Új hozzászólás Aktív témák

  • gaborka8x8

    aktív tag

    Ha az AKG K551-esnek nem csak a kinézete, hanem esetleg a hangja is hasonlít a K550-esére, akkor meglehetősen csodálkozom, hogy ilyen nagy rajongótábora van. Mint egy másik fórumon korábban már leírtam, 2012 decemberében (Hoffmann Lászlónak köszönhetően)több, mint két hétig volt nálam egy K550-es tesztelésen, és ahogy ott fogalmaztam, "Ha nagyon röviden akarnám jellemezni, akkor egyszerűen visít, mint a malac." Azaz, a magas hangok tolakodók, bántók, érdesek (reszelősek) és ami a legnagyobb probléma, hogy kitartott magas hangok esetén egyszerűen betorzít. (Nem alig észrevehetően, hanem erősen.) A Hi-Fi-ben eléggé elfogadott, hogy az emberi hang, ezen belül is a női szoprán az egyik referencia hang hangsugárzók értékelésekor, mert akármennyire könnyűnek is látszik, a valóságban igen nehéz élethűen visszaadni.Azaz úgy, hogy az énekes ne kezdjen el sziszegni, pöszíteni, a hangja ne váljon reszelősé, se nazálissá, stb. Szintén ott írtam akkor, hogy " Ha Kincses Veronikát, Marton Évát vagy Miklósa Erikát valóban olyan hanggal verte volna meg az isten, amilyennel a K550-ből megszólalnak, akkor huszadrangú operaénekesek sem lehetnének. Ha a hegedű valóban úgy szólna, ahogy a K550-ből, akkor valószínűleg régen kikopott volna a szólóhangszerek sorából."
    Valóban ennyire másként hallanánk? Nem hiszem. Valóban ennyire mást keresnénk a fejhallgatóból visszakapott hangban? Ezt sem hiszem. Akkor mi lehet az oka, hogy ennyire másként ítéljük meg pl. a K550-est?

    "A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

Új hozzászólás Aktív témák