- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Eladatják a britek a kínai vállalattal a skót chipcéget
- Még ebben a hónapban megbüntetheti az EU az Apple-t
- Proxmox VE
- Microsoft Excel topic
- AliExpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- ASUS routerek
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz Kroni1 #65721 üzenetére
Szia,
Itt majd mindenki aszfalt menő manó. Nagyobb eséllyel fogsz játszótársakat találni BIKE-R szervezésében. (Azért egy bütykös gumma + és /vagy nagyobb tudás itt sem árt/ana) [link] Igen a húsevő intézkedik.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kroni1 #65926 üzenetére
(Közlekedés)kultúrában úgy 50-100 éves lemaradása van ennek a balkáni népnek. Fejlettebb országokban már visszafelé fejlődnek onnan, ahova mi még el se jutottunk.
Az MKK sok jó példát mutatott már be, ahol komplett városokat szerveztek már át az emberbarátibb közlekedés jegyében - többnyire az autósok kárára. És meglepő módon javult az élet.
Nekem eddig csak a szigetországgal van tapasztalatom, itt keskenyek az utak és senki nem bunkózik vmi fura oknál fogva. Ha biciklis van az úton, akkor hússzal követi az egész sor pampogás nélkül. És vhogy mindenki tud vigyázni a másikra.
Nekem balkáni közlekedésben szocializálódva óriási szerencsétlenkedésnek tűnik ami itt megy, de be kell látnom jól van ez így. Olyan szitukban fékeznek le és engedik el egymást vagy állnak meg, ahol én a gázt nyomom. Senki nem vág ki eléd az alsóbb rendű útról, sőt ki se jönnek, míg nem tiszta minden irányból az út. Néha csikorgó fogakkal ülök a buszon és mormogok, hogy mennyé mááá' baszki... Én egy másodperc alatt felmérem a helyzetet egy kereszteződésben és lendületből megyek tovább, ők még meg se álltak körülnézni ez idő alatt.
És amúgy irigylem őket ezért a toleranciáért.Egyszerűen isteni dolog itt motorozni.
Mindenki figyel rád, elengednek, nem bunkóznak. Én meg gátlástalanul visszaélek ezzel az előnnyel. Tehát megyek lendületből ott, ahol csak lehet.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Kroni1 #66020 üzenetére
Lesz, lesz.
_
Mire nem jók a külföldön élő, egykoron hazai motoros cimbik?! Tegnap ráírtam egy helyi haversrácra sisakháló miatt... még azt is tudta h hol kell keresni. Anyuját reggel fél 8-kor ébresztettem érte. Így már tuti.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kroni1 #66020 üzenetére
Inkabb azt mondanam, hogy nem tudom.
Amikor a 125 os palya RS re 120 es 150 es gumit raktam, a hatso gumi sokkal jobban megemelte a hatuljat a motornak, igy egy agresszivebb geometriaja lett. Most lecsereltem 115 es 120 ra, tul sok kulonbseget kanyarvetelnel nem ereztem, csak az eleje volt mas a nagyobb gumival. Nagyon rossz volt az eleje, a mas geometria miatt. Meg fogok vele kiserletezni, mert ugyanolyan koridoket pehet menni mindket meretu gumival. Igy ez a kerdes szamomra nem egyertelmu.Explosión de dos tiempos
-
BoB
veterán
-
-Mike-
addikt
válasz Kroni1 #66179 üzenetére
Azért van a biztosító, hogy fizessen? Légyszives hagy kacagjak. Tavalyi autó baleset, belém jöttek, 1,4m kárból kifizettek 800ezret. Lakástűz után 2,1m kárból kifizettek 1,4m-et. Utálom az egész bagázst, külön állatfaj. Sajnos itt is arra kell számítani, hogy a kár egy harmada tuti saját zsebből fizetős lesz függetlenül attól ki a hibás.
-
Geresics
addikt
válasz Kroni1 #66186 üzenetére
Kollégám kb. 1 hónapja szenvedett balesetet, ahol ő volt a vétlen fél. A kocsi annyira sérült, hogy GTK lett, és választhatott, hogy ő adja el a roncsot, vagy a biztosító "veszi meg". Megpróbálta eladni, de a biztosító fizette érte a legtöbbet!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kroni1 #66311 üzenetére
A ficko tokeletes hogyan-ne-csinaljuk bemutatot tartott. Pontosan a felfestesen markolt annyira a fekre, hogy stoppie lett belole, majd a stoppie kozepen megallt a kerek is. Tokmindegy hova terhel, a motor azert esik ki alola, mert megallt a kerek, nem azert, mert rossz helyre terhel. Az ilyen veszfeknel oruljon az ember, hogy motoron marad, nincs ideje h a sulypontjat arrebb rakja, meg felepitse a fekerot. Az csak egy idealis eset, ami nem letezik. Ahhoz, h erezd az elso kerek csuszashatarat, olyan aszfalton, amit nem ismersz. Meg egy gp pilota is pofaraesik.
Explosión de dos tiempos
-
#79335424
törölt tag
válasz Kroni1 #66360 üzenetére
Volt három megtévelyedett barátom. Ketten már
HD -rajó útra tértek. Az egyiknek GS -e volt, a másiknak meg valami sportos naked boxere (tán RS?). A GS -sel eltöltöttem egy napot. Olyan volt, mintha a háromajtós kombinált szekrény tetején ülnék. Földúton meg egy elefánton. Mindkettő új motorként lett véve, de vittem már alkatrészt az M5 34 -es benzinkútjához, mert addig jutott az elnyűhetetlen boxer. Nyáron meg egy holland srácot mentettem, mert a garis bömösön letiltott neki az elektronika és setovább. Mázlija volt, hogy üres voltam a 12 tonnás hátfalassal és még víz is volt nálam. mert ott aszalódott szegény a semmi közepén a 35 fokban. A BMW assistance -szal próbálkozott, de attól szomjan halt volna, mire odaért volna hozzá.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Kroni1 #66363 üzenetére
Boxerrel motorikusan tényleg nincs baj de ott van a kardán, elektromos hibák stb. Múlt héten Kakucson 10percig ment a baxkura, hogy beinduljon az 1600Gt,elektromos anomália. Újabb nedves Gs-en csak kompletten lehet már cserélni a kardánt 6-800eft, régi Rt az ABS javítás /csere szintén ennyi. Nekem is tetszik az ADV,csak ezem fájó összegek ha belefut az ember.. Minden márkának/típusnak vannak kisebb/nagyobb betegségei.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
válasz Kroni1 #66367 üzenetére
A régi nagy KTM-ekkel (pl. 950) volt is gond, pláne, ha valaki nem tartotta be az időszakos szervizeket (olajcsere pl. 5000-es ciklus)!
A 1190 már egész más világ, bár ezekkel még nyilván nincs 10 éves tapasztalata senkinek!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kroni1 #66375 üzenetére
Errol beszelek.
Egy versenymotorrol beszelunk. 2T? 4T?
En most megkerdeznelek, mik voltak a gondok azzal a motorral? Mikor volt ez, melyik tipussal, es melyik hondaval hasonlitjuk ossze?
Te nem tudsz ezekre valaszolni, de ragaszkodsz az altalanositasodhoz. Ami nem is a.tied, hanem az ismerosode. Nem ismered a konkret sarokpontokat, es aki eleg hulye az elolvassa ezt ugyanugy es megallapitja, hogy szar a ktm
Az ilyen fajta velemenyre semmit nem lehet epiteni.Bob zxr
Oktanszamra gondolt.
A bmw nek es a ktm nek van olyan gyujtasa, amelyik a gyujtogyertyat hasznalja az ionaramlas meresere, ezzel pedig az eges minoseget vizsgalja. Igy a motor tudja, milyen benzint tankoltal bele, es aszerint modositja a motormenedzsmentet. Bar az 1150 ben tudtommal ilyen nem volt, a ktm nel az rc8 nal van ilyen tudtommal[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
#79335424
törölt tag
válasz Kroni1 #66363 üzenetére
Természetesen nem HD mércével néztem. Attól, hogy HD -m van, még szeretek "őrültködni". Az aszfaltszaggatás annyira nem jön be, az endurozás már inkább. De nem egy ilyennel. Nem tudtam "játszani" vele, mert túl sok erőt és koncentrációt igényelt az egyensúlyban tartása. A hatalmas tankban ahogy lötykölődött a benzin, az is vitte jobbra-balra.
-
HSM
félisten
válasz Kroni1 #66595 üzenetére
Hááát... Hogy mondjam ezt... Igazad is van, meg nem is.
Pl. egy emelkedőn 70-el előzésnél nagyon nem mindegy, 70 vagy 120 ló van alattad. A 120-as gép letudja simán izomból, a 70 lovassal meg minimum egy váltás, vagy ha meg nem akarsz váltani, akkor nem úgy fog menni. Utassal meg végképp oda a dinamikának 70 pacival, igencsak megfogja. De itt szigorúan sietős/élmény motorozás tekintetében vizsgálva a dolgokat.A túrázásnál sem a 160km/h feletti dolgok a kérdés, hanem amikor egy durvább szerpentines kanyar után mondjuk 50-60-ről gyorsítasz újra... A nagyvas letudja kb. váltás nélkül izomból, én meg váltogatok+nyélgáz, ha nem akarok lemaradni... Ha meg ő is siet, akkor meg csak nézek utána.
De mint mondtam, élvezetes közúti/túra használatra nekem nagyon bevált az SV650, szeretem is, de azért el lehet könnyen érni a határait.
Egyedül a futóművével nem barátkoztam meg, illetve, hogy picit nagyobb erő kell a kuplungoláshoz, mint ami egy hosszú túrán/dugóban kényelmes lenne.(#66596) bogyo112: Ez tökéletesen így van. Én mindig mondom is, ha valakikkel túrázni megyek, hogy én inkább nézelődős túrázgatós vagyok, mint a koptassuk a lábtartót típus.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz Kroni1 #66595 üzenetére
Látom te sem szoktál járni szerpentinezni.
200 méternél hosszabb egyenes nem volt, és lásd amit írtam, mégis épphogy elég volt a 87 lóerő, de csak azért mert a többiek nem húzták neki igazán...
Nem mindenki csak tötyi-tötyi-zni szokott.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kroni1 #66595 üzenetére
sztm nem felesleges egy darab loero sem. a nagyobb loerohoz nagyobb nyomatek is szokott tarsulni, es ez nem mindegy, hogy hol jelentkezik.
pl baboss kezebe kerulne egy 71 lovas sv, a zrx utan az egy terugras lenne szamara.
mentem eleg sok 400 as sorneggyel, es sv vel is. eloszor is az alacsony fordulati nyomatektol be fog szarni, viszont nem lesz semmi tuzijatek felul, de szerintem nem az a fajta user, akinek ez hianyozna.Explosión de dos tiempos
-
-Mosquito-
őstag
válasz Kroni1 #66618 üzenetére
"Nagyon szeretek 6-ba felmenni kényelmesen Dobogókőre visszaváltások nélkül, rohadtul tetszik ez a fajta nyomatékrugalmasság. "
Hátőő és közben újságot olvasol?
Andrew :
Akkor nem veted meg a menyasszonyi rucit?
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
BoB
veterán
válasz Kroni1 #66618 üzenetére
Gyönyörű, nem? 1301 ccm, max 170 lóerő, 189 kg száraz tömeg.
Most nézd meg ezt a videót: [link]
És képzeld el, hogy ezt a kérdést abban a hangnemben kérdezem tőled:
Szerinted azért csinálták hogy 6-ikban menjenek fel vele a szerpentinen???You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
válasz Kroni1 #66618 üzenetére
Hát mit is írjak erre... Nem a lóerő a lényeg, persze, de az mutat picivel teljesebb képet. Ugyanis az a fordulatszámból és a nyomatékból számolódik. Mert hiába van egy nyomatékos motoros, ha nem pörög eleget, nem lesz jobb, mint egy pörgős, de nyomaték szegény, ugyanis utóbbi nyomaték hátrányát ellensúlyozza a váltó.
Jajj, dehogy, nem motorozok én határon, a társak sem motoroztak. Éppen csak az volt a zavaró, hogy a normális tempójú kanyarvétel után kigyorsításon (amit azért lássuk be, minden motoros nagyon szeret beleértve engem is) úgy hirtelen elnyúltak előre minden különösebb erőlködés nélkül, még úgy is, hogy igyekeztem gépészkedéssel pótolni a hiányzó pacikat. Onnantól kezdve pedig ez az előnyük minden kanyar után nőtt, nőtt, aztán meg kénytelenek lassítani, bevárni, vagy majd valahol tali...
Szóval nyilván, ahol úgy láttam jónak inkább lemaradtam, mint a borravaló, engem csak ezek az egyenesek bosszantottak, hogy ott hiába mentem volna én is, ők csak úgy huss, elmentek... Nyilván, ha jó arcok, nincs gáz, megvárnak (ez volt nálunk a szitu), de ilyenkor ez azért kicsit az a kézifék effekt, amit baboss kolléga elkerülni igyekezett...Ami írsz persu-nak "100-120 lóerőhöz tartozó ~60Nm-es nyomaték" ott is az van, a Fazer pörgős motor, forgatni kell, az 1150GS meg ezekszerint a nyomatékgyár, ami csúcsteljesítményre gyengébb, de nem is kell forgatni. Nekem az ideális motor az lenne, ami alul is tol, de felül is. Mondjuk egy SV1000, az pont tökéletes lenne, ha nem lenne olyan torkos, amilyen. Az SV650 is bulis karakter, amilyen vehemenciával elindul a napi forgalomban is bármikor, de a felső tűzijáték nekem azért néha hiányzik, főleg amiket írtam, előzéseknél, tempósabb szerpentinezéseknél vagy utassal. Amúgy nálam is itt esett ki az FZ6, hogy én sem szeretem annyira az ilyen nagyon pörgős, de alul nyomatékszegény motorokat, szóval képben vagyok, mire gondolsz. De mondom, ezzel a kis tűzijáték-hiánnyal azért együtt lehet élni az SV650-nél.
-
HSM
félisten
válasz Kroni1 #66662 üzenetére
A váltó? Marha egyszerűen... Ugyanis az a nyomaték szorzóját szabályozza. Pl. egy 100nm-es motor, ami max 5000rpm-et tud, az való életben megfelelő váltóval gyanolyan erővel tudja hajtani a járművet, mint egy mindössze 50nm-es, de 10 000rpm-re képes motor az ahhoz passzoló váltóval. (Ideális, vízszintes nyomatékgörbét feltételezve.) Szóval mondjuk 100km/h-val az első 5000-et forogva ugyanakkora erőt fog tudni mozgósítani, mint a másik, ami fele akkora áttétellel megy, éppen 10 000rpm-en 100km/h-val. A főtengelyen továbbra is 50nm fog szembenézni 100nm-el, csak a más váltóáttétel miatt mégis ugyanaz lesz a leadott erő, ami előre hajtja a járművet. Remélem érthető. Akármelyik jármű is ezért tol jobban mondjuk egyesben, mint 6-osban, mert a váltó révén nagyobb a meghajtó erő, ami a főtengelyi nyometékból felszabadul.
Egy fizikus biztos szebben le tudná vezetni.Az SV650 hangja amúgy tényleg imádni való. És én is szeretem, hogy városban 5,5, hosszabb túra üzemmódban meg 4-5L között fogyaszt csak 100-on.
Igen, szerencsére eddig mindig sikerült toleráns, jó csapatot kifogni. Én nem hajtom magam bele veszélyes szitukba, inkább elbúcsúzom, ha olyan a brigád, szerencsére eddig sosem volt ilyesmire szükség.
-
Khaosz55
addikt
válasz Kroni1 #66618 üzenetére
Én nem vagyok az a Danger motoros és a nyomatékos dolgot jobban szeretem mit a nagy LE-t. 4-es fokozatból szoktam előzni kb 3000-es fordulaton és szinte megvan a full nyomaték, nem kell váltogatni, nekem bejön nagyon a 2 hengeres gépek legyen az V vagy sor 2. 130-nál pörög azt hiszem 4000-4500-at az MT07. Gondolom ilyen lehet a ER6N és SV650 is.
Szerintem egy ésszerű normális túrázáshoz egy 650 körüli gép bőven jó. Persze ha 160 a kíván utazó tempó akkor más kell, de én oda nem akarok tartozni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kroni1 #66726 üzenetére
Nekem Suzuki GS500-am van, nem BMW. 2007-es évjárat. Csak egy rozoga öregember vagyok, aki 50 évesen kezdett el egyáltalán motorozni. Ja, nem is "motorozni", csak "motorral kirándulni". Tavaly augusztusig egy 125-ös kis Honda csopperrel gyűjtöttem a km-eket: Székelyföldet kétszer is körül barangoltam vele. Azóta meg a Suzuki van alattam, eddig teljes megelégedésemre.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kroni1 #66732 üzenetére
Ó, én nagyon sóher vagyok, tavaly is 500k-ért vettem az "új" vasamat. Ennyiért lett volna még Kawa ER5 meg öregebb ('96-'98-as) F650, ezért is került képbe. Szívem szerint Honda CB500-at szerettem volna, de amit megnéztem az sokkal többe került volna, ráadásul csak egy kikozmetikázott roncs volt. Egy év után még mindig árulják, ugyanannyiért (kereskedés, külföldi motor)....
szerk: A Suzu GS-re már mindent megvettem apránként (leginkább a kis 125-ös árából) , ami a túrázáshoz kellhet. Doboztartó, doboz, tanktáska, szövet oldaltáskák, motoros GPS, plexi, és van Ofrord markolatfűtésem is. Már csak menni kell a vassal.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest