Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Dorien #100979 üzenetére

    Talán feltűnt, de eléggé "szőrösszívű" voltam a leírásnál, és nyilván a saját ízlésem szerintieket írtam le.

    Elég sok dolog számít:
    - a Topping elég részletező DAC, így egy "megengedőbb" vagy "elmosóbb" lánc kevésbé domborítja ki felül a két fejest
    - korábban írtam, hogy meg vagyok fázva, és egyébként is érzékeny vagyok a magas hangokra, ezért is hangsúlyoztam ki, hogy én így hallom, ez szerintem egyedi ízlés (vagy anatómia)
    - mindkét fejes új, tehát se a párnák, se a szorítóerő nincs még bepuhulva és beállva, plusz azért 100 órát érdemes várni a fejesekkel, így a Fidelio még finomodhat, de lényegesen már nem valószínű, hogy változni fog bármelyik fejes karaktere

    Egyikben sem elviselhetetlen a magas, és mindegyik máshol "sok". Van olyan zene vagy videó, ahol az egyik sziszeg, a másik abszolút nem, és fordítva. A HD560s magasai talán kicsit karcosabbak, ha az a zene éppen olyan frekiket tartalmaz, a Fidelionál meg több helyen előfordult, hogy kicsit túltolta a "szikrázást". De ez nagyon zenefüggő, és az se mindegy, hogy a youtuber a felvételre rakott de-essinget, vagy sem. Van, aki beszél, és mintha a fülem szurkálná, a másik fejesen meg semmi, aztán jön a másik beszélő, és az meg a másik fejesen sok.

    Alapvetően dobozból kivéve, általános felhasználásra inkább a Fidelio, szerintem abban kevesebb a kompromisszum, de a HD560s meg "profibban" lapos, abban meg az tetszik.

    #100978 Polllen: persze, ez abszolút ízlés dolga. Privátban beszéltem kNG fórumtárssal még a HD560s-ről, és neki írtam, hogy tök jó kis fejes, csak számomra a hűségnél vérzik el. Egyszerűen semmit nem ad úgy vissza, amilyen. Valószínűleg persze nem azért, mert nem lenne képes rá, hanem azért, mert egyszerűen nem ilyen "flat" fejesekre keverik a zenéket.

    Hallgasd meg ezt a számot. Mivel ez nem valami gyors zene, nem szól sok hangsáv egyszerre, így jól meg lehet vele fogni az ének és a hangszerek visszaadását. Meghallgatom a HD560s-en, és egész jó, de valahogy nem az igazi sem az ének, sem a hangszerek. Ha a Fidelion hallgatom, akkor több a "test", kicsit színesebb a hang, és élvezhetőbb lesz az előadás. Ha meg a HD600-on hallgatom meg, akkor kibeb..ttjól szól. Ha nem hallom a másodikat, az elsővel akkor is jól szól, de ha bejön a képbe a harmadik fejes, akkor lemossa mindkettőt. Szóval amikor arról beszélünk, hogy "ez jó", akkor azért nem szabad elmenni amellett, hogy valószínűleg lehet még annál is jobb, csak esetleg azt még nem tapasztaltuk.

    Ennél a számnál (legelső track) a csörgőre hívtam fel a figyelmét (3 perc körül jön be, 4 perc körül már ütemes). Ez jobbról szól, így ha zavaró, akkor különösen az, mivel csak a fél fejedet "üti". Ez mindkét fejesnél kiemelt, míg például a HD600-nál vagy a DT770-nél nem igazán, hanem belefolyik a zenébe. Ez a szám (is) jobban szól a Fidelio-n összképre, de a csörgő azon már "idegesítő", míg a HD560s-en szimplán csak "sok".

    Belemehetnék még jobban, de azért is írtam le, hogy én érzékeny vagyok a sziszegésre, mert tudom, hogy van, aki nem, sőt van, aki kifejezetten szereti, ha csörög, mert korral / anatómiailag / megszokásból nem hogy nem érzékeny a magasra, de kifejezetten gyengébb ott a hallása. Faterom pl. mindig úgy hangolta be az autórádiót régen, hogy megőrültem tőle, milyen élesek voltak a magasak, és azt mondta, hogy ő így szereti. Ez tehát ízlés dolga.

Új hozzászólás Aktív témák