- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- DIGI kábel TV
- Hollandia nem engedi el Kínát
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AliExpress tapasztalatok
- eBay
- Hálózati / IP kamera
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz Whist #134345 üzenetére
a B125 tapasztalatom szerint városon belül tökéletes megoldás, de Nálad ha jól értem városon kívüli rész is lenne bőven abban a 30km-ben. Oda én már 250-nel ugranék neki. (Én 5km-t megyek minden nap, ebből hármat városon kívül, és nem mertem bevállalni a 125-ös röbeszt, mert a kamionok legyilkolnának! A 250-essel amikor megyek ilyen gond már nincs, pedig az egy enduro, szóval nem erre van beállítva...)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bajnokpityu
félisten
válasz Whist #134345 üzenetére
nézd, én 15km-eket nyomtam le egy általam pimpelt 50es aerox-al. (88at ment alattam GPSel mérve). kb ezt tudja egy b125 is. elég? hát, 30at én nem vállalnék be napi 2x.
és mivel b125 népszerű, mert nem kell normális jogsi, alig többért lehetne venni 250eset, 300asat. ami mondjuk nem 2.5-3 hanem 4-4.5el eljár, de van tartaléka
súlyra egál, gyorsulás 60ig ég és föld a 125höz képest, és a 100 nem elméleti végsebesség, hanem onnan még bőven van tartalék.én biztosan kihagynám a 125ösöket...
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
senior tag
válasz Whist #134353 üzenetére
Rengeteget tudnék mesélni erről a szakaszról
Tavaly áprilisban kezdtem friss B125 jogsival egy KTM Duke 125-el a Dorog-Budapest vonalat, mondjuk én a 2. kerületig mentem. (Reggel 8-ra jártam a csúcsban, bár akkor hűvösvölgy fele mentem, 5 fele haza pedig a bécsi út fele a 10-esen.)
Teljesen élhető volt, sőt általában a nagyobb motorokat ott is hagytam, sokkal jobban tudtam cikázni a kocsik közt, mint mondjuk a gs meg az nc (meg pár gyorsasági) akikkel egyidőbe mentem mindig reggel. Persze Pesten belül a futár robogósok mindig lehagytak, de ott inkább a rutinom volt kevés, mint a motor. Általában a hét 5, de néha 7 napjában tettem meg ezt a távot, sosem éreztem, hogy kevés lenne a motor ingázásra. -
Xero
nagyúr
válasz Whist #134379 üzenetére
Hetvegen mar a Duna Plazanal lattam, hogy toljak a rutint a spurisok. Szoval boven neki lehet fogni.
A B125 vs. A2 temahoz meg megerosites: Amikor en csinaltam a jogsit, az oktatok nagyon nem kedveltek a B125-osoket, hiszen kb semmi ido van gyakorolni veluk, igy az osszes vasarolgathatta a plusz orakat. Nem mondom, hogy lehetetlen megcsinalni, de nulla tapasztalattal tenyleg mission impossible. Jo dontes az A2!
-
LustaDick123
tag
válasz Whist #134345 üzenetére
Azt, hogy a B125 elég vagy nem egyszerűen le tudod ellenőrizni magad is.
Egy 125-ös átlagmotor alattad kb. tud 80 körüli utazósebességet. Menj végig a tervezett útvonalon legalább fejben ennek a motornak a tempójával és döntsd el, hogy elegendő-e ez neked vagy nem. A tervezett útvonaladon a reggeli forgalomban, mikor kb. a kocsisor megy/araszol elegendő lehet a B125, de nagy erőtartalékokra, előzésekre ne számíts.
A robogó ingázni praktikusabb véleményem szerint, jobban pakolható, kényelmesebb (pl. nem kell váltani) városban, jobban véd az időjárástól.
Én egy 250-300 köbcenti körüli robogót javasolnék, az tud már 100 körüli utazót. Ha pedig spórolni akarsz, akkor injektoros Innova. -
-
LustaDick123
tag
válasz Whist #134395 üzenetére
Itt fontos, hogy akkor menj végig az útvonalon, mikor jársz rajta.
Reggel dugóban, ha elég neked az, hogy a 60-nal haladó kocsisorral mész és ha belassul elgurulsz melletük, akkor lehet elég a B125. Ha spórolásról szólna a dolog, akkor veszel egy Innovát, 2 liter alatt fogyaszt, olcsón üzemeltethető.
Ha szembe mész a dugóval/forgalommal vagy éppen mindenki 100 körül tolja neki, mikor te 80-nal mennél, lehet nem fogod magad biztonságban érezni.
A belvárosba mennél később, akkor én nem váltogatnék egy 125-ön lámpától-lámpáig a 6 sebességet állandóan, ott egy automata imho kényelmesebb.Röviden, nincs általános igazság, neked kell megtalálni a sajátod.
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz Whist #134399 üzenetére
Menj be egy ktm szalonba, ülj fel, illetve mozgasd meg az ott lévő 400-as duke-t. 160 kg, ez kb olyan lesz a vizsga motor után, mint egy bicaj Persze nincs az ülés alatt egy bukósisaknyi hely, mint egy robogónál.
A robogók jók, de nehezek, szomszédnak 2 hétbe telt, míg fel tudta húzni középállványra a 400-as burgonyát, mert rossz volt a technikája..A váltogatás, ez nagyon ember függő, én észre sem veszem, robogót viszont nem sokat vezettem, nekem hiányzik, hogy nincs a lábam között a tank, a nagykerekűnek is kicsi a kereke, ez tud probléma is lenni járdára fel kell menni, meg a hiányos aszfaltnál is kellemetlenebb.
Nem vagy még 24? A rendes 'A' alig drágább az A2-nél, motort vehetsz attól még kisebbet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zgospel
őstag
válasz Whist #134403 üzenetére
Szerintem is érdemes egyből az A-ra menni, felesleges bekorlátolni magad az A2-vel, később csak további problémákat okozhat. A korlátlan jogsi megléte nem jelenti azt, hogy ne vehetnél 125-ös vagy 250-es robogót.
Az említett szakasz többnyire sík, szerintem csúcsidős ingázáshoz simán elég lehet a 125 is. Ahol lehet haladni, ott a forgalom tempóját fogod tudni tartani, ahol beállnak a sávok ott meg tökmindegy a köbcenti.
Ha viszont nekiindulsz a Pilisnek, vagy be akarsz vállalni pár előzést is, akkor a 125-ös kevés lesz szerintem.Egyébként meg amit bacus is mond, a motor tömege fontos az elején szerintem. Én Simsonozás és kevés 125-ös MZ-zés után egyből egy 200 kilós 600-asra ültem és rohadtul megszenvedtem a súlyával, parkolóban és forgalomban egyaránt.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
norbert1998
veterán
válasz Whist #134403 üzenetére
+1 arra, hogy az A2 innen butaság. A1B vagy A. Mondjuk azért az A1B meg tud lenn ám 2 hét alatt is, az első vezetéstől a vizsgáig.
A robogón szvsz írtó bántó, hogy nincs semmi a lábad között. Mikor mentem egy elektromos robogóval az electroadshow-n, majdnem össze*rtam magam, mikor elengedtem egyik kézzel a kormányt. És nem a kabátomat akartam behúzni, csak a sisakon a napszemüveget lehajtani, ami kb. fél másodperc. Kb. a szentlélek tartotta egyenesben a motort, úgy éreztem. Nincs az az isten, hogy engem valaki tartósan robogóra ültessen, akármennyit is kell váltogatni
-
LógaGéza
addikt
válasz Whist #134412 üzenetére
Én talán hármoszor voltam összesen forgalmon, a harmadik már a vizsga előtt volt. Fizetnem ugyanannyit kellett, mintha végigmentem volna, de legalább kevesebb szabit kellett volna kivennem - de HO mellett ez nem számított
Gondolom ha látja az oktató, hogy nem vagy teljesen fogalmatlan, és nem ölöd meg magad az első kanyarban, akkor megoldja gyorsan. Neked is jobb, neki is.[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
válasz Whist #134412 üzenetére
Dehogy lehet Ez elmondom hogy nez ki. Te kifizeted a teljes árat, lepapirozzak hogy levezetted az összes órát, de ha ügyes vagy akkor az oraszam felenel elkuldenek vizsgara. Igy a kifizetett, le nem vezetett orak az oktato zsebeben maradnak. Tovabba ha elbaszod es megis megbuksz, akkor a potorakat persze ki kell fizesd
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Sorozatok
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PlayStation 5
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Versenybe hozta magát az új Xeonnal az Intel
- RAM topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Teljesen AI-alapon jön a FidelityFX Super Resolution 4.0
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen