Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kroni1

    veterán

    válasz HSM #66598 üzenetére

    "nem mindegy, 70 vagy 120 ló van alattad" Alapvetően igaz, de nem feltétlenül a LE a lényeg. A lóerő (egy neves gjm.mérnök szavaival élve) csak egy kisebb fontossággal bíró adat, ami sokkal fontosabb nála túrázásnál/közúti közlekedésnél, az a nyomaték. Nyilván jó a tartalék a gépbe pl. egy előzés során, csak az a baj, hogy ma már nem tartjuk be az sorrendeket, és a 100+ LE-s paripa sokaknál előbb megvan mint a rendes motorozni tudás..
    Amúgy egyet értek bogyó bá-val, nem feltétlenül kell határon motorozni túrázás közben, csak azért mert a többiek akkora királyok, és mi nem akarunk lemaradni. Ha te is úgy mész, hogy legyen benne még korrigálási lehetőség, akkor az szerintem teljesen rendben van!

    persu: Abban igazad van, hogy a nagyobb LE általában nagyobb nyomatékot is jelenthet, de ez nem mindig van így.. Én speciel nagyon szeretem azokat a motorokat, amiknél a nyomaték Nm-ben kifejezve nagyobb, mint a hozzá tartozó lóerő.
    Épp ezért imádom öreg R1100-R1150GS-eket, amik ugyan "csak" 80LE-sek, és nem 98LE mint pl. a Fazerem volt, de cserébe a 63Nm helyett közel ~100Nm nyomaték áll rendelkezésre, és az nem csak 10e RPM körül, hanem szinte minden fordulaton! Nagyon szeretek 6-ba felmenni kényelmesen Dobogókőre visszaváltások nélkül, rohadtul tetszik ez a fajta nyomatékrugalmasság. Persze pályára nagyon jó egy 600as sportmotor, de a 100-120 lóerőhöz tartozó ~60Nm-es nyomaték rájöttem, hogy nagyon nem az én világom. baboss-nak én is inkább az SV-t ajánlanám, szerintem is bulisabb az alsó nyomaték, mint a felső tüzijáték.

    bob.zxr: Szoktam szerpentinezni, pont azért is váltottam egy kevesebb lőerős, de nyomatékosabb motorra, mert ezzel sokkal jobban lehet! :) Konkrétan ahol a Fazeren 2 személlyel folyamatosan váltogatni kellett vissza 2-3-ig, ott a GS 6-dikban is végigmegy.
    Ahol egy 87LE-s motort a többiek szerpentinen lehagynak félgőzzel, ott vagy a lehagyott motorozik szarul, vagy a többiek amikor "rendes" tempójukkal mennek akkor az már nem kis mértékben túl lehet a szabályos közlekedésen. Ez nekem már nem feltétlen szimpatikus, és szerintem nem is közútra való, inkább pályára. Sajnos munkámból adódóan sok motoroshoz kellett már kivonulnom, és sok esetben nem kellett már kapkodni sem. De legalább elég reális képem van a motorozás valódi veszélyeiről. Persze olyan esetem is volt ahol a vétlen motorost kellett bezsákolni, meg találkoztam én már a saját sávomban is R1-es janival, aki a kanyar közepén meglepődött, hogy én mit keresek ott, szóval néha az önfegyelem sem elég a túléléshez..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák