- Padavan firmware
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Windows 11
- Crypto Trade
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- YouTube
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz zgospel #86004 üzenetére
Komplett műszaki vizsgát képzelj el ha kinti (Osztrák, Német) ilyen ellenőrzésbe belefutsz. Kopott gumimért simán büntetnek. Svájc meg kb 8 millió rendőr országa. Onnan kb 2hete jött haza egy motoros.
Következő storyval.
"Havert megbüntették, mert nem a gyalogátkelőn ment át, hanem 30méterrel mellette átlósan. 40chf.
Egy másik kocsival reggel 4:27kor lecsapta a kanyart egy belátható szakaszon, az autó 1/3-a átlógott, a helyszínen elvették a jogosítványát, de két nappal később visszaadták, mert sofőr. Most várja a bírósági időpontot, meg elvileg csak pénzbüntetést kap.
Harmadiknak 50helyett 53kmh 40chf bírság.
Felvidéki magyar srác kocsmai verekedésbe keveredett, neki is, meg a portugálnak is, akivel ütötték egymást 12000-12000 chf helyszíni bírság, 8napon belöl kell fizetni. "Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #86463 üzenetére
Szerintem igen, ez igy van, ahogy leirtad. Markaszerviz magyarorszagon, es nemetorszagban is nagy olajhordobol csereli az olajat, es altalaban egy nem csucsminosegu 10w40 et rak mindenbe.
Eppen melyik marka melyik olajjal van. Pl ktm motorex, kawa fuchs, stb. Tehat te flakonbol jobbat tudsz venni. A kulonbseg, hogy nemetorszagban nagyon ramennek a minosegre, alap, hogy nyomatekkulccsal huznak meg mindent, mig sufniszervizben csak ugy karbol. magyarorszagon a markaszerviz- maganzo arany a forditottja. Nemetorszagban a maganzok - a kornyekemrol beszelek - mindig valamilyen bevandorlok. Torok, lengyel, vagy akar magyar. Svajci tapasztalataim is vannak, kb ugyanez. Nem kepviselnek nagy minoseget a szakszervizzel szemben.
Magyarorszagon nem szoktak egy bizonyos kor utan, illetve a garanciahoz tartozo intervallumon kivul markaszervizbe vinni tulajok motorokat, mert nagyon draga a sufnihoz kepest.
Itt meg talalok 10-20 eves motorokat vegig vezetett szervizkonyvvel.
Hat van kulonbseg a ket orszag kozott. Es magyarorszagon a nem markaszervizek kb egyaltalan nincsenek tisztaban a nem elterjedtebb, vagy modern motorok bajaival, mukodesevel. Abbol meg jo sok van.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
2thletme2day
őstag
válasz zgospel #86626 üzenetére
Tegnap délelőtt már bejelentettem egy szerelőhöz de azt mondta, hogy annyi melója van, hogy komolyabban megnézni nem tudja most (majd csak júli 10 körül lesz szabad hely nála) de holnap elviszem hozzá és egy gyors próbakört megy vele aztán elmondja a véleményét. Az a baj, hogy Győrben Yamaha márkaszerviz tudomásom szerint nincsen. Bepróbálkozok a Reálnál hátha a Honda, Suzuki, Kawasaki mellett szervizelnek Yamahát is.
A motort nem kereskedőtől vásároltam. 2006-os gyártmány. 58ezer párszáz km-vel az órájában. Az ára 930 ezer Ft volt. Ebben benne volt egy garnitúra vadiúj Bridgestone BT-016, Kappa túraplexi és 46l-es Kappa doboz, Givi doboztartó konzol, Givi bukócső, új fékbetét garnitúra előre, hátra + minden gyári/lecserélt cucc.
Itt van róla egy fénykép:
-
2thletme2day
őstag
válasz zgospel #86635 üzenetére
Ma elvittem szerelőhöz a Fazert a váltóproblémám miatt (ugye nem tudtam felfelé váltani). Ment vele egy próbakört és jött a csattanó. Azt mondja emberünk, hogy nincs a motornak, váltónak semmi baja. A kezelővel van a probléma. Nézek bután nem értem mi lehet a gond és akkor elmagyarázta. Ugye lefele és 1-esből 2-esbe váltáskor nem volt soha probléma de onnantól már random, különböző fokozatokba való váltáskor előjött ez a gikszer, hogy nem tudok felfelé váltani.
Magyarázat a problémára:
Felfelé váltáskor amikor visszaengedtem a váltópedált nem engedtem teljesen vissza magyarul tartottam a csizmámmal a váltókart amit ugye nem érzek mert kemény az orra. Ilyenkor a váltóban belül valami mechanizmus nem tud a megfelelő helyzetbe beállni a további váltáshoz és ezért ebből a helyzetből nem tudtam felfelé váltani. Azt javasolta a szerelő, hogy minden váltás után húzzam ki oldalra a lábfejem a váltókar alól, hogy az magától be tudjon állni a megfelelő pozícióba majd ezután váltsak feljebb ha akarok/szükséges. A user error mellé hozzájött még egy kis figyelmetlenség az előző gazdától aki valamilyen szerelés után rossz pozícióba rakta vissza a váltókart így lejjebb lógott alaphelyzetben mint kellett volna (a karon és a tengelyen lévő jelölés nem esett egybe).
Megoldás a problémára:
Beállította a megfelelő pozícióba a váltókart és állított a váltómechanizmuson, hogy feljebb kerüljön a kar. Ezen felül figyelnem kell még az elején arra, hogy mindig teljesen visszaengedjem a kart/ne támasszam alá a csizmámmal amíg nem lesz megfelelő rutinom és belém nem ivódik ez a dolog.
Tudom lámaság és magamat égetem az ilyen amatőr hibával és ezzel a kis történettel de hátha egy ugyancsak kezdő motorosnak tanulságos lesz ez a story.
Egyébként a próbakör után azt mondta a szerelő, hogy rendben van a motor (hangra, érzésre semmi furcsaság), nagyon szépen jár szóval örülök. Csütörtökön viszem átgumiztatni, fékbetét+fékolaj cserére meg beállítja a kuplungot mert a karnál már nem lehet kijjebb tekerni az állító csavart és ezen a modellen nem a blokknál, elérhető helyen van a másik állítási lehetőség. Ahhoz, hogy állítani lehessen rajta le kell szedni a tankot amihez pedig le kell bontani az első idomot is.
-
CyberPunk666
senior tag
-
BoB
veterán
válasz zgospel #87402 üzenetére
"Tárcsazárból is van olyan az Abus kínálatban egyébként, ami úgy van kialakítva hogy ha fűrészelik vagy flexelik akkor elforog, vagyis nehezebb levágni."
Arra figyelni kell hogy sajnos nem mindegyik tárcsafékhez jó.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
BoB
veterán
válasz zgospel #87524 üzenetére
Ja csak a szélcsatorna nem fog segíteni a védelemben (erről volt szó nem arról mennyire aerodinamikus, csendes, szellőző). Mint ahogy a japán is csak ugyanolyan bőrt használ a kesztyűn ami pont ugyanúgy kopik mint bármelyik másik bőr (nem műbőr!).
Sem a kevlár sem az üvegszál nem "véd jobban", csak könnyebb. És drágább.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
BoB
veterán
válasz zgospel #87531 üzenetére
Nem kell megmagyararázni a hülyeséget, köszönöm
Alapvetően a drága nem attól drágább mert jobban véd, pont. Mindegyik sisakban ugyanaz az ütéscsillapító réteg van, hungarocell. Olyat nem fogsz látni hogy a műanyag sisak behajlott az eleséskori ütéstől, az üvegszálas meg nem.
-Mike- más szemében a szálkát....
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Genesistibi
tag
válasz zgospel #87585 üzenetére
Pont ezaz, hogy mi így láttuk és lehet, hogy tök hülyeséget beszélünk (lehet csak placebo, hogy le tudjuk nyomni az árat). Ezért viszem el mindenképp márkaszervizbe.
Nem csak ilyen motort nézek, múlt héten is láttam több 'jó vételt", viszont azokat pikk-pakk elvitték, én meg viszonylag sokáig dolgozom, így hétköznap esélyem sincs megnézni a gépeket..
-
Laca1212
őstag
válasz zgospel #87620 üzenetére
Köszi!
Mindenkitől kérdezném:
Melyik fékbetétet javasolt venni előre-hátra egy 2006-os GSX 750 F-be a motoralkatresz.eu kínálatából? Pálya nem játszik, csak motorozgatás utcán hol lassabban, hol gyorsabban. -
-Mike-
addikt
válasz zgospel #88153 üzenetére
Zé melyik ez a két útszakasz, ahol a robogós töketlenkedik előtted, majd a fehér Q5?
Ha valaki nem tudná miről... Daily random #11 - Yamaha FZ6N
Likeoljátok és iratkozzatok fel! -
yodamastah
őstag
válasz zgospel #88725 üzenetére
Horvátban 2000es évek elejéig sisak sem volt kötelező. Még 2005ben is több nagymotorost láttam sisak nélkül állat tempóban menni a sziklás szakadékos tegerpar melletti utakon.
Ott a szigeten én is elgurulásznék egy szál sisakban, de itt BP-en egészen mások az esélyek egy koccanásra. Rövidgatya pólóban annyira én nem érzem magam jól az autók közt kacsázva egy 3 sávos úton.
[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
válasz zgospel #88797 üzenetére
Pont ezt akartam mondani.
Én is inkább áttettem hétköznapra a vásárlást, és előző nap kivettem a bankból a lóvét - aztán ott a pénztárnál szembesültem, hogy vékonyabb a köteg. Aránytalanul nagy összeget vontak azért, hogy a saját pénzed a kezedbe foghasd. Ha előbb kapcsolok, akkor lehet inkább utalok én is.
-
vendingo
veterán
válasz zgospel #89089 üzenetére
Köszönöm. Reggelre minden kiderül. Mondjuk split se éppen a szomszédban van.
Más: sisakokról megy a téma. Nekem hétfőn a scorpion exo1100 air felfújható sisakja volt a fejemen felfújva. Nagyot tompított, amikor földnek csapódott a fejem. Csak a homlokom fájlaltam picit.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
z123456789
addikt
válasz zgospel #89411 üzenetére
Ja, lehet rosszul írtam. Elnézést.
Használt cuccokban gondolkozom. Így elsőre. Azt gondolom, hogy azokat ki lehet szépen takarítani, és ha jó állapotban vannak, akkor szolgálni fognak. Sőt, azért a motoros társadalomról azt gondolom igényes csoport, nagyon a takarítással sem kell foglalkozni.Na, a 18e használtért pl még beleférne simán.
Használt bukót sem ajánlanátok 30-35 körül?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Amazon Fire TV stick/box
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Padavan firmware
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Micro Four Thirds
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Kerékpársportok
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest