-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
válasz speedydb23 #45103 üzenetére
Szépen indul, ezzel abszolút nincs probléma.
Ha viszem, akkor nem sufni helyre akarom vinni, szóval akkor remélhetem, hogy ott ezeket ellenőrzik ezek szerint.Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Motorterben levo kis muanyag patenteket hol lehet/erdemes beszerezni?
Eltort par darab es igy azok az elemek amiket lefogna fityegnek, zajonganak menet kozben, szoval szeretnem potolni.
Ugyebar Laguna 2 2005-os evjaratrol van szo.Koszonom!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
A 2-es Lagunamhoz honnan lehetne olcson es egyszeruen acelfelnihez kupakot kapni? Sajnos az elso tengelynel nincs az anyan vedokupak, csak hatul es a nedves, havas ido elott mindenkepp potolni akarom.
Koszonom a segitseget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz pècsimunkás #45918 üzenetére
Köszönöm, megpróbálom!
nrbx:
Ha alufelnibe kellene az nekem is releváns volna, hogy Ali vagy eBay, viszont ilyesmit ott nem igen találni sajnos...
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz pècsimunkás #45942 üzenetére
Mindenképp, ráér most még a dolog, nem jövő hétre kell.
Köszönöm még egyszer!Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Bár tudom nem ide való, de itt sokkal nagyobb a mozgás és hátha tudtok valami megoldást.
Édesanyám 206-osában (1,4 benzin, 8 szelep) most cseréltünk vezérlést, hosszbordást, váltóolajat, fékfolyadékot és első féktárcsát betétekkel.
Nos amiket észleltem mostanában és korábbról:A féktárcsák baromi melegek leállás után (Ezt okozhatja hogy még kicsit fog, mert nincs összekopva és majd megjavul?)
Amióta év elején olajcserén volt hidegen nehezen indul (utána már nincs gond), most, hogy a szíjak is cserélve voltak szinte egyáltalán nem, csakis kis gázadásra. Akkor volt üzemanyagszűrő is cserélve, Renault-s szerelőm azt tanácsolta, hogy vegyek jobb minőségűt, lehet az okozza a problémát, fojtószelepet megtakarítottam, azzal nem lehet gond.
És végül az alapjárat ingadozik. Áll az autó és látom a mutatón, hogy mozog, van, hogy rendesen beremeg a gép, mert beejti alaposan.Ha tudnátok valami tanáccsal vagy bármivel szolgálni azt megköszönném!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz eTrade #46078 üzenetére
Köszönöm, ezeket meg is nézem holnap.
Most egy OBDII-es diaggal ránéztem a gépre és nem ír hibakódot.
Amikor kitisztítottam a fojtószelepet, akkor volt, hogy egy napig világított a check engine, de utána ki is aludt (a probléma előtte is fennállt, szóval nem akkor rontottam el valamit).Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Wiz Khalifa #46130 üzenetére
Hello!
Ugymond a kisebb autok valtojaba kell az NFJ, a nagyobbakba az NFP.
Pl. az 1.9dCi-be 2,7 liter NFP-t toltottunk. Az 1,5dCi-be legjobb tudomasom szerint az NFJ valo, a mennyiseget nem tudom sajnos.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
mycso és rob!
Az első hsz-be ha megoldható, akkor ezzel a képpel jelentkeznék.
Végre sikerült egy jobb képet lőnöm, bár nappal szemben, de oda se neki.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Ma megjott a Mannol-tol a csomag, szoval nekifogtam a belso apolasnak. A felbor uleseket es ajtokarpitokat borapoloval atkentem 2-szer, gumikedereket szilikonnal, igazan rajuk fert es az osszes ajtozsanert es zarat letisztitottam es ujrazsiroztam. Elegedett vagyok, bar az elso hatarolok mar picit kattognak, de ennyi baj legyen.
Idenre meg a hatso szilentek csereje marad, futomuallitassal, mert hatul a gumik kulso elet nyalja a gep, meg kap hatra ket jo teli abroncsot, ami elol van az boven jo meg es fiatal is.
Aztan jovore jon a nagyobb befektetes a nyari szett gumik, vezerles csere, klima helyrehozasa(bar iden meg feltoltetem szinezett gazzal, aztan lesz, ami lesz) es lehet kap egy kisebb szoftvermodot is.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Wiz Khalifa #46570 üzenetére
Ez ritka ocsmany.
De Lion kollegahoz elgurulhatna az illeto egy lampabura polirra, legalabb.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Wiz Khalifa #46574 üzenetére
Jajj ez a Tiéd, akkor vedd úgy kevésbé nyersen szóltam le.
Szigetszentmiklósi a kolléga, végtére is Bp. környéke, igen.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Üdv!
Igaz most anyum 206-osáról van szó, de erre biztos Ti is tudtok választ adni, a PSA topic nem igazán pörög sajnos.
Nos a hétvégén aláfeküdtem a kicsinek és a hátsó traktuson elszörnyedtem. Kipufdob elrohadva és a gátlókról is le van porladva a gumiharang.
Először a gátlók lennének cserélve, na most a gyári ilyen gumiharangos megoldás, viszont a legtöbb találat már ezt a fajtát hozza ki, mint ami nekem is van hátul a Laguna-ban.Nem probléma, ha a gumiharangos helyett az utóbbi kerül a gépbe? Mondjuk lehet tartósabb is lenne épp annak hiánya miatt.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #46662 üzenetére
Akkor okés, rendelhető az áru.
Lesz munka a kicsivel, a hátsó traktuson több a korrózió, mint a tiszta felület, szóval gátlót és dobot cserélni kell, pótkeréken abroncscsere és felnifestés, meg a tartókonzolok és padlólemez csiszolás, rücsivel lefestés.
Csak hogy szemléltessem mik a problémák.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Ott lett elkurva, hogy mindig kint all az auto es alvazmosast meg eleteben nem kapott. Kicsereltem par doblemez tarto csavart is, mert szetrohadtak.
A hatso hid jonak tunik, meg a kerek es a kerekjarati iv kozott boven van hely, nem ul be a segge. Meg ez 2007-es gep, nem az elso szeriak, de ettol persze szoktam figyelni.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Én kezdek teljesen összezavarodni.
Mikor megvettem a Lagunát, akkor cseréltünk benne váltóolajat is, biztos, ami biztos, bár amit leengedtünk annak is szép színe volt még.
És itt jön, amit nem tudok pontosan. 2,2 litert írnak, hogy annyi szükséges váltóolajból a gépbe. A szerelőm, aki 10 évig szerelt ilyesmiket az 2,7-et töltött bele, mert ő annyira emlékezett, hogy kell bele.
Neten e két szám között körülbelül minden értéket lehet olvasni, de jellemzően 2,4 és 2,6 litert.Akkor most mi a helyes? Okoz-e problémát, hogy most 2,7 van benne és legközelebb mennyit kellene belerakni?
Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #46724 üzenetére
Na igen, ez azért fura, mert a 2,7-nél is még sehol se volt a szint a csavartól (csápos emelőn, szervizben), de többet nem is raktunk volna bele.
Ezt a képet találtam neten, szerelőm is említett hasonlót, hogy volt nekik a márkaszervizben. Ha ennek a felépítését nézzük, akkor viszont a csavar, mint szintező ugye nem játszik.
Bezzeg a 206-osban...ott csavar ki, ha kicsurran, akkor tökéletes.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #46726 üzenetére
Sajnos nem értem én sem, de a szerelőm mondta, hogy hasonló pálca volt a márkaszervizben is, amivel az olajszintet nézték PK6-os váltóban, mert ott a csavar nem releváns.
Én arra merek következtetni abból, amit mondott a szerelő (aki tényleg nem pék, érti a dolgát) és amit olvastam, hogy a 2,7 liternél több nem kell bele és egy nívóval kellene a szintet nézni, hogy az patent legyen.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #46728 üzenetére
A betöltőnyíláson bemegy állítólag.
De sajnos többet én sem tudok, majd 60.000 km múlva jól megnézem, hogy s mint történik a folyamat, már ha még meglesz a gépezet.Challenge accepted ahogy nézem. Ha megtudsz bármit, akkor szívesen veszem/szük itt a topicban.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Frissítettem egy belső takarítás és ápolás utáni képsorozattal az autóm albumát. Benne van a Liontól vett bordó képsorozata is, és meg is marad, mert mindig öröm visszanézni.
Szerintem letagadhatná a mostani is a 11 évét és 303.000 futott kilométerét.Egy kérdés:
Házilag megoldható az EGR-szelep takarítása?
Gondolkodtam rajta, hogy biztos nem ártana neki, próbáltam tecsőn videót keresni róla, de teljes tutorial nincs, amiben a szelep másik felét is értelmes módon kiszedné a delikvens.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Gyoker kerdes az eddigiek tudataban, de ha az EGR tisztitashoz lehuzom az akksi negativjat, akkor az okoz barmiben is problemat? Ertem itt, hogy a radio nullazodik, kodot ker, ilyesmik.
Mert ha nem, akkor jovo heten kiszedem a szelepetKoszonom!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
válasz Sgt. Chris #46768 üzenetére
Hello!
Ilyen evjaratnal en gyanitom a sima Bosoko eleg hozza, mivel sima kampos vegu az ablaktorlo kar.
Egyebkent nagyon jo lapatok, ar/ertek aranyban kiemelkedoek.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Srácok!
Valakinek valami tippje, hogy miként szedjem ki az EGR-t?
Az elektromos részét simán leszedtem, már csak maga a szelep kellene, hogy kijöjjön.
Olvastam, hogy karburátor tisztító vagy WD40-el fújjuk be alaposan, hagyjuk, majd csavarhúzóval körbe feszegetve kijön, de ez b@szik kijönni. Visszaépíteni sem tudom, mert félek, hogy a fellazított korom átmegy a motoron, na meg szépen elhajlottak a csavarfülek és a tömítés is kapott.
Szóval egy szó, mint száz, a kocsi is használhatatlan, és muszáj kiszednem, hogy menthető legyen a helyzet.Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz #32577792 #46772 üzenetére
Az óvatosság már régen el lett hagyva.
Úgy néz ki, hogy csodálkoznék, ha vissza tudnám egyben úgy rakni, hogy jó legyen.
De legalább a csavarok, szolenoid rész szépen lejött, szóval a drága része.
Ütöttem már mint a barom, feszítettem, de nem mozdult, de majd holnap rápróbálok megint.
Egy új tömítés már úgyis kell, mert az elhajolt.Viszont az tuti, hogy ez még szétszedve sosem volt.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #46774 üzenetére
& ungawa:
Csavarhúzó itt is megvolt, nem akarjátok látni milyen pusztítást végeztem...
De nem mozdult.
Közben az jutott eszembe, hogy holnap nekimegyek hőlégfúvóval a háznak, ahogy írtad is, rob, aztán hátha.
Most estére befújtam amennyire tudtam WD40-el bőségesen, hátha az is segít.És remélem vissza tudom egyengetni a csavarlyukaknál a fémet, és csak egy tömítésbe fog kerülni a dolog. Már ha kijön, persze.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz gooool #46777 üzenetére
Lőttem két képet a mostani állapotról: [link] [link]
Eléggé úgy érzem, hogy ezt maradandó károsodás nélkül nem fogom tudni kiszedni...
Kb. 2 mm-t kijött, de azóta is semmi.
Én már tanácstalan vagyok, összerakni így nem lehet, szét se jön...először mondom azt, hogy f@szomat a francia tervezőkbe.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #46786 üzenetére
Sikerult!
Hidegvagoval kicsit utottem oldalrol, hogy elforogjon, aztan beraktam a haz es a szelep koze, kalapacs es szepen csuszott is kifele.
Kitakaritottam a felso csovet, volt benne szepen korom, igy se tunik tisztabbnak, de sokat javult.
Viszont most meghult bennem a ver, takaritom a szelep hazat es ahogy huztam ki ket kis darab kormot, az beleesett a szivotorokba. Ez okozhat problemat? Nem fog karosodni a motor ha igy be lesz inditva?Mas:
Bontottan erdemes EGR-t venni, vagy rendeljek Angliabol eBayen 18-ert? Csak a szelep reszet kellene felhasznalnom, mert az ment szet, meg a tomites.Koszonom a segitseget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Még egy utolsó kérdés EGR ügyben és csöndben maradok.
Tömítést külön lehet kapni idehaza vagy csak eBayről tudok rendelni? Én nem igen találtam, de hátha Ti tudtok valami forrást, ahol még a héten tudnék szerezni.
Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Elkepeszto komolyan mondom, ami megy itt szegeny Lagesszal miota kivettem az EGR-t...ugy vissza nem rakhatom, mert a tomites es a szelep is karosodott. Na serafutty, keresek bontottat. Csutortok ota keresem...azota akadt mar hitegeto, aki ma kozolte, hogy nincs, mert beletortek, eljottem Szentesre, mert azt mondtak van, errefel ez k...rvara nem olyan. Most tenyleg ennyire hianycikk vagy csak en vagyok balf@sz?
Persze nyiregyen a francia bontoban van, de elso koron nem akarnek adni 22-t erte...
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
-
gooool
őstag
Megrendeltem a hátsó tengelyre a két "új" téli papucsot (az elsőn Firestone Winterhawk 2 Evo van, így ugyan ilyet vadásztam, végül sikerült pont olyan gyártási évű és profilmélységűt találni ), mert a most rajta lévő Dunlop jó ha 2 milis megvan...
Még a hátsó szilenteket kellene cserélnem, mert kivannak és kopog (típusbetegség ugyebár...).Kérdés:
A futóműállítást a szilentcsere előtt is meg lehet csináltatni vagy érdemesebb utána?Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Tegnap ahogy indultam hazafelé a bevásárlásból észre vettem, hogy ha nagyobbat mozdítok a kormányon, akkor súrlódó hangot hallok például ha sarkon kanyarodok, parkolok, stb.
Ma benéztem a kormány alá, fújtam kis WD40-et a rudazathoz, meg megigazítottam a burkolatot is, de továbbra is fennáll a hiba, és kis hallgatózás után rájöttem, hogy jobb oldalról jön, csak belül hallható, kintről nem.Mi okozhatja ezt egyről a kettőre?
Köszönöm a segítséget előre is!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #47239 üzenetére
Szakadás mentes utastér...erre a váltógombról foszlik le a bőr...
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #47255 üzenetére
Én kezdem.
A korábban megnézettekből és a sajátomból kiindulva ezt vagy nem szerették és városban, esetleg rövid távokon használták vagy tekert a drága.
Igaz ez már a kényesebb FL belsős, így a vezető oldali ajtón a fogantyú is gumis bevonattal van, nem csak az ablakemelő panel, de mindkettő rommá van kopva. A kuplungpedál is eléggé le van taposva, nem beszélve a leszakadt váltógombról.
Nekem 304.000-el sokkal szebb a beltér.
Apróságok, ezen kívül jónak tűnik.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #47257 üzenetére
Na igen, ilyenkor amikor 520 ezres futasut lat az ember akkor kiderul, hogy megse olyan fos az a dCi.
Abban egyet ertek, hogy ez az FL design nagyon szep, en is orulnek ha az enyem orra ilyen volna, valahogy boldogabbnak tunik.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Először is egy kérdés:
Ti cserélnétek hátsó gátlókat csak azért, mert a porvédő kezd megsemmisülni rajta? Nem ereszti az olajat, és a többi.
Anyum autójáról lenne szó, gyanítom egyébként is lassan a hátsó híd felújításra szorul, mert mintha kicsit terpesztene, bár be nem ül a segge, van még bőven hézag a kerékjárati ív és a gumi között.Más:
Eladtam a bringát, így hamarosan újra szerelő kezei kerül a Lagesz, hogy a futóművet felfrissítsük.
Valaki itt közületek rendelkezik diaggal és annyi hozzáértéssel, hogy ha elviszem, akkor átnézzük, hogy mi az, ami még cserére szorulna esetleg? Vagy jó szerelőkontaktot is megköszönnék itt Szolnok környékén.
Az itteni márkaszerviz egy vicc, én oda be sem teszem a lábam, akiben meg bízok csak Hovány msz-ben dolgozik és irdatlan óradíjak vannak (15k/óra).Köszönöm a segítséget előre is!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz speedydb23 #48314 üzenetére
Ezek szerint én ritka mágus vagyok a Lagesszal, mert még minusz 8-10-ben reggel sem sikerült 5,5 felé vinni az átlagot a szokásos tempóban és útvonalon (napi 100 km, jópár település, pici város és úgy 60 km egyenletes tempó optimális esetben), a BC-s átlag pedig 4,5 liter jelenleg.
Jó, mondjuk én ritka kíméletesen vezetek azt hiszem, hidegen 2000-nél felváltás, lakott területen 1400-2000 közötti fordulatszám, melegen szoktam 2000-től parkettázni és 2400-2800 között elváltani. Azt hiszem, ez az 1.9dCi-nek optimális, aztán lehet mégse.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #48316 üzenetére
Kicsit sok lett az O betű (my bad, anno kicsit áttekinthetőbb nevet is választhattam volna).
Máig nem tudom, hogy a hidegindítás utáni járatás minuszokban előny-e vagy felesleges. Sok helyen azt írják szükségtelen, a tapasztalat nekem is azt mutatja, mert a cégeseket is hiába járatjuk indulás előtt negyed óráig, nem igen melegszik fel.
Így én az indítás utáni 1-2 perces üresjáratot vezettem be rendszeresre, illetve leállítás előtt szintén, hogy a turbó visszahűljön.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #48319 üzenetére
DPF nekem sincs szerencsére, EGR még része a motor működésének, de a következő takarításkor elforgatom, főleg ha ismét úgy beleáll, mint legutóbb és nem tudom értelmesen kiszedni.
A szívósort mennyire nagy macera leszedni amúgy? Mert abban van az EGR ugyebár és ha már elforgatom, akkor szeretném azt a jó kis olajos kormot kiáztatni belőle, hozzuk ki belőle a maximumot.
Kell hozzá bármi célszerszám, különleges odafigyelés (nyomatékkulcs pl.) vagy egyszerűen le kell szedni és max. egy tömítést cserélni (annak helyét letakarítani) visszarakás előtt?Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen