy egy 4-es elosztó szivargyújtó csatlakozásokkal, gondolom erről ment párban az ülésfűtés meg amikor kell, akkor tötötte a telefont is vagy a gps ment mellette.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Mai nap kitolattam egy helyről aztán 1es fokozat és ismet tolatni szerettem volna, de furi volt, nem akarta bevenni, ezért inkább betettem 1esbe és még épp kifértem. Kicsit arrébb, ahol le tudtam húzódni próbáltam rükvercbe tenni a kocsit, de semmi, lifeg a kar, olyan mintha kiakadt volna valami. Szerelőig eljutott az autó, viszont azt nem sikerült belőle kihúznom, hogy ilyenkor mi megy tönkre, mennyi lesz várhatóan a javítása.
Ez egy 1,9-es dti clio, felhúzni kell a kart és balra előre van a rükverc.Másik dolog, mitől lehet az, hogy az autónak gyenge az úttartása? Itt arra gondolok, pl M2-ön megyek egyenes úton, van egy kicsi bal ejtése az egész útnak és az én kocsimnál viszonylag jobban kell tartani a kormányt, hogy ne menjen balra mint más autóknál amit ezen az útszakaszon vezetek. Futómű beállítás a lengéscsillapítők és toronycsapágy csere után történt. Ha valóban egyenes úton megyek, akkor nem húz semerre az autó.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz kisninja #54730 üzenetére
1.) Ez pontosan mit jelent?
Azért is tettem fel a kérdést, hogy ez nagy munka lesz (nagy költséggel) vagy csak valami "bowdent" kell kicserélni hozzá.
1-5 ig teljesen jó veszi a sebességeket. 290e van a vasba, a váltójához még olajcserén kívül nem lett nyúlva.2.) lehet, hogy jó, ezt a kérdést már feltettem a szerelőnek is. Annyit mondott, hogy vszeg ennek ilyen a futóműve és nem lehet vele mit kezdeni. Csak fura, hogy amikor átülök a céges autókból a sajátomba, akkor az enyémbe azt érzem, hogy amikor egy kicsit dől az út, akkor az én kocsimnál erősebben kell tartani oldalirányba a kormányt, hogy ne másszon át az út túloldalára vagy éppen le az árok felé.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
A héten váltójavításon volt az autóm és egyúttal említettem a szerelőnek, hogy gázolaj szagot érzek néha az utastérbe. Megtalálta a hiba forrását, de mondta, hogy mivel még 2-3 napot biztos nála lenne emaitt az autó, de Ő nem látja annyira vészesnek (nem nagynyomású cső) ezért elvihetem a megjavított váltóval az autót.
Közben kapott árajánlatot az üzemanyagcsőre. Gondoltam, hogy nem 2ft lesz, de 36e-re nem számítottam. Így ezt elvetettük, pedig Ő az az ember aki nem szeret mókolgatni. Viszont tud megoldást, gyári cső nélkül is.
Mai nap úgy voltam vele, hogy megsasolom már én is a hiba forrását, hátha valamivel le tudom tömíteni (ő azt mondta, hogy kidörzsölődött, de én nem számítottam ekkora lukra)
Ráírtam, hogy azért ez az állapot elég nyugtalanító és mondta, hogy menjek oda ma és megcsinálja. Kiváltotta ezt a csövet egy jó minőségű (métere valami 5e ft) gumicsővel.
Miből adódott a kidörzsölődés? Nem volt visszapattintva ez az üzemanyagcső a helyére és a szűrőház pöcke szabályosan kivágta a csövet. Én ugy gondolom, hogy ezt a Csomádiak b***ták el, mert 2 éve náluk volt az autó adagoló szeleptömítésen vagy min. (akkor ott engedte el a gázolajat) -
-
kisgyerek85
senior tag
Mai nap jöttem haza a céges 1,5 dct kangoo-val, egy nagy jobbos meredek kanyarba 3-4mp-re felvillant az olaj meg a stop visszajelző együtt. Pont útba esett az autószerelő, hívtam, hogy lenne egy gyorsszervize. Mentem is...2,8 L olaj belement. én csak nevetni tudok ezen, nem az enyém az autó, de olyanokat csinálnak, hogy egy kb. 14 éves expert volt a szerelőnél és a kocsira ráköltöttek 5 kilot, ebből kétszáz volt a munkadíj.
-
kisgyerek85
senior tag
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #55238 üzenetére
Sikeresen kicsereltem. Nem a csavarok miatt kellett levenni a lokost,hanem azert,mert maskepp nem birtam volna kiforgatni a fenyszorot.
Most este mentem egy probakort vele,ami feltunt,hogy a bal lampa nagyon folvilagit. Kiszalltam es megneztem szembol es bizony ha egy bizonyos magasagbol nezem akkor vakit a balos. Viszont ezekbe hogyan lehet allitani a magassagot?
Szerintem osszefugg azzal amit most irok.
Az uj fenyszorok a tavolsagi es egy masik bejaraton le volt kotegelve. Amit kiszedtem az enyembol azon volt egy olyan,hogy egy muanyagba beakad annak a "fule" amit at kellett epitenem az ujba. Ezt a reszet ugy is tudtam visszarakni helyesen,hogy a tavolsagi lukba benyulva tudtam annyit mozgatni, hogy beakadjon a megfelelo helyre aztan elforgattam ugy mint a tobbi izzonal.
Lehet ezzel tudnam allitani,hogy milyen magassagba vilagitson?
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox tulajok OFF topicja
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen