-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #31855 üzenetére
Van a kicsi, gyenge motornak is előnye: karácsony előtt a 20 éves kis csótányomról DOT szerint az eredeti Bridgestone-t hajítottam le (24,9k km van a motorban). Ja, és volt még rajta 2 mm futófelület, csak tök repedezett az egész, meg olyan rugalmas, mint a bakelit...
Az első gumit már megvételkor cseréltem, az is a gyárilag feltett Bridgestone volt, csak azon akkor már nem volt semmi futófelület...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dodopek #31889 üzenetére
Persze: leveszed a pozitív csatlakozót a feltöltött akkuról, és egy multiméter közbeiktatásával "viszed" tovább a piros mazzagra. A műszer a legérzékenyebb mA állásában legyen. Ne indítsd be, ne adj rá gyújtást!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na végig motoroztam a mára tervezett útvonalat: cél Szálkán a Mausz-kápolna volt, majd Szekszárd felől haza... ...nagyon sok motorossal találkoztam, isteni szuper idő volt (16-18 fok, szél alig - gyakorlatilag rám rohadt a Cordura gönc...)! 140 km volt a mai táv, 2,7 literes átlagfogyival: szigorúan igyekeztem 80-85 km/s túratempót tartani, a szokott nyélgáz helyett. Készülök Erdélyre, na! A tanktáska tök jó, bár elég picike. Tankolásnál 3 sec alatt kioldható, hátra billenthető.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ujskodas #31949 üzenetére
Tegnap 13 fok volt, de rohadt nagy szél, így a "téli" szerelésemben 2 óra után már kezdtem nagyon fázni: sima Cordura gönc termobéléssel + még egy külön téli alsó. Mindez kissé rongyos, textil nyári kesztyűvel.
Ma ugyanez a cucc, totál verőfény, min 17 fok, és gyakorlatilag rám izzadt az egész...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Dexar007 #31988 üzenetére
Kézzel indexelni már nálunk sem kellett: tavaly a vizsgán kérdezte a vizsgabiztos, hogy karjelzést fogok adni, vagy indexelek. Az utóbbit választottam, mivel hogy úgy gyakoroltam...
(#31991) Xaels: rutinvizsga legelső feladata a "nyolcas tolás". A1-en nem volt, csak a nagyobbakon. Van még dupla nyolcas, a második (?) rutingyakorlat pályájának végén is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Integra #32052 üzenetére
Ki lehet venni (mosás céljából), de hiába kerestem a neten, eddig nem találtam: Kappa KV-4 sisakról van szó egyébként. Ha olcsón volna kisebb, akkor esetleg beruháznék rá.
(#32053) yodamastah: erre már én is gondoltam...
Urak! Más téma: akkuból (sima savas a mérete miatt) a BANNER is megbízhatónak számít?
Innen rendelnék a kocsihoz olajat, így a szállítása ingyen volna (összérték 10k HUF fölött), ráadásul a sav is tartozék hozzá, ellentétben mondjuk a Yuasa-val. Indító árama 130 A, ami nem kevés.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én látatlanban vettem, próba nélkül, mert az volt akciós (fórumtárs vette meg és postázta el nekem). A méretet az előző - nyitott - sisakom alapján választottam ki, így lett M-es (de nagyobb nem is volt készleten belőle). A fejem viszont valahol az M és az L között lehet. Tavaly a legnagyobb kánikulában, itthon a számítógép előtt ülve a fejemen tágítottam (pokoli élmény volt órákon át) , így pár nap után már tudtam használni, és akkor is csak az arcpárna nyomott, másutt jó volt rám. Aztán megszoktam teljesen, hozzám idomult (vagy a fejem hozzá). Most a hétvégén viszont megint nyomott rendesen néhány óra után...
Közben Vateráztam poénból 2.501,- forintért (nem vicc!) egy használt L-es Schubertet, az viszont használhatatlanul bő nekem (meg ezer éves, és tiszta rongy a belseje: stílusos Halloween tök lesz belőle).
(#32063) Xaels: én nem híztam tavaly óta egy dekát sem, így az nem lehet oka szerintem... (Ja, és frissen vagyok "fodrászolva")
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #32126 üzenetére
Ha még aktuális a kérdésed (ja bocs, nem is a tiéd, rossz helyre címeztem, Alienpapa-nak szól...):
Ha van "rendes" jogsid, és túrázni is akarsz a motorral, még véletlenül se vegyél 125-öst!
10-15 km/h-val kevesebbet megy utazóban tartósan, mint amennyi a a főútvonalak forgalmának ritmusa. Ha egyedül jársz mindig, akár - mentalitástól függően - egy 250-es már elég lehet, de ha utast is vinnél, akkor ez is kevés lesz. Szerintem...Én ezt nézegettem sokáig, de végül is nem váltok, marad a régi kis gép. (Persze, csak ha nem félsz az öreg, japán belpiacos épektől. Egy éve árulják, gondolom bőven lehet alkudni is az árából)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #32282 üzenetére
Ja! Ha szép idő van, és meló után húzol egy kövér gázt az M0-áson csak úgy passzióból, akkor már Soroksárnál hívhatod a trélert, hogy vigyen a legközelebbi töltőhöz...
Még az OFF-nál is OFF-abb: vége a 3 napos debreceni fejtágításnak, újra ráérek olvasgatni a topicot...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #32327 üzenetére
Szerencsére az én kis gépemen "robogós" a gyújtás, tehát ha egyáltalán nincs töltésem, lemerül az akku, akkor is "csak" a világítások, jelzőlámpák, kürt, önindító szűnnek meg, a gyújtás akkutól független, saját tekercsei vannak a generátoron. Betolással bármikor életre kelthető, mert berúgó kar az nincs...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #32330 üzenetére
Talán ebből a szempontból igen, másból meg nagyon nem: valószínűsíthetően valami Honda Dio vagy hasonló kis 50 köbcis robesz komplett elektronikája dolgozik a gépemben, 60W-os névleges teljesítményű generátorral, a hozzá tartozó gyufásdoboz méretű fesszabályzóval, stb.. Csak itt a fényszóró nem 25/25W-os hanem 35/35-ös, jóval nagyobb az önindító, ráadásul a városban egyenletesen haladva csak 4500-5000 körül van a fordulat, nem 7-8000 mint a robogónál, így a töltés is sokkal kevesebb ugyanazon generátorral. Elqrták: nem kicsit, hanem nagyon... Egy bármely más hasonló 125-ös kis motornak (YBR125, Honda CG125 170-180W körüli a generátora, az meg "mindenre" elég, kis fordulaton is)
Most egyébként mi is a gondod? Van új, kitűnően működő fesszabályzód, az akkud is vélhetően jó. Vagy éppen az ment tönkre?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32332 üzenetére
9 kW /12 LE. Ez a fojtott (német) verzió.Fojtások irreverzibilisek, tehát barmolás és vagyonok ráköltése nélkül nem eltávolíthatók (2 db picurka karburátor, gyárilag dupla falú kipufogó könyökök, 15 mm-es furattal). Pár tíz darab került csak oda így, a nagy karburátoros, fojtatlan, echte japán kivitel 17 lóerős volt.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32336 üzenetére
Nem értek egyet, én - vén fejjel - nagyon szerény anyagi lehetőséggel vágtam bele a motorozásba, ezért lett A1/B125 és filléres, 20 éves kis 125-ös gép. Most sincs pénzem, ami kevés meg van, azt inkább benzinre, a kilométerek gyűjtögetésére fordítanám. El fogok jutni ezzel a kis vacakkal Erdélybe is, bár tudom, hogy nem lesz mindenütt egyszerű a dolog. Tuningolni nem akarom, mert egyrészt nincs gyári alkatrész hozzá, tehát muszáj vigyázni rá ameddig csak lehet, másrészt akkor már egyszerűbb volna egy nagyobb jogsit (ez tervben is van) és egy nagyobb, de gyári állapotú motort venni (ez viszont nincs).
Mivel itthon a városban nem járok vele, csak hosszú úton túrázgatni, így igazából komoly gondom nincs a gyenge töltésével sem, legalábbis eddig kb. 5500km-t szedtem össze úgy, hogy csak most télen, használaton kívül töltöttem 3x az akksit. Inkább csak a magam megnyugtatása végett fogom az akkut is az eredeti, nagyobb kapacitásúra cserélni, gondolva arra, hogy az erdélyi túrán a telefon és a fényképezőgép töltését is a motorról kell megoldani, a GPS-en kívül. Önellátás, na!
A műszerfal világítását vagy LED-esíteni fogom, vagy pedig lekapcsolhatóvá alakítom, így meg is lesz (majdnem) a 10W többlet.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32411 üzenetére
Ez nagyon hasznos kezdeményezés lenne akkor, ha az emberek új, vagy újszerű állapotú használtat tudnának venni maguknak (ahol tényleg a rendszeres karbantartás költségei dominálnának). Sajnos többségünk kényszerűségből "fillérbaszó", öreg, lef*sott, tizenéves motorokat veszünk, az n+1-edik tulajdonostól, az x-edik gazdasági totálkár után összetaknyolt állapotban, de "szépen" lefestve. Innentől kezdve viszont nem a kilométerek száma, hanem az előző tulajok által okozott pusztítások következményeinek elhárítása viszi a nagy pénzt... ...ami ráadásul többnyire csak később derül ki.
szerk: Új (vagy tényleg újszerű állapotú) motor esetén - a közösségi tapasztalatok birtokában - valóban tervezni lehetne a költségeket.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #32430 üzenetére
"...Egy ilyen tárcsa könnyedén lépi át a 12-16 Ezret..." Mennyit?! Nekem a 20 éves kis csótányomra 68k HUF lenne a tárcsa anyagáron, és tényleg kéne, mert határ körülire van kopva. Utángyártott nem létezik belőle. (Ha egy hónap múlva még átmegy műszakin, akkor pont lesz*rom, mert első féket keveset használok: szinte csak vészfékezésre, de következő vizsgára akkor is kelleni fog)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #32457 üzenetére
Na, én a hétvégi céges meetingen szét röhögtem magam azon, hogy valaki irigy rám azért, mert "venni tudtam" tavaly 220 k-ért egy 20 éves kis motort. Az nem számít, hogy az ő kezében ugyanilyen árú iPhone 5-ös virít. Nekem meg olyanom nincs, sőt, ha lenne pénzem, akkor se lenne... "Mert egy motor az luxus, egy jó telefon meg nem az!"
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zsolt19900 #32534 üzenetére
Mondjuk azért, mert a futár nem 2 perc alatt "intéz el" téged, hanem fél óráig ott szarakodik nálad: 3 csomag felbont, próbálgatás simán, próbálgatás tükör előtt... Ennyi idő alatt 5 másik címet megcsinálna.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #32538 üzenetére
Van olyan hülye birka a magyar nép, hogy megszavaz még 4 év folytatást...
Viva Ukraine!(#32541) SymbianOS: az enyémnek az a titka, hogy még nem vettem meg!
(Pedig kéne, mert félek tőle, hogy a tanktáska ledörzsöli a tankról a fényezést...)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ezt a műszerezettséget nézzétek: még a hengerfejre is jutott pár darab belőle: [link]
Igazán kíváncsi volnék, menet közben hogy olvassa le az olajnyomást vagy olajhőfokot![ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nyáron engem is meghívtak ismeretlenül a Suzuki Savage-esek (LS650) a kis 125-ös csótányommal a márkatalálkozójukra. Jó, kicsit röhincséltek, mikor meglátták a kis satnya chopperemet, na, de egyébként meg oltári bulit csaptunk, és vigyáztak rám a nagy felvonuláson is, pedig ott volt pár igen kemény arc is. Hozzáállás kérdése az egész...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #32665 üzenetére
Én csak "parasztosan" ápolom a láncot, egyelőre nem hiszek a csodaspray-kban: lemosás brigéciollal, körömkefével, majd vízzel, száradás után meg gondosan lekenem motorolajjal (mindig van itthon az autótól megmaradt), majd negyedóra lecsöpögtetés után letörlöm a felesleget ronggyal. Ezt kb. 1000 km-enként vagyok hajlandó elkövetni. Vadiúj O-gyűrűs D.I.D. lánccal vettem a motort tavaly, 5600 km alatt egyszer sem kellett feszíteni rajta. Nem szaggatják a lóerők, na!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #32667 üzenetére
Én az enyémből (428-as erősített, 12LE-s motor) még kinézek két szezont (15-20k km)
(#32669) Daywalker: egyelőre tiszta és hibátlan a láncom, de legyen, Erdélyre majd kipróbálom a sokat dicsért MOL-spray-t.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #32672 üzenetére
Dugd fel a kardánodat! (Sorry, magas labda...)
Más: a nagy akksival, és némi LED-esítéssel úgy tűnik, sikerült leküzdenem az elektromos gondjaimat.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen