Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz jaktib #41718 üzenetére

    "hogy sokkal nagyobb a költsége egy 500cm3-nek egy 250cm3-hoz képest? I"
    Szerintem nem. Valamivel lehet, hogy többet fogyaszt, de a többi költség az majdnem ugyanannyi. A fogyasztás meg nagyon változó, múltkor volt róla szó, hogy aki nagyon erre "gyúr", az ne motort vegyen, mert az autóhoz képest mérhető kisebb fogyasztás mellett minden más sokkal több kerül rajta. De az, hogy 250, vagy 500-as, az már elenyésző különbség a költségekben. Annyi talán, hogy a 250-esek olcsóbbak, és abból könnyebb találni egy fiatalabbat, jobban karbantartottat, mint egy 500cm3 körüliből.

    Esetleg a Suzuki GS500 is szóba jöhet, az tulajdonképpen az ER-5 "testvére", de mégis más.

  • Ferdzsoo

    addikt

    válasz jaktib #41718 üzenetére

    Szia!

    Helyedben 500cm3 -alatt nem vennék motort.
    Nem száguldozásra, de problémás lesz egy 250-esel előzni egy idő után országúton.
    GS500, CBF500, esetleg CBF600 ezeket bátran tudnám ajánlani, viszonylag olcsó, megbízható gépek szoktak lenni. Tavasszal nagyobb a választék, viszont ősszel jobban tudsz alkudni (szerintem).
    Fenntartásban alig kerül többe egy 500-600 as mint egy 250-es, viszont mindkettő sokkaltöbbe fog kerülni mint a robogód. Erre készülj... A robogó spórolásra ideális, a motor egyáltalán nem. Ezt többször kiveséztük esetleg keress rá, egy autóval olcsóbban kijössz bárhogy számoljuk mint egy motorral.
    Egyedül időben vagy többször előrébb motorral mint autóval.

    "It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

  • tboldi

    nagyúr

    válasz jaktib #41718 üzenetére

    Egy időben én is nézegettem az ER-5-öket, mivel olyannal vizsgáztam. Amiket olvastam róla, abból azt szűrtem le, hogy nemigen van velük probléma, megbízható típus. A műszegység izzói szeretnek kiégni sűrűbben, állítólag a hőtől.
    Ja, és a hasznaltauto.hu-n van egy fekete, kecskeméti darab 10k alatti km-rel 700-ért. Képeken jól néz ki, de már vagy egy éve hirdetik. Szerintem ennyi idő alatt már csak eladták volna, nekem gyanús.

    [ Szerkesztve ]

  • torzo

    Ármester

    válasz jaktib #41718 üzenetére

    200-as robival (Aprilia Sportcity) kezdtem 7 éve a motorozást. Fél év után Honda Hornet 600, újabb egy év múlva Honda Varadero 1000. Innen már nem kívánok továbblépni. Sőt!
    Mai napig nosztalgiázom a robi után. 2.5 lityis fogyasztás, 100-ig szinte minden autót lealázó gyorsulás, fordulékonyság, könnyű kezelhetőség.
    Imádtam a Hornetet is, de az teljesen más kategória volt. 100 km/h 3.3 sec alatt!!!! 8000 alatt átlagosság, felette brutalitás! Sajnos, túrára számomra kényelmetlen volt a termetem miatt, ezért volt a váltás Varaderora.

    Szóval, ha munkába járás és gazdaságosság a fő cél, maradj a robinál! Az a leggazdaságosabb!
    Ha már túra is befigyel, 600-alatt ne vásárolj, mert hamar kiderül, az 500-asok gyengék.
    600 felett viszont már nem kell nézegetni, csak ha a termet kívánja. Esetemben ez volt az indok (187 cm, közel 1 mázsa). Egy jó 600-as már mindenre elég! (pl. Yamaha Fazer, Honda Hornet, CBF 600)

Új hozzászólás Aktív témák