-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gzula[HUN]
őstag
válasz sanyi32 #100749 üzenetére
Enyém is nyikorgott, de "bekopással" eltűnt. Szerintem is inkább kiegyenlített (annál picit melegebb egy hangyányit), simán összehasonlítanám valamelyik 559-nél drágább 5-ös sorozatú Sennheisernel. Meg egy Philips SHP9500-assal is.
[ Szerkesztve ]
Eladó Meze 99 Neo: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/gzula_hun/index.html
-
-
Ba cy lus
őstag
Igazából ez nem annyira részletesség, amiről írsz, mint inkább részletezés, vagy talán helyesebb az a szó, hogy idegesség a hangban. A részletesség maga abszolút való zenehallgatásra, az idegesség viszont nem igazán. Tehát pl. a HD650 egy részletesebb, jobb felbontású fejhallgató a HD560S-nél, de abszolút relax.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Ba cy lus #100753 üzenetére
Jogos, a részletezés talán jobb szó erre, de végülis leírtam, hogy szétszed mindent, és olyan, mintha külön hallanád. Nem rossz, csak nem nyugis zenehallgatás. Gondolom van olyan erősítő vagy DAC, ami ezt kellően elmossa, és ott nem zavaró. A magas hangokra pedig valószínűleg a fülem érzékeny, a fejes csak őszinte.
#100752 btraven: oké, általánosságban beszéltem, nem direkt egy digitális EQ-ról. És nem tervezem a használatát, mert felesleges.
-
kNG
senior tag
Nekem a HD560s-el röviden az a tapasztalatom, hogy:
- Az Atom stackről hosszú távon hallgathatatlan, és olyasmi a hangja mint amit Tin leírt
- Az általam használt MicroFluentStackkel (választott OPA-kat lásd fentebb), valamint TMP Audio IC-kel és USB kábellel, viszont teljesen átformálódik, és pontosan azt a hangot hozza, amit én kerestem. Belépő hifiben nekem most ez a csúcs, innen oldalra lépegetni nem tervezek, mert nincs értelme, semmi sem tetszene jobban ebben az árkategóriában. Innen már csak feljebb (majd egyszer).De ami legfontosabb, az a tapasztalat, és számomra a következő a konklúzió: láncok hangjáról érdemes beszélni, nem fejhallgatók hangjáról. Ugyanaz a fejhallgató más forrásról teljesen másképp szól(hat). A tuti pedig továbbra is az, amit az "öregek" mondanak. Vásárlás előtt (amennyiben lehetséges) meg kell hallgatni a fejhallgatót saját láncról (csak így fog kiderülni, abba illeni fog-e, vagy sem).
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
kNG
senior tag
válasz bitrograde #100750 üzenetére
Köszi, ezt a vonalat akkor (fejben) nem fogom erőltetni, a leírásod alapján nem az én eszközöm lenne.
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
kNG
senior tag
-
Tin
veterán
Egy kérdés: 1-10-es skálán mennyire melegnek ítéled meg a láncod, ami a fejes előtt van?
Mert már kezdem hülyén érezni magam, amikor arról beszélsz, hogy ááá, a Topping túl világos hozzá, meg hogy amit én hallgatok, az inkább világos, pedig egyáltalán nem az.
Direkt előszedtem most pár itthoni fejest. ATH M40x hangja ismerős? Ezen a láncon már túl sok benne a mély. Abban az M40x-ben, amit amúgy általában kiegyensúlyozottabb hangzásúnak mondanak a nagyobb testvérhez képest, sőt, gyenge forrásról vékonyan szól. Hát itt az M50x konkrétan hallgathatatlan lenne. A DT770Pro/80 nagyjából rendben van, nem túl sok a mély, de éppen elég. Az Audiofly AF240-en is picit több a mély, mint kéne. A HD600-ból kijön, ami benne van, annak éppenséggel a Topping részletessége tesz jót. Most nincs pofám kibontani a fiam karácsonyra szánt HyperX Cloud II-ét, de kb el tudom képzelni, hogy szólna.
Mellesleg direkt megnéztem az M40x-et csak a Topping fejhallgató kimenetéről, és úgy moderáltabb a mély, de egy leheletnyit még mindig több, mint ami az én ízlésemnek való.
Hidd el, hogy a lánc, amit használok, még a Toppinggal is meleg hangzású. Innentől fogva ahhoz, hogy a HD560s-ből kellemes mélyekkel rendelkező, felül nem csilingelő-sziszegő fejest csinálj, valami konkrétan durván meleg láncot kell elé tegyél. Vagy én vagyok a hülye, vagy nem tudom.
-
kNG
senior tag
Nem tudom egy skálán (és szerintem nem is lehet) ezt meghatározni. Elsősorban abból indulj ki amit hallasz a TE láncodon, miből van túl kevés, miből túl sok, mi pont jó, és akkor nagyjából be tudod lőni merre szeretnél haladni (legyen szó akár fejhallgatóról, akár másik erősítőről, DAC-ról, vagy éppen lehetőség esetén OPA cseréről). Mindenki másképp hall (legalábbis ez a mondás), és szubjektív kinek mi tetszik. Végeredményben egyetlen egy dolog a lényeg, az pedig az, hogy Neked mi tetszik, és Te mit hallgatsz szívesen!
Én az Atom Stackkel nagyon jól kiismertem a fejhallgatóim hangkarakterét, de egy idő után meguntam, hogy tökéletesnek kell(ene) mindennek lennie ahhoz, hogy hosszú távon (!) élvezhetően lehessen vele zenét hallgatni, minden zenei műfajt vegyesen (!) hallgatva. Legyen jó a fejhallgató, tökéletes a masterelés, meg a kutya f***át...ezen kívül az én füleim szerint (!) van egyfajta digitális hidegsége is, ami lefárasztott, nem tetszett...rájöttem, hogy ez nem feltétlenül az én utam, és nem érdekel ha az AMP és a DAC beleszól a fejhallgató eredeti karakterébe egy kicsit (!) ha a végeredmény nekem tetsző, és zenei.
Szerettem volna tehát egy zeneibb, analógosabb hang felé haladni, először SPL termékben gondolkodtam, de itt a fórumon ajánlották a MicroFluentAmp-ot és DAC-ot. Szimpatikus volt, hogy cserélhető a DAC-ban az OPA, ezáltal hangolható az eszköz, valamint a gyártó is szimpatikus volt, így belevágtam. Másodjára sikerült megtalálnom azt az OPA kombinációt, ami nekem szimpatikus, így a stack hangja zenei, természetes, analógos, részletes (de nem fárasztó), kellőképpen levegős és folyékony az én füleim szerint. Ezt mutatja meg az 560S. Controlled kimeneten a neutrálistól enyhén sötétebb és melegebb hangú a stack (a stackben összesen van kettő enyhén sötétebb, és egy enyhén világosabb OPA).
Az én füleim szerint nem sokkal, de érezhetően és érzékelhetően sötétebb és melegebb az MF Stackem a neutrálistól...a K371 pl. már nem illene hozzá, és valószínűleg a HD559-em sem. A HD560S-el pont tökéletes (az én füleimnek) az összhang. Az általad említett fejhallgatókat még nem hallottam.
[ Szerkesztve ]
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
btraven
őstag
[link]
Légvezetéses fejhallgató? Az mi?
Eddig csak csontvezetésesről hallottam. -
Tin
veterán
Miért ne lehetne meghatározni? Legyen 10 a nagyon meleg hangzás, ami egy világos fejesből is meleget csinál, 5 a neutrális, 0 meg az annyira világos, ami még egy basshead fejesben is csak alig érzed a mélyet, annyira világosat csinál belőle. Még az én kb 6-7-es láncom is melegíti a hangját ennek a neutrális fejesnek, csakhogy én enyhén meleg fejeseket szeretek, azokat pont oda emeli fel, ahol én szeretem. Ennek az valóban kevés. De most zenehallgatásról beszélünk. Volt sokáig HD555-öm, na abban nem volt semmi mély, szóval tudom, milyen a világos hangzás, és nincs is bajom vele.
Csak amikor azt mondod, hogy ez a fejes mindenre remek, és nem fárasztó, nem tudok egyetérteni. A zenéim felével nem jó, mert darabokra szedi őket, és egyszerűen nem jó hallgatni. Ez eleve nem egy fun fejhallgató, hanem analitikus, arra viszont biztos, hogy rohadt jó. A többi fejest (M40x, DT770, HD600) azért írtam, mert annyira sztenderdek, hogy mindenki be tudja lőni, hogy ha az egyik pont jó, vagy pont sok, akkor hol lehet a lánc. Az alapján, amit a sajátodról leírsz, az M40x hallgathatatlan lenne rajta, és a DT770-ben is túl sok lenne a mély. A HD600-ból meg csinálna egy meleg fejes. Ha ebből meleget csinál, akkor abból forrót.
Én nem azt mondom, hogy ez egy rossz fejes, mert nem az. Ez egy olyan fejes, amivel nem tudok mit kezdeni, mert egyrészt a zenéim felét tönkreteszi, vannak YT videók, amikben a csávónak úgy sziszeg a hangja, hogy hallgathatatlan, zenéknél ugyanígy, mélyre tényleg lemegy, de a 100-300 tartományban azért nem domborodik, de gondolom pont ezért mondják flatnek.
Meghallgattam ezen a fejesen jó pár zenét. Többet között azt is, amit küldtem neked. Nem tudom, milyen fejeseket próbáltál, de az a szám például elég jól szólt ezen, de a HD600-on meg sokkal jobb. Nagyjából minden. Nem csak azért, mert 2-3x annyira berül a fejes, hanem mert egyszerűen jobb a hangja. Az sokkal inkább zenehallgatásra való, mint ez.
Értsd meg, nem vitázni akarok, csak megérteni, miért van ekkora különbség. Persze van egyrészt az ízlés, másrészt az egyéni tulajdonságok, aztán tényleg van a lánc, a zene, annak felbontása, meg a fejes, meg minden más. De egyszerűen nem értem, hogy miközben ugyanazt hallom, amit most már a többedik reviewer, akit megnézek, te mégis mást állítasz.
Szóval újra megkérdezem: nem lehet, hogy valami nagyon meleg hangzású láncon hallgatod a fejest, és így lesz belőle kellemesen meleg hangzás? A kiemelt cin részből pedig vagy levesz a DAC-od, vagy nem érzékeny rá a füled.
bkercso: légyszi mondd már el, hogy amit ő használ lánc, annak milyen a hangja. Mégiscsak te csináltad
[ Szerkesztve ]
-
kNG
senior tag
A különbség az AMP és a DAC ami előtte van, és annak a minősége. Teszteket nézve azt fogod visszahallani/olvasni, milyen egy neutrális láncról a HD560s hangja. Én arra nem pazarlom az időm, hogy a neutrális Atom Stackről hallgassam, kipróbáltam, azzal nem tetszik a hangja (steril, shrill, vékony, analitikus, elemző, nem zenei, stb.). Az MF Stackről meg szimplán jól szól, úgy, ahogy a fentebbi HSZ-ekben írtam.
Ugyanazokat a köröket futjuk sokadjára. Te leírod hogy a Te láncoddal nem szól szépen, én leírom hogy az én mérésekre kihegyezett neutrális láncommal nem szól szépen, de az MF Stackes lánccal igen, amit Te nem igazán értesz, és ragaszkodsz egy skálázáshoz, amit én nem tudok így meghatározni. Közös viszonyítási pontunk nincs, nem kizárt hogy másképp hallunk, és másfajta hang tetszik nekünk (amikor írtad hogy a DT770 PRO-val pont jók a mélyek, meglepődtem, mert nekem az valószínűleg már sok lenne). Részemről maximális tisztelettel zárnám a témát, nem szeretném ezzel telespamelni a fórumot.
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
Troy.
addikt
Sziasztok!
Beszereztem egy HP HyperX Cloud II fejhallgatót. Ami először szembe tűnt, hogy nagyon rövid a kábele (talán 1 méter??), ami megkérdőjelezi a használhatóságát.Az asztali pc lent van a földön, így gyakorlatilag nem is lehet használni kényelmesen.
.
-
Tin
veterán
De pontosan nem erről van szó, most néztem meg vagy 5 review-t, és mindenki kiemeli, hogy igen, baromi jó a fejes bizonyos zenékre, és baromira nem jó bizonyosakra. Mindegyik pontosan ugyanazt mondja el, amiket hallok, vagy amit leírtam. Azt is elmondják, nem skálázódik úgy, mint a 6-os sorozat, úgyhogy nem fog igazán jobban szólni egy komolyabb (1000$+) erősítőről, viszont egy 100$-os stack is kihozza a nagyját belőle.
Elolvastam a Microfluent véleményeket a másik topikban, és ha Magyarországon élnék, valószínűleg vettem is volna azt meghallgatással, mert jónak tűnik. Sőt, látatlanban is elhiszem, hogy jobb az a lánc, mint az enyém. De volt hozzászóló, akit elmondta, hogy a melegebb OPA-kkal már túl meleg bizonyos fejesekhez. Te csináltál az OPA-kkal egy olyan láncot magadnak, ami a világos és a neutrális fejesekhez jó, de ha bármi olyat kötnél rá, ami eleve melegebb, máris hallgathatatlan lesz. Pontosan erre gondoltam a fenti skálával. Egy meleg csöves erősítőn valószínűleg tök jól szólna zenehallgatásra, csak akkor meg minek venni egy direkt neutrális fejest, aminek éppen a neutrális voltja a célja, miközben ezer másik meleg hangú fejes van, ami jobb is zenére, olcsóbb is mint egy új lánc, és több élvezetet is ad úgy általában mindenféle típusú zenéhez. Így csak arra tudtam gondolni, hogy a te láncod valószínűleg eléggé meleg, kizárva a fejesek nagy részét belőle, cserébe a HD560s jól szól rajta.
Alapvetően jól megfogalmaztad a második bekezdésben. Azért ütöttem csak a vasat, mert ha azt olvasom itt, hogy "tök jó a HD560s ha zenét keversz, illetve zenére is jó, de csak egy jó meleg amp-al előtte", akkor lehet, hogy inkább skippelem. Ha bejön az átlagember a pár tízezer forintos DACAMP-jával, és vesz egy ilyet, nem fog jól járni vele. Kivéve, ha analizálni akarja a zenét.
Mindenesetre köszi a jó beszélgetést, remélem nem kukacoskodásnak vetted, hanem inkább építő beszélgetésnek, mert annak szántam.
-
Gzula[HUN]
őstag
válasz Troy. #100764 üzenetére
Elvileg kellene lennie hozzá a egy dedikált DAC-nak, azzal elég kellene lenni a hosszának. Vagy veszel hozzá egy hosszabbító kábelt. Ha jól tippelek abból 4 pines kell, nem a "sima" 3 pines. Mondjuk valami ilyesmit.
#100765Tin: Napi szinten el lehet ezen filozofálni, és kerül is fel témaként. A "mélyhiányosság" kérdése öröközöld, mindenki máshogy élni meg. De azért (is) jó a fórum, mert nagyjából már be tudjuk lőni, hogy ki milyen tónust szeret, mindnekinek van olyan cimborája már itt, aki "mérföldkő" (a napokban divatos lett a szó), és úgy könnyebben be tudod lőni, hogy ha neki bejön, akkor neked is valószínűleg, vagy egy hidegebb/melegebb DAC/AMP-al. Avagy épp ellenkezőleg. Engem pl. spec. pont lebeszéltél az 560S-ről. Nagy kár nem ért, mert mondjuk egy Fidelio X3-as hangja jobban izgat. De nem annyira, hogy ne várjak rá egy jó akció erejéig. És még akkor is hezitálni fogok. Viszont egy relatíve (nekem) tökéletes zártra még igényem volna, mert eddig csak kerülgetem.
[ Szerkesztve ]
Eladó Meze 99 Neo: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/gzula_hun/index.html
-
Tin
veterán
válasz Gzula[HUN] #100766 üzenetére
Hétvégére ideér a Fidelio X2HR, és megjön a kábel is a HD600-hoz, szóval ennyire könnyen nem szabadultok tőlem össze fogom hallgatni mindegyiket. Legalább a kiindulópont már kiderült (a lánc).
-
kNG
senior tag
Valószínűleg a HD600+kábel lesz a nyerő a láncoddal, de mindenképp írj majd!
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
Polllen
nagyúr
Az 560S szerintem nem csak zenét keverni jó. Viszont mindenhol leírják, hogy nem színez. Egyén függő, hogy ez tetszik valakinek vagy sem. Még Z review-ban is az van, hogy csövessel az igazi. Neki. Majd én is kipróbálom egyszer.
Engem megfogott, de az ízlésem miatt nem teszek elé dx3 pro +-t. Próbáltam, nem jött be.
Pedig az összes gondom csak annyi volt, hogy kicsivel több mély kellett volna...[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Tin
veterán
Az biztos, hogy jó, mert pár órát volt lehetőségem hallgatni, mielőtt megtört a kábel. Nagyot ugrott a Topping részletességétől.
#100769 Gzula[HUN]: azt már nem emlékszem, melyik licensz alapján gyártják, de az szerintem ezek alatt van. A zártság és a mikrofon miatt vettem a fiamnak, meg mert olcsó volt.
#100770 Polllen: oké, eltúloztam, és még mindig csak tizenpár óra van benne, szóval még mindig nem lehet ítélkezni. Ha majd összehallgatom a HD600-al és a többivel, utána már lehet róla pontosabb véleményt mondani. Első köröm az én enyhén meleg láncomon túl steril, de vannak zenék (pl. elektronikus) ahol meg tök izgalmas, mert színpad, meg mert mindent hallasz. Csak aztán jön a következő track, és veszem le, hogy jaj. Viszont arra, hogy az ember valamit csináljon, ami a hanggal kapcsolatos, nagyon jó, mert ha ezen jól szól, akkor mindenen jól KELL szólnia
A DX3 Pro+-al kapcsolatban meg: kinek mi. Írtam a másik topikban, elpukkant az előző DAC-om, ez az SMSL kicsit gyengusz (ez volt a tartalék), kellett valami, a Topping volt magasan a legjobb áron. A másik kiszemelt az IFI DAC volt, nem akciózták le, és sok problémáról írnak azokkal kapcsolatban, bár azoknak pl melegebb a hangja, ezzel biztos jobban párosodtak volna. Csak hát onnan indultam, hogy kell egy olcsó DAC a régi helyett, most meg lesz hozzá még 2 fejes is.
[ Szerkesztve ]
-
Troy.
addikt
válasz Gzula[HUN] #100766 üzenetére
Ezt jól benéztem. Észre se vettem, hogy van még benne egy kis doboz.
Különben az ilyen hosszabbító kábel mennyire ront a hangzáson?
.
-
Ba cy lus
őstag
Most azért utánaolvastam: te OPA2604-gyel kérted a bkercso-féle DAC-ot és erősítőt is. Bkercso ezt írja a hirdetésben:
Az OPA1678 hangkaraktere enyhén világos. Kérésre adom LM49720-al is, amely pedig enyhén sötét karakter. Információáteresztése mindkét OPÁ-nak a legjobbak között van az én fülem szerint.
Nálam OPA1678 van bent az S100A-ban. Az OPA2604-es tapasztalataim alapján feltételezem, azzal még az LM49720-nál is sötétebb?
Bár nem értem, miért pont az került bele. Az OPA2228 szintén elég sötét (úgy emlékszem, sötétebb az OPA2604-től), és bkercso szerint jobb felbontású. Nekem a Presenter OPA2228-cal adta a legmuzikálisabb és egyben legjobb közepű hangot, a 2604-et egyértelműen verte. -
kNG
senior tag
válasz Ba cy lus #100773 üzenetére
LM49720-al kértem eredetileg az AMP-ot, de az elfogyott, így került bele OPA2604. A DAC-ban volt AD827 is fixed kimeneten, megvolt a varázsa, de vegül az OPA2140-re lett cserélve. Egyelőre csak ezeket az OPA-kat hallottam (tehát AD827, OPA2604, OPA2140), a többi általad felsoroltat nem.
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
Polllen
nagyúr
Én a DX3 pro-t soha sem próbáltam csak dac-ként, jó eséllyel egy microfluentamp-pal jó páros lett volna. Lehet hiba volt, de úgy voltam vele, hogy hiába jó áron vettem, ha egybe cucc, akkor egybe cucc.
Amúgy az 560S, ahogy más fejesek is, nem tetszhet mindenkinek. Ha kellemetlen hallgatni, szerintem kár erőltetni. Főleg az HD600 mellett lehet kevésbé érdekes szerintem.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Tin
veterán
válasz Polllen #100776 üzenetére
Sokat dob az erősítő a hangján, anélkül se rossz, de úgy elég steril. Kell mögé egy melegebb hangú erősítő. Hosszú távon a Magni3 kerül mögé. Vagy ez megy ki a studio monitorok elé preampnak.
Nincs baj az 560s-el, de az nem egy mindent fogyasztó fejes, nekem legalábbis nem. Viszont érdekes egy darab, és tuti megvan a helye. De a HD600 szintjét nem éri el hangban.
De most már megvarom a kábelt, meg az X2HR-t, úgy lesz értelme összehasonlítani.
-
Ba cy lus
őstag
Ami viszont érdekes, hogy a DT770 Pro jól hallgatható (legalábbis így vettem le) számodra. Pedig annak van csak igazán durva magaskiemelése. A fő különbség az, hogy a HD560S emel az alsó-magas tartományon is, szerintem te arra lehetsz nagyon érzékeny. A DT770-nek ellenben abban a tartományban van egy beesése.
Ez a magyarázat egészen addig tartotta magát, míg rá nem néztem a HD560S (piros) vs HD600 (zöld) frekiválasz-grafikonra:
A HD600-hoz képest a fő eltérés épp a közép-magas és felső-magas többlet, míg a felső-közép és alsó-magas visszafogottabb. Szóval nem értem. Valószínűleg többről/másról lehet szó, mint csak a magaskiemelésről. -
vlaca2
tag
válasz bitrograde #100730 üzenetére
Ja akkor lehet.
Akkor talán nem kell külföldre költözni, elég lesz bankot váltani (Ha mostantól ez rendszeresen elő fog fordulni.)"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
-
kNG
senior tag
Én a helyedben annyi időre elővennék egy parametric EQ-t, hogy kiderüljön melyik régió zavar pontosan (nem több időre, csak annyira, hogy ezt "lemérjem") - így legalább kiderülne milyen kiemeléssel kell vigyáznod a jövőben:
Esetleg moddolás: [Taming the treble]
Ha ragaszkodsz a fejhallgatók eredeti karakteréhez, akkor természetesen a moddolással nem érdemes foglalkozni, akkor viszont el kell fogadni hogy a Te láncoddal a HD560S ilyen.
Szerk.: még egy gondolat, amit elsőre elfelejtettem leírni...lehet 2 fejhallgatónak kb. ugyanott van ugyanakkora kiemelése, az egyiknél nem zavar, a másiknál pedig igen. Ennek az lehet az oka, hogy a frekvenciagörbe többi része viszont másképp néz ki, és az egyes tartományok is másképp viszonyulnak egymáshoz (NEM a DT770PRO és HD560S viszonyáról beszélek csak saját tapasztalat).
[ Szerkesztve ]
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
iceQ!
addikt
válasz RaGi91 #100676 üzenetére
Már az enyém is úton van, megjött a Fiio fejhallgató erősítő is + bordor féle kábelem is lesz a héten. igazi Kánaán
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Gzula[HUN]
őstag
válasz Jim74 #100666 üzenetére
Megérkezett a "Platronics RIG 500-nak álcázott" OneOdio Pro-50-es fülpárna az "original" árnának töredékéért. Azért idézőjelben, mert ez is tök ugyanolyan párna, csak töredék árért. Egyik kérdésre a válasz megvan. Segítség párnacseréhez ITT. Ha nagyon lassan csinálom, másfél perbe is telik. Leszedésnél kell figyelneded, hogy a belső perem merevítése ne szakadjon, de ha egyébként is gáz a párna állapota, akkor ez biztos nem lesz probléma. Egyébként a vidón látható plüss párna felejtős, vinnyogni fog tőle. Tudom, próbáltam.
Eladó Meze 99 Neo: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/gzula_hun/index.html
-
kNG
senior tag
válasz Ba cy lus #100788 üzenetére
Persze, érthető, a fenti üzenet tényleg csak azt szolgálná, hogy kiderüljön, hozzávetőleg milyen kiemelés okoz neki problémát.
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
Gzula[HUN]
őstag
válasz Gzula[HUN] #100789 üzenetére
Folytatva előzőt. Már korábban szétszedtem az OneOdio Pro-50-est a csukló törés javításához. Más módszert alkalmaztam, mint darvinya, de sajnos ez egyelőre csak félkész állapot. Szétszedéskor meg kellett szakítnom a 2 kagylót összekötő vezetéket, mivel a törött csukló helyére egy 4mm-es csavar lett rakva. (Korábban ott ment keresztül a vezeték.)
Persze előtte ugyanakkora lyukat fúrtam. 3,7-3.8mm -es elég lett volna, mert akkor valamennyire alapban szorul a csavar, így ragasztanom is kellett. (Legközelebbre.)
Viszont így csak úgy tudom megjavítani, hogy minkét kagylóból ki kell jönnie vezetéknek. Fun fact, így lehet akár balanced is. Szóval most itt tartok:
A 6,3-as dugó helyére egy 3,5-eset kell majd rakjak, vagy (és ez lenne az elegánsabb) be kell szerezzek egy másik jobb oldali Pro-50, vagy Pro-10-es kagylót. (Akinek esetleg van törött Pro-50-ese, vagy 10-ese, mielőtt kukába dobja, gondoljon rám. Köszi! ) Ja, meg kell majd egy kanóc is. (Azt meg tudom oldani előbb-utóbb.)
Addig a párna szerintem a Sony RF850R-emen is meglesz
Eladó Meze 99 Neo: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/gzula_hun/index.html
-
Tin
veterán
Vannak emberek, akiknek a hallása érzékeny az SZ-ekre (ugyanez a cintányér). Ez mondjuk a 3-8 kHz tartomány. Ha megnézed ugyanazon az oldalon a HD560s (piros) összehasonlítást a HD600-al (zöld), láthatod, hogy 6.5 kHz felett lényegesen jobban kiemel a HD560s. Ez meg éppenséggel pont az SZ tartomány felső része. Gondolom erre vagyok "allergiás".
De ebben nincs semmi csoda, hiszen az összes tesztelő elmondja, hogy ez a tartomány a HD560s-en "őszinte", és igenis bántja az emberek fülét. A klasszikus fátyolos Sennheiser hang meg éppen elfedi ezt a részt. Így akinek érzékeny a füle az SZ-ekre, annak bántja a fülét a fejes.
Megjött amúgy a HD650 kábelem, egy gyors próbát csináltam is a HD600-al, és pontosan az van, amit fent leírtam. Az egyiken mosottak a cinek, a másikon meg élesek. De elmondanám újra, hogy ez nem baj. Ez a fejes ilyen. Vannak, akiket pl. idegesít a klasszikus Sennheiser fátyolosság, mert nekik mondjuk nem annyira érzékeny a fülük erre, így azoknak az embereknek a HD560s olyan fejes, ami "na végre egy Sennheiser, ami nem fátyolos!". A HD560s őszintébb, csak mondjuk nem mindenkihez passzol ez a fajta őszinteség.
Ezért áradoznak annyian erről a fejesről, de ezért is mondja el szinte minden tesztelő, hogy némelyeknek éles lehet az SZ tartomány, és hogy a kiegyensúlyozott frekvenciaátadás miatt nagyon jó stúdiós munkára, mert nem fed el semmit.
Innentől felesleges EQ-zni, maximum annak lehet értelme, akinek van egy fejese, és abból akar kihozni valamit, de nekem van pár másik, és mindegyiket másért szeretem. A HD560s-t még nem tudom, miért fogom, ha fogom
[ Szerkesztve ]
-
Digitalis
senior tag
Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
Tin
veterán
válasz Digitalis #100793 üzenetére
Na igen, ezt mondom, ízlés dolga. Az előzőhöz még annyit, hogy a 2.5 - 4 kHz között viszont sokkal jobban visszaad a HD560s, meg 12 kHz felett is, valószínűleg ez így egyben szünteti meg a fátyolosságot. Amúgy ha fent az a 2 pukli nem lenne, valószínűleg még drágábban adhatnák el.
Viszont az SZ kiemelés se rossz dolog, mint írtam korábban, mert ha dolgozol vele, akkor tuti biztos lehetsz benne, hogy ha a keverés után ezen nem sziszeg, akkor semmin sem fog.
-
kNG
senior tag
Ha nem baj, akkor gond egy szál se, én érthettem félre a legutolsó hsz-eid.
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
Tin
veterán
De miért lenne baj? Ez a fejes ilyen. A fülem is, és a review-k is elég egyértelműen ugyanazt mondják, te mondtál valamit ellenkezőt, és hosszas beszélgetés után kiveséztük az okokat. Lehet, hogy van, akit ez idegesít, de egy biztos: ezek után, aki ilyet akar venni, pontosan tudni fogja, hogy zenehallgatásra akkor vegye, ha nem zavarják az SZ-ek, és ha olyan lánc van mögötte, ami eléggé meleg hangú, és elfedi a felső tartomány élességét. Vagy kifejezetten kritikus hallgatásra (munkára) használja. Ez egy jó fejhallgató, ezen sosem vitatkoztunk. A többi meg ízlés dolga.
Hallgasd meg ezt rajta. (mondjuk ha tudod, valami jobb forrásból)
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
őstag
Ezen a grafikonon semmi olyat nem látok, ami a HD600 fátyolos jellegét alátámasztaná. Mármint a közép-magas kiemelés hiánya aligha az (pláne azzal együtt, hogy a felvételeket hangfalakra keverik). Ettől még lehet fátyolos, de biztosan nem a fenti miatt. Nem lehet mindent a frekimenettel magyarázni, amit ugye kitartott szinuszokkal mérnek ki. A zene dinamikus.
-
kNG
senior tag
"Hosszas beszélgetés után kiveséztük az okokat" - én ennek a beszélgetésnek az apropóját nem értettem az első pillanattól fogva, az [első hsz]-emben ugyanis mindent leírtam (véleményem szerint kellő körültekintéssel és pontossággal, valamint óvatos szóhasználattal). Ez a leírás nem a HD560S nyers karakteréről szólt (arról csak röviden tettem említést - lásd ATOM-os rész), hanem arról, hogyan szól egy melegebbre, sötétebbre hangolt láncról (gondoltam ez a visszajelzés is hasznos lehet valakinek, aki nem ockódik attól, hogy ha egy kicsit színez a lánca, vagy akár hasonló karakterű, mint az enyém). Az tény, hogy kellően alaposan szétmarcangoltuk ezt a témát, csak szerintem kicsit "elmentünk/elmegyünk egymás mellett". De nagyobb baj ne legyen!
MicroFluentAMP+DAC w. OPA BLUE, TMP Audio Ribbon IC, TMP Audio USB A-B, JDS LABS ATOM AMP + DAC, FiiO e10k, Sennheiser GSX 1000, Sennheiser HD560S, Grado SR 225i, AKG k712 PRO, AKG k371, Audio-Technica AD700X, Sennheiser HD 559, Sennheiser HD600, NO EQ! :)
-
Tin
veterán
Na ja, az átbeszélés nem gond, amit tanultunk egymástól, az sem. Amúgy sokat javult a felső részt a járatás miatt, most már nem annyira éles, mint az elején.
Csakhogy a sok beszélgetés közben - én - egyvalami mellett siklottam el: hogy hallgassam a fejest - merthogy eddig inkább csak figyeltem a hangjára. Mostantól viszont végre meg tudom hallgatni a HD600-al együtt. Hétvégtől meg az X2HR-el együtt is.
-
kNG
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC