Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz z123456789 #92446 üzenetére

    mivel felnott ember vagy, szerintem el tudod donteni, hogy akarsz-e motorozni telen, vagy sem.

    en azt tudom, hogy annyira nem birtam magammal, hogy a motoros vizsgamra is motorral mentem, akkor is hidegben. az oktatom csak annyit mondott, hogy dugjam el, ne ott parkoljak, hogy ne lassa a vizsgaztato.

    olyan problemak merulnek fel, amiket a tobbiek is mondanak, el vannak szokva az autosok a motorosoktol, figyelmetlenebbek. ha nagyon ovatosan mesz, ki tudod vedeni azt hogy siman elcsussz, de ahhoz szerintem nagyon rancibalni kell a dolgokat, legalabbis kezdo emberhez kepest. nem az a jellemzo hiba, hanem a besokallas, es hogy nem meri ledonteni az ember a motort, televeri a szembejovot. ovatos motorozasnal amugy is a legtobb kozlekedesben resztvevo verszemet kap, es elkezdenek veled buzizni. leszoritas, bevagnak eled, nem engednek el. hatarozott fellepesnel ilyen nem fordul elo, ugyhogy tenyleg nehez dolga van egy kezdonek, mert sehogyse jo.
    egyebkent en kockaztattam annak idejen, sokszor mentem telen, mert ezt nem lehet kibirni. nekem nem akkor lett balesetem, hanem mindig nyaron.

    szerk:
    miutan endurot vettem, a tel is boven motoros szezon lett. nah azzal nem akadaly a tel szerintem, akarhogy nem tapad. esesnel sem tortenik vele semmi.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz z123456789 #92446 üzenetére

    Lehet, miért ne lehetne. Én át szoktam motorozni az (angol) telet, max egy hónapra rakom le, amikor mínuszok vannak és le van fagyva az út. (Jégen, hóban nem motorozunk, ez nyilvánvaló.)
    Jegesedésre számítani kell országúton, mikor a városban 5°C alatt mutat a hőmérő. A legtöbben ilyenkor lerakják a motort. És igazuk is van. A tapadás kevesebb mint fele van meg a nyári száraz úthoz képest. Vmi váratlan történik, akkor nagy eséllyel perec lesz belőle.
    Nekem ez a közlekedési eszközöm, én vígan eljárok vele.
    Hó az itt nincs, de mikor az utak is csonttá vannak fagyva, akkor kérek fuvart.
    Úgy kell motorozni, mintha lábujjhegyen lépkednél, semmi hirtelen erőhatás és mindkét fékkel egyenlő mértékben fékezni.

    Ami a ruhát illeti. Én elvagyok a téli béléses cordura dzsekimmel és nadrágommal amíg beérek a munkába (20 perc), nem húzok semmilyen aláöltözőt, boxer és póló van csak alatta. Túracsizma ugyanaz, egy vastag zoknival. Én kézről kezdek el fázni, nekem az mindig elfagy. Két téli kesztyűm van, egy kényelmes Richa City GTX, ezzel elvagyok 10°C-ig és rövid időre városon belül 5°C-ig. Aztán van egy fűthető Exo Stormguard, ez rövid távon nagyon kellemes. Ezen kívül egy Windproof téli maszk még kötelező vétel.
    Ebben a szerkóban elvagyok az ingázással. Egyszer mentem 300 km-ert 0°C-ban így, csonttá fagytam. Qrva nagy szenvedés volt. Az első másfél óra még ok, de utána mint a kivert kutya... Fél óránként álltam meg teázni és melegedni és reszkettem. A fűthető kesztyű teljes csődöt mondott autópálya tempónál, az volt a szerencsém, hogy volt külön markolatfűtés is. A kettő együtt adott egy minimális komfortot. Épp csak annyit, h ne kéküljenek az ujjaim. Soha többet nem megyek télen motorral messzire. Ha fizetnek érte, akkor se. :N

  • demars

    addikt

    válasz z123456789 #92446 üzenetére

    Baszki! Nem sérültél? :F
    Szegény autó :(

    Most gondolj bele, hogy motorral ugyan ez megtörténhet, esélyed sincs megállni a takony idő miatt.

    Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

Új hozzászólás Aktív témák