- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz yodamastah #11725 üzenetére
Perfekt leszek románból mire vége (Digisport stream)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
Látod ez a baj ezzel az egésszel...lásd .mf példáját. Elesel, rád dől a motor, a forró kipufogó meg szarrá égeti valamidet. És ehhez még menni sem kell, elég ha álló helyzetben fellöknek. Sőt, még elesni sem kell, most már ezt is tudjuk.
Nekem sehogy sem fér bele rendes ruha nélkül a motorozás, de mindenki másképp fogja fel a dolgot."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Aki most keresne olcsón gumit: [link]
Nincs közöm hozzájuk, véletlen botlottam a hirdetésbe. Hátha még van belőle...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Én nem tudtam leszedni, nem férek oda semmivel, még a csavarhúzót sem lehet beleütni. Mivel majdnem egyforma a motorunk, te sem tudod majd
Motoros gumiszervizek is meg szokták csinálni, meg egy pár helyen. Kékhold pl. Szerintem ha most szólsz h vinnéd akkor, nem lesz probléma.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Amikor valaki dobálózik a számokkal, hogy ennyi meg annyi lőerő a vas, akkor mindenki ámul-bámul. Ja, csak azt rohadtul elfelejtik, hogy az tiltás közelében annyi....aztán 3000 körül pöfögve a sok lóerőhöz képest meg olyan, mint egy nyugdíjas rozmár.
Bár nekem egy picit szegény most a keverékem (kéne kicsit tekergetni a karbin) ezért alul nem húz annyira, de 3500-tól megindul istenesen magasabb fokozatban is, pedig ilyenkor kb. még csak 40-50 lóerőm van, nyomatékból viszont akad. Autópályán meg 130-nál forog 5500-6000 között, ott is elég csak ráhúzni, ha tempó kell, igaz nem lő ki úgy, mintha kettőben lenne 130-nál 8000-9000 környékén - az enyém itt kezdi el igazán leadni az erejét. Ha nagyon kell, visszalökök egyet, ha még annál is jobban, még egyet. Azért van a váltó, hogy használjuk, ha kell.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem várom el egy magas fordulatra hangolt sportmotortól, hogy minden fokozatban minden tartományból ugyanúgy lőjjön ki. Ha így lenne, nem kéne váltó...de az tény, hogy nagyobb köbcentinél nem kell annyit lökdösni. Aki lusta, vegyen 1000+ köbcentis motort...egy hayabusa vagy ZZR1400 megteszi.
Mindenesetre én követem persu tanácsát..hogy is mondta? "Arra van kitalálva, hogy forogjon, ha lent használod, akkor minden szarul működik". Ezért nem szenvedtetem emelkedőn (itt most szerpentin szerű dologra gondolok) 2500-as fordulaton, mert ez nem chopper. Forogjon mondjuk 4000-5000 körül...és ha kell akkor még mindig vissza tudom engedni egy picit, mert 2500-ról nehéz hova visszaengedni, akkor tényleg jön a váltólökdösős játék. Szerintem sokan csak azért pakolgatnak ész nélkül, mert szarul használják a fokozatokban rejlő erőtartományt..
Megmondom őszintén, a leírtak ellenére néha kicsit én is tépelődöm, mert olyan vagyok mint TayRol (ahogy az ő szavaiból kivettem, nyomatékból szeretne mindig motorozni). Ez alapján egy brutál nyomatékra hangolt V2 kéne nekem, csak abban meg fent nincs olyan erő. Vagy egy még nagyobb köbcentis sor 4 vagy még inkább V4?
Ahogy yoda mondja, igen, jól esik néha egy kövéret húzni...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Sógoromnak van egy 1600-as V2 Marauderje (ua. mint a Kawasaki Mean Streak) Az egy mozdony. Ezek relatíve erősek, de 190-nél vége a dalnak, és addig ötöt kell váltani, nekem 3-at (ha az egyest is beleszámoljuk)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #11907 üzenetére
Ennek a big bang meg screamer dolognak utána fogok már olvasni, mert engem érdekel. Pont most volt szó erről a superbikeban, de nem vettem meg
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #11972 üzenetére
Én mindig mondom, hogy akkor legyen p*na
Integra: valóban...most néztem vissza a hozzászólásod, amiért kaptad
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Daywalker
addikt
Nah, megvolt a Lime Party...sajnálhatja aki nem jött
Odafele 40 fok, full bőr, Petőfi hídtól végig a M3 kivezetőig fújta a forró levegőt a ventilátor. Azt hiszem ezután orvoshoz kéne fordulni
Maga a pályázás frenetikusan jó volt, két karszalagot is sikerült szerezni (thx to KoVee), de sajnos egymás utáni körre, és ez későn is derült ki. Amúgy sem vállaltam volna be, mert a 20 perc kivett belőlem annyit, hogy inni és pihenni kelljen utána.
Ami más volt a tavalyihoz képest, hogy sikerült bemelegíteni a gumikat, így bátrabb voltam - noha pont az előttem lévő körben hoztak ki tréleren egy tök ugyanilyen zx9-et, amivel csúnyán elbántak. Tavaly mindent kivett belőlem a hiba az elején. Végre nem én voltam az, akit állandóan lehagytak Sikerült beakasztani a kampót pár 600-asra, akik viszont térden fordultak és nekem úgy tűnt, hogy jól mentek, de a kanyar közti egyenesekben le tudtam dolgozni a hátrányt és követni őket. Mondjuk volt 1-2 beteg 600-as pályagép, akik csak közelebb tudtam húzódni a célegyenesben és melléjük menni, megelőzni már nem volt idő... (egyet féktávon megfogtam azért a féktávon).
Alapjában véve most rábíztam magam a gumikra, vagyis bíztam a gumikban, így belementem lendületesen olyan kanyarokba, amikbe korábban nem, és láss csodát, mindig sikerült elfordulni, egyszer sem volt para...igaz, már jobbra-balra leért a csizmám orra, de rájöttem, hogy szarul ülök a motoron: jobbra teljesen lenyomtam a gumi pereméig (nyilván innen is lehet még dönteni!), balra viszont nem, mégis leért már a csizmám Ezen még fejlesztenem kell.
Apropó, utcai nyomással mentem! 2,5/2,9 és nyoma sem volt annak a korcsolyázós érzésnek, aminek tavaly a fostos Bridestone-nal. Próbáltam 2,2/2,5-öt a gumikban még múltkor,de romlott a fordulékonysága és az általános kezelhetősége. Felfújva meg olyan, mintha bicaj lenne. Nem tudom, ez mitől van, de nekem gyanús, hogy az M5 Interact úgy van kitalálva, hogy a megadott nyomáson üzemeljen jól. Mindenesetre érdekes volt, alig szaggatta meg az aszfalt (azért az Eringnél sokkal jobban), pedig kentem neki. Csóválta a seggét 1-2 féktávon rendesen (pedig nem vagyok az a kuplungdobálós fajta), bár az is igaz, hogy kanyarokban megpróbáltam most nem utazni, hanem érintés után (ha sikerült eltalálni) kigyorsítani.
No, a lényeg, rohadt messze vagyok a jótól, egy mazsola vagyok De élveztem. Inkább a pályával ismerkedtem, néha nem váltottam fel ott, ahol még lehetett volna, mert szokni akartam a nagyobb sebességű kanyarodást...fokozatosság elve ugyebár. Ha ezeket össze tudnám rakni, akkor bátrabb lennék. Aminek örültem, hogy valami fejlődést láttam magamon, bár még mindig nem dőlök és ülök ki eléggé, ami egyelőre még nem baj (sajnos nincs térdkoptatóm ). Többször kéne menni, mert csak így lehet valamit elérni. Úgy érzem minden egyes pályázással jobb és jobb leszek. Arra gondoltam, levetetem a rendszámot és azt a pénzt, amit az utcán verek el motorozásra, azt inkább a pályán kéne hétvégente eltolni...(persze egy idő után az is feneketlen kút lenne, mert az eszik mindent, ami kopik).
Na, azért egy kis üröm az örömben, volt motorátvizsgálás. Első kerékcsapágy cserés...hiába, a jó pesti utak (3 éve jó volt, amikor vettem, de nem is Pesten használták). Az akku kuka lassan. Plusz kell mennem egy alapos karbipucolásra, szinkronra és hézagállításra is. Ellenben a csávó nagyon ért hozzá, versenyeztek is ilyen blokkokkal. Azt mondta, tud bele alul-felül erőt tolni, mert tudja hogyan kell átalakítani a gyári kipuffot, hogy jó legyen, és mellé a megfelelő fúvókákat is be tudja lőni rendesen.
Bocs az ömlengését, még dolgozik az adrenalin
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Thx. Hát nem tudom, mikor jutok ki ment a pályára....most nagy beruházások vannak, autóra is költeni kell (féktárcsák, pár szilent, olajcsere...ez a minimum, a többi holnap derül ki, amikor szétszedem a futóművet). Plusz a motort is gatyába kell picit rázni. Új akku, kerékcsapágy, szerintem gyertya is kell lassan, karbival vesződni megint, szelephézag...jó isten pénze sem elég
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Djuree #12108 üzenetére
Szerintem meg ne járj a hegyekbe. Én is ezt mondtam az első/második mátrázás után, de egyszerűen felejtős. Voltunk egy túrán, ahol beszéltünk a helyi arcokkal, és mondták, hogy ezt el kéne felejteni, minden évben meghal valaki, és sajnos nem az a hülye, aki lapon fordul. Szarok az utak, beláthatatlanok a kanyarok, retkes-szaros az egész.
Múltkor Kovee-ékkal mentem Dobogókő felé, az is halál volt. Olyan sóder volt az út közepén, hogy majd összeszartam magam. Ezekre nem lehet felkészülni."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Djuree #12112 üzenetére
Mi fel se mentünk, Esztergomi leágazásnál inkább elhagytuk a terepet, mert addig is kalap szar volt. Mondjuk tegyük hozzá, hogy az alacsony napállás volt a leginkább zavaró. Volt, hogy szart sem lehetett látni, a fák árnyéka miatt pedig olyan volt, mint a stroboszkóp.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz KoVee84 #12149 üzenetére
Az jó volt. Bár szerintem a 3-asra kivezető út katasztrófa, nem nyertünk vele semmit; sötét, poros, kavicsos, kátyús. Ennyi erővel mehettünk volna Fót fele is, az rövidebb, kevesebb a lámpa stb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
válasz KoVee84 #12173 üzenetére
Kiló hatvannál már nekem is kopogtat, hogy lassabban
Én felülnék magam mögé...shiNIN: Szerintem ezek a csajok oda vannak ragasztva arra a zsebkendőnyi területre Bár az enyémen akkora szék van hátul, amilyen az újabb sportmotorokon elöl...
stifi: én nem vennék fel sötét plexiset éjszaka, de ez csak saját tapasztalat alapján mondom, más lehet, hogy jobban lát. Nagyon megszoktam a beépített, lehajtható cuccot. Nekem nem zörög, nem csapódik le véletlenül stb...pedig ez még nem is egy Shoei vagy Nolan...
Ha megint veszek bukót, csak beépített napszemüvegeset...a fényre sötétedő lesz a jó megoldás, de egyelőre nagyon lassan reagálnak a fényviszonyokra, tehát még kell neki egy pár év.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Nekem is ugyanezek, az értékek, de 3,8 ment bele kb...érdekes.
Érdekes,hogy literes flakonból ez gyakoribb a jelenség, mint a nagy kannából.
Egyébként meg nem kell szerintem túlparázni. Max szinten vagy alatta van, ha egyenesen áll a motor? Ha igen, akkor sz@rni rá.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
Nem értem mit kell ezt az elektromos bolhacirkuszt erőltetni mostanában. Az új ZX10-é is egy okádék, mondjuk a ZX6-hoz viszonyítva, ahogy azt megállapítottad (oké, el tudnám nézegetni azt az okádékot, de az most más kérdés). Szerintem a klasszikus két analóg óra és sima világító visszajelzők a legjobbak. Nem kell karácsonyfa.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
"egy mechanikus sose lesz olyan pontos mint egy digitális"
Gondolom ezt te sem gondoltad komolyan Igen, bizonyos esetekben jó a digitális. Ha tized-század, ne adj isten ezred pontosság kell, akkor jó, mert könnyebb leolvasni, de a digitálisnak van egy alap késleltetése, ami több tényezőből tevődik össze. Elsősorban a jelfeldolgozás és kijelző válaszideje a meghatározó. A mintavételezés sebességét akkor pedig még nem is említettem...sajnos ahol gyorsan változó értékeket kell mutatni, ott sokszor a hajadra kenheted a bolhacirkuszt. Ráadásul az LCD melegre-hidegre érzékeny, ami megint csak befolyásolja a kijelző gyorsaságát. Nem véletlenül alkalmaznak még mindig analóg műszereket és órákat nagyon sok helyen.
"Egy mutató 1 funkció. Digitálisan 1 panelre bármilyen funciót rátehetsz.."
Igen. Ami nem fér fel egyszerre, aztán gombnyomogatással kell előhozni? Az óra egyértelmű, nem kell tudom a számokat, a mutatók állásából meg tudom állapítani, hogy az jó vagy sem. Az olyan csaló baromságokról egy sportmotornál, mint a benzinszint, ne is beszéljünk. Kivillan a lámpa, van még x km, és kész. Nem kell bonyolítani. Autónál más, ahol min. 50 liter is elfér a tankban.Ugyanígy vízhőfok és benzinszint is kimutatható analóg órákkal. Sőt, ha órával mutatod az jóval pontosabb is lehet, mint digitálissal (pl. amikor utóbbinál nem konkrét hőfokot ír, hanem csak vonalakat rajzol). De ez megint olyan dolog, ami nem érdekes, hogy fokra pontosan mennyi az annyi.
Az FI hibakódot ne keverjük ide, de ha mégis, akkor ki lehet mutatni egyszerű lámpákat alkalmazva, például kivillogtatással - persze tudni kell a kód jelentését, de ha már oda jut az ember, hogy erre szüksége van, akkor úgyis rászánja az időt.
Ezt most nem azért írtam le, hogy meggyőzzelek róla, hogy az analóg jobb, mert az LCD valóban van, amikor jobb (helyfoglalás szempontjából biztosan), csak a téveszméket akartam eloszlatni, miszerint az analóg szar. Mindkettőnek van előnye és hátránya.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Te nem érted pontosan, amit írok. Ha nem gyorsan változó értéket kell mutatni, hanem fix, vagy csak lassan változó értéket, akkor jobb/pontosabb a digitális kijelzés, hiszen konkrét számokat ír, amit leolvasni könnyebb, egyértelmű mi van kijelezve, nem kell egy mutató állását kell belőni - ebben egyetértünk. Nyilván az analógnak is van késleltetése, mindennek van.
Igen, képzeld, láttam már analóg órát. Egyébként ennyire nem drasztikus az analóg, ahogy te írod Legalábbis én még nem vettem észre, de biztos csak az én műszerfalamban van svájci óra De a fékezéses dolog ugyanígy elmondható a digitálisról is, mivel nem ír ki az sem minden egyes értéket. Egyszer 50, utána 30, majd 12, majd 0...attól függ mikor nézel rá, lehet, hogy még 12-t látsz abban a pillanatban, amikor megálltál. Pl. első generációs Aprilia RSV Mille...na ott gyorsítottál, már kb. 80-nal mentél, az óra meg még mindig kb. 50-et mutatott
Egyébként meg minden attól függ, hogy van megcsinálva. Ne a milliós dolgokról beszéljünk, mert egy motorba nem ilyeneket raknak, hanem tucatszarokat. Nyilván digitálisan is meg lehet csinálni nagyon jól...de az más kategória.
"Elhiheted nekem, a digitális mindig pontosabb lesz mint az analóg."
Erről nekem a cd vs bakelit jut eszembe...mod: és hányan kalibráltatják a sebességmérőjüket? Értem én a 65-66 példát, de ha 50-es táblánál 50-nel mész (ami valójában csak 45 mondjuk), akkor nagy baj nem érhet. Vagy mész óra szerint 65-tel, ami csak 60...vagy annyira sietsz, hogy 5 km/h életbevágóan fontos?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Prof01 #12295 üzenetére
Ez mondjuk analógnál is probléma akkor, ha nem a klasszikus spirálos mérés van, hanem az első lánckeréknél történik...(gondolom valami optikai elven, de ebbe nem ástam bele magam még)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
A pontosságot szerintem hagyjuk, mert alapból mindegyik félre van kalibrálva (szándékosan), tehát hiába látsz pontos értéket a kijelzőn, akkor is csak saccolni tudod mennyi a valós. De alapjában véve, a leolvasás szempontjából igazad van. Mindenesetre nem életbevágó, hogy le tudjam olvasni mennyi az annyi pontosan. Eltérőek lehetnek a szokásaink Én csak odapillantok, látom h vonal alatt vagy vonal felett van, és máris tudom, hogy jó vagy rossz sebességet választottam a haladáshoz. Az nem érdekel, hogy pontosan mennyivel megyek. Ugyanez igaz a benzinszintre és vízhőfokra is, az én esetemben Sőt, nincs is benyaszintjelzőm, van res állás a benzincsapon
No, zárjuk le Dolgoznom kell[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #12322 üzenetére
Lol, fene a jó dolgotokat. Másnak egy szaros babettára sem jut, ti meg azon vitáztok, hogy melyik 4-5 millás motorra méltóztatnátok feltenni a seggeteket nagy kegyesen - ha megengedhetnétek magatoknak
Leszarnám mi van ráírva...egyiket sem tudnám kimotorozni. Diszkóba meg nem járok Az a baj, hogy akkora sztereotípiák vannak bizonyos fejekben, hogy én már csak azért sem vennék ilyen fossá hájpolt márkákat, mint a H meg B, mert véletlenül még velük azonosítanának. Egyik 19, és a másik is...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #12325 üzenetére
Megértem az érveidet, ha nem tetszik, nem tetszik...de a Suzukit és Yamakkát miért hagytad ki? Amúgy szépségről nem érdemes vitázni, az mindenkinek tök egyedi...nekem az új zx6 bejön nagyon, és nem azért, mert kawám van alapból. A gsxr 600 is rohadtul tetszik. Jobban, mint bármelyik H meg a Yamakka. Bömbi élőben szép, de valahogy ezt a felemás formát nem tudom megemészteni, még akkor sem, ha technikailag rendben van az egész motor.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #12339 üzenetére
Hát a Superbike tökös volt, ők kihozták az Apriliát év motorjának, nem szaroztak Szarok a 10 lóra, ha olyan, mint amit két fél motorból hegesztették volna össze az idomokat Nah, lehet oltani .
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest