-
IT café
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
prsq
tag
Sziasztok!
Régen vettem már Telenoros kártyás csomagot, így nem tudom baj-e, hogy a vele vett telefon (azért vettem a csomagot, Praktikum Ász Expressz) nem ezzel a SIM-mel lesz használva. (Telenoros SIM-mel, persze, csak nem ezzel.)
Lehet teljesen külön kezelni a telefont a SIM-től?
A SIM-et akár aktiválhatom/lebeszélhetem, kidobhatom, vagy aktiválás nélkül eladhatom?
A telefon attól használható lesz a Telenornál? Nem kötik valahogy az IMEI-t a SIM-hez a csomag miatt?(Hülye kérdés, de mivel nem magamnak vettem a telefont, biztosra szeretném tudni.)
(Amikor én vettem utoljára ilyen csomagot, a SIM-et mindig aktiváltam, lebeszéltem, meg is volt egy ideig mind.) -
prsq
tag
Köszönöm.
(adsf-nek: az eladást aktiválás előtt/nélkül gondoltam, ameddig még semmilyen módon nincs "hozzám kötve" a SIM. Utána már nem adnám el semmiképp.)
-
prsq
tag
Kaptam egy jó nagy összegű feltöltést. (Csakhogy nem én voltam, és nem tudom kitől jött.)
Milyen lehetőségek vannak a visszacsinálásra?
Nem érzem korrektnek megtartani. (De először nyilván jelentkeznie kellene a téves töltés tulajának.)Az az egy kizárt, hogy átutaljam neki ezt az összeget, mivel én ennyit soha nem beszélek le lejárati időn belül, így csak magammal szúrnék ki.
De ha elintézi a Telenornál, hogy "mozgassák át", ahhoz természetesen hozzájárulok.
Egyéb ötlet?
-
prsq
tag
válasz Rodzser Mór #20291 üzenetére
Legalább akkor lehetséges.
(Igen, én most csak várni tudok. 24 órán túl vagyunk, nálam eddig nem jelentkezett.) -
-
prsq
tag
válasz Gubek-Einste #72851 üzenetére
Szépséghiba: A szökőnap 24-én volt.
-
prsq
tag
válasz Viktor0610 #72855 üzenetére
Abba csak azért nem kötök bele, mert a Vodás Valentin napi 100 GB négy napig érvényes.
-
prsq
tag
A Vodafone is kitalálta az ingyen mobilnetes ajánlatát.
Összefoglalva a hármat:
Telenor: 100GB, aktiválni kell, amit legkésőbb március 31-ig lehet, az aktiválástól 30 napig él.
Telekom: 10 GB, automatikus, április 30-ig él. (+5 GB aktiválható a 10 GB elfogyta után, ápr. 30 előtt.)
Vodafone: (3x)5 GB, automatikus, március/április/májusra, havi 5 GB.[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
Javítás:
Összefoglalva a hármat:
Telenor: 100GB, aktiválni kell, amit legkésőbb március 31-ig lehet, az aktiválástól 30 napig él.
Telekom: 10 GB, automatikus (március 15-én este már ment), április 30-ig él. (+5 GB aktiválható a 10 GB elfogyta után, ápr. 30 előtt.)
Vodafone: (3x)5 GB, aktiválni kell* (március 17-től lehet), március/április/májusra, havi 5 GB.
* Ma jelent meg az App-ban róla infó. -
prsq
tag
válasz Viktor0610 #73271 üzenetére
Mert a Telekom ajánlata korábban került elő a topicban, mint a Telenoré.
Mert hozzám hasonlóan esetleg mások is vannak több szolgáltatónál.
Mert megváltozott közben (nem ugyanaz).Többször nem teszem be, ígérem. :-)
-
prsq
tag
válasz #04535040 #76374 üzenetére
Pont a végére került a lényeg: Igen, a kártyás annak éri meg, aki rendszertelenül telefonál.
És a végére még 1 érv: aki kártyás az nem használja rendszeresen a telefonját. Az egyik hónapban lehet, hogy 300 percet beszél, a másikban pedig 20-at. Ezek után milyen előfizetést ajánlanál?
-
prsq
tag
válasz Viktor0610 #76377 üzenetére
Keveset?
Anyámnak mondd, amióta Tuti+-ra váltottam neki, úgy 'örülök', amikor már úgy indítja, amikor felhív, hogy "máringyenbeszélek"...Viszont rendszertelen, mert nyáron többet mobilozik, télen, a lakásból van neki Hoppá+, arról szinte mindenkit ingyen hív vezetékesen. Amióta egy Digis kártyája is van, végképp. :-DDD
-
prsq
tag
válasz #72445440 #76653 üzenetére
Én most vittem be egy 3G sticket (7 éve kötött, de még aktív szerződés, feltöltőkártyás) függetlenítésre. Még nincs kész, igen nehézkes. Menjek majd be két hét múlva, de csak ugyanabba az üzletbe mehetek. Kiküldeni nem küldhetik ki a kódot. (Eszembe jutott a T, hogy itt mennyire egyszerűen megy ez.....)
(Ugye az üfszolga nem úgy gondolta, hogy ott helyben ő bepötyögi a kódot. )
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
Hát nem sikerült nekik.
Azért akartam függetleníttetni, mert eladnám (nem magában, egy routerrel együtt, alternatív fw, atomstabil mobilnettel), és hát ugye előnyösebb, ha független a modem. Én vagyok az első tulaj, legálisan csak én intézhetem.
Kétszer bosszantottak nagyon fel.
1. Bementem, így személyesen, két hét múlva, ahogy kérték, annyi válasz jött a szervizből, hogy "régi készülék". B@zmeg, erre vártam két hétig? Miért nem lehetett kiértesíteni, miért cseszik az időmet? Ott van a mobilszám az előfizetéshez, arra is küldhettek volna SMS-t. Az üfszolga magyaráz, hogy hát ez van, be kell küldeni, szoftveresen tudják megcsinálni, blabla. De úgy általában nem igazán izgatta a dolog.
2. Ezek után elémtol egy Készülékfüggetlenítési megállapodást két példányban. Elolvasom, nézek rá, hogy ezt én bizony alá nem írom. De hát le lett kérve a kód. Ja, csak nem jött semmi. Akkor sem írom alá, ez olyan, mintha megcsinálták volna a függetlenítést.
Még ő prüszkölt, de ráírattam mindkettőre, hogy a függetlenítés nem történt meg.És ezen úgy felb@sztam magam, hogy ahogy lehetőségem nyílt, bevetettem magam az internet sötétebb bugyraiba , és félóra múlva a modem függőségi problémája meg volt oldva. (Nem kellett semmi szoftveres mókolás.) Kellett nekem törvénytisztelő állampolgárként kezdenem...
Kedves Telenor, ezért egy előfizetés most ugrott. Gondolkoztam, hogy érdemes-e fenntartani a számot, ezek után egyértelmű a nem.
Úgy működik ez a függetlenítés a szolgáltatóknál, mint általában a jog kis hazánkban. Kiskapu, kibúvó, "csak". Így kényszerítik bele illegális műveletekbe az embert.
A Vodafone azért tudott ennél cifrábbat is. Bevittem egy 3-4 éve, SIM-mel együtt vett butatelót. Azt mondták, nem tudják függetleníteni, mert nem látják az IMEI-t a rendszerben. Mondtam, akkor a rendszer sz@r, mert a Voda hálózati zár nem éjjel suttyomban került a telefonra. Akkor sem tudnak vele mit csinálni. Ennyi.
-
prsq
tag
válasz Viktor0610 #76822 üzenetére
Hogy hol volt, azt most nem írnám le, nem hiszem, hogy lényeges. (Mindenesetre nem egy sufnigsmüzlet, Szegeden kettő Telenor üzlet van, az egyik. :-)) Nálam is volt doboz, SIM, szerződés, amit akarsz.
Elhiszem, hogy bonyolultabb, és nem is azon akadtam ki, hogy két hét, meg hogy be kell küldeni, értem, elfogadom, hogy ez így megy. Az a rugalmatlanság akasztott ki, hogy ő lekéri (még abba is beletörődtem - bár a T eljárásának ismeretében nehéz volt - , hogy nem küldheti ki a kódot), de én menjek vissza személyesen, és még ki sem értesítenek, holott ehhez semmi plusz adatot sem kéne felvennie. És mindezt aztán potyára.
Lehet, hogy arról akar szólni a dokumentum, kétszer is átolvastam, utólag is, nem egyértelmű. Nem derül ki belőle sem ez, sem az. Bármelyiket bele lehet magyarázni, valószínűleg nem véletlenül van úgy megfogalmazva, ahogy.
Az a problémám az egésszel, hogy van ugye a függetlenítés, mint törvényi előírás, aztán ezt a szolgáltató néha olyan módon és annyi idő alatt intézné, hogy az ügyfélnek biztosan elmenjen a kedve az egésztől, és inkább hagyja a fenébe.
Panaszt nem teszek, úgyis otthagyom őket, nem érdemelnek ennyit sem az időmből. A hivatalos felületeken meg könnyű elmismásolni, hivatalos, belső szabályokkal megmagyarázni az ügyet (az egész függetlenítésszabályozás elég hiányos, szándékosan hagytak kiskapukat, lehetőséget a szolgáltatóknak az egyedi 'eltérésekre''.) Ha valaki ezt itt elolvassa, az nekem többet ér. :-)
(Azt írta máshol ebben a fórumban egy okos valaki, hogy pénzem lehet több, de időm nem lesz. Ezért írom, hogy nem érnek annyit, ezért bosszant a két hét a semmiért, miközben, nekem amatőrnek egy félórámba került.)
Ügyfélszolgálatos. Bocs a rövidítésért.
-
prsq
tag
-
prsq
tag
válasz pinnacle #78261 üzenetére
Én Vodánál jártam így. Voda lockos telefon, csomagban vettem MOL kúton, kb. 5-6 éve. Hiába találtam meg a SIM-et, a blokkot hozzá, azt mondták, nem találják IMEI alapján, "nincs a rendszerben", nem tudják függetleníteni, és kész. Hiába mondtam, hogy a Voda zár nem magától került rá, a rendszerben a hiba. Akkor sem. Ennyit a törvény betartásáról.
-
prsq
tag
válasz pube111 #78947 üzenetére
Örülj, ha sikerül nekik. (Nekem nem sikerült, amúgy ugyanaz, mint neked.)
-
prsq
tag
válasz viktorhu #79117 üzenetére
Meg úgy szocializálódtak, hogy jóhiszeműek (mai szemmel naivak), mert az ő korukban még nem volt bevett szokás az átverés. Nekem is kellett már idős szüleimet (2-3 kellemetlen eset után) "kondicionálnom", mert muszáj volt. (Az egyes számú szabály: SOHA SEMMIT nem írunk alá - és nem mondunk igent sem - ott rögtön, helyszínen, gondolkodási idő nélkül.)
Ők nem ebben nőttek fel, az ő idejükben az adott szó még számított, volt tisztesség és becsület. Ezért könnyű célpontok a mai "üzletkötőknek" nevezett gazembereknek, akiknek csak a jutalék számít.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz Viktor0610 #83162 üzenetére
Nekem volt olyan, hogy 2013-as modemet nem tudtak függetleníteni (minden megvolt, papírok, SIM, élő kártya), nem tudtak kódot hozzá* , és ennek ellenére alá akartak íratni egy készülékfüggetlenítési megállapodást. Nevetséges volt.
* Én bezzeg tudtam.
-
prsq
tag
"2022. január 11. napjától a Szolgáltató foglaltság esetén, illetve akkor is küld SMS-értesítést, ha az Előfizető a hívást elutasította."
Ennek mi értelme van? Valaki elmagyarázná?
Ha manuálisan utasítom el (kinyomom), akkor úgyis láttam, hogy ki hívott, minek róla SMS? (Ha épp beszélek - foglalt, akkor meg ha leteszem, jó eséllyel látom a nem fogadott hívást.)Nekem pont szívatás, de nagyon. Automatikus elutasításra van véve pár szám, kvázi mert zaklat. Értsd: azért sem azt a számomat hívja, amit kéne, nem fogja fel.
Ha eddig hívott, csak akkor tudtam meg, ha ránéztem a telefonra, amúgy nem zavart, elértem, ami akartam. Most a fentiek miatt jön róla SMS, tehát lényegében "újra tud zaklatni", minden automatikusan elutasított hívásáról ordít egy SMS. Ezért némítsam le az összes SMS-t? -
prsq
tag
"Ezt csekkolják, vagy bemondás alapján történik?"
IMEI-t nézik (te is megnézheted előre Ügyfélkapuval.)
"Tulajdonjogot számlával kell igazolni?"
Nem. Semmi nem kell, töltő/tartozék sem. (Én vittem dobozt is. A telefonnak bekapcsolhatónak kell lennie, abból nézik ki az IMEI-t.)[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
Ez új, vagy eddig is így volt?
"A SIM-kártya ingyenes átadása harmadik személynek (használónak) csak akkor lehetséges, ha arról előfizetőnk előzetesen tájékoztatja a Yettelt és megadja a használó személyazonosító okmánya (pl. fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is („használó megadása/rögzítése”).
A SIM-kártya nem adható át cég vagy más szervezet részére, de továbbra is korlátozás nélkül átadható közeli hozzátartozó részére (pl. házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér – de nem minősül ilyennek pl. az élettárs, anyós, após).
Kérjük, fokozottan figyelj a bejelentési kötelezettségre, mert amennyiben a feltöltőkártyás előfizetést előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adod át használatra olyan személynek, aki nem közeli hozzátartozód, az a telefonszám azonnali megszüntetésére ad alapot.
Az átadás akkor történhet meg, ha a személyes adatokat a szolgáltató sikeresen ellenőrizte a hatósági nyilvántartásában.
Fontos, hogy az éves adategyeztetéskor el kell végezni a használóként korábban bejelentett személy adategyeztetését is, amelyet az előfizető tud elvégezni.
...
Nem közeli hozzátartozót (pl. élettárs, anyós, após) be kell jelentened használóként!"Yetinél apám száma van a nevemen, az OK. De a Vodánál bonyolultabb (anyám száma feleségem nevén, anyósom száma nálam), vajon ott is van/lesz ilyen "használó", mint új fogalom?
-
prsq
tag
Sehol nem lehet megnézni egy prepaid kártya egyenlegfelhasználási idejét online vagy appban? Beléptem Yettel Online-on, az egyenleget látom, de az utolsó feltöltés rész üres.
Apámnál van egy SIM, ami az én nevemen van, neki meg az SMS olvasás sem nagyon megy - 85 éves - jó volna, ha látnám, meddig él a kártya, hogy tudjak rátölteni neki. De sehogy sem lehet, ez siralmas.
Egy lehetőséget látok, de az is macera, hogy Yettel appban felveszem az számát, de ahhoz is kell egy SMS jelszó tőle, és akkor látom az utolsó feltöltés dátumát legalább (az egyenlegfelhasználási időt AKKOR SEM, SEHOL!).
-
prsq
tag
válasz donjohnson #89191 üzenetére
Töltöttem rá, most megjelent a netes felületen, hogy utolsó feltöltés 2022. május 7. (Eddig nem tudom, miért nem látszott ott semmi.)
Érvényességi idő továbbra is sehol. (Kizárólag SMS-ből derül ki.)
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz jigsaw93 #91302 üzenetére
Hát, pedig pont széttárják a kezüket.
Nekem volt már sikertelen függetlenítésem mindhárom szolgáltatónál.
Sajnálják, nem áll rendelkezésre feloldó kód, túl régi a telefon, vagy beviszed, leadod, majd talán. A vodafone volt a legcifrább, ahol közölték, hogy a Voda záras telefon IMEI-je náluk "nincs meg a rencerben", sorry.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Honor 90 - modellalkat
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Hobby elektronika
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Házimozi belépő szinten
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia