- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Programozás topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
- Vírusirtó topic
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Tarill #72552 üzenetére
Szerintem a testalkatodtól, és azon fog múlni, mennyire ülsz "helyesen" rajta. Ugye, kormányon támaszkodva kb. 100km és véged rajta.
(#72553) Imy: "túl könnyű, nagyobb sebességnél nem az igazi, mintha elemelkedne, nem igazán stabil"
Vedd le róla a szárnyakat, és akkor nem fogsz felszállni vele. Viccen kívül, nem kéne ilyennek lennie.(#72556) V.Stryker: Az ABS-től sokkal kényelmesebb. Gondold végig, csak beletenyerelsz a fékbe és minden jó lesz! (Vagy nem.) Nekem is úgy hiányzott az 1800km autópálya alatt, nem is értem, hogy tudtam végigtolni nélküle.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #72559 üzenetére
Tán zavar? Én is sokmindent olvasok itt ami tökre nem érdekel, mégsem szólogatok be érte.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #72564 üzenetére
Jó is volt végre, lehetett kicsit húzni neki.
Amúgy meglepően szép volt nagyon hosszan a táj is, dacára, hogy végig pályán mentem. -
HSM
félisten
válasz Tarill #72594 üzenetére
Ahogy a fórumtárs linkelte (#72595) CyberPunk666.
Szval lazán kell tartanod magad, és főleg a karokat. Ha súly van a kormányon, nem tudod irányítani sem kellően precízen a motort. Nyilván először ez igen fárasztó derékból, rá kell érezni, hogyan tudod tartani magad kissé előredőlve, de mégis kellően lazán. -
HSM
félisten
"ez kb 7000-ig tart nála, onnan már csak forog, de a forgatónyomaték csökken. Ezért nincs a végén "tüzijáték""
Úgy könnyű fenn tűzijátékot csinálni, ha alul nem megy, úgy persze, durvának érzed fenn.
Amúgy nálam az SV650 is még embereset tol 8000 és tiltás között... Jó az. -
HSM
félisten
válasz Kolondrum #72862 üzenetére
A generátor hibánál elég szvsz megmérni a három kört, ami megy a feszültségszabályzóba, ha valamelyik ág szigetelése meghalt a forgó részen (ez szokott lenni a hiba forrása), nem fog stimmelni az ellenálás, és egyből látod a gondot, és nem kell járó motornál a generátort birizgálni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #73215 üzenetére
Csupán azt nem értettem, miért kell kígyót békát kiabálni rájuk, amikor igazából fogalmunk sincs róla, milyen feltételekkel kapják. Mivel ők hivatalos viszonteladó, ők nem vehetik meg csak a gyártótól, míg te nyugodtan rendelhetsz bárhonnan a világból. Értsd, sanszosan te könnyebben szerzed be magánszemélyként, mint ők hivatalos forrásként. Erre próbáltam célozni.
Amúgy a gumim remekül megvan, így, hogy nem tudtak az indulás előtt megfelelő cseregumit adni, végülis megspóroltam az új gumimból eddig ~4000km-t. Nem panaszkodom. És még használható a régi.
-
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #73258 üzenetére
Nagyjából már leírtam mindent, jó kis vita is volt belőle: [link]
Most, hogy a 7100-al lementem egy teljes 6000km-es csereperiódust, azt is el tudom mondani, hogy míg az 5100 már olyan 4000km futás után érezhetően veszített a tulajdonságaiból, addig a 7100, bár szintén elég ronda büdös fekete lett a periódus végére, mégsem volt ez észrevehető hatással a tulajdonságaira. Ehhez képest az 5100-nál 5000km-nél már repestem örömömben, hogy végre megszabadulok tőle.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #73261 üzenetére
Nem tudom, ez mit számít. Ugyanúgy durván szűk másfél évig volt benn az 5100, és szűk másfél évig a 7100. Úgy gondolom, ennyinek bele kell férnie. Ugyanabból az általam megbízhatónak vélt forrásból beszerzett dobozos termékek voltak, amiket saját kezűleg bontottam fel betöltés előtt és ellenőriztem. Ugyanúgy voltak használva is. És a különségek is megvoltak már újkorukban is, amik csak nőttek, ahogy lett egyre több km mindkettőben.
Mindkét olaj betöltésekor full olajcsere történt, azaz a szűrő is cserélésre került, mindkétszer ugyanolyan HifloFiltro típusra.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #73263 üzenetére
Nekem mindkét Suzuki márkaszervízben ajánlották, hogy ha olajcserénként cserélem, akkor teljese jó az is, mert én is gyárit szerettem volna. Most 12 000-es szervízen már Mann filtert tettem rá, abban már én is jobban megbízok. Hát ez így alakult. Én sem ajánlom épp a Hiflo-t, de baja nem lett látszólag tőle a motornak. Az olajban sem volt semmi "disznóság", mikor leengedtük, szóval azért sanszosan nem szűrhetett nagyon rosszul.
Tudom, hogy évente ajánlott cserélni, de mint írtam, én úgy gondolom, 1 évet és 3-4 hónapot ki kell bírnia, ennyi tartalék kell legyen a gyári előírásban ilyen téren. Főleg, hogy nem belépő olcsó olajok ezek, még az 5100 sem.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #73448 üzenetére
Minimáltempó...
Azért egy nagymotor egész normális tempót megy már ezeken a fordukatokon... Nekem az első 800km-re 5500rpm volt a megengedett, utána 8250 az SV650-en. Azért ezzel egész szép tempó elérhető, már az 5500rpm is elég kb. 110-120km/h-ra. De hülyeség autópályára menni vele, mert azt is írja, hogy ezen a távon lehetőleg változatos terheléseken és fordulatokon érdemes hajtani a motort.Pillanatok alatt le lehet nyomni, aztán már csinálhatod is az első szervízt kb. 1000km-nél. Hát ez egy kis macera új motornál, de legalább utána biztos lehetsz benne, hogy rendesen be lett járatva.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #73464 üzenetére
Én azért városban is örülök, hogy van tartelék bőven "előre menekülni", ha úgy hozza a szükség. Nyilván ezért +1-2L-t fizetek 100KM-enként, de hát ez van.
Amúgy jó kis gép amit kinéztél.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #73660 üzenetére
Hát ez nagy marhaság... Pont, hogy klasszisokkal jobb a futóműve, mint a kicsiknek, előző generációs GSXR technika, míg az összes 650-es futóműve inkább a 70-es évek technikai színvonalát idézi. A legtöbb kategóriatárssal együtt.
A "tele konstrukciós hibákkal" pedig kimerül abban, hogy az egyenletes járásért felelős rugós szerkezet a kuplungban gyenge megmunkálású [link], ami extrém vibrációt okozhat, de az alkatrész viszonylag potom összegből gatyába rázható és nincs vele több gondod.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #73910 üzenetére
Én hazafele kipróbáltam, mit megy. Jól megapkolva csomagokkal (az ideálisnál némileg nagyobb aerodinamikai akadály, meg ugye én se vagyok kicsike) óra szerint 200-ig bírta. Semmi extra nem volt nálam se, leszámítva, hogy már nagyon le akart tépni a szél, idom ide vagy oda. Hamar visszalassítottam, jó lesz nekem a 160-as utazó.
Ami érdekes volt, hogy érzésre ment volna azért picit többet is erőből, ha kicsit hosszabb az áttétel, mivel 200-nál már erősen a nyomatékcsúcson túl volt a szerkezet....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz demars #73991 üzenetére
Nekem is többek között ezért van fenn a bukógomba... A leghülyébb helyzetekben el lehet dobni... Picit megborul az egyensúly akármi miatt és szempillantás alatt már az oldalán fekszik a technika....
Nekem eddig amin majdnem megvolt, az a kátyú, csúszós fű, vizes csatornafedél.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Tarill #74170 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint a régebbi SV-ken ez a mechanikus csoda (feszítő) nagyon is be tudott kampecolni, nem megfelelően feszesen hagyva a láncot.
Sajnos többet nem tudok a dologról, de aki jobban ismeri a típust, netán szerelő tuti jobban keni-vágja. Akkor olvastam, mikor az évjáratok közötti difiknek néztem utána még pár éve.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #74208 üzenetére
Az alvó motorost az ABS sem védi meg....
-
HSM
félisten
válasz Geresics #74210 üzenetére
Lassan meglesz vele a 16 000km... Szépen bírja, enyit nem néztem volna ki belőle.
(#74211) HGabor89: Csak arról trollkodtam, hogy a posztban már majdnem egy alvó motorost ír le, akinek miután a szembe jövő autó dudája felébresztette álmosan reflexből satuzva milyen jó szolgálatot tesz az ABS.
Hazafelé amúgy sajnos keveset tudtam aludni, ott volt egy szakasz a vége felé, amikor már egy-egy másodpercre kihagyott az agyam... Meg is álltam az első kúton kávézni, utána újra működtem. Szval szerintem simán be lehet aludni, igaz, sokkal nehezebb, mint kocsiban.
(#74212) tboldi: Azért ott reggel más baj is lehetett, mint a fáradtság....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz D1Rect #74214 üzenetére
(#74216) Mosquito34: Az az érdekes, odafelé nem volt semmi ilyesmi, pedig az volt az első masszívan 1000km feletti távom egyhúzásra. Visszafelé sajnos több rossz dolog is összejött, kevés alvás és akkor ráadásul vagy 5 órát kellett dekkolni a tenger alatti vonatnál, mert épp valami gebasz lett az egyik alaugútban és nem indult, míg ki nem javították.....
(#74218) bob.zxr: Az a mókás, így egyedül, autópályán tökéletesen elég volt az ereje, beraktam 6.-ba, és négy országgal arrébb vettem csak ki belőle kis túlzással. És a fun faktor is számomra rendben volt, nem jöttem lassan.
Kisebb hegyi gurulásoknál és főleg ilyen szakaszokon előzéseknél sokkal jobban érezni, hogy ez bizony nem egy erőgép. De ettől függetlenül igencsak szerethető kis élménymotor, nekem ennyi kompromisszumot megér a kedvező fogyasztása.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #74220 üzenetére
Ennyit: [link]
Az angliai út odafelé azóta kiszámoltam, pontosan 4,55L/100km-re jött ki, visszafelé még nem volt időm összeszámolni.
Ugye, végig pálya, leginkább óra szerinti 130 körüli átlag tempóval, és ugye keresztben hátul az 50L-es hengerzsák, ami annyira nem volt egy aerodinamikai csoda.Én ezzel elégedett vagyok, így a 72 lóerő ellenében.
-
HSM
félisten
válasz canniball #74222 üzenetére
Hahaha... Menj majd el 100+ lovas gépekkel, akik hajtják is. Forgattam én, amikor ez a kép kialakult bennem, de egyfelől nem a legkellemesebb hang/élmény állandóan váltogatni és 7-8000-en pörgetni, másfelől a meg így is úgy állva hagy mondjuk egy SV1000 vagy Street Triple 100 körüli tempónál, hogy öröm nézni.
A telefonos tippet köszi, általában oda írom, aztán az Excel táblám meg számolgat. Csak most a sietségben néhány tankolásnál csak a KM állásokat írogattam fel, és majd elő kell halásszam a számlákat a mennyiségekről.
Petróleum tudtommal az, igen. [link]
Igen, az enyém szalonból vett, hogy mondják ezt szépen, "túltárolt" motor volt. Van hozzá magyar használatim is természetesen. Bár a netről töltött angolt valahogy jobban csípem, szerintem jobban "fordították".Amúgy szó szerint azt írja, hogy a benzin és a kereskedelmi tisztítószerek károsíthatják az O-gyűrűket és a láncot, ezért kizárólag petróleumot használjunk. Amit még ír róla, hogy mivel kőolajtermék, a tisztítás mellett kenést is biztosít a láncnak.
(#74223) Feree13: Nem is az élmény volt a lényeg, hanem hogy kijussak vele Angliába, meg vissza. Közben meg ha arra jártam, ledolgoztam ott szűk két hónapot.
Egyébként ha lett volna kicsit több időm, én is másfelé megyek, nézelődök, de sajnos se oda, se vissza nem volt erre plusz néhány napom.
Egyébként meglepően szép volt az út és érdekes még így pályán is, főleg az ausztriai és németországi szakaszok. Nyilván a kanyarvadászat élménye azért hiányzott.(#74224) Mosquito34: Ez így nagyon jó opció, ha összeálltok 4-5-en, és így oldjátok meg, futóval, dobozossal, amúgy elég zsebbenyúlós, amennyire tudom ez a szállítgatás...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz canniball #74242 üzenetére
"De szerintem pont ezek a szerpentines/döntögetős szakaszok azok ahová nem kell 100+ LE"
Pedig pont itt jön ki igazán. Rengeteg éles kanyar, amikor alapos fékezés, és utána egy kövér kigyorsítás a következőig. Tehát csak ott tudnád behozni a nagyvasakat, ha bevállalósabban veszed a kanyarokat, de ez nyilván nem túl okos taktika....Az egyenes szakasz pont nem gázos, mert ő is felgyorsít egy (jó esetben) értelmes tempóra, te is és mentek, nem nő a távolság.
Jól lehet vele szerpentinezni, szó se róla, szeretem, de ha kedvemre való módon használom, nem feltétlen szétforgatva, akkor azért a tempó nem olyan nagy.
A tempó nem a Pro/Nem pro státuszon múlik, hanem hogy ki hogy érzi jól magát, vannak páran, akik szeretik neki húzni, sokkal jobban mint én.
Én maradok az Excel-nél, köszi. Mindent kiszámol, amire szükségem van, kb. amiket a program is, csak számomra értelmesebb bontásban. Ráadásul az Excelben bármi új adatra szükségem van, csak beírom a képletet és kapom is...
(#74244) dellfanboy: Ez elég jól fest ebben a színben... Amennyire nem tetszett a kék, ez anynira adja.... Pedig nem vagyok a fekete motorok barátja alapvetően.
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #74254 üzenetére
Nem értek veled egyet. Öcsémnek mentem anno az Aprilia RS125-ösével, amennyire tudom, 142KG menetkészen (és hozzá 30 lovacska), és semmivel nem nehezebb az SV-t döntögetni, pedig az 190kg körül van....
Amúgy hiába minden, a nagyvasat is pont ugyanúgy le lehet dönteni (max némileg nagyobb rutinnal), aztán meg a kanyar után pápá....
Persze, a gokart pálya kicsit más terep, mert ott nincs semmi táv a kanyarok között, de valódi utakon az ember ritkán motorozik ilyen körülmények között. Leginkább soha.
Én pont erről beszéltem... Hogy nem okos dolog a kanyarban bátorsággal pótolni a lóerők hiányát. Ez a legjobb módja a fák között kikötésnek.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #74257 üzenetére
Nem tudom, melyikünknek és miért lenne jó, ha elmennék veletek pályázni...
(#74258) Mosquito34: Nem tudom, mi abban a "buta elmélet", hogy leírtama saját tapasztalatom, hogy nem éreztem nehezebbnek döntögetni a 190kg-os motorom, mint amit próbáltam 140KG-os motort....
Nálad akkor mégis mi a gyakorlat, ha nem ez?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #74260 üzenetére
Hát nem éppen erről beszéltem?
"h 600-as, 750-es gépek kizárólag egyenesekben maradnak alul a literes gépektől."Igen, pont erről. Hogy az egyenesekben meg pápá a kanyar után.
(#74262) Mosquito34: Nekem legalább van annyi korrektségem, hogy nem minősítem a másikat látatlanul, nyilvánosan. Mindegy, ez a Te szegénységi bizonyítványod, amit kiállítottál magadról.
Nem arról van szó, hogy aki gyorsabb kanyarokban, hanem hogy egy adott kanyart egy adott sebességgel lehet adot körülmények között biztonságosan bevenni, és ez nem a bátorságtól vagy tapasztalattól függ.
Persze, tudom, vannak akik függőleges motorral 10km/h-val tudják csak kiegyenesíteni a kanyart, de hagyjuk már békén egymást az ilyenekkel.... Azt hittem, lehet itt értelmesen beszélgetni, nem kiforgatva, amit a másik mond. Lehet tévedtem...
-
HSM
félisten
válasz canniball #74268 üzenetére
Részemről oké. Bár elég elkeserítőnek tartom, hogy érvek helyett rendszeresen a személyeskedés jön elő egyeseknél. Ez pl. szvsz elég erős [link]. Mindegy, igazából nem érdekel, magát járatja le.
(#74269) runner 125: Hát, máshogy gondoljuk, én máshogy tapasztaltam, ez van.
-
HSM
félisten
válasz TommyGun #74288 üzenetére
Gyönyörűen látszik benne, amiről meséltem... A pacák folyamatosan azzal szenved, hogy a kanyarokban lenyomja a brigádot, (mert többet vállal be, sanszosan jóval több rutinnal is), a brigád meg a rákövetkező egyenesben állva hagyja, és a következő körben kezdődik a csetepaté elölről a kanyarok közt...
Nézd meg monjduk itt, hiába érkezett meg gyorsabban, kanyarodott gyorsabban, van hibátlan fordulaton a motor a kanyar végén a kigyorsításon elég durván pápá... [link]
Ugyanz az effektus néhány útszakaszon ennél sokkal durvábban előhozza ezt a jelenséget, mert sok szerpentinen ennél jóval erősebb/lassabb kanyarok vannak, utána meg hosszabb egyenesek, ahol a nagygépek elmennek. Nyilván a versenypálya pont úgy van megalkotva, hogy ott sok a technikás szakasz, de egy szerpentin azért más. Versenypályán természetesen igaz az állításod, hogy egy kis nem túl erős motor is jó pilótával otthagyhat nála kategóriákkal erősebb vasat.Én ugyanezt éltem meg, mikor elmentem erősebb mocikkal kanyarogni, a kanyarokban hasonló tempót mentem, aztán az egyenesben csak néztem, ahogy nyúlnak el...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest