- Mikrotik routerek
- Milyen routert?
- SkyShowtime
- Mesterséges intelligencia topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Router gondok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Aliexpress tapasztalatok
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #16160 üzenetére
Fogalmam sincs, csak el ne kezdjünk lovagolni egy ödémakettő fókuszon, a mondanóm hangsúlya nem a fókuszon lett volna, hanem azon, hogy rohadtul nem a gép teszi a fotót és ez ismét bebizonyosodott (mert amúgy szenzor szinten az ödémakettő nem egy világbajnok és ez pont ilyen szitu, a képek legtöbbje: nagy dinamika, árnyékok, gyanítom, hogy iso sem mindig 100-on úgyhogy ..
Szerintem jól lőtte őket meg, tetszik a sok bokeh, stb. Na mindegy.
NikON
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16162 üzenetére
Az első galériád oké. Ő legyen az a 10% ami nálam a 90 tökjó felett van. A másodikból hogy egyetlen egy sem jön be, az .. full ízlésbeli eltérés. Nekem pont abban van 1-2 kedvencem, a pálmaleveles (vagy milyen). Atom.
A modellfotózás amúgy nem csak annyi, hogy jól meglövöd, jók a fények, stb. Pont most írja Neked m3ss, hogy a modellek is jók. Igen. A jó modellképekhez jó modellek kellenek és ehhez is szem kell, nem ám megyek az utcán és rámutatok egy nőre, hogy NA TE !!! Vagy a tfcd egyen-tucat-csajszik ..
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
válasz flash- #16186 üzenetére
A második úgy-ahogy, aha, a nászvilág jó egynek. Nem büntet, de jó.
De a Tímeással nagy baj van. Ultra életlen minden képe. Nyilván a honlap hibája, felskáláz (pedig csak szimpla fullhd moncsim van), de erre ügyelhetne egy fotós, ha már igényeskedni akar mindenképp. Szóval ez annyira nem adta.
-
#40935168
törölt tag
válasz Graphy #16232 üzenetére
Csak a 90-esem volt szervizben AF rendberakáson, a 24-70 nem.
Közvetlen a németbe, igen. Nagyon simán ment minden és nagyon rendesek voltak, gyors kommunikáció, stb. Zokszó nélkül fogadták és csendben megcsinálgatják őket.
24-70-emet teszteltem a boltban, úgy hoztam el. Ő még nem járt szervizben, egyelőre nem is kell. Múltkor kicsit kiakadtam az AF-re, hogy sehogy sem jó, se +5-ön, se +15-ön, de +15 körül néha atom karc, wtf...
Aztán elgondolkodtam, hmm itt valamit nagyon nem okén csinálok. Beállítottam neki az egy hónappal korábban, sokáig használt -5-öt, amit végül -7-re finomhangoltam és láss csodát, 10/9 találati arány (nem kamu), csak pislogok. Ezt az erős fényű felhős eget nagyon szereti, a napfényt is. A belinkelt kép f/5.6 és a csaj fölé álltam (átléptem rajta), semmi extra. Kézből katt, jónapot, karc. Szeressük.
-
#40935168
törölt tag
Igen, a bokeh-ban lévő CA az retus. Hálistennek egyszínű általában, így szelektíven kell csinálni: kijelölöd az összes olyan részt a képen, ahol ez látszik, új réteg(ek) és csak azt a színt elvenni a képből, vagy hue-ját elhúzni, ilyesmik.. aztán finomítod a layer áttetszőségével az elvétel erejét, ilyesmik.. kicsit pepecs, de annyira nem vész.
Viszont én sem tudok róla, hogy lenne rá valami gyors ecset vagy ilyesmi.
-
#40935168
törölt tag
Sztem meg pixelsűrűség függő, D800 és D7000 sűrűsége kb ugyanaz, ergo nekünk a reciprokszabályunk is egyforma. Az más, hogy ez 70 milinél 1/70 helyett már 1/100, de akkor mindkettő váznak. (csak mondtam valamit).
Hiszen rázkódás esetén a fénnyaláb ugyanannyit mozdul el FX és DX esetén is, mindkettő érzékelőn. X tizedmillimétert például.
Ha leméretezve, adott fix felbontásra nézzük a képeket, reciprokszabály érvényes. Ha pixelszinten kukkoljuk őket, ott már a pixelsűrűség miatt nagyobb bemoccnak tűnik a végső képen ugyanaz a fizikai kis bemocc is, így a reciprokszabály borul.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Freddy, bocs. Muszáj. Sorry. Majd .. adok sört. Sokat, jó ?
... és forceberg-nek is:
1. az a bemoccanás, amit egy - teszem azt - 1mm-es shake csinál, amikor simán az obi vége kicsit "Rázkódik", mozog.. - szóval ez a bemoccanás ha 1 centi nagyságú az obi végén, abból mind az FX, mind a DX szenzoron lesz x tizedmilliméter fénnyaláb-eltérés. Éspedig ugyanannyi. Az FX ilyenkor csak területben különbözik a DX-től, de ettől még az 50-es obi ugyanazt vetíti az érzékelősíkra, akár FX, akár DX lapka van ott, ugyanakkora az eltérés rázkódás esetén mindkét lapnál. Csak az egyikük kisebb és a kivetített körön belül van jóval, a másik meg sarkaival érinti a kört (kábé, amúgy nem egészen). Még nem a képről beszélek, nem a végeredményről, hanem hogy hány fotodiódán okoz eltérést a rázkódás adott idő alatt. Ugyanannyin, azonos pixelsűrűségnél.
2. D800 36 MP-je = D7000 16MP, kb azonos pixelsűrűség. Ergo, ha a kép közepére beeső nyaláb 2 millimétert "berázkódik" (=máshova esik a rázás két végpontján), az ugyanannyi pixelnyi elmozdulást jelent a szenzoron mindegyiknél. Legyen 100 pixel a 16MP-s szenzoron is és a 36-oson is. Utóbbinak hosszabb fizikailag mindkét oldala, de a közepén ez a 100 pixel bemocc ugyanaz a fizikai milliméter táv és ugyanúgy 100 fizikai fotodióda, mint a DX tesónál. Kispálya a nagy focipálya közepén, ahol a játékos ugyanúgy 100-at lép, mire kicselezi az ellenfelet, tökmindegy, melyiken fut.
3. A DX crop vázak ezt a bemoccanást "felnagyítják", mintha zoom-olnánk a 36-os végső képbe. A 100 pixel bemoccanás mértéke a DX szenzornak 10%-át veszi el, az FX-nek meg csak 6-ot. (Csak mondtam valamit). Másképp: 16 megapixel DX-nek 100 pixel vízszintes eltérés az összképnek nagyobb hányada és látványosabb emiatt, mint 36 megapixelen 100 pixel eltérés. DX: 4.928 pixel, FX: 7.360, a vízszintes élek. 100 nagyobb része arányaiban a 4928-nak, mint a 7360-nak.
4. 100% pixelszint nézetben a monitoron is 100 pixel eltérés lesz a rázás, mindkét immár digitális képnél. De ha a monitorra "fit to screen" módban leméretezzük, pl. fullhd-re mindkét képet, akkor a 36-osban sokkal több vízszintes és függőleges sor/oszlop van, ergo ugyanakkorára lehozva kisebb lesz az eltérés mértéke FX-en, mint DX-en.
Tehát attól is függ, pixelkukkerkedünk-e avagy sem.
- A teljes képet nézve DX-en a shake nagyobbnak tűnik. Az más, hogy DX-en a csajnak mondjuk nincs válla, FX-en pedig van. Más a képkivágás.
- Pixelszintet nézve (ahol képkivágás/crop mint olyan nem tényező), FX és DX shake ugyanannyi, pl. a kép közepén nézve. 100 pixel lesz mindkettőnél. JohnyBlue 90-es Tamija nem rázkódik jobban fizikailag az ő vázán, mint az enyémen az én 90-es Tamim, sőt, mindkettő Tami azonos rázkódásmennyiség esetén ugyanakkora eltérést produkál az érzékelősíkokra, lásd fentebb. De mivel a vetített képet a kisebb DX szenzor "csonkolja", amikor abból kapunk képet, mi kvázi "belenagyítunk" ezért lesz a digitális képen nagyobb rázkódás. Nem azért, mert az obi nagyít nagyobbat.
- mindez azonos pixelsűrűségnél érvényes a két gép között. Értelemszerűen nagyobb pixelsűrűségnél a fizikai nyalábkorrekció is ugyanannyi, de a nyaláb alatt már több pixelt érint a bemoccanás, mert sűrűbben vannak, ami a végső képen ciki.Attól is függ, milyen az FX és DX gép egymáshoz viszonyított pixelsűrűsége. 24MP-s DX vázon jobban kell ügyelni a kitartásra, mint a 16DX-nek megfelelő D800-on. A 24MP DX felbontás FX-en már 54MP lenne. És ahol mindkét szenzor rajzol, a 24-es DX és a nemlétező 54-es FX, a kép közepe és körülötte, ott ugyanúgy is viselkedik mindkettő. (pixelszint nézet).
Pixelsűrűség: 16MP FX és 36MP FX esetén, á lá D700-D800:
- 16MP alá (pl monitorra) leméretezett végső kép esetén ugyanannyi a shake D700 és D800 esetében is a képen. Fullhd-ra dolgozva ki mindkettőt, 100 pixeles bemoccból lesz mittomén, nem matekolok, 4 pixel bemocc, az a végső képen mindegyiknél 4 pixel lesz.
- pixelszinten a D800-on sokkal nagyobb az eltérés, de 16MP-ig ugyanannyi, mint a D700-é.Szóval ez így alsóhangon egy háromrésztvevős egyenlet Nézet (100% vagy full hd leméretezve), pixelsűrűség (elmoccanás mértéke hány fotódiódát/pixelt érint), (B)érzékelőméret(/B) (képkivágás, crop, "zoom" hatás, ami DX-nél indirekt növeli a bemocc mértékét azonos fizikai bemocc mellett).
Nekem, aki pixelkukker idióta, mert ha már ilyen vázat vettem, legyek ugye az, igen, sokkal fontosabb, hogy rohadt nagy nyomatokhoz betonstabilan tartsam a vázat és itt jön Aleister 150-es mókája az 1/150-nel. Inkább 1/200 kell oda. Ugyanakkor ha ő és kleroo egy közös sínre rögzítenék a két vázat, kicsit bemozgatjuk, katt, majd leméretezzük a képeket 16MP alá, legyen kettő, fullhd, tökmindegy, melyik lövi, a csajszinak jó lesz ígyis-úgyis ha mondjuk modellfotó van. Netre, webre fullhd doszt elég. Ugyanakkora a bemocc a végső képen. Ha már mindegyikük vmi komoly céllal lőné ugyanezt a témát ahova kell a fullfelbontás, aleister hamarabb menne "homályba" 1/150-nel (pixelkukk ugye).
És jön a negyedik paraméter, a nézőpont, mert ha ezt az óriásplakátot én a kocsiból nézem, 50m messzeségből, ide a bökőt, hogy nem látok rajta semmi shake-et, míg közelről (pixelkukk) hogyne. Trololol.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És amúgy egy VR hatékonyságát is így érdemes csak mérni a tesztekben, hogy mérik mondjuk fullhd képeken, hány f-stoppot fog a VR, mert így kiküszöbölik az eltérő pixelsűrűség okozta hibás számítást. Olyan mégsem lehet, hogy egy 70-200 2.8 VR II a D700-on 4 stoppos, a D800-on meg már csak 2 stoppos. Ez nem obiteszt lenne, legalábbis egymáshoz mérve az obikat semmiképp. És itt se svéd, se finn gombom nincs arra vonatkozóan, a Nikon mikor egy 4 fényértéknyi fogást állít a 70-200 VR II-re, amit a LensTip letesztel és kijön egy erős 3.5 f-stop hatékonyság, ezt milyen vázra állítja Nikon és milyen vázon teszteli LensTip, illetve milyen pixelsűrűség mellett, bla bla..
Totálhalál.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz *Ropi* #16267 üzenetére
Erről a frekiretus-bigyóról majd dumáljunk alkalomadtán. Tököm kivan vele. Nagy képet retusálva ha kisebben nézed, szét van mosva az arc, míg 1:1-ben nézve vannak pórusok. Ha meg a kicsi képnek megfelelően több textúrát teszel rá, hogy ne tűnjön mosottnak, 1:1-ben normál nézetben broáf.
Kiv vagyok, mi az az arany középút, amivel mondjuk a középformátumos profik dolgoznak. Szerintem nincs ilyen. Gondolom, totál felhasználásfüggő a mosás mértéke: más mértékű mosást paramétereznek retusnál a prospektusba, mást a netre, webes felületekre, mást az óriásplakátra... mindig a végső méretnek és a szemlélőnek megfelelőt, hogy ne legyen se mosott, se pórusokkal meg mitesszerekkel teli.
Fanninál határeset-szinten látszanak a pórusok fullhd-n. De már egy Facebook-nyi picit kisebb méretben egyből tűnnek el és mosottabb. Shit.
[ Módosította: crey ]
-
#40935168
törölt tag
válasz forceberg #16274 üzenetére
Lezsibbadtam. Hát én sem az optikai tengely mentén szoktam előre-hátra rázni a gépet, mintha pumpálnék valami légkalapáccsal szembe előre Az obi vége pedig gyanítom, nem a szenzor közepe körül fordul el, hanem a kereső körül - mindenkinél, kivétel nélkül. Bár még ez sem igaz, mert ha a fejedhez tartod - kivéve LiveView - akkor kb. az agyunk körül fordul el az egész szett.. nagyjából így valahogy.
Szerk.: nekem kb. a fülem körül. Aha, most hogy így a tükörben bólogatok mint egy idióta, jaaa. Fül lesz az !
Fogalmazz pontosabban legközelebb, kérlek.
[ Szerkesztve ]
-
-
#40935168
törölt tag
válasz Gulyopapa #16307 üzenetére
Felbontása 12MP, de fullframe és új szenzor. Klassz gép lesz esti fotókhoz. Annyi, hogy jól kell meglőni, mert a crop lehetőség itt kisebb, mint egy nagyobb felbontású váznál, de még így is bőven jó netre, 1920-as felbontás körülre.
Csillagos ég, timelapse.. .. nincs kopó zárszerkezet.. annyit lősz vele idiótán, amennyit akarsz, kint hagyhatod akár minden egyes estét végiglőni párezer expóval .. és 6400-en körberöhögsz mindenkit, de jobbat mondok: iso-t kicsit csavarod fentebb és értékelhető képet lősz a Tejútrendszerről sötét helyen, kézből. Na az milyen már
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Gulyopapa #16319 üzenetére
Szerintem a fullframe fontosabb, mint a milc. Te 5D-ről jöttél le, előbb válts vissza oda. Vagy milc-fullframe. A másik, hogy R minek ? D800 tök oké, szeretem nagyon. Mellé egy A7S iso bajnok, a Sony által hozzá gyártott Nikon F mount adapterrel és használom azon is a meglévő obikat szépen, ahogy kell. De előbb a 70-200 VR II úgyhogy az A7S még odébb van.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16376 üzenetére
Simán a giroszkóp vagy mélységélesség gombra rátenni a bankváltást és kész. Az auto-iso egy zseniális cucc, feszt azon használom a vázat (kivéve stúdió, vagy amikor mozdulatlan modell fotó van és szándékosan iso100-on akarom tartani akkor is, ha R-nél bőven hosszabb a záridő - mivel a VR fogja, az auto iso pedig nincs tekintettel a VR-re).
amit egyetlen mozdulattal lehet váltani attól függően, hogy a nagylátó vagy a tele végén vagyok.
Szerintem azt akartad inkább írni, hogy egyetlen mozdulattal lehet váltani attól függően, hogy mozognak-e az emberek, vagy nem mozognak.
A nagylátó és a tele vég gyutávját ugyanis belekalkulálja a váz az AUTO ISO-ba a reciprokszabályhoz. m3ss és Te pedig épp az emberek mozgásáról vagy mozdulatlanságáról beszélgettetek. Ergo, lenne egy normál R szabályos auto iso bank, illetve egy VR-el lőhető, mozdulatlantémás, hosszabb záridős auto iso bank (auto iso finomhangolás csúszka eltolva).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16385 üzenetére
Amúgy én is így témáznék. Egy Sony A7S-en, vagy Nikon DF-en, D4-en nem lenne téma tojni a magas iso-ra, de a 800-ból csak úgy csalható ki nagy zajmentes kép, ha alacsony marad az iso. Persze a kis fotókönyvbe nyomtatott képekhez nem kell 36MP, lemérezetve a 800 is szép képeket produkál nagy iso-n is, de nem árt neki az, amit Te is írtál.
Eddig én sem így használtam, hanem inkább felnyomtam az auto iso-t 6400-re és kész. Vagy alacsonyabban maradtam és a mozdulatlan téma (pap előtt állás, jónép ül, stb) jó lett, míg egy kis mozgás már azonnal mosódott, ahogy m3ss mondja.
Most ismerkedem én is ezekkel a bankokkal, meg már tudom azt is, mely gombokat nem használom szinte soha a gépen.
- AF ON
- Giroszkóp a bajonettnél
- BKT (még, de ezt tájfotóhoz lehet ki-ki próbálom)
- QUAL
-
#40935168
törölt tag
válasz Mercutio_ #16436 üzenetére
Sok koncertet fotoz (lowlight) es amugyis agyalt vmi FX-en (mert miert ne) - D600 olajfonomito, 610 draga, betrollkodtam neki egy 6D-t par hete, nagy iso, dual AF micro adjust, fullframe, D610 alatt arban, 20 MP. Idealis neki. Elultettem a bogarat a fuleben es kis matek utan meglepte. Szerintem szeretni fogja nagyon
Ez az ideologia mogotte, zarojelben. A fo indok tovabbra is a miert-ne.
Jo dontes volt. Megtapiztam, uhh nagyon mas vilag es meg a 7000 utan is lesz mit tanulnia kezeles, stb.
Durva, hogy ergonomikusok a Nikonok is es a Canonok is, megis mennyire A es B utat jar a ketto. Mokas lesz atszokni, de a kepek karpotoljak majd
-
#40935168
törölt tag
válasz Larry303 #16440 üzenetére
En nem.
Jo a 600 csak minden fotozas elott-utan szenzort takaritani olyan pszichesen nyomaszto buli lehet, a 610 pedig dragabb (nem sokkal, mint a 6D, de dragabb).
A Nikon nagyon elkurta szvsz ezt a 600/610 mizeriat. Garba kellett volna intezni az osszes olajozast suru bocsanatkeresek kozepette es az immar jo 610-eket 600-kent az eredeti aron adni es kesz. Varial itt a semmivel, a penzt meg elkeri. Kb D4 vs D4s, na annak sincs semmi de semmi ertelme, egy D4x AA nelkuli 36MP dual Expeed-el, 8 fps-el, az idiota Sony kartyafoglalat nelkul (helyette CF), egy nagy iso-s osszevont pixeles szenzorkiolvasassal (kisebb megapixelen) bombakent robbant volna. Igy meg kb. elkullog az 1Dx arnyekaban.
-
#40935168
törölt tag
válasz Larry303 #16455 üzenetére
Hát azért a 6D fókuszrendszere sem az az über hype, középső pont büntet, a többi meg kb. "kuka".. a D600/610 pedig két "kistank" hozzá képest, ha kézbe veszed, a 700-800 nagytankokról nem is beszélve. Nagyon más világ a Canon, a 6D kezelése pedig még veterán Canonosoknál is felhúzza néha az egyik szemöldököt
Pöpec váz, de nem maga a D600/610 tehet arról, hogy most jobb vétel a 6D, hanem a Nikon hozzáállása a gyártási hibákhoz, a 610 puszta létezése is nonszensz, ezt 600-nak kéne hívni és jó zárral 600-as áron adni, nem 610-ként elnevezve feláron, mint most. Hiába cserélik már, a fogyasztói bizalom valszeg kimaradt a marketing osztálynak a suliban anno..
Jó belépő FX mindkettő, szvsz, csak most a 6D jobb vétel, ennyi. Komplett rendszerváltással együtt már nem biztos, de lehet, még úgy is. Ez obipark függő és hogy milyen cuccot ad el az ember, mennyiért. JB-nek bejött, de ez nem egy általános recept mindenkire sztem, hogy tessék, így csináld.
X100S: nekem is megvan már a 800-as mellé a második váz (kütyübuzulás), de még van előtte 1-2 tétel a sorban.
-
#40935168
törölt tag
válasz alba-regia #16463 üzenetére
Az AF sztem az új Sigma-knál is a régi maradt. Van egy rahedli tévesztgetős darab és 1-2 kivétel.
-
#40935168
törölt tag
Urak, négyszámjegyű vázak közül melyik tud AF fine tune-t ? 5100 még nem, vagy már igen ? (7xxx tuti..) ..
-
#40935168
törölt tag
válasz ATM_automata #16545 üzenetére
Ok thx, akkor ezek szerint sem az 5xxx széria Nikonban, sem a háromjegyű kanyonok nem tudják még. Vmi ilyesmit akartam csak tudni. Thx.
@ spanyi: Akkor tőlem is egy kis borult művészet: [link] - ez megvan vinyl-ben, összesen ha volt 3x tű alatt. Gigaultramegafapfapfap.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Throme #16563 üzenetére
Azért ez így nem egészen kerek. Én például elég sok helyen műanyag helyett festéket tapogatok, és ahol a festék lekopik majd idővel, vagy megütöm, vagy ilyesmi, ott egyből magnéziumot. [link]
A gumik sem fedik a vázat teljesen, hüvelykujjamnál pl. ahol a gép súlya miatt kopik a gumi erősebben, szintén már fém van.
Télen irigylem a műanyagosokat. A fém váz k*hideg kesztyű nélkül, míg - jól emlékszem - a kis műanyag EOS 450D-met anno simán fogdostam minusz 1-2 fokban csupasz kézzel, nem volt ez a hideg fagyos feeling.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen