Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • duni84

    aktív tag

    válasz PuMbA #40905 üzenetére

    (#40905) PuMbA
    1. kerek 10 éve használom a 70-200 f/2.8 IS II USM-et, valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, de nem "karcol" úgy, mint egy fix. mint említettem tökéletes azokra a szitukra, ahol zsurnaliszta üzemmódban kell dolgozni, mert nem tudsz pontosan előre tervezni). az ügyfelek java része valóban nem látja a különbséget, de pl könyvet/plakátot/posztert zoom obival eszembe sem jutna meglőni. már simán a torzítások miatt is.

    2. te nézed max fullhd monitoron, nem mindenki. esetleg ha nem "eldobható" tartalmat gyárt az ember, hanem olyat, ami 10+ év múlva is elé kerül, akkor nem árt, ha nem fullhádére gyárt.

    3. itt kezdődik a fényképészet és a fotós közti különbség. előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed. és ezzel nem azt írom, hogy megveszel magadnak mindent és mindig 2 serpa viszi utánad az obikkal teli szekrényt, hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat (és ahhoz igazítod a gépparkot. pl nekem semmi értelme sem lenne egy 600mm objektívet megvenni, mert fényévente se használnám, a madár fotósnak meg nincs értelme egy haleszemet vennie)

    (#40904) KTTech: nem feltétlenül az alacsonyabb gyártási szám miatt kell többet fizetni, hanem a minimális minőségi előnyért. tény, hogy röviden fogalmaztam, ezért talán arrogánsnak vagy "internetes megmondóembernek" tűnhet, de akár hiszed, akár nem: 10+ éve én is úgy voltam vele, hogy semmi szükség fixekre, mert a zoom-ok tökéletesen kiváltják őket, meg a vignettálás, torzítás, aberráció "egy klikkel javítható gépen", aztán amikor az embernek sok idejét viszi el az utómunka, akkor rájön, hogy ha egy év alatt akár csak 40.000-szer megspórolja azt a 3*/4*-szer 1 klikket (ami sohasem 1 klikk lesz), akkor majdnem 1 hónapot kap vissza az életéből, amit utómunka helyett bármi mással is eltölthet.

    szóval nem is feltétlenül a tágabb rekeszért fizetsz többet, hanem magadnak veszel szabadidőt a fixekkel. ezt sem tech b*zulásból írom, csak az utóbbi pár évtized személyes tapasztalata :) hobbi szinten nyilván nem éri meg a drágább fix, arra vannak az f1/1.8-asok és ott tényleg nem látni különbséget pl az említett 70-200 f/2.8 IS II obihoz képest.

    #metszéspontok

  • Plexicushio

    senior tag

    válasz PuMbA #40905 üzenetére

    1. A mai zoomok képminősége kiváló. Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.

    jó, hát kb. megtaláltad az egyetlen kivételt, de ne úgy add már elő, hogy ez a standard, és mihez képest ugye... :D

    Oké, a másik még az EF 100-400 II.
    Na pont ezen gyútávok végén vagyok most érdekelt, szóval leírnám a saját esetem, ha megengeded.
    Sokszor írod, megemlíted, hogy pénzspórolás a köbön. :) Szeretném én is ezt, no lássuk csak.

    Az összes eddigi (nem sok, három eddig) vételem mind fix:
    Sigma 56 1.4
    EF 200mm f2.8L II
    EF 400mm f5.6L (a héten érkezik)

    200 & 70-200

    A legtöbbek szerint a 70-200 II már veri ezt 200-as fixet szinte minden aspektusban, 1996 vs 2010 (sőt optikailag a fix első verziójához képest nem változott a kettes, az meg ~1991), ám a használt piaci árukat összevetve ott a ~2.5-3x-es szorzó (!!), a súlyán a majd kétszeres (a fix súlyra mint egy 70-200 f4, de rövidebb is annál, meg fekete is :B )
    Megfordítva kérdezem én; ha a képminőséget nézem, csaknem triplaár, egy olyan zoom-ért már eléri hogy egy picit jobban karcoljon, és még cipejlem is??? Kösz' de nem :))

    400 & 100-400 II

    Legendás ez a fix, ennek az üvegnek is sok köze volt ahhoz, hogy a Nikon mint piacvezető bukta a pro piacot húsz év után a Canon ellenében a '90-es éveben, AF tekintetében az EOS rendszer akkor szétalázta (már megint kezdi), így nem volt kérdés a riportereknek, hogy (mire) váltanak.

    A legtöbbek szerint ez is minimum egál vagy még jobb rajzra a zoom javára. 1993 vs 2010.
    Itt már csak ~2x-es árról beszélhetünk a zoom hátrányára :)

    Tehát egy kicsivel megpótolva, akár a 70-200 akár a 100-400 használt árát nézem: vettem három pöpec obit, amiből az egyik zsír új, nekem ez sokkal kifizetődőbb így. A két használt meg bőven olcsóbb együtt, mint akármelyik zoom ezek közül.
    Vágdosni meg nem ördögtől való, van miből manapság szerencsére, senkinek sem esik le tőle a karikagyűrű az ujjáról pár kép esetén. Legalább is én inkább tennék így, mint "cipekedek". Vagy közelebb megyek (de inkább hátrébb APS-C -n ezen gyútávok esetében :C )

    Nyílván, más finomságokat is kapsz a pénzedért még ezeknél a zoomoknál, mint brutál IS, de pont ez nem annyira nem érdekel sportfotónál. :)
    Nem véletlenül sincsenek a fixek annyiszor újítgatva, mint a sláger zoomok. Nincs rá szükség.

    Hidd el, nem nagyobb anomália ez a "fix-mánia" attól, mint hogy pl. te jéghokit f4-es telével fotózol. :P

    [ Szerkesztve ]

  • #92251648

    törölt tag

    válasz PuMbA #40905 üzenetére

    "Ha van két hasonló tudású fotós, egyiknek 35mm, 50mm, 85mm és 135mm fix, másiknál 16-35, 24-70, 70-200, akkor az utóbbi fog változatosabb, érdekesebb portré képeket lőni :)"

    Ezt hogyan sikerült kiszámolnod? :)

    "Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix."

    Szép is lenne. Az említett obj. az egyik legélesebb zoom a piacon, de elég távol van egy jó fix élességétől. Ennek dacára nálam is az alapcucc része.

    "2. Fixeknek kit érdekel a kicsit jobb minősége, amikor FullHD monitoron nézzük őket?"

    Ez 4-5 éve még valóban így volt.

    "3. És ha a fejedben megvan, hogy mit akarsz és ahhoz a gyútávhoz épp nincs fixed? :)"

    Crop. Nem hiszem, hogy ilyen éles határt kell húzni a zoom és a fix között. Feladathoz választunk eszközt, nem fordítva.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák