- Aliexpress tapasztalatok
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Crypto Trade
-
IT café
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz wwenigma #16947 üzenetére
Azaz az ügyfél HA AKAR akkor kaphat papirt rola. Ezt nem tagadtam.
Ez így van.Viszont én az eredeti homáros történetre is reflektáltam.
Ha visszaolvasod, akkor az ügyfél ragaszkodott a személyes, írásbeli felmondáshoz. Ragaszkodott ahhoz, hogy ahogy kötöttük, úgy bontsuk. Végül nem jött létre esetében a "felek egyező akarata", mert csak panaszt vettek fel tőle, de a felmondást nem vették át.
Na, ezért nem volt jogilag kerek, amit vele a Telenor csinált.
Ráadásul ő pont olyan ember volt, aki kifejezetten nem szereti a jelszavas telefonos ügyintézést. Nem tudta a jelszót és nem volt hajlandó újat kérni.Aztán a panaszára órákon belül a telefonos ügyfélszolgálat felhívta és a felmondás megtörtént. Valószínű papírt is kap róla.
Az csak hab a tortán, hogy az ügyfélszolgálat valószínű megszegte a cég saját szabályzatát. Mert jelszó nélkül valóban semmit se lehetne. -
-
sifarr
senior tag
válasz darvinya #16938 üzenetére
Vagy már annyi eldurvult a Tm es topikban a helyzet, hogy itt tudsz levegőt venni.?
Feltételezem, a "nem logikus" verte ki nálad a biztosítékot.Viszont ha már sértegetsz, akkor az legyen megalapozott.
Nézd meg a profilomat: minimális a hozzászólásaim száma. Tehát nem vagyok állandóan mindenhez hozzászóló.
Valamint olvasd vissza a Trés topicot. Mikor hozzá ott utoljára?
A kettőből azt a következtetést vonhatod le, hogy nem fuldoklom a Tré topicban levegőért.Azt gondolom, hogy itt is kulturáltan szóltam hozzá. Ha úgy gondolod, hogy nem, akkor jelents fel a moderátornál.
Volt egy állítás, rákérdeztem. Nem minősítettem a hozzászólót.
Bántó sem voltam.Akkor mi volt a gondod a hozzászólásommal?
Vagy nem lehet rákérdezni, esetleg ellenvéleményt formálni a te véleményeddel szemben? -
sifarr
senior tag
válasz darvinya #16946 üzenetére
Nálad a „Ha” szócska mit jelent.
Mert nálam valamilyen feltételezést.
Igazad van, jelenthet feltételezést is.Viszont szövegkörnyezettől függően, pl. ha alternatív eseteket vagy feltétel függő eseteket taglalsz, akkor a "ha" jelentheti azt is, hogy egyik esetben. Ez esetben nem feltételezést vezet fel.
-
darvinya
titán
válasz sifarr #16954 üzenetére
1. A pont ”.” mint kijelentés, utána kérdőjel "?” mint kérdés.
„ Feltételezem, a "nem logikus" verte ki nálad a biztosítékot.”
Kinek mi a logikus.?
Akinél káosz a rendem az számom pedáns rend.
Érthető!?
(#16955) sifarr
Ha a szerződés kötéskor a szerződésben kikötöm a papír alapú szerződés felbontás, akkor él a szövegkörnyezethez minősítet tény, így értelmét veszti a „ha” szócska.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sifarr
senior tag
válasz darvinya #16956 üzenetére
Ha a szerződés kötéskor a szerződésben kikötöm a papír alapú szerződés felbontás, akkor él a szövegkörnyezethez minősítet tény, így értelmét veszti a „ha” szócska.
Remélem, mindjárt egyet fogunk érteni. Szemantikailag is.
(Ehhez olvasd el a wwenigmanak írt hozzászólásaimat is.)A Telenor ragaszkodott a papíralapú szerződéskötéshez. Tehát nincs "ha". Az ügyfél ragaszkodott a papíralapú szerződésbontáshoz, mert nincs "ha".
És a "kivéve ha" se teljesült (szóbeli bontás), mert az egyező akarat az ügyfél miatt nem jött létre. Legalábbis a Pólus ügyfélszolgálatán, személyesen.
Persze végül a multi legyűrte az ügyfelet. Szóban bontottak, esetleg utólagos papírozással.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz sifarr #16957 üzenetére
(bocsi, ez nem Neked ment).
Szerződéskötéskor nem tudod kikötni, mivel a blankettaszerződést kapsz. Vagy az előre legyártottat írod alá, vagy semmilyet.Ez viszont már igen:
A Telenor ÁSZF első oldalán felsorolja azokat a jogszabályi hivatkozásokat, mely alapján az ÁSZF készült.
Természetesen a Ptk. helyet kellett hogy kapjon, ugyanakkor a hírközlési törvény, mint a Ptk-val "egyenrangú jogszabály" jelen esetben speciális jellege miatt elsőbbséget élvez.
Különösen, hogy a 2003. évi C. törvény (A hírközlési törvény) az előfizetői szerződéssel kapcsolatosan az alábbiakat mondja ki:"127. § (2) Az előfizetői szerződésekre e törvény rendelkezéseit és e törvény felhatalmazása alapján kibocsátott előfizetői szerződésekre vonatkozó elnöki rendeletek rendelkezéseit kell alkalmazni. Az e törvényben és az e törvény felhatalmazása alapján kibocsátott előfizetői szerződésekre vonatkozó elnöki rendeletekben nem szabályozott esetekre a Ptk. szerződésekre vonatkozó rendelkezései megfelelően irányadók."
Azaz nemcsak a hírközlési törvény, hanem az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet is eltérhet a Ptk. rendelkezéseitől.
Így csak ezen jogszabályok együttes értelmezése adhat megfelelő választ a kérdésre. Nem vagyok sajnos médiajogász, és dolgoznom is kellene, így ezt tanulmányozni most nem volt időm.
No money, no honey.
-
aktív tag
válasz davenport #16959 üzenetére
Ja, és itt az ÁSZF ide vonatkozó rendelkezése:
9.1.4.3. Megszűntetés az Előfizető kérésére
Az Előfizető csak az alábbi módokon mondhatja fel előfizetői jogviszonyát:
Szóban a Szerződés adminisztrációs csoport felhívásával: a megszüntetés
e módjával kizárólag azon egyéni (lakossági) előfizető élhet, aki a Telefonos
Ügyfélszolgálaton (1220), valamint a djuice Információs Vonalon (1440) hétfőtől
péntekig 9-17 óra között elérhető Szerződésadminisztrációs csoportot felhívja.
Amennyiben az egyéni Előfizető így kéri az Előfizetői Szerződés megszüntetését,
akkor a hívás során szükséges megadnia az előfizetéséhez tartozó
ügyfélszolgálati jelszavát, a megszüntetendő előfizetői hívószámot és azt a
napot, amikortól a szolgáltatást nem kívánja igénybe venni (megszüntetés
dátuma).
Személyesen a Szolgáltató bármelyik Értékesítési Pontján írásban, felmondó
nyilatkozat aláírásával.
Írásban, levélben: Amennyiben az Előfizető így kéri az Előfizetői Szerződés
megszüntetését, akkor a megszüntetési kérelmen szerepelnie kell a
megszüntetendő előfizetői hívószámnak, a Telenor azonosítónak, a megszüntetés
dátumának és az Előfizető aláírásának (üzleti, intézményi Előfizető esetében a
képviseletre jogosult aláírásának).
Elektronikus levél útján: Az ilyen módon benyújtott megszüntetési kérelmet
legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell ellátni, a levél tartalmára
vonatkozóan pedig az előző pontban foglaltak az irányadóak.Itt valami nagyon gáz, mert visszanézve a korábbi ÁSZF-eket is ez van benne.
No money, no honey.
-
darvinya
titán
válasz sifarr #16957 üzenetére
De a szerződésben szerepel az a mondat rész, hogy „szerződés bontás papír formában kell elintézni.
Ehhez ez a számú formanyomtatvány szükséges.”.Érthető már?
A szerződés bontásra irányuló tevékenységnek minősül mind szóbeli, mind írásbeli kérelem.
Ez után a szerződésben foglaltak szempontjából a szolgáltatást nyújtó köteles ennek eleget tenni és erről a szerződő felet értesíteni, eleget tenni akaratának.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sifarr
senior tag
válasz davenport #16960 üzenetére
Két hozzászólásodra válaszolok egyszerre.
Így csak ezen jogszabályok együttes értelmezése adhat megfelelő választ a kérdésre.
Egyetértünk. Pont ezt írtam lényegében, hogy el lehet térni a ptk-tól, az általános szabályozástól, ha erre más jogszabály speciális szabállyal lehetőséget ad.
Ezért kértem wwenigmától, hogy mondjon olyan jogszabályt, ami arra ad lehetőséget, hogy a szolgáltató a szerződés bontására kizárólagos lehetőségként a telefonos ügyintézést írhatja elő. Mert a homáros palinak végig azt mondták, hogy csak telefonon lehet bontani.
Ilyen jogszabályt még senki sem idézett be.
Mert nincs.Te viszont beidézted a Telenortól a vonatkozó ászf részét.
Mi van benne leírva?
Szóban is bonthat az ügyfél. Ezt felajánlja a Telenor és ha az ügyfél él vele, akkor létrejött az egyező akarat a felek között.De!
a) Szóbeli felmondással csak a lakossági előfizető élhet, tehát az üzleti nem. A homáros ügyfél üzleti ügyfél volt!!!!!!
b) Mindenkinek (lakosságinak, üzletinek) joga van a papíralapú személyes felmondásra. A Telenor ászf-e szerint. Tehát ő vállalja ennek biztosítását.
c) Mégpedig minden értékesítési ponton van joga személyesen felmondani a szerződést! Tehát nemcsak a Telenor saját üzemeltetésű ügyfélszolgálatain, hanem Telenos logós boltokban, ahol pl. telenoros előfizetést lehet kötni, készüléket vásárolni.Tehát a homáros ügyfél esetében, amikor megtagadták a felmondás átvételét, akkor a Telenor a saját ászf-ét sértette meg az ügyfél kárára.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz sifarr #16962 üzenetére
Hivatalos levelet(jelen esetben a felbontási nyilatkozat), csak arra engedéllyel rendelkező vehet át(Posta).
Mi lenne, ha az utcáról betérve a sarki szatócshoz, kezedbe nyomna egy vadidegen ember egy cím nélküli borítékot, melyben az szerepel, hogy tartozól neki 10millával.
Szerintem úgy röhögnéd körbe, ahogy lehet.
Ennyit a jogi eljárásokról.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sifarr
senior tag
válasz darvinya #16963 üzenetére
Hivatalos levelet(jelen esetben a felbontási nyilatkozat), csak arra engedéllyel rendelkező vehet át(Posta).
Mi lenne, ha az utcáról betérve a sarki szatócshoz, kezedbe nyomna egy vadidegen ember egy cím nélküli borítékot, melyben az szerepel, hogy tartozól neki 10millával.
Az, hogy nekem nem hiszel, az rendben van. Szabad országban élünk, megteheted.De idézem a Telenor vonatkozó szabályozását darvinától:
Személyesen a Szolgáltató bármelyik Értékesítési Pontján írásban, felmondó
nyilatkozat aláírásával.
Kérnék bárkit, hogy értelmezze nekem ezt a mondatot, hogy mit jelent magyarul.
Térjen ki arra is, hol szerepel benne a Posta?Én tudom, hogy mit jelent magyarul, de darvinya nekem úgysem hiszi el.
Talán valaki másnak igen.Darvinya!
Mindenben igazad van!
Nem tudok veled vitatkozni. -
aktív tag
válasz sifarr #16962 üzenetére
Akkor ezt érezd megerősítésnek :-). Semmiképpen sem ellened írtam.
Az első hozzászólásban csak azt vázoltam fel, hogy önmagában a Ptk. alkalmazása kevés.
Semmiképpen sem támadásból.Azt viszont nem hittem volna, hogy a Telenor lesz ennyire lúzer, hogy a saját ÁSZF-jét sem hajlandó alkalmazni.
Ez az idézet sem ellened szólt, de azt hiszem az elmúlt pár körbelövöldésben segít.Azaz összefoglalva, adott egy Telenor ÁSZF hivatkozás, amit a Telenor sem tart magára nézve kötelezőnek. Végigkutattam pár módosítást, de permanensen ez a tartalma, így azt sem mondanám hogy friss változtatás lenne.
A kérdés ugyanakkor, hogy miért van ez a tudatos, ÁSZF-et megszegő magatartás.
No money, no honey.
-
-
sethi
senior tag
válasz Heimdallr75 #16966 üzenetére
ergo a posta a telenor üzlete, hisz szerződésük van vele a számlák kézbesítésére
kupleráj az egész -
félisten
Telefonon elintézni valamit lehetetlen, oda kell mennyi és amikor oda eljutunk, hogy név szerint szólítanak akkor értél el valamit. Kíváncsi vagyok mit intéz a fazon nekem.
-
alba-regia
aktív tag
Pár hete telefonon mondta fel a feleségem az egyik Telenoros előfizetését. Na ez bruttó másfel óra volt. Az ismert zenehallgatás, majd szétkapcsolás, majd ugyanez elölről. Utána kapcsolgattak jobbra-balra, de senki sem akarta a szerződést megszüntetni. Az ügyintézők folyamatosan győzködték, hogy ne bontsa fel. A végén már üvöltött velük, mert nem akarták felbontani a szerződést. Így a végére nagy nehezen sikerült.
Egyébként teljesen logikus, hogy személyesen akarja valaki ezt intézni, mivel a szerződést is személyesen kötötte a viszonteladónál (vagy teljesen mindegy, hogy hívják. Egyszóval a szolgáltatót képviselték, amikor aláírták). Csupán egy oka van, hogy ezt már nem lehet: a telenyomorékok így próbálják ezt megnehezíteni, semmi más.
A szolgáltató beépített embereinek meg a rajongóknak annyit azért üzenek, hogy örülök, hogy elégedettek ezzel a céggel. Kívánom, hogy később is így legyen. De! Ne próbáljanak már meggyőzni másokat, hogy minden rendben van, és velünk van a baj!
-
atiro
csendes tag
Sziasztok,
számhordozással, illetve - ha jól tudom a nevét -, "ráhordozással" kapcsolatos kérdésem lenne: van egy Telenor számlás előfizetésem (kb. 3 hónapja, 2 év szolgáltatói hűség) és ezzel párhuzamosan egy Vodafone számlás előfizetésem is (nincs rajta hűségnyilatkozat). Most szeretném a Telenor-nál összevonni a két előfizetésemet úgy, hogy a Vodafone-nál használt számomat tartanám meg, azt ismeri ugyanis minden ismerősöm. Mivel ez nem új előfizetés lenne a Telenor-nál, nem a klasszikus számhordozás van szó. Tudna esetleg valaki segíteni, hogy ez egyáltalán megoldható-e és ha igen,milyen formában? Előre is köszönöm.
-
club1
veterán
válasz DarkByte #16972 üzenetére
Nem tiszta a kérdésed.
Ha arra gondoltál, hogy egyedi úton lecseréled a modemet LTE képesre, akkor nem fog változni a sebesség.
Ha arra gondoltál, hogy aláírsz plusz két évet egy LTE képes modemre a Telenornál, akkor rád fognak tukmálni olyan csomagot a modem mellé, amin elérhető az LTE, így pedig logikusan működni fog a dolog... -
Varszegig
veterán
Különösen az 1 Ft-os telenyomoros utolsó történet üt. Történetesen olyan rendszert programozok, ahol díjakat írunk elő, és bizony az ügyfél nem szokja azt fizetni, amit előírunk. És meg kell oldani az előírás és a befizetés párosítását. Meg tudjuk oldani. A telenyomornak ezúton felajánlom a cégem segítségét az ügyben, olcsón megszámítjuk.
-
asdf_
veterán
Az megvolt amugy, hogy a honapokon keresztuli csendes, nyugalmas havi 5 ezer szamhordozasbol augusztusban 9 ezer lett, szeptemberben 7.5e, oktoberben meg 8.5e?
-
darvinya
titán
Elképesztő mennyien szeretitek ezt a céget.
Attól, hogy itt ágáltok és teljes értetlenkedéssel próbáljátok a másik ember becsapni.
Ez tipikus T-mobil-os és Vodafone-os gondolkodás.
Ott b…szuk át az ügyfelet ahol tudjuk.Sokan vagytok aki saját színvonalát mutatja.
Ez mind szép.
Mindjárt jön a kedves szín hű birka bologatás.Csak tudnám miért itt és ebben az időben.
2012. van.
Anno 50 éve csak olyanok nevelkedtek aki a szín hű birka lett volna.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Miért?
Nem volt tiszta Ászf amikor velük szerződtél?Én sem szeretem, de nem álok neki a nyomormat közszelére kikiálltani.
2000-ben megtanultam a leckét és azóta mint előfizetés a szótáramba nem létezik.
És bármelyik szolgáltatóra igaz, akár tv, internet, stb.Vagy túl öregek vannak itt vagy túl fiatalok.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sethi
senior tag
válasz darvinya #16982 üzenetére
15 éve amikor szerződtem velük még a legkorrektebb szolgáltatónak tartottam, sőt még másfél éve is bátran ajánlottam volna a telenort bárkinek. Akkor még nem voltak divatban az ügyfeleket semmibe vevő módszereik. És igen, annó elolvastam, hogy mit írok alá, de az nem az ami most érvényben van náluk ÁSZF címen
35 vagyok egyébként[ Szerkesztve ]
-
jbl
aktív tag
Én 16 éve vagyok Pannon-os de nekem sem 3G se jó percdij. Pedig akkor kezdtem a netezést mobilon (wap) amikor 345ft korlátlan volt. Ja meg még a telefon számom 6 jegyű volt.
-
eastsider
nagyúr
kérdés
ha én csak számlafizető vagyok, nem tulajdonos, akkor vajon lehet személyesen intézni bármit személyesen az üzletekben?
-
félisten
Hagy ne keressem. Mi az ára a szerződés bontásnak idő előtt? Pl smart4-nek.
-
alba-regia
aktív tag
Mondom én, hogy nincs gond a Telenorral.
A sok vodás meg tés ide jár szabadidejében trollkodni, mint én is.
P.S.
Ne kezdd el olvasni az ÁSZF-et, mert mire a feléig elérsz, megváltozik -
darvinya
titán
Azzal, hogy egy olyan környezeti változás amit most ráerőszakolnak azt nem akarják lenyelni.
Ekkor jön az, hogy a másik ezt jobban megcsinálta.
Hát ezt nagyon kétlem.
A bujtatott dolgokat nehéz észrevenni.2012-ben miért van még barangolási díj?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Vangelis
nagyúr
Smarttarifa exra 7 29990ft és még csak nem is korlátlan beszélgetés.
jah és 8Gb adatforgalom.Kemény havidíj!
Tudom, hogy csak fikázni jövök ide, de ennek is megvan az oka de ez tényleg kemény havidíj.
Már spár utalványt is adnak számhordozás esetén
Beindult a marketing.. de szerintem megint adnak a szarnak egy pofont!
[ Szerkesztve ]
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
-
darvinya
titán
válasz Vangelis #16998 üzenetére
Nézd aki ezt választja az í.j.
Nem tud olvasni és még is ez kell neki és utána jön hőbörögni, hogy miért.Sajnálni csak abban tudnám, ennyire buta.
Amit itt nyújtanak azt olcsóbban kijön bármilyen kártyás és Flexi Net-el.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke